• Hey Q'ers!

    Ik heb er nooit de creativiteit en geduld en inspiratie voor gehad, maar nu hebben we voor kunst op school weer allemaal opdrachten enzo. Ik wil leren tekenen. Ik bak er niet veel van, maar nu ben ik een groepje beland waar iedereen geweldig kan tekenen, en ik wil dat ook kunnen. Hebben jullie tips voor mij? Qua techniek, onderwerpen om mee te beginnen enzo :)

    Xx


    Music is life :)

    Gewoon blijven tekenen al lukt het niet, Als je het lelijk vind, gewoon denken wat je er aan kan veranderen en misschien leukt het.

    Ik had ook een tekening die mislukte, maar toen ik het inkleurde, was het echt een van de populaire tekening op school geworden. (dit is niet verzonnen, heeft drie weken in de gang van school gehangen).


    Vampire + Servant = Servamp

    Altijd blijven oefenen! Echt waar, oefening baart kunst. Qua technieken kan je op internet heel veel vinden, of gewoon zelf expirimenteren. Zo kun je bijvoorbeeld met je vinger iets vager maken/uitvegen.


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Ik ben er ook pas mee begonnen, en ik zoek vaak schets tutorials op internet zoals 'How to draw....' van wat ik leuk vind. Google of YouTube.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Best een domme vraag aangezien het internet VOL staat met goeie tutorials..


    I live for the applause, you will die for it.

    Oefenen oefenen en oefenen!


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Euhm, ben ik de enige hier die dit een beetje wannabe-achtig vindt klinken? Je moet tekenen omdat je het leuk vindt, omdat je er met heel je hart van houdt, niet omdat je populair/goed in het vak op school/in trek zijn bij de groep wilt zijn...
    Okee, dat klinkt nogal bitcherig. Excuses ^^
    Ik zou gewoon zeggen: léér ervan te houden. Pak een potlood en voel hoe leuk het is om daarmee op papier te tekenen. Maak gewoon een simpele lijntekening, gebruik je intuïtie. Gummen is verboden, behalve als je voelt dat het gewoon moet. Maak je tekening daarna af; teken er nog wat meer bij, maak een schaduw en zorg voor lichtverschil, doe gewoon alles tot je vindt dat het mooi genoeg is. Voilà, zo simpel is 't.
    Als je van tekenen je passie maakt, als je het gevoel hebt dat je MOET tekenen om je goed te voelen, dan zit je goed. Dan ben je pas écht goed in tekenen. Misschien klinkt dit belachelijk, maar alleen zo kan je mooi tekenen. Je kán niks fout doen, behalve twijfelen. Dat is uit den boze als je graag wilt tekenen.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2013 - 18:06 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rivaille schreef:
    Best een domme vraag aangezien het internet VOL staat met goeie tutorials..


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'