• Dag lieve users,

    Vandaag willen we een probleem aankaarten waar wij als mods al eventjes tegenaan botsen. We voelen namelijk bij sommige gebeurtenissen dat er een soort 'kloof' lijkt te staan, tussen jullie en ons. Zo voelen we dat er nogal negatief naar ons en onze acties gekeken wordt en we vragen ons af waar dit vandaan komt. Dit gevoel komt en gaat en is met momenten verminderd (zoals nu), maar we zouden toch graag eens polsen hoe jullie dit ervaren.
    We stellen ons concreet de volgende vragen:
    - Ervaren jullie een kloof?
    - Zo ja, vanaf wanneer of bij welk(e) moment(en)?
    - Zouden wij iets kunnen doen, om deze kloof weg te werken?
    Deze vragen zijn een soort houvast, maar als jullie met andere dingen in je hoofd zitten, mogen jullie die natuurlijk ook delen. Als jullie deze vragen liever beantwoorden via pb of daar iets willen aankaarten dat je op het hart ligt, is dat natuurlijk ook mogelijk.

    De bedoeling van dit topic is om met een positieve blik naar de toekomst te kunnen kijken. Quizlet.nl is een plek waar iedereen zich thuis mag voelen en waar wij willen bijdragen aan een gezellige en leuke omgeving. Daar hoort een goede relatie met de crew natuurlijk ook bij. Hierom vragen wij naar jullie meningen en ervaringen om te proberen of we de dingen kunnen verbeteren! Voel je vrij om je hart te luchten over wat je dwars zit, zodat we met zijn allen kunnen werken aan een geweldige site en community!
    Wel willen wij jullie in alle ernst vragen om tijdens het typen van je mening, je bericht nog een keertje goed door te lezen. Wij zijn ook enkel mensen die door woorden gekwetst kunnen worden, ondanks ons rode jasje. Sneren, steken onder water of zelfs regelrechte scheldwoorden zijn oprecht rot om te lezen en kunnen een hele dag voor ons vergallen. Niemand vindt het immers leuk om uitgescholden te worden. We zijn vrijwilligers die dag in dag uit proberen om dit een leuke en en veilige thuishaven te maken, voor jullie én voor ons :3

    In dit topic mogen jullie als users dus precies aangeven wat jullie op het hart ligt betreffende zaken die met de crew of de moderators te maken hebben. Dit mag zeker kritiek op ons zijn, maar dus met het verzoek of je dit neutraal wil verwoorden. Ook positieve feedback is zeker welkom, op bijvoorbeeld bepaalde projecten of ideeën in het verleden, die jullie graag nog eens zouden zien.
    Dus veel succes en wij hopen om samen met jullie tot veel oplossingen te kunnen komen! Brand los! *O*

    Liefs,
    De mods


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben te weinig online om hier een goede kijk op te hebben, maar ik wil dit wel volgen. Mijn topics.


    26 - 02 - '16

    Ja — ik ervaar een kloof tussen de mods en users, maar vind dit eerlijk gezegd niet meer dan normaal. Er zijn nu eenmaal zaken waar de mods mee bezig zijn, welke ze moeten beslissen, etc. waar de users geen inbreng in kunnen hebben. Daarbij kan ik me een tijd herinneren dat er een halve opstand op Q. was omdat de users ook 'achter de schermen' wilden kijken, maar dat is (naar mijn mening) al tijden niet meer aan de orde. Zoals jullie al zeggen in de beginpost: het gaat de laatste tijd wat beter.

    Hetgeen ik verder nog zou willen toevoegen rondom de mods, is de tijd die soms over bepaalde dingen gaat. Nu weet ik zelf hoe het is om mod te zijn en dat het soms (meestal) lastig is om dingen te beslissen en door te voeren met zo'n groot team, dus ik kan mezelf ook wel inleven. Het is soms alleen wat 'vervelend' bij dringende zaken. Alhoewel ik ook van mening ben dat dit de laatste tijd op sommige punten steeds beter gaat (zoals laatst in het 'stelling van de week' topic, waar mods direct ingrepen en de users een aantal opties gaven, die dezelfde avond werden doorgevoerd). Dit is overigens geen direct punt van kritiek, want ik heb zelf ook geen oplossing voor dit 'probleem'. (En ja, ik weet natuurlijk ook dat de mods dit vrijwillig doen en ze ook studeren, werken, etc.)
    Daarnaast vind ik het de laatste tijd jammer dat er steeds wordt gezegd 'dat er zo veel kritiek is op de mods'. Ja, er wordt wel eens kritiek gegeven. Maar ik heb het gevoel dat het direct heel hoog wordt opgepakt, ook wanneer je je mening op een rustige manier verwoord. Ik heb hierboven bijvoorbeeld heel overdreven uitgelegd dat ik weet dat de mods het vrijwillig doen etc., omdat ik direct het gevoel had 'oh, als ik dat er niet bij zet, wordt dat als tegenargument gegeven alsof ik daar niet aan denk'. Natuurlijk is er een verschil tussen rustig je mening geven en schelden etc. (alles wat in de beginpost wordt genoemd), maar de lijn daartussen wordt in mijn ogen wel eens wazig en dat is jammer. Daarbij worden de mods ook heel vaak gecomplimenteerd en is het overgrote deel van de users blij met jullie, dus dat mag ook niet vergeten worden.

    Ik vond het topic 'Het jaar van Quizlet' echt fantastisch trouwens!
    En ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe XOTM wedstrijden en of er meer inzendingen gaan komen!

    OH. En ik vind het een beetje jammer dat sommige updates niet direct zijn doorgevoerd na het invoeren van de nieuwe lay—out, maar dat is meer een dingetje voor Rutger aangezien de mods daar niets aan kunnen doen.


    Ik moet zeggen dat ik niet echt een kloof ervaar tussen de Qrew en 'gewone' users; iedereen is goed aanspreekbaar en het is ook heel eenvoudig eigenlijk om een vriendschappelijke relatie op te bouwen. Natuurlijk zijn er knelpunten bij sommige zaken, maar het zou ook raar zijn als dat niet zo was; jullie zijn niet voor niets Qrew en verschil moet er wezen.
          Wat ik als user zijnde wel fijn zou vinden, is om op de hoogte gehouden te worden van wat er 'achter de schermen' speelt, want daar heb ik nu geen idee van. Voornamelijk met het oog op de 'suggestie-' en 'bug' fora.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik ervaar geen kloof, ik vind dat jullie je werk goed doen. Er gaat soms wat veel tijd over dingen heen, maar goed dat valt te verwachten bij iets dat op vrijwillige basis gedaan wordt. Jullie zijn zelf ook gewoon naast het mod zijn user. En ik vind dat dat ook zo gezien mag worden.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik ervaar alleen een gezonde kloof. Zoals hierboven al aangegeven is, zijn er bepaalde dingen waar wij buiten gehouden worden en dat hoort op sommige vlakken ook. Ik hoef bepaalde beslissingen niet te weten. Echter ervaar ik hier zelf persoonlijk geen last van.

    Ik denk echter wel dat het beslissen van een nieuw design zonder enige hint of aansporing voor sommige mensen het wel geleid heeft, dat ze de kloof naar vinden.

    Ik denk dat het goed is om van te voren te communiceren met de users. Natuurlijk niet iedereen zal het met alles eens worden en sommige dingen moeten worden doorgevoerd, maar als het meeste bespreekbaar is, geeft dit het gevoel dat je mee mag praten en dat je mening ook belangrijk is.

    Verder denk ik dat je nooit iedereen tevreden kan houden en er altijd mensen zijn, die niets goed vinden.
    In elk geval vind ik het een zeer goede stap om dit topic te openen om zo meningen te peilen.

    Verder alleen maar heel veel lof voor de gehele crew die hier zoveel tijd en moeite in steekt zodat het een toffe site blijft.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hier zal ik later op reageren. MT.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ervaar ook geen kloof. Ik heb juist het gevoel dat er meer connectie is. Ik zie dat er users zijn die jullie werk zeker waarderen.

    Het enige moment waarbij er precies wel een kloof voor sommigen leek te zijn, was met de aflopende klok naar het nieuwe design zonder mededeling. Persoonlijk vond ik helemaal niet dat het voor een kloof zorgde. Voor mij was het een manier om de spanning erin te houden en vond ik het juist leuk dat men het aan de users overliet om een topic te openen om het uit te zoeken. Nadat een paar hadden uitgelegd waarom ze het zo ervoeren, begreep ik hen wel, maar ik ging er niet anders over denken.

    Voor de rest vind ik het super dat users ook meer worden betrokken bij het meedenken naar oplossingen. (Omtrent het LJH, de stelling van de week, de optie voor de "niet storen" status.) Het laat ook zien dat het geen makkelijke taak is om tot een oplossing te komen die iedereen tevreden maakt. Dat vond ik vroeger best wel een knelpunt als mod. Dat bepaalde users het idee kregen dat er geen rekening werd gehouden met hen, terwijl dat wel werd gedaan, maar er zijn nog zoveel andere dingen waar rekening mee gehouden werd. Ook al zullen er altijd mensen zijn die het niet eens zijn met de oplossing, ze konden nu wel zien waarom welke keuzes werden gemaakt doordat de argumenten van zowel mods als users te lezen waren. Deze transparantie zorgt voor meer verbondenheid vind ik.
    Er zullen nog altijd beslissingen genomen moeten worden waarbij niet alles meegedeeld mag worden door o.a. de privacy van anderen en dat is normaal.

    Dat gevoel dat ik moet oppassen met hoe ik kritiek verwoord zoals Paracosmic beschrijft heb ik ook, maar eerder over heel Q in het algemeen. Niet zozeer bij mods.

    Ik vraag me ook af of het nog veel gebeurt dat jullie kritiek krijgen op een beledigende/snerende manier? Misschien gebeurt dit nog veel via pb of LJH? Ik weet het niet, maar van wat ik zie vind ik dat er veel vooruitgang is ten opzichte van vroeger. Toen werd er sneller persoonlijk op de mods aangevallen, heb ik het idee. Echter door de beginpost komt het voor mij over dat het nog regelmatig voorkomt. Uiteraard zie ik als gewone user veel minder dan jullie mods en vind ik het wel jammer als dat laatste het geval is. Zeker nu jullie juist je best doen users bij beslissingen te betrekken. Misschien maar goed ook dat ik nu veel minder zie dan.
    Maar mocht het zo zijn dat dit nog wel veel gebeurt, maar ik het gewoon niet heb opgemerkt of kon opmerken, dan hoop ik oprecht dat die mensen dit topic lezen en even bij zichzelf stilstaan. Ik heb vroeger niet enkel kritiek op een slechte manier gezien, maar ook echt pestgedrag naar mods toe. Dit helpt niet om de kloof te verkleinen voor zowel de users als de mods. En het helpt niet aan de klacht die je hebt.

    Misschien dat ik later nog wat eraan toe te voegen heb, maar voorlopig hou ik het hierbij. ^^ Ik denk nog wel na over de laatste vraag in de beginpost, maar dat vind ik een moeilijke. Ik denk dat jullie het eigenlijk al heel goed doen.

    Edit: Oh, ik wilde nog vragen hoezo jullie als mods ervaren dat er een kloof is?

    [ bericht aangepast op 17 jan 2019 - 23:28 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Vroeger ervoer ik wel een kloof, maar nu al heel lang niet meer. Wellicht ook omdat ik niet meer zoveel op Q zit haha, en omdat het hier sowieso rustiger is met minder drama. Het enige wat me een beetje dwarszit, zijn opmerkingen als deze: Zo voelen we dat er nogal negatief naar ons en onze acties gekeken wordt

    Met zulke opmerkingen heb ik het gevoel dat er een beetje vast wordt gehouden aan oud zeer en ik vraag me of of de nieuwe moderators dat ook zo ervaren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dit vind ik een moeilijke (en dat komt ook omdat ik nog maar een halfjaar geleden ben gestopt met mod-zijn), maar ik wil er wél over nadenken.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik ga even vanuit mezelf als ex-mod praten, want ik voel absoluut geen kloof met mijn oud collegavriendjes. Still miss you guys!

    Ik persoonlijk denk dat we in mijn tijd heel veel stappen hebben gezet om de info toegankelijker te maken. En als ik de reacties zo lees heeft dat wel echt een positief effect gehad. Natuurlijk is het onvermijdbaar dat er door sommige users een kloof blijft bestaan. Wij delen waarscuiwingen, bans en minder prettige boodschappen mee. Daar maak je geen vrienden voor het leven mee en het zorgt ervoor dat sommige users die hiermee in aanraking komen geen positief beeld hebben over de Qrew. (Ookal kunnen we stellen dat het in 98% van de gevallen hun eigen schuld is. Ik laat 2% open omdat we moeilijk kunnen ontkennen dat we nooit fouten hebben gemaakt, maar dat was eerder heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel uitzonderlijk.)

    Ik denk dat de algemene kloof, die door iedereen van tijd tot tijd ervaren wordt, vooral het gevolg is van de geheimhoudingsplicht die de mods hebben en van de wil om users van tijd tot tijd te verrassen. (Nieuwe lay-out). Dit wordt niet altijd door iedereen even hard gesmaakt. Hoe kan dit voorkomen worden? Meer openheid? Wordt lastig, ik denk dat we al maximaal open zijn, overal waar we dachten dat users kunnen meedenken, werd jullie mening gevraagd. vanaf het moment dat we groen licht kregen om iets naar buiten te brengen, deden we dat ook. Dus ik vrees dat we al erg aan de limiet zitten van openheid.

    Hoe komt het dat mods een kloof ervaren? Well, dat is dankzij de heel botte reacties die er toch tussen zitten soms, ik heb me nooit slecht gevoeld door constructieve kritiek. Ik weet dat wij ook hierop reageren, en dat dit misschien overkwam als "wij dulden geen kritiek", maar dat was meestal juist om verduidelijking te vragen of juist de discussie open te houden zodat we beter konden doen in de toekomst. Als de discussie werd afgekapt, wegens off-topic, kwam er ook altijd de vraag om verder te gaan via PB of bemiddelaar.
    Maar als er dan te lezen valt: "Dit is echt een kutgrap." (1 april) "Pleur op met jullie kutregels" (waarschuwing) of "Laten we de site boycotten omdat we het niet eens zijn met een ban" (meerdere malen in mijn carrière). Dan verlies je toch de moed een beetje. Ookal gaat het maar om 10 van de 100 reacties.

    En sorry dat ik nu waarschijnlijk terug een rood jasje heb aangetrokken, maar het is belachelijk moeilijk om dit nu al als user te bekijken.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Heel eerlijk, ervaar ik wel een kloof en ben ik hier mede weggegaan / weinig hier op Quizlet door de favoritisme die hier met het optreden wordt plaatsgevonden. Het is gevaarlijk om over dit onderwerp te beginnen, gezien het (redelijk) vaak ter licht is geweest en degene in kwestie die het aankaartte dikwijls kritiek er op kreeg. Zelf vind ik het wel nodig dit te vermelden in het topic. Ik heb zo nu en dan een melding gedaan, waarbij er o.a. enkele users aan kwellende gedrag deden en daar werd niets tot weinig aan gedaan en kreeg ik weinig of laat iets te horen (pas toen ik een bericht stuurde, werd er contact opgenomen), waarbij ik de hoop als het ware heb opgegeven in de acties van de crew.
          Tevens dat er weinig gedacht wordt aan beide kanten van een verhaal. Er worden, vanuit mijn ervaring, meteen gedacht aan de 'vooroordeel' (hoe een bepaalde user het wel zou bedoelen) en dat vind ik jammer. Moderators zijn in mijn opinie niet alleen om 'straffen', als het ware, uit te delen. Ik denk niet dat die bepaalde functie enkel daaruit bestaat, bij dat soort werk, in mijn opinie, hoort men ook te denken aan ieders kant van het verhaal. En dit is iets anders dan de functie van de bemiddelaars hoe ze ermee omgaan. Dat is één van de belangrijkste punten vanaf mijn kant.
          Over het hele gegeven met de nieuwe lay-out is voor mij geen probleem. Ik vind het zelfs een leuke initiatief van de administrators en laten we wel wezen, Rutger heeft een eigen site, dus is het ook aan hem wat hij ermee doet. Het is niet alsof de man op een dag wakker wordt en denkt "hey, laat ik de users even kwellen." Ik geloof dat Rutger het beste voor heeft met de users en zijn eigen site, maar ik zou wel graag willen dat de eigen templates terugkomen zodat je daar ook een keuze in hebt. Of zoiets dat je een eigen foto als keuze hebt om als achtergrond in te voegen? Dat zou mij wel leuk lijken. Het is waar dat ik de huidige lay-out minder vind dan de vorige, maar het idee en de verrassing was leuk.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2019 - 15:31 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Is deze discussie niet al 10 jaar lang bezig?

    Ik heb hier niet echt een mening over. Zit al 4 jaar niet meer actief op deze site.


    It's hard to dance with a devil on your back. So shake him off.

    Buccaneer schreef:
    Heel eerlijk, ervaar ik wel een kloof en ben ik hier mede weggegaan / weinig hier op Quizlet door de favoritisme die hier met het optreden wordt plaatsgevonden. Het is gevaarlijk om over dit onderwerp te beginnen, gezien het (redelijk) vaak ter licht is geweest en degene in kwestie die het aankaartte dikwijls kritiek er op kreeg. Zelf vind ik het wel nodig dit te vermelden in het topic. Ik heb zo nu en dan een melding gedaan, waarbij er o.a. enkele users aan kwellende gedrag deden en daar werd niets tot weinig aan gedaan en kreeg ik weinig of laat iets te horen (pas toen ik een bericht stuurde, werd er contact opgenomen), waarbij ik de hoop als het ware heb opgegeven in de acties van de crew.
          Tevens dat er weinig gedacht wordt aan beide kanten van een verhaal. Er worden, vanuit mijn ervaring, meteen gedacht aan de 'vooroordeel' (hoe een bepaalde user het wel zou bedoelen) en dat vind ik jammer. Moderators zijn in mijn opinie niet alleen om 'straffen', als het ware, uit te delen. Ik denk niet dat die bepaalde functie enkel daaruit bestaat, bij dat soort werk, in mijn opinie, hoort men ook te denken aan ieders kant van het verhaal. En dit is iets anders dan de functie van de bemiddelaars hoe ze ermee omgaan. Dat is één van de belangrijkste punten vanaf mijn kant.


    Ik ben blij dat dit aangekaart wordt want dat is volgens mij wel echt het geval. Ik heb er zelf geen last van, behalve dat ik soms wel het gevoel heb dat je op je woorden moet letten zodat je niemand in het harnas jaagt.
    Ik ga hier waarschijnlijk wel een aantal mensen mee tegen de borst stoten - so be it, echt - maar er is wel degelijk sprake van vriendschapskliekjes. Dat is heel mooi om te zien dat Q vriendschappen opbouwt en dergelijke and by all means, do go on want ik vind het fantastisch. Maar het is niet fair dat er dan over bepaalde zaken heen gekeken wordt omdat mensen vanuit die vriendenklieken betrokken zijn en dat de crew dan niet objectief gaat beslissen. Ik praat dan voornamelijk over het verleden. Nu is het verbetert door de nieuwe samenstelling van de crew.
    (Als jullie daar graag een concreet voorbeeld van zouden willen, dan ben ik altijd bereid om daar over een privébericht te sturen. Laat maar weten naar wie dan ;) )

    Verder vind ik het enkel jammer dat er heel lang gedaan wordt over het opnieuw antwoorden van verdere berichten. Na een half jaar ben ik nogsteeds niet opnieuw gecontacteerd over een bepaald voorval. :')

    Verder vind ik dat jullie het super doen en ervaar ik persoonlijk die kloof dus niet, maar ik kan mij wel vinden in die lichte partijdigheid.


    A to the Z

    Ik kom hier nog erg weinig, dus ik weet niet hoeveel mijn mening hier meetelt. In eerste instantie wilde ik ook niets zeggen, maar aangezien een aantal keer die aftelklok voor de nieuwe layout is genoemd en ik geloof ik ongeveer de nummer één herrieschopper was over dat ding (en toen oprotte van de website voor... nou ja, tot een paar weken geleden?), moest er toch even iets van mijn hart, want ik heb daar toen meer negativiteit rondgestrooid dan ik nu blij mee ben. Ik heb geen idee of deze lap tekst echt iets zal betekenen voor de meeste users, maar vooral voor de mods (en zeker de ex-mods in de afgelopen jaren) heb ik het toch maar even opgeschreven als een soort sorry of zo.

    Eerlijk? De kloof valt mee. Waarschijnlijk speelt het op dit moment ook wel mee dat het hier heel rustig is geworden, maar in de afgelopen tijd heb ik echt gemerkt dat er meer openheid en communicatie vanuit het mod-team naar de users is gekomen. Het voelt veel meer als users en users-met-een-kleurtje-die-toevallig-topics-kunnen-sluiten-als-mensen-ruzie-maken. En dat is top! Mods zijn tenslotte ook geen politieagenten of deel van een elitegroep, ze zijn gewoon mensen achter hun computer die wat extra tijd in de website steken om het wat ordelijker te houden.

    Maar wat er voor mij misging met die klok, was eigenlijk dat ik al te lang op deze website zit. Dat ik er een beetje mee opgegroeid ben, eigenlijk, want ik zit hier al sinds 2010 en in het verleden zijn er nog wel eens wat dingen misgegaan bij de Qrew. En dat is eigenlijk ook helemaal niet gek, want de Qrew bestaat/bestond ook voornamelijk uit tieners en het is echt bijzonder moeilijk om als tiener in een autoritaire positie te staan en nooit fouten te maken, mensen te kwetsen of gevolgen niet hebben voorzien, of je nou netjes kan spellen en veel online bent of niet. Echt, erop terugkijkend moet dat ontzettend lastig zijn geweest. Toen ik veertien was maakte ik ook voortdurend fouten die mensen kwetsten maar wat echt niet de bedoeling was. Dat hoort bij kind zijn. Maar als je zelf ook een tiener bent, sta je er niet zo bij stil dat de mods ook allemaal tieners zijn die niet goed kunnen overzien dat het kwetsend is om een lijst te maken van users die geen mod mogen worden. Dat zij ook niet tot op een psychologisch niveau kunnen inzien dat het altijd mensen onzeker maakt als er een bepaald groepje is dat meer kan en mag en waar je niet zomaar bij kan komen. Dat het naar is dat er een plek is waar er zomaar over je gepraat kan worden door mensen waar je naar opkijkt, en dat je geen idee hebt wat ze daar allemaal over je zeggen. Dat is frustrerend. Tuurlijk weet je dat het waarschijnlijk in je beste belang is, maar als dertienjarige ben je vooral vaak onzeker, en je kan nooit checken wat er nou echt allemaal gezegd wordt. In die jaren heb ik nooit echt nagedacht over dat de mods ook vooral gewoon kinderen waren die nog een hoop te leren hebben. Ik zag het rode kleurtje en ik zag de verantwoordelijke positie die ze hadden, dus voelde het voor mij altijd een beetje alsof de mods "beter hadden moeten weten", anders hadden ze die positie van autoriteit niet moeten hebben.

    Oneerlijk, natuurlijk. Maar zo ver was ik nog niet op die leeftijd. Ik denk dat er meer mensen nog niet zo ver waren op die leeftijd.

    En toen kwam die klok. Ik denk dat die klok voor mij gewoon al die oude frustratie naar boven bracht, een soort kleine "wij weten iets wat jij niet weet" (wat volgens mij ook niet klopte, jullie wisten het ook niet goed van te voren, maar toch) die alle onzekerheid weer naar voren sleepte die zich in het krappe afgelopen decennium had opgebouwd. Die onzekerheid van opgroeien met een community waar ik teveel waarde aan hechtte, waardoor ik alles te serieus nam en nèt te jong was om dat los te laten of te zien dat de crew niet bestond uit opgeleide professionals, maar uit andere jongeren die ook maar gewoon hun best doen en daarmee natuurlijk ook fouten gaan maken. En dat was voor mij een beetje de druppel, of zo. Het was echt gewoon als een leuke verrassing bedoelt, dat zie ik nu ook, zat totaal geen betekenis achter of zo. Maar voor mij zat daar gewoon een hoop frustratie, nooit precies weten wat er besproken, besloten of gezegd werd, en ook weten dat de mensen die dat wel bespraken, besloten en zeiden, ook niet perfect waren. Dat zijn van die dingen die je nu kan loslaten alsof het niks is, maar die echt wel heel belangrijk lijken als je 11/12/13/14/15/16/17 bent en deze website heel veel voor je betekent.

    Maar nu snap ik dat vrijwel al die frustraties en die kloof tussen iig mij en de mods hem echt niet zat in de mods, maar gewoon het feit dat iedereen hier verdomde jong was. En daar kon niemand echt wat aan doen. Dat was gewoon hoe het was.

    Dus, voor dat afteltopic en ook gewoon alle andere dingen die ik in de afgelopen jaren tegen de mods heb gedaan/gezegd die misschien kwetsend of vervelend zijn geweest, sorry. Daar zat gewoon een stuk meer frustratie achter dan ooit met de mods, of zelfs alleen deze website, te maken had. Dat was een lekker bergje onopgeloste puberpijn die hier tien jaar heeft zitten etteren, met tieners die moesten letten op andere tieners, en het was niet eerlijk om dat allemaal op een onschuldige timer te gooien. En op onschuldige mods, die de fouten moesten dragen van generaties voor hen waar ze niks mee te maken hadden.


    offtopic ik vraag me overigens best wel af of er ook echt een aantoonbaar verschil is in online communities waarin de gebruikers vrijwel allemaal 18+ zijn en communities van alleen maar tieners en hoe verschillend die ervaring is want ik heb het idee dat communities met alleen tieners echt altijd veeeeel intenser zullen zijn

    TLDR; de kloof voelt voor mij een stuk minder, want ik denk dat hij in het verleden vooral zo heftig voelde omdat we allemaal best wel heel erg jong waren. En als je zo jong bent is het ook onmogelijk om een Perfecte Mod te zijn. En dat kon ik niet goed zien toen ik jong was, maar nu zou ik het liefst alle jonge mods uit eerdere jaren nog mijn diepe excuses willen aanbieden, want man, we deden allemaal ook maar gewoon ons best en jonge tieners kunnen gewoon heel veel dingen niet overzien.

    en ff een extra knuffel naar Bes vooral want je bent de enige mod die ik herken en jij hebt echt best een groot deel van die rommelige Quberteit meegemaakt aan beide kanten van het verhaal en je bent een schat dat je hier nog steeds aandacht aan wil besteden. en je bent gewoon een schatje

    en nu kruip ik weer onder mn steen doei


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ohorat schreef:
    (...)

    Ik ben blij dat dit aangekaart wordt want dat is volgens mij wel echt het geval. Ik heb er zelf geen last van, behalve dat ik soms wel het gevoel heb dat je op je woorden moet letten zodat je niemand in het harnas jaagt.
    Ik ga hier waarschijnlijk wel een aantal mensen mee tegen de borst stoten - so be it, echt - maar er is wel degelijk sprake van vriendschapskliekjes. Dat is heel mooi om te zien dat Q vriendschappen opbouwt en dergelijke and by all means, do go on want ik vind het fantastisch. Maar het is niet fair dat er dan over bepaalde zaken heen gekeken wordt omdat mensen vanuit die vriendenklieken betrokken zijn en dat de crew dan niet objectief gaat beslissen. Ik praat dan voornamelijk over het verleden. Nu is het verbetert door de nieuwe samenstelling van de crew.
    (Als jullie daar graag een concreet voorbeeld van zouden willen, dan ben ik altijd bereid om daar over een privébericht te sturen. Laat maar weten naar wie dan ;) )

    Verder vind ik het enkel jammer dat er heel lang gedaan wordt over het opnieuw antwoorden van verdere berichten. Na een half jaar ben ik nogsteeds niet opnieuw gecontacteerd over een bepaald voorval. :')

    Verder vind ik dat jullie het super doen en ervaar ik persoonlijk die kloof dus niet, maar ik kan mij wel vinden in die lichte partijdigheid.


    Aangezien ik een half jaar geleden nog mod was, vind ik wel dat ik hier even op mag reageren. Niet inhoudelijk natuurlijk.(; Ik maakte me er zelf ook schuldig aan om dingen te vergeten en te laten liggen. Noem het een combi van drukte en incapabele tijdsplanning.:'D Als je na max. twee weken nog niets gehoord hebt, mag je gerust aan de mouwen trekken, het is absoluut niet fijn dat dingen blijven liggen. (Ook voor de mods niet trouwens, ik heb me zat vaak schuldig gevoeld als ik iets had laten liggen. Zowel naar de collega's toe als naar de betrokken users.)
    Dus als je het gevoel hebt dat je vergeten wordt, gewoon een pb'tje sturen. Daar gaat niemand je vuil voor aankijken en als je dat bij mij deed kreeg je meestal een antwoord terug in de trant van: "Omg, het spijt me verschrikkelijk, dat had niet mogen gebeuren, ik fix het meteen." Ik ga ervan uit dat de meeste van de huidige mods zo zullen reageren, want geloof me, iedereen vind het afschuwelijk dat dingen aanslepen en al helemaal dat dingen vergeten worden.

    Trouwens, het feit dat dingen niet vergeten worden, maar wel zo lang blijven aanslepen, is vaak omdat we dingen heel gedetailleerd nakijken en niets over het hoofd willen zien.(:

    Wat de opmerkingen in verband met vriendjespolitiek betreffen, ga ik niet reageren. Ik ben me nu al als halve mod aan het gedragen en ik verwacht elk moment een PB'tje met de tekst: "Jarne, you aren't a mod anymore, get over it en ga stories schrijven." Ook omdat het onderwerp toch leeft en ik denk dat het beter is dat daarover toch een duidelijk en klaar antwoord van de huidige delegatie komt.(:


    Queer zijn is gewoon alles