• Jurylid gezocht!!!


    Ik heb toestemming van Krull.
    Beste Dooddoenervo,

    bij deze krijg je toestemming om een schrijfwedstrijd te openen. Veel plezier!

    Groeten, Krull




    Harry Potter wedstrijden zijn er veel, maar naar mijn weten zijn die nooit specifiek gericht op de dooddoeners. Daarom verbaast niemand het dat ik daar verandering in breng.


    WELKOM OP DE DOODDOENER SCHRIJFWEDSTRIJD!


    Regels:

    ~Hou je aan de algemene regels van quizlet.--->de huisregels
    ~Doe niet aan plagiaat.
    ~geen geruzie.
    ~Kraak andermans werk niet af.
    ~Geen hulp van bèta's
    ~Geen oude verhalen inleveren!
    ~Bij overtreding kan ik je er zonder pardon uitschoppen.

    Inleveren en uitstel

    Een ronde duurt zeven dagen. Tenzij anders aangegeven. Ik zal proberen om elke ronde te laten eindigen op een zaterdag. Waarom? Doordeweeks heb ik vrij weinig tijd. Dus als ik vandaag vijf tot tien kandidaten vind zal de eerste opdracht zes dagen duren. Maar afhankelijk van de grootte van de opdracht kan hij ook langer duren. Je kunt drie dagen uitstel krijgen. Deze dien je wel ten laatste de dag van inleveren aan te vragen. Ik werk niet met jokers! Als je één keer te laat inlevert krijg je een waarschuwing. Bij de tweede keer lig je eruit tenzij je een geldige reden hebt.


    Jury vol
    ~Dooddoenervo(wedstrijdhouder)
    ~MistSnitch--> werkt opdr 2 nog af, maar treed dan af.
    ~Rosarum

    Wie let op wat en de puntenverdeling
    ~Dooddoenervo
    Ik zal letten op het houden aan de opdracht en originaliteit.
    ~MistSnitch
    Hij zal letten op alle bonusopdrachten en alle kleindere dingen.
    ~Chocolata
    Zij zal letten op grammatica.

    Hoe worden de punten verdeelt? Wij geven alledrie punten op tien, het eindtotaal van een opdracht is altijd dertig punten. Dus we tellen alle punten op.
    Bijv :
    Dooddoenervo geeft jou 7/10
    MistSnitch: 8/10
    Chocolata: 8,5/10
    Dan is jou eindtotaal 23,5/30
    De wedstrijd telt 4 opdrachten en 1 bonusopdracht op 10 punten. Dus het eindtotaal van de wedstrijd is 130 punten.

    Je stuurt je opdracht naar alledrie de juryleden, als je alleen naar mij stuurt heb je alleen punten op houden aan de opdracht en originaliteit!!!

    Hoe geef je je hoofdstukjes(opdrachten) af ?

    Heel simpel! Je maakt een story aan met als titel 'Dooddoener schrijfwedstrijd ~ Dooddoenervo' altijd als een hoofdstuk(opdracht) af is stuur je de link van dat hoofdstuk naar de drie juryleden.

    Prijs
    Je prijs is uiteraard de eer, maar als ik tegen het einde van de wedstrijd credits heb krijg je crédits, anders een maandlang reclame op mijn profiel!

    Leden:
    ~Square
    *opdracht 1: 30/30 + 0,8
    *opdracht 2: 19,7/30

    ~VanGogh
    *26,9/30
    *18,4/30

    ~Hohenheim
    *29,8
    *19,3/30
    Opdr 3 ingeleverd

    ~Infini
    29,3
    10/30

    ~

    ~

    ~

    En drie reserveleden:
    ~

    ~

    ~

    Het is mogelijk om je in te schrijven.

    De story


    De opdrachten:

    Als er niet bijstaat in welke oorlog je verhaal zich moet afspelen mag je dat zelf kiezen.

    Opdracht 1+ de story komt online bij 5 leden!
    Maar de bonus opdracht die je pas moet afgeven bij de allerlaatste ronde kun je nu al maken!

    Bonusopdracht:
    Je schetst het verleden van een dooddoener. Oftewel zijn/haar jeugd. Dit mag van een bestaand dooddoener zijn maar ook van een dooddoener die je zelf verzint. We willen geen heel verhaal maar een samenvatting. Dit doe je in minsten 1500 woorden. Maak hier ook een cover bij.
    Punten:
    Dooddoenervo: 2 punten voor houden aan opdracht en originaliteit.
    Chocolata: 5 punten grammatica
    MistSnitch: 3 punten cover.

    Totaal: 10 punten.

    Opdracht 1: De achtervolging.

    Maak een hoofdstuk van minimaal 1000 woorden waarin je een dooddoener naar keuze (dit kan een zelfverzonnen persoon zijn) een lid van de Orde van de Feniks laat achtervolgen, laat je dooddoener de bevindingen dan rapporteren aan de heer van het duister. Jeweetwel zal dan uiteindelijk beslissen of je dooddoener het lid van de orde moet doden.
    Extra: auteurs hebben allemaal een andere manier van schrijven, Rowling haar manier van schrijven staat vooral bekend door de manier waarop ze dingen beschrijft. Je hoeft Zweinstein nooit gezien te hebben om je er perfect in te kunnen bevinden. Personages legt ze zo goed uit, waardoor je gewoon naast dat personage kunt zitten. Precies dit effect wil ik bij jou story zien!

    Dooddoenervo: houden aan de opdracht. O.a. juiste hoeveelheid woorden etc. En originaliteit: 10
    Chocolata: grammatica 10
    MistSnitch: extra 10

    Afgeven: 28 september 2013 ten laatste om 00:00u
    Uitstel vragen kan tot vrijdagavond 20:00u
    Uiterlijk inleveren met uitstel: 1 oktober 2013 ten laatste om 00:00 u

    Tip: Ook met een cover kun je punten scoren bij MistSnitch!

    Totaal aantal punten die je kunt verdienen: 30



    Opdracht 2: Het gevecht in het Departement van Mystificatie.

    Jullie kiezen een dooddoener naar keuze - of je ontwikkeld er zelf één - die deelneemt aan het gevecht in het Departement van Mystyficatie. Jullie beschrijven wat hij/zij doet en ziet. Je hoeft je niet aan het verhaallijn houden. Beschrijf ook wat er met hem gebeurt na de slag: Wordt hij opgepakt, ontsnapt hij toch op één of andere manier aan Perkamentus? Jij beslist! Schrijf een hoofdstuk van minstens achthonderd woorden.
    Extra: bij de vorige opdracht moest je Rowling een beetje nadoen in het schrijven, gebruik nu je eigen manier van schrijven! Ook covers en een originele titel worden gewaardeerd.

    Dooddoenervo: houden aan de opdracht, o.a. het juiste aantal woorden + originaliteit 10
    Chocolata: grammatica 10
    MistSnitch: extra 10

    Afgeven: zaterdag 5 oktober 00:00u
    Uitstel vragen kan tot vrijdag 4 oktober 20:00
    Uiterlijk afgeven uitstel: dinsdag 8 oktober 00:00


    Opdracht 3: De briefing

    In HP 7 wordt duidelijk dat de dooddoeners vaak samenkomen voor een briefing.(vergadering) Nu roept de heer van het duister jou op voor een vergadering! Wat wordt er besproken? Welke dooddoeners zijn er nog? Wat wordt er beslist? Dit leg jij uit in minimaal 500 woorden!
    Extra: wederom moet ik de manier van schrijven zien van Rowling. Ook een titel zou leuk zijn. Maar dit keer krijg je een tijd. Heel het verhaal moet in de verleden tijd staan.
    PS een cover = een bonuspunt.

    Dooddoenervo: houden aan de opdrach o.a, juiste hoeveelheid woorden + originaliteit 10
    Chocolata: grammatica 10
    MistSnich: extra 10

    Afgeven: zaterdag 12 october 00:00u
    Uitstel vragen kan tot vrijdag 11 oktober 20:00u
    Uiterlijk afgeven uitstel: dinsdag 15 oktober 00:00u


    Finale! The battle of Hogwarts

    Het is zover! De finale opdracht. En deze gaat over mijn favoriete onderwerp de slag om Zweinstein. Je neemt terug en dooddoener naar keuze of verzonnen dooddoener. En je beschrijft de hele slag door zijn ogen, De hele slag. Van het begin tot het einde. Wat doet hij allemaal tijdens deze gevaarlijke slag? Dit leg je uit in minimaal 3500 woorden!
    Extra: Hier wil ik terug ''Rowling zien schrijven''. Wederom een titel. En deze keer schrijf je in de tegenwoordige tijd. Wat er ook bij komt: beschrijf je dooddoener zoals je dat in een RPG doet. Doe dit wel in de inleiding.
    cover = een bonuspunt

    Dooddoenervo: houden aan de opdrach o.a, juiste hoeveelheid woorden + originaliteit 10
    Chocolata: grammatica 10
    MistSnich: extra 10

    Afgeven: zaterdag 26 oktober 00:00u
    Uitstel vragen kan tot 25 oktober 20:00u
    Uiterlijk afgeven uitstel: 29 oktober 00:00u

    Hier een invullijst:

    Naam
    Bijnaam:
    Leeftijd:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:

    Veel plezier!

    [ bericht aangepast op 20 okt 2013 - 14:57 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Idd.:)


    Queer zijn is gewoon alles

    Ehm... Ik voel me net een debiel, maar kan je de laatste opdracht nader verklaren. Hoe bedoel je mijn dooddoener beschrijven zoals bij een RPG? Moet je dan gewoon zo'n lijstje maken met 'naam', 'uiterlijk' etc.? In de inleiding van een hoofdstuk?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ja, de lijst die je moet invullen staat in de beginpost.^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Beginpost is geupdate!


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik kan niet op de uiterlijk gewenste datum of de datum voor uitstel opdracht 4 inleveren, omdat ik in de vakantie keihard moet leren voor de toetsweek en ik ga twee dagen weg (wat ik al niet leuk vind i.v.m. de toetsweek) en in de toetsweek wil ik sowieso niet online komen. Kan ik niet mijn opdracht later inleveren? Want het gaat echt niet lukken, ook nu al niet omdat ik huiswerk heb en leer voor de toetsweek. :/


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    hoeveel extra tijd heb je nodig?


    Queer zijn is gewoon alles

    Okee, sorry dat ik het zo laat pas laat weten, maar ik ga morgen tot en met vrijdagavond op driedaagse met de klas naar Genk. Niet dat ik denk dat ik het niet haal met verbeteren, maar ik laat het toch maar even weten. ;]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Is goed!

    Morgen zet ik de punten van mij en chocolata online!


    Queer zijn is gewoon alles

    Vloekt luider dan ooit tevoren. Ben de punten vergeten, dus het zal voor vrijdag zijn.

    Sorry!!!


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik wou net vragen wanneer de punten online komen. Had wel gehoopt dat het eerder zou zijn. We zijn bij opdracht 4 en de bonus en opdracht 2 moet nog nagekeken worden. Mweh, ik ben gewoon nieuwsgierig naar mijn punten, haha. ^.^

    Op je vraag: Het ligt d'r enorm aan; als ik morgen een tussenuur heb en er een begin voor maak, dan kan het makkelijk voor de deadline, maar die tussenuren benut ik ook voor leren voor de toetsweek, dus ik moet nog even kijken. I really don't know.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ja, ik was echt van plan het gisteren te doen.

    Bekijk het dan nog eens. ^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Maakt niet uit, hoor, kan gebeuren. c:

    Het ligt er echt heel erg aan. Ik kan het totaal niet inschatten met leren en zo, maar ik probeer 't echt voor de deadline in te leveren.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    De punten staan online!
    Ik geef mistsnitch tot zondag, als ze dan niet on staan doe ik het.
    Infini, jij zult nog even moeten wachten op de punten grammatica.:)


    Queer zijn is gewoon alles

    Ah, ik zat hier al op te wachten. Weer geweldige punten tot nu toe, dankje! ^^


    En toch moet ik nog even reageren op Lotta's opmerkingen, haha. :'D
    "Hij liet zich langs de muur naar beneden glijden en sloeg zijn armen om zijn benen, met zijn linkerhand om zijn rechteronderarm geslagen, de nog steeds scherp afgetekende lijnen zijn enige bron van warmte." Ik zie eigenlijk niet in wat hier fout aan is. Het had anders gekund en dan had er inderdaad wel nog een woord tussen gemoeten, maar het laatste stuk is geen volledig nieuwe zin, dus hoeft er geen werkwoord in. Als het "de nog steeds scherp afgetekende lijnen waren zijn enige bron van warmte" zou zijn geweest, zou er ook weer ergens een voegwoord tussen moeten hebben staan, want dan wordt het een volwaardige zin en kan het dus niet alleen door een komma aan de rest verbonden zijn.
    En wat dat andere betreft zou je best gelijk kunnen hebben, maar is er een bepaald woord waar die opmerking om draait? ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Infini, jou beoordeling grammatica komt vandaag online, de beoordelingen extra komen woensdag online, en de punten van opdr drie het volgende weekend, de finale opdracht zal verbeterd worden in de belgische herfstvakantie.^^


    Queer zijn is gewoon alles