• Jurylid gezocht!!!


    Ik heb toestemming van Krull.
    Beste Dooddoenervo,

    bij deze krijg je toestemming om een schrijfwedstrijd te openen. Veel plezier!

    Groeten, Krull




    Harry Potter wedstrijden zijn er veel, maar naar mijn weten zijn die nooit specifiek gericht op de dooddoeners. Daarom verbaast niemand het dat ik daar verandering in breng.


    WELKOM OP DE DOODDOENER SCHRIJFWEDSTRIJD!


    Regels:

    ~Hou je aan de algemene regels van quizlet.--->de huisregels
    ~Doe niet aan plagiaat.
    ~geen geruzie.
    ~Kraak andermans werk niet af.
    ~Geen hulp van bèta's
    ~Geen oude verhalen inleveren!
    ~Bij overtreding kan ik je er zonder pardon uitschoppen.

    Inleveren en uitstel

    Een ronde duurt zeven dagen. Tenzij anders aangegeven. Ik zal proberen om elke ronde te laten eindigen op een zaterdag. Waarom? Doordeweeks heb ik vrij weinig tijd. Dus als ik vandaag vijf tot tien kandidaten vind zal de eerste opdracht zes dagen duren. Maar afhankelijk van de grootte van de opdracht kan hij ook langer duren. Je kunt drie dagen uitstel krijgen. Deze dien je wel ten laatste de dag van inleveren aan te vragen. Ik werk niet met jokers! Als je één keer te laat inlevert krijg je een waarschuwing. Bij de tweede keer lig je eruit tenzij je een geldige reden hebt.


    Jury vol
    ~Dooddoenervo(wedstrijdhouder)
    ~MistSnitch--> werkt opdr 2 nog af, maar treed dan af.
    ~Rosarum

    Wie let op wat en de puntenverdeling
    ~Dooddoenervo
    Ik zal letten op het houden aan de opdracht en originaliteit.
    ~MistSnitch
    Hij zal letten op alle bonusopdrachten en alle kleindere dingen.
    ~Chocolata
    Zij zal letten op grammatica.

    Hoe worden de punten verdeelt? Wij geven alledrie punten op tien, het eindtotaal van een opdracht is altijd dertig punten. Dus we tellen alle punten op.
    Bijv :
    Dooddoenervo geeft jou 7/10
    MistSnitch: 8/10
    Chocolata: 8,5/10
    Dan is jou eindtotaal 23,5/30
    De wedstrijd telt 4 opdrachten en 1 bonusopdracht op 10 punten. Dus het eindtotaal van de wedstrijd is 130 punten.

    Je stuurt je opdracht naar alledrie de juryleden, als je alleen naar mij stuurt heb je alleen punten op houden aan de opdracht en originaliteit!!!

    Hoe geef je je hoofdstukjes(opdrachten) af ?

    Heel simpel! Je maakt een story aan met als titel 'Dooddoener schrijfwedstrijd ~ Dooddoenervo' altijd als een hoofdstuk(opdracht) af is stuur je de link van dat hoofdstuk naar de drie juryleden.

    Prijs
    Je prijs is uiteraard de eer, maar als ik tegen het einde van de wedstrijd credits heb krijg je crédits, anders een maandlang reclame op mijn profiel!

    Leden:
    ~Square
    *opdracht 1: 30/30 + 0,8
    *opdracht 2: 19,7/30

    ~VanGogh
    *26,9/30
    *18,4/30

    ~Hohenheim
    *29,8
    *19,3/30
    Opdr 3 ingeleverd

    ~Infini
    29,3
    10/30

    ~

    ~

    ~

    En drie reserveleden:
    ~

    ~

    ~

    Het is mogelijk om je in te schrijven.

    De story


    De opdrachten:

    Als er niet bijstaat in welke oorlog je verhaal zich moet afspelen mag je dat zelf kiezen.

    Opdracht 1+ de story komt online bij 5 leden!
    Maar de bonus opdracht die je pas moet afgeven bij de allerlaatste ronde kun je nu al maken!

    Bonusopdracht:
    Je schetst het verleden van een dooddoener. Oftewel zijn/haar jeugd. Dit mag van een bestaand dooddoener zijn maar ook van een dooddoener die je zelf verzint. We willen geen heel verhaal maar een samenvatting. Dit doe je in minsten 1500 woorden. Maak hier ook een cover bij.
    Punten:
    Dooddoenervo: 2 punten voor houden aan opdracht en originaliteit.
    Chocolata: 5 punten grammatica
    MistSnitch: 3 punten cover.

    Totaal: 10 punten.

    Opdracht 1: De achtervolging.

    Maak een hoofdstuk van minimaal 1000 woorden waarin je een dooddoener naar keuze (dit kan een zelfverzonnen persoon zijn) een lid van de Orde van de Feniks laat achtervolgen, laat je dooddoener de bevindingen dan rapporteren aan de heer van het duister. Jeweetwel zal dan uiteindelijk beslissen of je dooddoener het lid van de orde moet doden.
    Extra: auteurs hebben allemaal een andere manier van schrijven, Rowling haar manier van schrijven staat vooral bekend door de manier waarop ze dingen beschrijft. Je hoeft Zweinstein nooit gezien te hebben om je er perfect in te kunnen bevinden. Personages legt ze zo goed uit, waardoor je gewoon naast dat personage kunt zitten. Precies dit effect wil ik bij jou story zien!

    Dooddoenervo: houden aan de opdracht. O.a. juiste hoeveelheid woorden etc. En originaliteit: 10
    Chocolata: grammatica 10
    MistSnitch: extra 10

    Afgeven: 28 september 2013 ten laatste om 00:00u
    Uitstel vragen kan tot vrijdagavond 20:00u
    Uiterlijk inleveren met uitstel: 1 oktober 2013 ten laatste om 00:00 u

    Tip: Ook met een cover kun je punten scoren bij MistSnitch!

    Totaal aantal punten die je kunt verdienen: 30



    Opdracht 2: Het gevecht in het Departement van Mystificatie.

    Jullie kiezen een dooddoener naar keuze - of je ontwikkeld er zelf één - die deelneemt aan het gevecht in het Departement van Mystyficatie. Jullie beschrijven wat hij/zij doet en ziet. Je hoeft je niet aan het verhaallijn houden. Beschrijf ook wat er met hem gebeurt na de slag: Wordt hij opgepakt, ontsnapt hij toch op één of andere manier aan Perkamentus? Jij beslist! Schrijf een hoofdstuk van minstens achthonderd woorden.
    Extra: bij de vorige opdracht moest je Rowling een beetje nadoen in het schrijven, gebruik nu je eigen manier van schrijven! Ook covers en een originele titel worden gewaardeerd.

    Dooddoenervo: houden aan de opdracht, o.a. het juiste aantal woorden + originaliteit 10
    Chocolata: grammatica 10
    MistSnitch: extra 10

    Afgeven: zaterdag 5 oktober 00:00u
    Uitstel vragen kan tot vrijdag 4 oktober 20:00
    Uiterlijk afgeven uitstel: dinsdag 8 oktober 00:00


    Opdracht 3: De briefing

    In HP 7 wordt duidelijk dat de dooddoeners vaak samenkomen voor een briefing.(vergadering) Nu roept de heer van het duister jou op voor een vergadering! Wat wordt er besproken? Welke dooddoeners zijn er nog? Wat wordt er beslist? Dit leg jij uit in minimaal 500 woorden!
    Extra: wederom moet ik de manier van schrijven zien van Rowling. Ook een titel zou leuk zijn. Maar dit keer krijg je een tijd. Heel het verhaal moet in de verleden tijd staan.
    PS een cover = een bonuspunt.

    Dooddoenervo: houden aan de opdrach o.a, juiste hoeveelheid woorden + originaliteit 10
    Chocolata: grammatica 10
    MistSnich: extra 10

    Afgeven: zaterdag 12 october 00:00u
    Uitstel vragen kan tot vrijdag 11 oktober 20:00u
    Uiterlijk afgeven uitstel: dinsdag 15 oktober 00:00u


    Finale! The battle of Hogwarts

    Het is zover! De finale opdracht. En deze gaat over mijn favoriete onderwerp de slag om Zweinstein. Je neemt terug en dooddoener naar keuze of verzonnen dooddoener. En je beschrijft de hele slag door zijn ogen, De hele slag. Van het begin tot het einde. Wat doet hij allemaal tijdens deze gevaarlijke slag? Dit leg je uit in minimaal 3500 woorden!
    Extra: Hier wil ik terug ''Rowling zien schrijven''. Wederom een titel. En deze keer schrijf je in de tegenwoordige tijd. Wat er ook bij komt: beschrijf je dooddoener zoals je dat in een RPG doet. Doe dit wel in de inleiding.
    cover = een bonuspunt

    Dooddoenervo: houden aan de opdrach o.a, juiste hoeveelheid woorden + originaliteit 10
    Chocolata: grammatica 10
    MistSnich: extra 10

    Afgeven: zaterdag 26 oktober 00:00u
    Uitstel vragen kan tot 25 oktober 20:00u
    Uiterlijk afgeven uitstel: 29 oktober 00:00u

    Hier een invullijst:

    Naam
    Bijnaam:
    Leeftijd:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:

    Veel plezier!

    [ bericht aangepast op 20 okt 2013 - 14:57 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ah, ik kan waarschijnli op tijd inleveren, want zoals mijn planning eruitziet voor het leren, kan ik er 's avonds aan werken en het op tijd inleveren. Nu hopen dat het lukt, haha.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik hoop het ook voor jou! Succes!


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    Infini, jou beoordeling grammatica komt vandaag online, de beoordelingen extra komen woensdag online, en de punten van opdr drie het volgende weekend, de finale opdracht zal verbeterd worden in de belgische herfstvakantie.^^

    De Belgische herfstvakantie is over twee weken, voor de Nederlanders onder ons die geen idee hebben wanneer dat nou is.
    Oh, nou zie ik net dat ik Infini wel verbeterd heb, maar de beoordelingen bij Anduril heb gezet. D: Ik zal het wel even in orde brengen.
    Ik zie ook juist dat ik wat foutjes voor de opmaakcodes heb gemaakt (sommige dingen ben ik bijvoorbeeld vergeten te doorstrepen), dus zal ik het even aanpassen. Ach ja, soms doet Word gewoon ontzettend irritant.
    @Inge: *leest de uitleg even snel door*
    Ik zat tijdens het beoordelen ook de hele tijd te twijfelen: is het nou juist of niet? Sorry, het was dus toch wel correct. :')


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    De Belgische herfstvakantie is over twee weken, voor de Nederlanders onder ons die geen idee hebben wanneer dat nou is.
    Oh, nou zie ik net dat ik Infini wel verbeterd heb, maar de beoordelingen bij Anduril heb gezet. D: Ik zal het wel even in orde brengen.
    Ik zie ook juist dat ik wat foutjes voor de opmaakcodes heb gemaakt (sommige dingen ben ik bijvoorbeeld vergeten te doorstrepen), dus zal ik het even aanpassen. Ach ja, soms doet Word gewoon ontzettend irritant.
    @Inge: *leest de uitleg even snel door*
    Ik zat tijdens het beoordelen ook de hele tijd te twijfelen: is het nou juist of niet? Sorry, het was dus toch wel correct. :')


    Zeg maar als het in orde is, dan kan infini haar beoordeling zien.^^

    Ik ga 'extra' woensdag verbeteren en online zetten.^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Zeg maar als het in orde is, dan kan infini haar beoordeling zien.^^

    Ik ga 'extra' woensdag verbeteren en online zetten.^^

    Uhm, is het normaal dat ik nog geen enkele - of slechts één nogal lang geleden, ik weet het niet meer - bonusopdracht heb ontvangen? D:

    Ik zie dat het topic nogal vol begint te raken, dus vraag ik me af wat ik moet doen als het vol is en jij offline bent? Mag ik dan een nieuw topic openen?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Uhm, is het normaal dat ik nog geen enkele - of slechts één nogal lang geleden, ik weet het niet meer - bonusopdracht heb ontvangen? D:

    Ik zie dat het topic nogal vol begint te raken, dus vraag ik me af wat ik moet doen als het vol is en jij offline bent? Mag ik dan een nieuw topic openen?


    Er zijn nog geen ingeleverd.:)


    Ja, dat mag.:) maar als ik on ben doe ik het. :)


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik denk dat iedereen de bonusopdracht een beetje voor zich uit schuift. :'D

    Ik heb daar overigens wel een vraag over. Er staat dat het een soort samenvatting moet zijn, geen heel verhaal. Wil je dan echt een soort biografie, zoals iets wat je op een Wikipedia pagina tegen zou komen, of mag het wel in een soort verhaalvorm zijn?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik denk dat iedereen de bonusopdracht een beetje voor zich uit schuift. :'D

    Ik heb daar overigens wel een vraag over. Er staat dat het een soort samenvatting moet zijn, geen heel verhaal. Wil je dan echt een soort biografie, zoals iets wat je op een Wikipedia pagina tegen zou komen, of mag het wel in een soort verhaalvorm zijn?


    Wikipediavorm. Maar als het van een bestaande dooddoener is heb je wel een nul als het exact op de wikipedia lijkt.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Wikipediavorm. Maar als het van een bestaande dooddoener is heb je wel een nul als het exact op de wikipedia lijkt.:'D

    Dat lijkt me nogal sterk. :'D
    Maar dan moet je ook even checken of het niet gekopiëerd is van de vele HP-wiki's die er op internet bestaan, of al die naslagwerken ... :X


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Dat lijkt me nogal sterk. :'D
    Maar dan moet je ook even checken of het niet gekopiëerd is van de vele HP-wiki's die er op internet bestaan, of al die naslagwerken ... :X


    Dat is een leuk werkje voor jou.xD


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Dat is een leuk werkje voor jou.xD

    Oh, no. D: Dat heeft toch niks met spelling, grammatica en/of interpunctie te maken? ;]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Oh, no. D: Dat heeft toch niks met spelling, grammatica en/of interpunctie te maken? ;]


    Ik bevorder je nu tot officiele plagiaat zoeker.:')


    Queer zijn is gewoon alles

    wie is er al bezig met de bonusopdracht?

    en Lotta, maak al een lijstje met de verschillende HP wiki's:P


    Queer zijn is gewoon alles

    Dubbel

    [ bericht aangepast op 20 okt 2013 - 15:11 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Du bel+laatste post

    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 20 okt 2013 - 15:10 ]


    Queer zijn is gewoon alles