• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hebben op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.





    Users die Perciver shippen
    Square
    Newt
    Theodora
    NightVale
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Justified
    Lilia
    Daylighter
    Cymry
    Sonnet
    Trenzalore
    Creativity
    Meliuscule
    Exterminate
    SPECS
    Whitmore
    Scorpia
    Thysia
    Bridgit
    simonella
    KittyChan
    Gibbs
    Liberacorpus
    SecretlyACat
    ThingsInLife
    Dashwood
    Ailurophilia
    Puzzel
    Wunjo
    Dooddoenervo
    Firedemon
    Alley
    MistSnitch
    Splendida
    Facts
    Oblivisci
    Patrified
    Parachutes
    Chekov
    C0urage
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd. ^^

    Perciver stories op Q


    Perciver fanart van Q'ers


    Polls op Q


    Quizzen op Q


    Anders / Buiten Q (fanfics, blogs en fanfic recs)
    Percy, Oliver & Perciver videos - Lijst
    Preparing - Fic van Newt op AO3
    Books and Broomsticks - Fic van Exterminate op Wattpad
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficarchive.tumblr.com - Fanfic blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van Newt
    Perciver vragenlijst - Vragenlijst van Martenvilijn
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver



    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Percivershipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^



    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr

    [ bericht aangepast op 18 nov 2013 - 21:55 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dooddoenervo schreef:
    Dat Oliver/Percy het uitmaakt.

    Bedoel je nou een AU waarin Percy het uitmaakt met Oliver of vice versa, of iets anders? :8
    Nee, doe dat maar niet. Ik kan niet meteen op iets komen, maar Perciver zou Perciver niet zijn als Percy en Oliver zouden scheiden.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Bedoel je nou een AU waarin Percy het uitmaakt met Oliver of vice versa, of iets anders? :8
    Nee, doe dat maar niet. Ik kan niet meteen op iets komen, maar Perciver zou Perciver niet zijn als Percy en Oliver zouden scheiden.


    Een AU;)


    Queer zijn is gewoon alles

    Wiarda schreef:
    Oeeeeh, NaNo prompts. :9~

    Streetperformer AU: Oliver Wood is na een niet-al-te-succesvolle Quidditchcarrière ontslagen en heeft geen inkomen meer. Daarom besluit hij acts op te voeren voor Muggles, met behulp van een magische bezem. Om ervoor te zorgen dat het Ministerie er niet meteen achterkomt dat hij met iets bezig is wat niet geheel legaal is, bouwt hij deze bezem met allemaal kleine stukjes van oude, kapotte bezems die onder invloed zijn van allemaal verschillende zweefspreuken, zodat hij zelf geen zweefspreuk over het ding hoeft uit te spreken en dat áls het Ministerie er dus achterkomt dat een zwevend object openbaar te zien is in Muggle London, waar Oliver zijn acts uitvoert, de spreuk niet direct naar hem terug te leiden is. Percy mist echter een keer zijn Portkey en moet daarom met het openbaar vervoer, waardoor hij per ongeluk Olivers act tegenkomt en meteen doorheeft dat het geen normale Muggletruc is, dus blijft hij staan. Vervolgens wordt hij uitgekozen om Oliver te helpen en flirten en blozen en 'is-hij-nou-een-crimineel-of-gewoon-echt-een-hele-indrukwekkende-goochelaar'. Zoiets. :'D

    Torchwood crossover: Er gebeurt iets vreemds met de rift en Percy en Oliver verschijnen uit een heel ander universum; een universum met, jawel, Hogwarts. Het liefst in een timesetting voordat het halve team doodging. :')

    Ghosts AU: Ergens in zijn tijd op Hogwarts is Percy gestorven. Oliver kan er enorm slecht mee omgaan, tot het blijkt dat Percy niet zo weg is als hij dacht, want hij is nu, jawel, een geest.

    Sukkel AU die niet echt ergens op slaat: Er vliegt een wesp in Percy's kamer en omdat hij niet meteen weer wegvliegt, noemt Percy hem Oliver, naar zijn stiekeme schoolcrush. Oliver komt echter vast te zitten in zijn nachtlamp en Percy moet met pijn in zijn hart toekijken hoe het wespje langzaam sterft in de lamp. Ik denk dat ik therapie nodig heb om hier overheen te komen. RIP Frank.

    Onverwachte oudersituatie AU: (want parent!AUs zijn gewoon te schattig en deze spookt al een tijdje in mijn hoofd rond, maar nooit serieus genoeg om er echt over na te denken) Als Wesley op visite komt, gaat een kookspreuk mis en is Wesley tijdelijk vijf jaar oud. Raad eens wie in die tijd zijn ouders mogen spelen. :'D Eventueel met 'Wesley blijft om zijn echte ouders zeuren maar deze zijn dood dus zit er niks anders op dan met een gebroken hart zijn vragen ('waar zijn mama en papa?') te negeren' angst.

    Dit is het enige waar ik tot nu op kan komen, maar misschien dat ik later nog wat meer post. Misschien, want vorige keer was het ook al zo'n enorme waslijst. :'D


    Meer is altijd welkom, maar dit is al geweldig. En ah, Torchwood! Jack, Ianto, Tosh, Myfanwy. Dat wordt leuk, haha. :9~
    Die Oliver de Wesp AU wordt overigens ook een literair meesterwerk, dat weet ik nu al. :')



    Escritura schreef:
    You don't want prompts from me. All I'll ask for is angst and pain.


    Yes, I do. Ik heb er niets op tegen om angst te schrijven, maar het probleem met dat soort dingen is dat ik altijd een of andere manier zal vinden om er een min of meer gelukkig einde aan te plakken. Het is dus meer de vraag of jij dat wel wilt. (krul)



    Theodora schreef:
    Stripper!Oliver! Stripper!Oliver Stripper!Oliver *O*


    Hah, die had ik al zien aankomen. Ik weet niet helemaal zeker hoe ik dat ga invullen zonder voor altijd bang te moeten zijn dat mijn kleine zusje het toevallig tegenkomt, maar ik verzin wel iets. :'D



    Dooddoenervo schreef:
    Dat Oliver/Percy het uitmaakt.


    Oké, challenge accepted. (cat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Een AU;)

    Dat wist ik ook wel al, maar een Perciverstory waarin de relatie naar de knoppen wordt geholpen? Meh, dan is het geen Perciverstory.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Bedoel je nou een AU waarin Percy het uitmaakt met Oliver of vice versa, of iets anders? :8
    Nee, doe dat maar niet. Ik kan niet meteen op iets komen, maar Perciver zou Perciver niet zijn als Percy en Oliver zouden scheiden.


    (Psst, niet naar details vragen! Hoe minder details, hoe meer mogelijkheden ik zal hebben om de prompt te vullen zonder de prompt echt te vullen. (krul) )


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    (Psst, niet naar details vragen! Hoe minder details, hoe meer mogelijkheden ik zal hebben om de prompt te vullen zonder de prompt echt te vullen. (krul) )

    Ik vroeg me af wat Dooddoenervo nou bedoelde. Ik ben het overigens wel eens me je, en verklap maar niet teveel. (krul)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Dat wist ik ook wel al, maar een Perciverstory waarin de relatie naar de knoppen wordt geholpen? Meh, dan is het geen Perciverstory.


    Why not?


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb een vuistregel waarin ik het eigenlijk niet écht ship tot ik er goede angst van heb gelezen/geschreven/in het algemeen bedacht. Eigenlijk is een Perciver break-up story juist heel erg Perciver in mijn ogen. :'D
    Maar ik snap ergens wel dat het het feestelijke van november weer een beetje naar beneden zou halen. Wat van mij niet mag, want dat is mijn verjaardagsmaand. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oeh! Oeh!
    Djinn!Percy
    Disney Princes!Perciver


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    Oeh! Oeh!
    Djinn!Percy
    Disney Princes!Perciver


    Percy in een lamp? Geweldig. :'D



    Wiarda schreef:
    Ik heb een vuistregel waarin ik het eigenlijk niet écht ship tot ik er goede angst van heb gelezen/geschreven/in het algemeen bedacht. Eigenlijk is een Perciver break-up story juist heel erg Perciver in mijn ogen. :'D
    Maar ik snap ergens wel dat het het feestelijke van november weer een beetje naar beneden zou halen. Wat van mij niet mag, want dat is mijn verjaardagsmaand. (cat)


    Nog precies één maand. :Y)
    Het wordt tijd dat ik een beetje opschiet met schrijven, denk ik. Ik verzin steeds meer en meer dingen, maar ik heb nauwelijks nog iets geschreven sinds de zomervakantie, dus op deze manier komt er nooit een einde aan het verhaal.
    Percy’s toon was niet meer koel, maar was gezakt tot een temperatuur waar een ijsbeer zich prettig bij zou voelen.

    (Nu is het mijn beurt voor quotes zonder context! En dan nog iets anders, omdat het bovenstaande klinkt alsof ik een soort crack schrijf, en dat is niet zo. En omdat je bijna de hele verhaallijn al kent en ik je toch íéts moet geven waar je hopelijk niets van snapt.)

    “Jij had het tenminste net bijgelegd toen Fred stierf. Niet iedereen heeft zoveel geluk.”


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nee, Percy uit de lamp (wbw)


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Theodora schreef:
    Nee, Percy uit de lamp (wbw)

    Nieuwe versie van uit de kast komen (cat)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Plenilunium schreef:
    (...)
    Nieuwe versie van uit de kast komen (cat)


    Hoe moet dat klinken?

    Kind: papa, ik kom uit de lamp. Ik ben homo.
    Papa: maar jong en toch! Dat zag ik niet aankomen, wat voor lamp?
    Kind: een ledlamp.
    papa: maar jongen toch, uit een ledlamp dan nog! Hoe gaan we dit aan je moeder vertellen?


    Queer zijn is gewoon alles

    Plenilunium schreef:
    (...)
    Nieuwe versie van uit de kast komen (cat)


    Hihihi.

    Hij zou maar al te graag hebben dat Oliver over zijn lamp wrijft!


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Square schreef:
    (...)

    Nog precies één maand. :Y)
    Het wordt tijd dat ik een beetje opschiet met schrijven, denk ik. Ik verzin steeds meer en meer dingen, maar ik heb nauwelijks nog iets geschreven sinds de zomervakantie, dus op deze manier komt er nooit een einde aan het verhaal.
    Percy’s toon was niet meer koel, maar was gezakt tot een temperatuur waar een ijsbeer zich prettig bij zou voelen.

    (Nu is het mijn beurt voor quotes zonder context! En dan nog iets anders, omdat het bovenstaande klinkt alsof ik een soort crack schrijf, en dat is niet zo. En omdat je bijna de hele verhaallijn al kent en ik je toch íéts moet geven waar je hopelijk niets van snapt.)

    “Jij had het tenminste net bijgelegd toen Fred stierf. Niet iedereen heeft zoveel geluk.”

    AKSDJN:ASXJENFKDSM F. BITBTEIRNAGSTN.

    Theodora schreef:
    (...)

    Hihihi.

    Hij zou maar al te graag hebben dat Oliver over zijn lamp wrijft!


    Thanks. Ik stikte bijna in mijn aanmaaklimonadeijsthee. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.