• Sorry, ik zie nu dat ik dit in het verkeerde subforum zet. (cat)

    Sinds een tijdje ben ik weer helemaal into Harry Potter en nu heb ik zin om wat leuke fanfiction erover te lezen. ^^ Ik heb natuurlijk wel een aantal eisen.

    Wat ik zoek:
    - Ron/Hermione
    - Neville/Luna
    - Percy/Oliver
    - OC
    - Stories geschreven in goed Engels of Nederlands

    Wat ik niet zoek:
    - Draco of Harry in een hoofdrol (sorry, maar ik ben gewoon niet zo'n fan van hen ;p)
    - Death Eaters als hoofdpersoon (heb ik niet zoveel zin in)
    - AU/Alternative Universe stories

    Voor de rest kun je gewoon alles proberen, ik sta voor best een hoop open. ^^

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 25 sep 2013 - 23:48 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    not my choice van Silenttears <3
    http://www.quizlet.nl/stories/58957/not-my-choice-hogwarts/
    een oc story


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Perciver is een soort magneet en ik ben het stukje metaal, dus hier kom ik weer. :'D
    Casting Rainbows van Lizz, HoG en HiPS heb je natuurlijk al gelezen, dus die zal ik je niet nog eens aanraden. Ik heb geen idee of je de Perciver van Jip al eens hebt bekeken, maar zo niet, dan raad ik het je wel absoluut aan. Quaffles & Freckles is haar story met one-shots en korte verhalen; Bulletproof is langer (en eigenlijk wel een AU, sorry, maar dat verhaal is te geweldig om er geen reclame voor te maken). Het enige andere Perciver verhaal hier op Q dat op dit moment meer dan 10k aan woorden heeft is volgens mij I love you so damn much van Yolanda/Gibbs. Er zijn verder wel nog een heleboel korte verhalen, zoals onder andere mijn eigen one-shots, maar het is een beetje onzinnig om álles hier te noemen. Het staat natuurlijk ook allemaal in het topic.
    (Btw, als je ook Engelse Perciver fanfic buiten Q zou willen lezen, zou je hier eens kunnen kijken, of bij deze verhalen: één, twee, drie. Allemaal stuk voor stuk prachtig. ^^)

    Ik heb trouwens ook ooit Neville/Luna geschreven: Luna, I want to take you to the Moon. Dat verhaal is wel al meer dan twee jaar oud en niet erg lang.

    Afgezien van Perciver lees ik zelf eigenlijk zo goed als niets meer op Q, dus meer goede HP fanfic ken ik niet. Ik was daar laatst wel al naar op zoek, dus ik zal dit topic ook eens in de gaten houden. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    @Square bedankt! Daar kom ik wel even mee vooruit. ^^ Ik zal zo eens een kijkje nemen. (:
    @tubbietoost I'll take a look. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    OC is toch eigenlijk een soort van AU/Alternative Universe stories? Aangezien je een nog niet bestaand personage erin doet, dat je zelf verzint... Toch?


    Chaos is a ladder.

    Gula schreef:
    OC is toch eigenlijk een soort van AU/Alternative Universe stories? Aangezien je een nog niet bestaand personage erin doet, dat je zelf verzint... Toch?


    AU is meer een totaal andere wereld, bijvoorbeeld: Dat de leerlingen opeens in onze wereld leven en dat Hermione god weetikveel waar werkt en dat ze Ron tegen komt, of Draco, of wat en het verhaal om onze wereld draait in plaats van Hogwarts. (:

    Anyway, dit is die van mij:

    There's no way out, the only way is going right through.
    Get your thoughts in line, abandon your fears...
    As you have to sacrifice your honesty and feel guilty in return.
    This is how you can be family.




    De gezusters Caxton, gewoon twee puurbloed heksen die met hun sociale vaardigheden zich heel doodnormaal kunnen mengen tussen de andere in Hogwarts. De speciale band tussen Amore en Charlotte is simpel met het blote oog te zien, ondanks je eerst langs Amore's overbezorgde persoonlijkheid heen moet kijken. Maar hun vredige schooltijd wordt vij snel geteisterd als hun grootste geheim binnen de familie op de proef wordt gesteld bij het zien en bevriend raken met Harry James Potter; hopend dat de gelijkenis niet te groot is. Docenten worden waakzaam en oplettend op het duo, verward en onzeker over feit dat deze twee meisjes misschien de dochters zouden kunnen zijn van Liza Potter, de ietswat oudere zus van de bekende James Potter die zijn leven verloor dankzij de komst van The Dark Lord. Het was voor de gehele magische wereld onbekend wat en hoe het was afgelopen met zijn zuster. Het was wel duidelijk dat geen één Potter veilig zou zijn.
    De zusjes leven met het geheim en gevaar als het geheim uitkomt. De leugens stappelen zich op, ieder jaar weer en Amore's familiegevoel is het grootste gevaar van allen.



    The never unsolved, unwritten story of my OC.
    Officieel begonnen door RPG's in 2009
    Alleen Amore Holly Caxton aka Potter is van mij.
    Charlotte en alle andere OC's zijn van oude vrienden van mij waarmee ik RPG'de als Amore.
    Alle feiten & gebeurtenissen zijn zoals ze origineel verlopen zijn.
    Zal afwijken van de originele boeken en films

    Link


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Requille schreef:
    AU is meer een totaal andere wereld, bijvoorbeeld: Dat de leerlingen opeens in onze wereld leven en dat Hermione god weetikveel waar werkt en dat ze Ron tegen komt, of Draco, of wat en het verhaal om onze wereld draait in plaats van Hogwarts. (:

    Anyway, dit is die van mij:

    There's no way out, the only way is going right through.
    Get your thoughts in line, abandon your fears...
    As you have to sacrifice your honesty and feel guilty in return.
    This is how you can be family.




    De gezusters Caxton, gewoon twee puurbloed heksen die met hun sociale vaardigheden zich heel doodnormaal kunnen mengen tussen de andere in Hogwarts. De speciale band tussen Amore en Charlotte is simpel met het blote oog te zien, ondanks je eerst langs Amore's overbezorgde persoonlijkheid heen moet kijken. Maar hun vredige schooltijd wordt vij snel geteisterd als hun grootste geheim binnen de familie op de proef wordt gesteld bij het zien en bevriend raken met Harry James Potter; hopend dat de gelijkenis niet te groot is. Docenten worden waakzaam en oplettend op het duo, verward en onzeker over feit dat deze twee meisjes misschien de dochters zouden kunnen zijn van Liza Potter, de ietswat oudere zus van de bekende James Potter die zijn leven verloor dankzij de komst van The Dark Lord. Het was voor de gehele magische wereld onbekend wat en hoe het was afgelopen met zijn zuster. Het was wel duidelijk dat geen één Potter veilig zou zijn.
    De zusjes leven met het geheim en gevaar als het geheim uitkomt. De leugens stappelen zich op, ieder jaar weer en Amore's familiegevoel is het grootste gevaar van allen.



    The never unsolved, unwritten story of my OC.
    Officieel begonnen door RPG's in 2009
    Alleen Amore Holly Caxton aka Potter is van mij.
    Charlotte en alle andere OC's zijn van oude vrienden van mij waarmee ik RPG'de als Amore.
    Alle feiten & gebeurtenissen zijn zoals ze origineel verlopen zijn.
    Zal afwijken van de originele boeken en films

    Link

    Oké, bedankt voor de uitleg! (:


    Chaos is a ladder.

    Waar staat OC voor?(:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ensiferum schreef:
    Waar staat OC voor?(:


    Original Character, dus een personage dat de schrijver of schrijfster zelf heeft verzonnen. ^^ In bijna iedere fanfic zitten wel OC's.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Okee (:

    Dan heb ik deze ;


    Als de ouders van Aenea horen dat hun neefje Harry nog in leven is, vertrekken ze vanuit Bulgarije naar Engeland. Aenea komt op Zweinstein terecht, waar ze direct merkt dat haar neefje beroemd is. Ze krijgt zijn vriendenkring direct cadeau en wordt verliefd op twee jongens die ze niet uit elkaar kan houden. Alsof dat haar nog niet genoeg problemen bezorgt, raakt ze bevriend met Draco, waardoor haar afdeling haar al snel links laat liggen.
    Aenea merkt al gauw dat het niet meevalt om vrienden te maken op een nieuwe school, waar het schoolsysteem haar vriendenkeus beperkt. Toch houdt Aenea voet bij stuk en laat ze zowel haar Griffoendorvrienden als Draco niet los – een keuze waarvan de consequenties steeds zwaarder gaan wegen, totdat uiteindelijk haar eigen leven in de waagschaal komt te staan, zonder dat ze dat zelf doorheeft…

    x Hoofdrollen: Aenea, Fred, George & Draco
    x Komt niet overeen met de feiten


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als ik straks op m'n laptop zit in plaats van op m'n mobiel zal ik bij elke story even een kijkje nemen, bedankt iedereen! ^^
    En de uitleg van Requille en Square klopt helemaal. (: AU heb ik dus liever niet (tenzij het heel goed geschreven is en personages niet compleet out of character gaan), OC vind ik dan weer wel interessant.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wie weet dat ik in de toekomst nog aan een HP fanfic begin.


    Chaos is a ladder.

    ehm ik heb wel marauders stories..? als je die leest =3


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Second generation mix all stories || Harry Potter
    Harry's kinderen hebben wel een rol, maar ook de dochter van Luna ;) t'is wel engels

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 14:09 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }