• Als je iedere dag geen zin hebt in je studie vanwege een niet leuke werkgroep, een overgang van op kamers gaan waar je eigenlijk nog niet aan toe bent, een enorme hoop zelfstudie waar je je maar niet aan kan zetten omdat je het niet gewend bent, het alsmaar denken aan dat je misschien toch naar de kunstacademie wilt, iedere dag heimwee hebben aan je thuisstad, zou je dan stoppen met je studie ook al ben je nog maar 4 weken bezig maar voelt het voor jou als een eeuwigheid en loop je ook al heel wat achter...

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Ja, dan zou ik stoppen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik haatte mijn studie. Haat was zelfs nog onderschat. Het duurde bijna een half schooljaar en toen sloeg het bij mij om. Ik accepteerde het, dat ik deze opleiding deed en dat ik bleef ook gewoon doorzetten, alhoewel ik dat echt met lood in mijn schoenen deed. Ik had dan ook regelmatig huilbuilen op school waarin ik naar huis wilde. Nu... Vind ik de opleiding geweldig. Ik zeg niet dat dit bij iedereen zo kan omslaan, maar wacht het anders nog héél even af (ik weet hoe erg het klinkt als iemand dat tegen je zegt, want toen mensen dat tegen mij zeiden kon ik het gewoon niet geloven dat mensen wilde dat ik dát zou doen maar ik ben achteraf er heel blij om)

    En ik snap het echt. Zelfstudie is iets waar ik heel slecht mee om kan gaan. Ik moet echt tot iets aan worden gezet, zoals een leraar. Ook kan ik het écht begrijpen dat je je thuisstudie mist en dat je werkgroep niet leuk is. Dat laatste lijkt me nog helemaal het ergst.

    Ik hoop echt dat je het toch nog wel leuk gaat vinden, of dat je uiteindelijk weet hoe je alles moet aanpakken.


    Chaos is a ladder.

    Ja. Alhoewel ik de kunstacademie uit mijn hoofd zou zetten, aangezien ik bij god niet zou weten hoe je daar ooit later een baan mee zou krijgen.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Veni schreef:
    Ja. Alhoewel ik de kunstacademie uit mijn hoofd zou zetten, aangezien ik bij god niet zou weten hoe je daar ooit later een baan mee zou krijgen.

    But It's not impossible.

    Yeah, I would stop.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hmm tnx voor de tips.
    Alhoewel ik de kunstacademie niet uit mijn hoofd kan zetten, ook al weet ik dat de banenkans prut is


    Aan niets denken is ook denken.

    Veni schreef:
    Ja. Alhoewel ik de kunstacademie uit mijn hoofd zou zetten, aangezien ik bij god niet zou weten hoe je daar ooit later een baan mee zou krijgen.


    Nou ja, in principe kan je ook vormgever worden, dus daar kan je wel wat mee. Maar de toelating is gewoon zo klein, dat de kans echt maar 5% is dat je er doorheen komt!


    To infinity and beyond •

    Ik ben bij twee kunstacademies toegelaten, dus dat valt best wel mee eigenlijk. Academie minerva in Groninen en ArtEZ in Arnhem, beide voor grafisch vormgever.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik zou het nog even aankijken tot december of zo. Je kunt nu toch niet meer aan een nieuwe studie beginnen tot februari. Misschien bevalt het je toch wel, wie weet. Het is logisch dat je het aan het begin niet leuk vindt en alles mist. Ik heb daar ook last van.


    Take risks and conquer your fears.

    je moet gwn kijken is dit het gene waar ik echt voor wilt leren. als daar je antwoord nee op is dan stoppen. je doet dit voor jezelf en dat is af en toe tanden op elkaar en gwn doorzetten :)


    loyalty takes yaers to build, only seconds to destroy

    Er is natuurlijk een reden dat je deze studie gekozen hebt, dus denk eens terug aan je motivatie, was die het waard? Het antwoord op die vraag is heel belangrijk voor je keuze. Je werkgroep zou ik niet meteen nu al beoordelen, het is moeilijk om na een maand al te weten hoe dat uitdraait, bij is dat bevoorbeeld heel erg omgeslaan. De zelfstudie is wennen, maar wie zegt dat je dat in een andere opleiding niet ook gaat krijgen?
    Je heimwee is iets waar iedere jonge student mee zit, maar uiteindelijk leer je mensen kennen en wordt dat ook gezellig. Ik zou niet meteen opgeven, maar dat hangt natuurlijk van je motivaties af.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik zou doorzetten. De aanpassing is voor iedereen moeilijk. Als ik jou was, zou ik mijn jaar uitdoen en dan evt. volgend jaar een nieuw kot zoeken en als je op de unief zit, misschien naar hogeschool gaan?


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    Ik zou doorzetten. De aanpassing is voor iedereen moeilijk. Als ik jou was, zou ik mijn jaar uitdoen en dan evt. volgend jaar een nieuw kot zoeken en als je op de unief zit, misschien naar hogeschool gaan?


    26 - 02 - '16

    LaJoie schreef:
    Ik zou doorzetten. De aanpassing is voor iedereen moeilijk. Als ik jou was, zou ik mijn jaar uitdoen en dan evt. volgend jaar een nieuw kot zoeken en als je op de unief zit, misschien naar hogeschool gaan?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Florentina schreef:
    Ik ben bij twee kunstacademies toegelaten, dus dat valt best wel mee eigenlijk. Academie minerva in Groninen en ArtEZ in Arnhem, beide voor grafisch vormgever.


    wacht, je hebt dus toelatingsproeven gedaan, ervoor geslaagd en dan niet aan die opleiding begonnen? hè? Wat was dan het nut om de proeven te doen of aan deze opleiding te starten? Ik vind het persoonlijk niet zo slim van je als je door was en dan niet begon op die opleiding. Ik ken veel te veel mensen die goud willen geven om ergens door te raken en te mogen starten incluus mezelf, en jij laat het gewoon schieten? Ik weet nu niet de reden, maar het klinkt me wel even zeer raar in de oren.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Dat klinkt als mij in mijn eerste maand. Ik werkte er ook nog bij en kon dat totaal niet hebben.
    Ik heb toen besloten om het tot februari aan te kijken, want als je je daarvoor uitschreef kreeg je nog geld terug.
    In februari vond ik mijn studie echt helemaal geweldig en was ik zo blij dat ik niet in september al was afgehaakt. Ik zit nu in jaar 2 en vind nog steeds alles leuk.
    Ik zou dus nog een beetje langer doorzetten. Het is maar een werkgroep, die verandert wel weer. Ook je vakken veranderen en de manier van werken zat er bij mij na twee maanden wel in.
    Dus ik zou nog even doorzetten en pas later beslissen of het echt niet leuk is.


    I am an idiot, I move.