• Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    Naerys, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Ludovico
    Head of Slytherin Draculea

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina

    Hufflepuff:
    NightValeTheodora

    Ravenclaw:
    HeladoIncantatem

    Slytherin:
    YodaBeaton

    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast op 30 sep 2013 - 21:00 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik vind het nu eigenlijk al een beetje ehh... tever gaan bij sommigen


    Eternamente, everlastingly, for all time

    Fortunatis schreef:
    Am I the only one here THAT LOVES EVERY HOUSE?



    Roar!


    Het is niet dat ik van alles houd, maar als ze zich normaal gedragen naar mij doe ik dat ook :')
    Het is niet dat ik iédereen van een afdeling ga haten omdat de meesten arrogant zijn of zo :')


    Little do you know

    Eternamente schreef:
    Ik vind het nu eigenlijk al een beetje ehh... tever gaan bij sommigen


    Zo gaat dat hier aan toe. :'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Jongens, houden we het wel een beetje vriendelijk hier, alsjeblieft dankjewel?


    Deep inside, I've never felt alive

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Zo gaat dat hier aan toe. :'D


    Yup..
    That's what you get als je alle afdelingen samen gaat voegen x'D


    Little do you know

    Concurrenten of niet, je kan ook te ver gaan. Dus een beetje liever tegen elkaar zijn mag ook wel.

    Roww schreef:
    (...)

    Yup..
    That's what you get als je alle afdelingen samen gaat voegen x'D


    Idd,

    En we zitten alleen maar te plagen hoor. :P


    Queer zijn is gewoon alles

    Hee, Harry ging ook te ver toen hij Draco aanviel met een vernietigende spreuk in de jongensbadkamer!
    Dus hoe zijn wij nu opeens gemeen?

    Anyway, vrede op aarde, kerst is nog maar minder dan drie maanden weg en Sinterklaas en zijn pieten horen alles.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik begin het eigenlijk ontzettend irritant dat ook dit topic een thee-uurtje is geworden. Zou het niet interessanter zijn als dit topic voor enkel officiële dingen wordt gehouden, zoals definitieve inzendingen en meldingen van leiders? Kletsen kan altijd in de Common Rooms en vitten kan in elkaars gastenboek.
    Not a populair opinion, but I don't give a fuck.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Patholoog schreef:
    Hee, Harry ging ook te ver toen hij Draco aanviel met een vernietigende spreuk in de jongensbadkamer!
    Dus hoe zijn wij nu opeens gemeen?

    Anyway, vrede op aarde, kerst is nog maar minder dan drie maanden weg en Sinterklaas en zijn pieten horen alles.


    Bij Sint heb ik niets te vrezen:P sinds dat ik dooddoener ben zitten er continu vier pieten achter me.xD


    Queer zijn is gewoon alles

    Avarosa schreef:
    Ik begin het eigenlijk ontzettend irritant dat ook dit topic een thee-uurtje is geworden. Zou het niet interessanter zijn als dit topic voor enkel officiële dingen wordt gehouden, zoals definitieve inzendingen en meldingen van leiders? Kletsen kan altijd in de Common Rooms en vitten kan in elkaars gastenboek.
    Not a populair opinion, but I don't give a fuck.


    Kun je in de hal niet kletsen? :P
    No, ik begrijp dat je het irritant begint te vinden (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind het een beetje jammer dat sommige wat denigrerend doen of ander mans posts veranderen. vind ik een beetje laag. Mja t is idd beter als dit voor wat meer officiele shizzle gedaan word.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Avarosa schreef:
    Ik begin het eigenlijk ontzettend irritant dat ook dit topic een thee-uurtje is geworden. Zou het niet interessanter zijn als dit topic voor enkel officiële dingen wordt gehouden, zoals definitieve inzendingen en meldingen van leiders? Kletsen kan altijd in de Common Rooms en vitten kan in elkaars gastenboek.
    Not a populair opinion, but I don't give a fuck.


    Nou. Ik zie wel brood in dat wat jij schrijft, maar ik ben het daar niet mee eens.
    Ik vind eigenlijk dat dit topic 'the great hall' een topic moet kunnen zijn waar iedereen van alle afdelingen met elkaar probeert om te gaan en waar het gezellig kan worden. Maar er zou best wel een officeler topic naast kunnen komen met 'Dumbledore's prikbord' ofzoiets.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Bij Sint heb ik niets te vrezen:P sinds dat ik dooddoener ben zitten er continu vier pieten achter me.xD


    En een Leah xD Al ben je ook een Slytherin :P


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Avarosa schreef:
    Ik begin het eigenlijk ontzettend irritant dat ook dit topic een thee-uurtje is geworden. Zou het niet interessanter zijn als dit topic voor enkel officiële dingen wordt gehouden, zoals definitieve inzendingen en meldingen van leiders? Kletsen kan altijd in de Common Rooms en vitten kan in elkaars gastenboek.
    Not a populair opinion, but I don't give a fuck.

    Hier ben ik het wel mee eens.
    Het zou inderdaad beter zijn als we dit topic houden voor eventuele vragen, meldingen en uitslagen van de opdrachten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.