• Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    Naerys, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Ludovico
    Head of Slytherin Draculea

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina

    Hufflepuff:
    NightValeTheodora

    Ravenclaw:
    HeladoIncantatem

    Slytherin:
    YodaBeaton

    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast op 30 sep 2013 - 21:00 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Helado schreef:
    Dat lijkt mij eigenlijk vrij nutteloos :/

    I said so.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Chocolata schreef:
    Hi, ik heb een idee. ^^
    Ik en nog wat andere Ravenklauwers waren op het idee gekomen om een Zwerkbalteam samen te stellen. Dan zou iedere afdeling één team met één aanvoerder kunnen hebben, en dan iedere maand een nieuwe 'match' houden tussen twee afdelingen. Dan kunnen de andere twee afdelingen via een poll stemmen op de winnende afdeling. Het was maar een dom idee van mij, maar nou zit iedereen al meteen 'ik wil ... zijn'-berichtjes te zetten, dus wat denken jullie ervan? (:


    Ja! Ik ben voor!
    Maar dan kunnen we beter op een andere manier bepalen wie er wint. Bijvoorbeeld door iets van vragen over zwerkbal te beantwoorden.
    En dan moet je misschien voor de try-outs vertellen waarom jij een goede wachter/jager/zoeker/drijver bent :Y)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik ben tegen, omdat het dan om populariteit van de afdelingen gaat búíten de 'leerlingen' van de afdelingen om en de afdeling met de meeste 'leerlingen', wint dan sowieso. Dat is ontzettend oneerlijk, volgens mij. Afgezien van dit nadeel, is het wel leuk bedacht, Lotta!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Chocolata schreef:
    (...)
    Zo dus :Y). Tenzij dat iemand iets beters weet. Het is maar een suggestie, het leek me heel erg leuk om dat te doen :x.
    Als het misschien allemaal eenmaal wat vordert kan je misschien wel een team samenstellen van de beste creaties dat binnen elke groep is ingezonden en dan via een poll laat beslissen wie welke creatie de beste vond om zo via de users interne punten te kunnen verdienen (wat dan misschien maximaal 5 ptn ofzo is). Dan kan je het misschien ook een eer vinden dat mensen je creaties waarderen dat je een spot in het team krijgt. Anders is het inderdaad vrij nutteloos.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik vind het een heel leuk idee om eerlijk te zijn


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Wunjo schreef:
    (...)

    Ja! Ik ben voor!
    Maar dan kunnen we beter op een andere manier bepalen wie er wint. Bijvoorbeeld door iets van vragen over zwerkbal te beantwoorden.
    En dan moet je misschien voor de try-outs vertellen waarom jij een goede wachter/jager/zoeker/drijver bent :Y)


    Every artist was first an amateur.

    Ik wil meedoen! Kan ik gewoon inspringen??


    It just takes one negative comment to kill a dream

    MinnieMouseX schreef:
    Ik wil meedoen! Kan ik gewoon inspringen??


    Is 't een rpg dan?

    Well, je kunt de quiz doen om te zien bij welke afdeling je behoord


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Mijn topicss]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik heb het idee dat het idee van de Common Rooms et cetera een beetje op losse schroeven komt te staan doordat we niet echt "verbonden" met elkaar zijn.


    Chaos is a ladder.

    Gula schreef:
    Ik heb het idee dat het idee van de Common Rooms et cetera een beetje op losse schroeven komt te staan doordat we niet echt "verbonden" met elkaar zijn.
    Er wordt gewoon wat gespamd met onnozele dingen in mijn ogen. De eerste dag was dat nog niet echt het geval.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Er wordt gewoon wat gespamd met onnozele dingen in mijn ogen. De eerste dag was dat nog niet echt het geval.


    Nou, als we zelfs al niet meer mogen lachen binnen onze leerlingenkamers met dingen die ook echt grappig zijn...

    [ bericht aangepast op 1 okt 2013 - 21:00 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lasaraline schreef:
    (...)

    Nou, als we zelfs al niet meer mogen lachen binnen onze leerlingenkamers met dingen die ook echt grappig zijn...
    Je begrijpt me verkeerd. De eerste dag ging iedereen al wat meer met elkaar om, nu beginnen het al wat meer losse posts te worden. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Daar ben ik het totaal niet mee eens, want mensen gaan gewoon op je post in en praten dan met je. En je ziet duidelijk dat er groepjes ontstaan in de commonroom(s), en dat is juist wat het zo hecht maakt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Zwerkbalteams lijkt mij ook wel een tof idee maar het moet wel nog wat uitgewerkt worden dan (: (ik zal er eens over nadenken)


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”