• Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.

Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    Naerys, Head Mistress 2013

Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Ludovico
    Head of Slytherin Draculea

Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina

Hufflepuff:
    NightVale – Theodora

Ravenclaw:
    Helado – Incantatem

Slytherin:
    Yoda – Beaton

Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

"Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

-Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

[ bericht aangepast op 30 sep 2013 - 21:00 ]

Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Theodora schreef:

That is.
    Kinda frightening.
    :W

[ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 21:59 ]

"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

Theodora schreef:

Ze hebben allemaal Speed genomen (cat)

Dooddoenervo schreef:
    (...)

Aplausje voor Dracuela en de mods!

Draculea* (cat)
    Maar dankje haha.

Yeaaah, the Great Hall! :3

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Draculea schreef:
    (...)
    Draculea* (cat)
    Maar dankje haha.

Neih ik noem je Dracuela:'D

[ bericht aangepast op 29 sep 2013 - 22:09 ]

Queer zijn is gewoon alles

Hmm, Gimlas went Scamander.
    Dunno if I have to say that here but oh well :3

Scamander schreef:
    Hmm, Gimlas went Scamander.
    Dunno if I have to say that here but oh well :3

Best wel (:
    Zo kan ik de lijst in orde houden.

Dooddoenervo schreef:
    (...)

Neih ik noem je Dracuela:'D

Hoe spreek je dat dan uit? :'D
    Dra-ku-ela... Nee, dat is gewoon niet goed. Je spreekt mijn naam uit als Drakoelea (met zo'n stoer accent jwz). :Y)

Naerys schreef:
    (...)
    Ze hebben allemaal Speed genomen (cat)

Noh. It's magic :Y)

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Wow, Slytherin zit alweer op page 10.
    Wij zitten op page 6

What do we say to the god of death? ''Not today.''

Draculea schreef:
    (...)
    Hoe spreek je dat dan uit? :'D
    Dra-ku-ela... Nee, dat is gewoon niet goed. Je spreekt mijn naam uit als Drakoelea (met zo'n stoer accent jwz). :Y)

Oehh
    Drakoela!ghehe:Y)

Queer zijn is gewoon alles

Adgjfjdjekndj. :9~
    WAAROM HEEFT NIEMAND MIJ GEZEGD DAT DE COMMON ROOMS OPEN ZIJN?! IK HÁÁT JULLIE!
    Sorry voor het geflood... :X

I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

Chocolata schreef:
    Adgjfjdjekndj. :9~
    WAAROM HEEFT NIEMAND MIJ GEZEGD DAT DE COMMON ROOMS OPEN ZIJN?! IK HÁÁT JULLIE!
    Sorry voor het geflood... :X

Ow.. Lotta, de Common Rooms zijn open! ;)
    Hihi!

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Hoe worden de punten eigenlijk uitgedeeld. Komen de koppen van de hoofdmensjes (naja ik heb geen zin om ze allemaal op te sommen) dan samen en kiezen zij of is het via een poll?
    Indien het dat laatste is, hoop ik dat de mensen dan niet stemmen in goede van de afdeling, maar wel op de kwaliteit van de inzendingen.

Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?