• Over twee weken moet een solo opvoeren voor ongeveer 30 mensen, valt opzich best mee. De opdracht was 'maak een solo waarin we meer over jou te weten komen; dit kan een angst zijn, iets waarvan je heel erg houdt, etc. Het duurt ongeveer 2-5 minuten. Gebruik je creativiteit!'

    Het probleem is, ik kan die creativiteit helemaal nergens vinden.

    Ik heb dus (door latere hulp hieronder) eigenlijk wel een onderwerp gevonden. Ik ben best rustig in het openbaar, maar als ik alleen ben juist helemaal niet. Daar wil ik iets mee gaan doen. Eternamente gaf me al deze tip:

    Begin met de realiteit, trek een grijze trui aan en speel rustige muziek. Zodra de muziek veranderd verander je in je idool in je droomwereld, trek je die trui uit en zit er een kleurig shirt onder en playback je alsof je die persoon bent geworden.

    Ik heb 'm alleen een beetje aangepast naar mijn eigen idee: Ik loop in een beetje sombere kleren door een menigte mensen (die duidelijk wordt gemaakt door veel stemmen op de achtergrond), ondertussen gebeuren er allemaal dingen (ik zet mezelf zoals altijd weer voor schut, dat soort dingen), en daarna ben ik thuis, doe ik die sombere kleren uit en ben ik weer helemaal mezelf.

    Het probleem is dat er geen echte verhaallijn in zit. Het maakt de mensen niet nieuwsgierig naar wat er daarna gaat gebeuren.

    Dus, iemand een tip voor een leuke verhaallijn?

    [ bericht aangepast op 1 okt 2013 - 19:47 ]


    A simple smile can cure everything.

    Hmm, je verkleden en voordoen als één van je idolen en al de rest in je stuk proberen steken?


    16 - 09 - '17

    Misschien proberen om op het podium de realiteit en je droomwereld te creëren? De realiteit is saai en je bent heel stil en struikelt snel, maar zodra je in je droomwereld stapt zijn daar je idolen en andere dingen waar je over dagdroomt.


    From these ashes, I will rise

    Hmm, dat zijn opzich wel leuke ideeën. Bedankt! Ik was er alleen nog vergeten bij te zeggen dat er in de solo nog een andere kunst bij moet, bijvoorbeeld muziek, film (op de achtergrond), kunst etc. Nog meer ideeën zou best handig zijn.


    A simple smile can cure everything.

    BowBerries schreef:
    Hmm, dat zijn opzich wel leuke ideeën. Bedankt! Ik was er alleen nog vergeten bij te zeggen dat er in de solo nog een andere kunst bij moet, bijvoorbeeld muziek, film (op de achtergrond), kunst etc. Nog meer ideeën zou best handig zijn.


    Begin met de realiteit, trek een grijze trui aan en speel rustige muziek waar je struikelt. Zodra de muziek veranderd verander je in je idool in je droomwereld, trek je die trui uit en zit er een kleurig shirt onder en playback je alsof je die persoon bent geworden.


    Eternamente, everlastingly, for all time

    Eternamente schreef:
    (...)

    Begin met de realiteit, trek een grijze trui aan en speel rustige muziek waar je struikelt. Zodra de muziek veranderd verander je in je idool in je droomwereld, trek je die trui uit en zit er een kleurig shirt onder en playback je alsof je die persoon bent geworden.


    Echt heel erg bedankt, hier ga ik iets mee doen :)


    A simple smile can cure everything.

    Ik heb de tekst bovenin een beetje aangepast omdat wat dingen nu wel duidelijker voor me zijn en het leek me onhandig om weer een nieuw topic te starten ^^


    A simple smile can cure everything.