• Ik weet niet waar dit hoor
    zeiktopic

    Die Jehova getuigen van tegenwoordig verzinnen ook steeds iets nieuws. Nu komen ze niet alleen aan je deur 50 keer per dag en zetten hun voet tussen de deur als je de deur dicht wil doen, nee nu stappen ze gewoon op je af.
    Ik zat op het station te wachten op m'n bus toen er een man naar me toe kwam. Hij begon tegen me te praten en liet me een boekje zien, dus ik dacht dat er iets heel spannends kwam. Naar toen hoorde ik het woord bijbel en toen dacht ik weer van ''nee he, heb ik weer''. Er stonden serieus duizenden mensen en ik ben er weer uit gekozen. Niet dat ik iets heb tegen geloven ofzo, maar ik vind dat je zelf moet kiezen of je gelovig wilt zijn/worden en niet dat je omgepraat/gedwongen moet worden door iemand. Gelukkig kwam m'n bus toen en toen vroeg hij of ik het boekje wou. Ik heb dat boekje maar aangenomen aangezien ze het je net zo lang aan gaan smeren tot je ja zegt, maar ik word er een beetje ziek van.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik ben ook niet zo gek op jehova getuigen, maar ik ben over het algemeen niet zo gek op mensen die mij wat proberen aan te smeren ;\


    Life is hard and then we die

    Ik word echt knettergek van die mensen. Ik doe altijd of ik niet thuis ben als ze langskomen.


    26 - 02 - '16

    Ze hebben een keer m'n stiefzus gestalkt en gedwongen dat ze een boekje aannam. Vervolgens komen ze de volgende dag vragen wat ze er van vond.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik ben van mening dat je iedereen in zijn/haar waarde moet laten, en dus ook in zijn/haar geloof. Wat betekend dat je niet deur-aan-deur je geloof moet staan 'verkopen' -.-
    Ik ben zelf niet zozeer gelovig, en helemaal niet op de manier zoals de kerk het voorstelt, al geloof ik zeker wel dat er meer is. Enfin, ik respecteer dat anderen geloven op hun manier, en verwacht ook dat anderen mij respecteren om wat ik geloof.
    Ik kan dus over het algemeen die extreem jehova getuigen die aan de deur komen, dus ook echt niet uitstaan. En dan accepteren ze in de 9 van de 10 gevallen niet eens een 'nee' of 'geen interesse' -.-
    Laatst heb ik uit frustratie gezegd dat ik me nog maar zojuist bekeerd had tot de Islam. En weg waren ze, maar een simpele 'geen interesse' vatten die mensen toch echt niet -.-


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    PUKKELxDING schreef:
    Ik ben ook niet zo gek op jehova getuigen, maar ik ben over het algemeen niet zo gek op mensen die mij wat proberen aan te smeren ;\


    This and ..

    Cult schreef:
    Ik word echt knettergek van die mensen. Ik doe altijd of ik niet thuis ben als ze langskomen.

    this.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik hou er eigenlijk sowieso niet van als random mensen mij aanspreken op straat of aan m'n deur komen.
    Maar ik ben het wel met je eens, ik vind het niet goed om mensen als het ware te dwingen te gaan geloven. Die mensen die weten alleen niet beter, die zitten helemaal vast in dat leventje. Een vriendin van mijn moeder zat er vroeger ook in, via haar ouders, maar ze is er later uitgestapt en haar familie kijkt haar echt niet meer aan. Ik vind dat zó erg.
    Maar goed, ik dwaal af. :/
    Wat ik probeer te zeggen is dat ik het ook niet met hun 'methoden' eens ben. Wij snappen hen niet, maar zij zien het als hun taak om ons onwetenden het licht te laten zien, ze denken echt dat ze ons redden als het ware... En ze zullen ook nooit begrijpen dat de meeste mensen dat niet willen en het zeker niet appreciëren óf ze denken dat - dat komt omdat we zo onwetend zijn.
    Tja, wij begrijpen hen niet, zij begrijpen ons niet, kort gezegd.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik zit met een meisje in de klas die Jehova getuige is, superleuk kind hoor maar soms zit ze een hele pauze te vertellen over haar geloof en hoe geweldig het is terwijl in mijn vriendengroepje ook kinderen zitten met een ander geloof. Als ik zeg dat ik het allemaal wel gehoord heb en of ze wilt ophouden word ze natuurlijk weer boos.


    ×Berlimirangabanmelimarnoemarkaylineranstalviegai×She walks in starlight in another world×

    Ik ken het hele riddeltje.
    Toen ik wat jonger was en werkte bij de bollenboer had ik ook een vriendin.
    Zij was heel erg gelovig, niet protestand of rooms-katholiek/katholiek, maar een Mormoonse.
    Dat kan je soort van zelfde zeggen als anders.
    Ook zij vertelde mij dat ze als ze 18 werd jahova moest gaan doen, dat was iets om tot een blabla iets te worden.
    Sorry voor Blabla, maar ik wee tniet meer hoe dat heet.
    Toen zij ik al tegen haar, nou bij mij hoef je nooit aan de deur te komen, ik vind je verhalen geweldig enzo, maar A: ik ben Rooms-Katholiek opgevoed.
    B: Ga niet naar de kerk, enkel met kerst voor een kaarsje te branden.
    C: Heb geen zin in al dat weer opnieuw te moeten aanhoren, omdat ik bij mij standpunt blijft.
    Toen was zze boos, omdat ik zij dat ik mijn eigen geloof had, maar niet daarvoor naar de kerk ging.
    Ik had echt zo iets van, ik respecteer jou wel, maar jij mij niet.
    Nu als er word aangebeld en het intreseerd mij niet omdat ze niet luisteren gooi ik de telefoon terug op de haak.
    Aangezien ik ze eerst moet binnen laten in de galerij voordat ze echt aan mijn deur kunnen staan.
    Zolang ik dat niet doe, blijven ze buiten de portiek, en galerij staan en kunnen ze bellen wat ze willen.
    Het klinkt misschien hard, maar ik heb wel respect voor ze, ze leren een andere taal komen of gaan nar een ander land.
    Om daar mensen te laten bekeren, want zo heet dat gewoon.
    En komen na 1 of 2 jaar pas weer terug in hen thuisland.
    Maar toch vind ik ook dat deze mensen respect moeten nemen voor onze beslissingen.
    Zoals wij dat doen voor hun.

    Ik hoop dat jullie mij een beetje snappen..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    WreckedKid schreef:
    Ik zit met een meisje in de klas die Jehova getuige is, superleuk kind hoor


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Cult schreef:
    Ik word echt knettergek van die mensen. Ik doe altijd of ik niet thuis ben als ze langskomen.


    This.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.