• Wanneer haar ouders steeds ruziemaakten, was de dertienjarige Sanne Ypenburg het zat. Daan en Clairé Rysses - een tweeling, de beste vrienden van Sanne - begrepen Sanne en wilden dat Sanne bij hun zolder kwam logeren totdat haar ouders stoppen met de ruzies. Sanne vond het namelijk erg vervelend.
    Op een zonnige dag verveelden de drie zich heel erg. Buiten gingen ze wandelen en zagen allemaal terrasjes. Bij een hele grote terras werden ze nieuwsgierig. Er zat een zwembad in en het was nog open ook! De drie twijfelden niet en gingen stiekem zwemmen. Nadat ze het verlieten, merkte dat Sanne haar mobiel daar kwijt was geraakt. Terug ging ze en betrapt werd ze.
    • Gebaseerd op de film en het boek Briefgeheim


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    [ bericht aangepast op 4 okt 2013 - 11:36 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Geen geïnteresseerden?


    Some people are art and do art at the same time

    Het klinkt gewoon als de film, die echt niets is vergeleken met het boek...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Het klinkt meer als het boek en de film herschreven dan "gebaseerd op". Misschien is dat wel helemaal niet zo, maar dan zou het wel slim zijn om in de samenvatting duidelijk te laten merken wat er nou bijzonder of anders is aan jouw verhaal. Iets ergens op baseren is prima, maar dan moet je er wel duidelijk iets van jezelf van maken.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Het klinkt meer als het boek en de film herschreven dan "gebaseerd op". Misschien is dat wel helemaal niet zo, maar dan zou het wel slim zijn om in de samenvatting duidelijk te laten merken wat er nou bijzonder of anders is aan jouw verhaal. Iets ergens op baseren is prima, maar dan moet je er wel duidelijk iets van jezelf van maken.


    Klopt.. De samenvatting lijkt er inderdaad heel wat op, maar in het verhaal kun je wel een aantal dingen lezen wat totaal anders is dan het boek en de film zelf. Maar goed, bedankt voor de tip. De belangrijkste veranderingen zou ik in het samenvatting kunnen beschrijven.


    Some people are art and do art at the same time

    De samenvatting is veranderd.

    Wanneer haar ouders steeds ruziemaakten, was de dertienjarige Sanne Ypenburg het zat. Daan en Clairé Rysses - een tweeling, de beste vrienden van Sanne - begrepen Sanne en wilden dat Sanne bij hun zolder kwam logeren totdat haar ouders stopten met de ruzies. Sanne vond het namelijk erg vervelend.
    Op een zonnige dag verveelden de drie zich heel erg. Buiten gingen ze wandelen en zagen allemaal terrasjes. Bij een hele grote terras werden ze nieuwsgierig. Er zat een zwembad in en het was nog open ook! De drie twijfelden niet en gingen stiekem zwemmen. Nadat ze het verlieten, merkte dat Sanne haar mobiel daar kwijt was geraakt. Terug ging ze en betrapt werd ze.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2013 - 12:03 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    De samenvatting is veranderd.

    Wanneer haar ouders steeds ruziemaakten, was de dertienjarige Sanne Ypenburg het zat. Daan en Clairé Rysses - een tweeling, de beste vrienden van Sanne - begrepen Sanne en wilden dat Sanne bij hun zolder kwam logeren totdat haar ouders stoppen stopten met de ruzies. Sanne vond het namelijk erg vervelend.
    Op een zonnige dag verveelden de drie zich heel erg. Buiten gingen ze wandelen en zagen allemaal terrasjes. Bij een hele grote terras werden ze nieuwsgierig. Er zat een zwembad in en het was nog open ook! De drie twijfelden niet en gingen stiekem zwemmen. Nadat ze het verlieten, merkte dat Sanne haar mobiel daar kwijt was geraakt. Terug ging ze en betrapt werd ze.


    Persoonlijk vind ik de tijdsvorm een beetje vervelend. Zelf zou ik het liever in tegenwoordige tijd lezen. Maar dat is natuurlijk helemaal jouw keuze waarin je het schrijven wilt! ;)

    Verder moest ''stoppen'' --> ''stopten'' zijn, want je schrijft in de verleden tijd. :p

    Maar het verhaal verder klinkt me wel leuk. Ik ken ''Briefgeheim'' zelf niet, dus voor mij zou het niet zo heel veel uitmaken als het zeer veel op de film/boek/whatever lijkt, want ik ken het toch niet. :p Ik kijk wel even of ik het ga lezen. (;


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dankjewel Yo (:
    En ja, dat kan natuurlijk ook! :')


    Some people are art and do art at the same time