• Voor een cursus moest ik een opdracht (iedere dag) maken. En ik ga jullie vragen of jullie het alléén vandaag willen doen, als je wilt. Gewoon omdat het kan en omdat het goed is om aan te leren positiever te denken. c:
    De opdracht: Noem 3 dingen waar je vandaag tevreden over bent.

    Mijn lijstje van vandaag:

    1. Vroeg op gestaan.
    2. Naar college gegaan.
    3. Meer inbreng gehad in de klas dan normaal.


    Als je nog een moeilijkere opdracht van de cursus met me mee wilt doen:

    Benoem 5 negatieve dingen die je de afgelopen dagen hebt meegemaakt en maak ze positief.
    Mijn antwoorden:
    1. Ik heb een beetje te veel gesnoept -> Ik heb kort genoten van het snoepgoed.
    2. Mijn nieuwe fiets heeft geen versnellingen en nu moet ik heel veel trappen. -> De fiets zonder versnellingen is goed voor mijn conditie.
    3. Ik was voor niks op school gekomen, want ik bleek geen les te hebben. -> Ondanks dat ik geen les had, heb ik wel tentamenstof kunnen samenvatten.
    4. In het weekend heb ik weinig aan school gedaan. -> Ik heb een vriendin geholpen met verhuizen, waar ze heel blij mee was.
    5. Op mijn wekelijkse 'sportdag' heb ik dit keer niet zo lang gesport. -> Ik heb niet lang gesport, maar tóch heb ik gesport!


    Edit: Ik hoop trouwens dat dit een hype word lol. Nee, maar het kan trouwens geen kwaad om iedere dag hier je positieve dingen te noemen. (:

    [ bericht aangepast op 10 okt 2013 - 20:50 ]


    You are beautiful, you are love.

    1. Ik heb mijn Frans vandaag laten overhoren.
    2. Ik heb al mijn huiswerk gemaakt.
    3. Ik.. Eh.. Heb vandaag veel gelachen..?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    1. Het oefenen met het koor ging erg goed
    2. Training geven was erg gezellig
    3. Ik heb een leuke tijd gehad met een vriend ^^


    If a writer falls in love with you, you can never die

    1. Ik heb vooruit gewerkt voor wiskunde.
    2. Ik heb de nieuwe Supernatural aflevering gekeken met mijn zusje in plaats van dat eeuwig te moeten uitstellen.
    3. Ik heb bijna een hoofdstuk voor een van mijn verhalen af. Dat werd tijd. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    1. Ik ben toch naar dat gesprek gegaan waar ik zo zenuwachtig voor was.
    2. Ik ben voor mezelf opgekomen en eindelijk gezegd wat ik dacht.
    3. Ik heb wat duidelijkheid over wanneer ik op mezelf kan wonen, word wel eens tijd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    1. Ik heb opnieuw een 10 gehaald voor Engels.
    2. Minder negatief gedaan als anders.
    3. Weer een complimentje gekregen op het werk dat ik als eerste klaar was.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    1. Ik heb een keer de basketbal in het net weten te krijgen met gym
    2. Ik ben op tijd naar hulp gaan zoeken
    3. Ik heb een kaartje gekocht voor mijn oude mentrix, omdat ze morgen jarig is


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wat voor cursus doe je dan? :3


    "I shut my eyes in order to see.'

    1. Ik heb weer eens een hoofdstukje geschreven vandaag.
    2. Ik heb de leesvragen van deze week voor m'n studie voor de verandering goed begrepen en gemaakt.
    3. Ik heb het vandaag leuk gehad met m'n werkgroep en heb me niet afgezonderd, waar ik vaak wel de neiging toe heb.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Orchard schreef:
    Wat voor cursus doe je dan? :3

    'Bereiken wat jij wilt' (: We moesten een doel voor onszelf stellen. En de bedoeling is om deze door positieve redenen te behalen i.p.v 'ik haal dit jaar niet als ik nu niet ga leren' -> 'ik haal dit jaar als ik ga leren, dat geeft me een blij gevoel JEEJ' :') En vandaar dit soort opdrachten.

    @ Iedereen: Toppers!


    You are beautiful, you are love.

    1. Ik heb heel hard geleerd voor mijn tentamens
    2. Ik heb met mijn crush gepraat (H)
    3. Ik heb vandaag lekker gekookt


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Felina schreef:
    (...)
    'Bereiken wat jij wilt' (: We moesten een doel voor onszelf stellen. En de bedoeling is om deze door positieve redenen te behalen i.p.v 'ik haal dit jaar niet als ik nu niet ga leren' -> 'ik haal dit jaar als ik ga leren, dat geeft me een blij gevoel JEEJ' :') En vandaar dit soort opdrachten.

    @ Iedereen: Toppers!

    Ah, ke. Klinkt als een leuke en motiverende cursus. Zou voor mij zo ook nog niet zo slecht zijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Ah, ke. Klinkt als een leuke en motiverende cursus. Zou voor mij zo ook nog niet zo slecht zijn.

    Dat ist het zeker. En ja, als je filosofische en soms zweverige lessen/opdrachten ook kunt trekken. ;p


    You are beautiful, you are love.

    Felina schreef:
    (...)
    Dat ist het zeker. En ja, als je filosofische en soms zweverige lessen/opdrachten ook kunt trekken. ;p

    Klinkt als iets voor mij. :v


    "I shut my eyes in order to see.'

    1. Ik ben genezen van mijn stomme griep-hoest-verkoudheid-ding.
    2 . Ik ben begonnen met een Franstalige one-shot te vertalen.
    3. Ik heb een 9.5/10 gekregen voor mijn taak van Nederlands (ik begin echt dol op dat vak te worden ^^)

    Negatieve dingen:

    1. Ik heb niet genoeg geleerd voor Latijn --> Nu moet mijn beste vriendin niet jaloers zijn opdat ik een hoger cijfer heb.
    2. Ik ben vergeten naar de diabetesverpleegkundige op controle te gaan -->Ik had nu lekker tijd voor mezelf en dat is ook belangrijk
    3. Ik heb weer ruzie met mijn moeder --> Uit de ruzie kunnen wij iets leren.
    4. Ik ga te laat naar bed --> Ik lig 's avonds niet hyperactief in bed te woelen.
    5. Ik ben mijn cursus van techniek vergeten --> Ik moet niks opschrjven.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2013 - 23:02 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    1. Ik heb mijn individuele artikel - althans de opzet - voor Oriëntatie op HRM afgemaakt en ingeleverd.
    2. Ik ben erg tevreden over dit artikel, wat ik niet gauw ben.
    3. Ik ben langsgegaan bij een vriendin na school ook al dacht ik hier geen tijd voor te hebben.

    Negatief -> positief
    1. Ik dacht vanmorgen ik skip een keer hoorcollege en net toen kregen we een groepsopdracht -> ik was wel uitgerust & die groepsopdracht hebben we uiteindelijk niet behandeld in de les
    2. Ik ben vandaag te vaak in de verleiding gekomen van chocola en heb daarom twee stukjes genomen -> ik heb genoten van de chocola en het zijn maar twee stukjes + ik doe dit niet elke dag
    3. Ik heb weer de wijsneus uitgehangen in de les -> ik word er daadwerkelijk wijzer van want niet alles wat ik zeg klopt 8-)
    4. Het is na elven, ik had mezelf beloofd om op tijd te gaan douchen en nu moet ik nog steeds gaan douchen -> nu heb ik straks als ik onder de wol kruip dat heerlijke net-onder-de-douche-vandaan gevoel :3
    5. Ik heb mijn thee weer koud laten worden -> nu moet ik opstaan om opnieuw thee te zetten, dat is goed voor me :D


    Life is hard and then we die