• Ik zit dus met een vrij groot dilemma. In mijn klas (of ja, in de klas die met ons samen zit tijdens bepaalde lessen), zit een meisje die op het moment nogal uitgesloten wordt door iedereen. Door haar vriendin, door haar vriend (gewoon vriend, niet lief) en eigenlijk door de hele klasgroep.
    Nu is dat overigens wel voor 98 % haar eigen schuld, want ze lacht zelf altijd anderen uit, maakt ze belachelijk en doet alsof ze alles is. Maar nu heb ik dus wel een beetje medelijden met haar, omdat ik weet hoe het voelt en hoe afschuwelijk het is uitgesloten te worden.
    Maar ik zit dus met het probleem dat ik en zij in het eerste middelbaar vriendinnen waren, maar zij mij gewoon heeft laten vallen alsof ik niets was, en dat ben ik nog steeds niet vergeten.
    Ik weet echt niet wat ik moet doen, het haar vergeven of haar ook gewoon laten vallen zoals zij deed.
    Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik denk niet echt dat ze het waard is door wat ze allemaal al gedaan heeft. Ze moet ook leren van wat ze fout doet een realiseren dat ze niet zo mensen moet behandelen


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik zou er geen actie meer in steken. Haar gewoon zo laten. Hoe moeilijk het ook voor jou is, zij heeft jou toen ook keihard laten vallen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik heb hetzelfde.


    Some people are art and do art at the same time

    mijn eerste reactie was laten vallen maar!
    je laat je wel van je beste kant zien als je voor haar op staat. je gaat dan over je wrok heen en dat is een erg goede eigenschap


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Wat dance4ever ook al zegt. Ik denk dat dit karma's manier is om te zeggen dat zij het ook moet leren en dat zoiets echt niet leuk is.
    Ik snap dat je wat medelijden met haar krijgt, omdat jij dit gevoel ook kent, maar als je dit nu op gaat lossen leert zij het zelf niet en je kunt haar niet altijd uit zulke situaties halen. Je kunt er wat van zeggen en met dat meisje praten of iets, zodat zij weet dat iemand er heus voor haar is, maar zelf zou ik zoiets niet vergeten wat ze dan geflikt heeft. Ik heb genoeg shit aan mn hoofd. En daarbij komt ook nog, als je je er toch tussen gaat mengen: wil je er wel tussen staan? Want als het erger word, word jij erin meegenomen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    dance4ever schreef:
    Ik denk niet echt dat ze het waard is door wat ze allemaal al gedaan heeft. Ze moet ook leren van wat ze fout doet een realiseren dat ze niet zo mensen moet behandelen


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ramazzotti schreef:
    Ik zou er geen actie meer in steken. Haar gewoon zo laten. Hoe moeilijk het ook voor jou is, zij heeft jou toen ook keihard laten vallen.


    Dit. Nu weet ze - hoe lullig 't ook is, hoe het is als mensen je laten vallen.


    To infinity and beyond •

    dance4ever schreef:
    Ik denk niet echt dat ze het waard is door wat ze allemaal al gedaan heeft. Ze moet ook leren van wat ze fout doet een realiseren dat ze niet zo mensen moet behandelen


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    RavensMoon schreef:
    mijn eerste reactie was laten vallen maar!
    je laat je wel van je beste kant zien als je voor haar op staat. je gaat dan over je wrok heen en dat is een erg goede eigenschap

    Het is haar eigen fout, dus dan moet ze het maar zelf ook zien te overleven. Gewoon laten vallen die handel en steek er geen energie in dat misschien zo weer verloren kan gaan.


    Take me to wonderland

    Iedereen zegt wel heel mooi: Laat maar vallen die hap. Maar misschien heeft ze er van geleerd nu ze alleen is, ergens moet het toch ook gewoon stoppen? Buitengesloten worden is verschrikkelijk en niemande verdient het om buitengesloten te blijven. Een tijdje is leuk, maar ook zij heeft uiteindelijk iemand nodig waar ze zich voor kan openen.
    Ik adivseer bij deze: Misschien kan je met haar een praatje maken? Maar niet een luchtig praatje, confronteer haar maar gewoon met de waarheid, of ze weet waarom het is gebeurd en welke rol haar acties erin hebben gespeeld. Vraag haar hoe ze zich erbij voelt en vraag anders gewoon botweg of ze ervan geleerd heeft en dingen beter gaat aanpakken vanaf nu. Als ze er betervan geworden is, kan je er wel tegen aankijken, hou haar nog op afstand maar laat haar wel wat meer binnen. Geen veranderingen? Dan gaat ze gewoon weer terug bij af.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Wie zegt dat ze je niet nog een keer zo hard laat vallen als je haar vergeeft en weer bevriend word? Ik zou het niet doen als ik jou was, zeker niet als ze mensen altijd uitlacht. Ze had dit kunnen zien aankomen.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    dance4ever schreef:
    Ik denk niet echt dat ze het waard is door wat ze allemaal al gedaan heeft. Ze moet ook leren van wat ze fout doet een realiseren dat ze niet zo mensen moet behandelen


    -

    Requille schreef:
    Iedereen zegt wel heel mooi: Laat maar vallen die hap. Maar misschien heeft ze er van geleerd nu ze alleen is, ergens moet het toch ook gewoon stoppen? Buitengesloten worden is verschrikkelijk en niemande verdient het om buitengesloten te blijven. Een tijdje is leuk, maar ook zij heeft uiteindelijk iemand nodig waar ze zich voor kan openen.
    Ik adivseer bij deze: Misschien kan je met haar een praatje maken? Maar niet een luchtig praatje, confronteer haar maar gewoon met de waarheid, of ze weet waarom het is gebeurd en welke rol haar acties erin hebben gespeeld. Vraag haar hoe ze zich erbij voelt en vraag anders gewoon botweg of ze ervan geleerd heeft en dingen beter gaat aanpakken vanaf nu. Als ze er betervan geworden is, kan je er wel tegen aankijken, hou haar nog op afstand maar laat haar wel wat meer binnen. Geen veranderingen? Dan gaat ze gewoon weer terug bij af.

    Tja, het valt ook te zien op wat voor manier ze je heeft laten vallen. Ik weet niet hoe ernstig dit meisje heeft gehandeld, maar in sommige gevallen denk ik wel: "Ja, fuck off. Ik ga je echt niet helpen nadat je dat gedaan hebt,"
    @Lasaraline; Je kan beter voor jezelf uitmaken of ze toch nog je energie verdient. Ik weet niet wat ze heeft uitgestoken.


    Take me to wonderland

    Requille schreef:
    Iedereen zegt wel heel mooi: Laat maar vallen die hap. Maar misschien heeft ze er van geleerd nu ze alleen is, ergens moet het toch ook gewoon stoppen? Buitengesloten worden is verschrikkelijk en niemande verdient het om buitengesloten te blijven. Een tijdje is leuk, maar ook zij heeft uiteindelijk iemand nodig waar ze zich voor kan openen.
    Ik adivseer bij deze: Misschien kan je met haar een praatje maken? Maar niet een luchtig praatje, confronteer haar maar gewoon met de waarheid, of ze weet waarom het is gebeurd en welke rol haar acties erin hebben gespeeld. Vraag haar hoe ze zich erbij voelt en vraag anders gewoon botweg of ze ervan geleerd heeft en dingen beter gaat aanpakken vanaf nu. Als ze er betervan geworden is, kan je er wel tegen aankijken, hou haar nog op afstand maar laat haar wel wat meer binnen. Geen veranderingen? Dan gaat ze gewoon weer terug bij af.


    Inderdaad. Hier ben ik het volledig mee eens. In de brugklas heeft één van mijn beste vriendinnen mij laten vallen (we waren al goede vriendinnen sinds de kleuterschool), maar uiteindelijk werd ze door iedereen van dat jaar uitgekotst. Ik had toen geen contact meer met haar, maar wist wel wat er aan de hand was, omdat vriendinnen van mij nog wel bij haar in de klas zaten. Ergens vond ik het terecht, maar ik vond het ook erg dat het allemaal zo gelopen was en dit met haar moest gebeuren, voor ze doorkreeg hoe achterlijk ze zich wel niet gedroeg.
    Nu ben ik haar laatst tegengekomen in de bus en blijkt dat ze echt spijt heeft. Ze doet nu MBO en het gaat goed met haar. We hadden het heel gezellig, dus heb ik besloten haar te vergeven voor de pijn die ze mij heeft laten voelen in de brugklas. Iedereen maakt wel eens fouten. Het gaat erom dat je ervan leert c:

    Dus gewoon even aankijken of ze er echt spijt van heeft (door middel van een goed gesprek) en dan kan je beslissen of je haar kunt vergeven. Dan heb jij sowieso goed gehandeld.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2013 - 15:11 ]


    Happy Birthday my Potter!