• 𝔬𝔫𝔠𝔢 𝔲𝔭𝔬𝔫 𝔞 𝔱𝔦𝔪𝔢
    ɨռ ռɛʋɛʀʟaռɖ




    Once upon a time,
    there was an island and a boy. Both were unpredictable entities that were intricately connected - and both are known for taking loved ones away from their homes to never return again.
    Peter Pan teaches children the way, and Neverland then, in turn, swallows them whole.

    THE WALLS HAVE CRACKED

          Storybrooke is een gewoon en normaal stadje in the VS, Maine, met gewone en normale mensen die er leven. Niks is er ongewoon en de mensen leiden hele ordinaire en rustige levens en alles is oké - behalve dan dat dit schijn is.
    Storybrooke is een vervloekt stadje bewoond door sprookjesfiguren. Tot vrij recent wist niemand van hen dat ze ooit sprookjesfiguren waren geweest, maar nu begint deze kennis langzaam weer terug te keren. Juist zodra de chaos van het herinneren begint te vervagen, raken er kinderen en geliefden vermist. Het gebeurde enorm vlug. Toen iedereen naar bed ging waren ze er nog - de ochtend daarop niet meer.
    Het wordt al snel ontdekt dat de schuld hiervan ligt bij Peter Pan, een figuur nooit beïnvloed door Storybrooke's vloek, aangezien Neverland ver, ver weg van alles is.
    Storybrooke stuurt een groep mensen om hun kinderen terug te halen - al blijkt dit nog lang niet zo makkelijk als gehoopt.


    PETER BREAKS THROUGH



    ȶɦɛ քʟօȶ աɦɛռ ֆɨʍքʟɨʄɨɛɖ

    Peter Pan heeft een aantal mensen (max. 4, het liefste kinderen, vrouwen, of iemand die op de één of andere manier als kwetsbaar aangezien wordt en zelf zou kunnen weglopen) ontvoerd waar de mensen in Storybrooke om geven. Redenen hiervoor kunnen variëren, maar er zal in ieder geval één persoon tussen zitten die meegenomen voor iets belangrijks (in Peter's ogen). Dit kan simpelweg zijn dat Peter hen interessant vindt wegens hun manier van denken, maar het zou ook bijvoorbeeld kunnen zijn dat ze een familielid van Hook zijn, wie Peter wil lastig vallen. De mensen op Neverland mogen dan niet met de dood bedreigd worden, ze zijn alsnog in gevaar, aangezien de tijd op Neverland erg langzaam gaat, dus tegen de tijd dat je terug wilt keren, zouden jaren kunnen zijn verstreken zonder jouw weten. Daarbij is Peter een sadistische klootzak die mensen doden iets te leuk vindt + zijn verloren jongens vaak meesleurt in ontzettend riskante avonturen. Oh - en hoe langer je op Neverland bent, hoe meer je vergeet van je leven daarvoor, wat weggaan een stuk minder aantrekkelijk maakt.

    Een groep van Storybrooke (max. 10, het liefst allemaal ouder dan twintig) wordt gestuurd om hun kinderen/geliefden terug te halen voordat ze hun leven voor Neverland vergeten. Dit blijkt nog niet makkelijk; Neverland is niet vriendelijk tegenover volwassenen.


    աɦօ ɖօ աɛ քʟǟʏ?

    DE REDDERS (max. 10)
    The redders zijn mensen die leven in Storybrooke, en hebben een verleden als een sprookje. De vloek is nu een aantal maanden verbroken, dus zijn deze mensen zich bewust van wie ze ooit waren, en kunnen ze waarschijnlijk weer magie gebruiken als ze dit voorheen konden.
    Eisen voor redders zijn:

    - Ze moeten gebaseerd zijn op een sprookjesfiguur (losse interpretaties zijn toegestaan)
    - Ze moeten volwassen zijn
    - Er moet een reden zijn dat ze de ontvoerde mensen willen redden. Dit mag vanalles zijn. (Bijv. ze zijn familielid/vriend van één van de ontvoerde mensen, denken dat ze simpelweg geschikt zijn om iemand te redden wegens hun vaardigheden, willen graag naar Neverland, zoeken naar avontuur, etc.)

    Redders mogen een personage zijn uit de serie Once Upon A Time (bijv. Regina Mills), maar mogen ook zelf verzonnen zijn. Probeer ervoor te zorgen dat het personage in the Enchanted Forest zou kunnen leven. (Alice in Wonderland en The Wizard of Oz zijn dus bijvoorbeeld geen geschikte sprookjes voor deze RPG)
    Het is toegestaan om een andere interpretatie van een sprookje te gebruiken dan in Once Upon A Time (bijv. een eigen versie van Sneeuwwitje). Laat dit wel eerst aan me weten zodat we uit kunnen puzzelen hoe dit in het plot past verder zonder dat het botst met "canon" personages die bespeeld worden.

    ONTVOERDE MENSEN (max. 4)
    De ontvoerde mensen zijn degenen die naar Neverland zijn gebracht door Peter Pan. Ze zijn hier vrijwel volledig vrijwillig en hebben misschien niet volledig door dat ze er vast zitten. Peter houdt ze niet gevangen en behandelt ze hetzelfde als zijn verloren jongens.
    Eisen voor de ontvoerde personages zijn:

    - Ze moeten onder de 25 jaar oud zijn, en liever jonger (al laat ik de optie om een iets ouder personage te maken open voor zij die dat echt graag willen)
    - Als ze ouder zijn dan 14, moet er een reden zijn dat ze hun thuisleven niet leuk vinden en ervan weg willen (bijv. niemand respecteert hun grenzen, hun familie is toxic/abusive, ze voelen zich niet verbonden met de mensen om zich heen, etc.). Ik heb graag dat dit iets anders is dan "ze houden van lezen", because don't we all lol.

    In ieder geval één van de mensen hier zal Peter's "favoriet" of reden voor zijn bezoek zijn. In ieder geval één zal meegenomen zijn puur omdat Peter hen mag of interessant vindt. Er mag ook nog een tweede persoon zijn die specifiek is meegenomen voor een andere reden. The pettier, the better (bijv. ze zijn Hook's neef/nicht en Peter is boos dat Hook nog in leven is, dus neemt hij iemand mee die dierbaar voor hem is om te "straffen" voor bestaan, haha). Je kan voor beide vragen om in deze categorie te vallen, al zal ik de eerste van de twee waarschijnlijk zelf kiezen.

    DE PIRATEN (max. 6)
    De piraten zijn... Nou ja, piraten, die al een hele tijd vast zitten of Neverland, of dat hebben gezeten in het verleden. De kans bestaat dat ze niet goed meer weten wat voor leven ze daarvoor hadden. Neverland blijft hen proberen te vermoorden, evenals Peter Pan, en dus haten ze zowel het eiland als de jongen nogal.
    Piraten mogen gemeen zijn. Ik heb nog geen specifiek beeld van of de piraten nog steeds vast zitten op Neverland, of tussen de redders zullen zitten aangezien ze op de één of andere manier in Storybrooke beland zijn, dit is dus open voor interpretatie.
    Eisen voor de piraten zijn:

    REGULAR PIRATES:
    Ik heb niet echt specifieke regels hiervoor, behalve:
    - Maak ze volwassen
    Daarbuiten is alles jouw keuze!

    CAPTAIN HOOK:
    Nu wil ik niet al teveel voorschrijven voor specifieke personages, dus vrijwel alles is open voor jou, maar ik heb wel één specifieke wens.
    - De "dynamic" tussen Hook en Peter moet op die uit het origineel lijken - ze moeten elkaar werkelijk haten en als vijanden zien. Het liefst zou ik willen dat ze vagelijk op een vader en kind die een enorm slechte relatie hebben zien (waarin Hook de vader is, btw, niet whatever OUAT met Pan en Rumplestiltskin deed for some reason)

    Je kan de originele OUAT Hook behouden aangezien ik weet dat hij enorm populair is, ik was gewoon nogal teleurgesteld over zijn dynamic met Peter? Dus, wat je ook doet, ik zou het erg leuk vinden als die meer op het origineel leek.
    Hook mag uit Storybrooke komen en bij de redders horen, maar hij mag ook nog steeds vast zitten op Neverland, afhankelijk van wat je het liefste wil. Laat me je voorkeur weten zodat het plot goed in elkaar klikt.

    DE VERLOREN JONGENS (max. 6)
    De verloren jongens zijn kinderen zonder familie die samen met Peter op Neverland wonen. Ze wonen in een huis onder de grond in het bos waar je naarbinnen gaat via holle bomen. Ze zijn erg loyaal naar Peter toe en ervaren lang niet zoveel ongelukken als volwassenen op Neverland - aangezien ze kinderen zijn en Peter mag ze.
    Eisen voor de verloren jongens zijn:

    - Ze zijn onder de zestien jaar oud, en het liefste onder de veertien (al begrijp ik dat dit lastig te spelen kan zijn wanneer je deze leeftijd zelf al een tijdje niet meer bent geweest)
    - Ze zijn verlaten, verwaarloosd, mishandeld, of misbruikt door hun ouders en hebben dus geen goede herinneringen over van hun leven voor Neverland - als ze zich überhaupt nog iets herinneren.

    Verloren jongens kunnen ieder gender zijn, ondanks de misleidende naam.

    DE OORSPRONKELIJKE BEWONERS (max. 6)
    De oorspronkelijke bewoners, die in het boek "indianen" of "redskins" worden genoemd (maar aangezien dit incorrecte/racistische termen zijn zal ik ze niet gebruiken), zijn de enige mensen die officieel op Neverland wonen. Ze wonen waarschijnlijk in een dorp en doen zowel aan jagen en verzamelen als akkerbouwen om aan eten te komen. Als iemand besluit zo'n figuur te spelen, moeten we even bespreken hoe en wat voor stam ze precies volgen (aangezien, nogmaals, het boek hier vrij racistisch over is) - maar ze haten de piraten in specifiek.
    Eisen voor de oorspronkelijke bewoners zijn:

    - Ze worden geschreven als echte mensen en niet als een caricatuur
    - Als faceclaims worden gebruikt, is dit werkelijk een native American/Hawaiian/Inuit persoon (afhankelijk van welke precieze interpretatie je de stam geeft)

    De oorspronkelijke bevolking kan iedere leeftijd of gender hebben. Neverland valt hen niet lastig, aangezien ze op het eiland thuis horen, en ook Peter respecteert ze over het algemeen.

    ANDERE PERSONAGES(max. 5)
    De andere personages bevatten iedereen die niet in de andere categorieën past. In specifiek zouden het feeën/fae/fairies kunnen zijn (kleine maar ondeugende creaturen met extreme emoties), of zeemeerminnen (half mens, half vis, proberen mensen te verdrinken of in ieder geval te plagen als ze in hun territorium komen, mogelijk menseneters). Als je andere specifieke ideeën hebt die ook daarvan afwijken, laat het me even weten zodat we er rekening mee kunnen houden in het verhaal.


    LIJSTJE VOOR PERSONAGES
    Deze punten zijn enkel suggesties. Je mag het aanpassen en er dingen aan toevoegen zoals dat voor jou handig is, zolang alle benodigde informatie er maar in staat.
    x      Name
    x      Fairy tale counter part (if applicable)
    x      Age
    x      Gender
    x      Sexuality
    x      Species
    x      Personality
    x      Appearance (faceclaims are allowed but not mandatory)
    x      Past
    x      Family / Friends (if applicable)
    x      Skills / Magic (if applicable)
    x      Extra




    YOU SHOULD HAVE NEVER LEFT HOME







    ʀʊʟɛֆ

    x      Bestuur anderen hun personages niet. Je mag enkel NPC's (non-player characters) besturen, en als je dit doet, houd ze in character. Het doden van iemand anders personage telt als besturen.
    x      Maak geen familieleden van Peter Pan.
    x      Schrijf in ieder geval 150-200 woorden in je eerste post. Na je introductie is er geen woordenminimum meer. Dit is zodat we weten wat er te verwachten is van je personage en of we je kunnen aanspreken op dat moment.
    x      Houd ongerelateerde conversaties (zoals bijv. over relaties) in het praattopic.
    x      Pest en treiter anderen in dit RPG niet.
    x      Maak je personage niet oppermachtig, en probeer niet alle aandacht naar jezelf toe te trekken. Dat maakt het minder leuk voor de rest.
    x      Voeg trigger warnings aan je file toe indien nodig. (Bijv. wanneer er sprake is van seksueel misbruik, (kinder)mishandeling, pesten, zelf beschadiging, of zelfmoord.)
    x      16+ in de roleplay is toegestaan, mits het onder een spoiler staat met een waarschuwing erboven zodat mensen die het niet willen lezen het kunnen vermijden. (Al snap ik niet waarom je het zou toevoegen in een RPG over Peter Pan lmao)
    x      Als je iets niet begrijpt, communiceer.
    x      Je mag je personage onderweg altijd nog aanpassen, zolang het niet is om een discussie of gevecht te winnen in game.
    x      Als ik (of iemand anders) ergens nee op zegt, respecteer dit en dram je zin niet door.

    PLEASE READ THIS!!!!

    x      Deze roleplay werkt op een iets traditionelere manier dan gewoonlijk, met een DM (dungeon master) die het verhaal stuurt en de NPC's speelt (behalve als spelers comfortabel zijn met dit zelf doen). Ik ben de DM. Dat is waarom de personages en het plot zulke specieke richtlijnen hebben.

    x      Zelfs al is Storybrooke van Once Upon A Time gebruikt, lijkt de interpretatie van Neverland en Peter Pan hierin absoluut niet op die uit de serie. Om eerlijk te zijn vond ik die interpretatie zeer matig en gebruik ik liever mijn eigen, die dichterbij het boek zit en inspiratie pakt van Keltische fae.

    x      Dit zal vreemd specifiek klinken, maar het is niet toegestaan om personages met een "gespleten/meervoudige persoonlijkheid(sstoornis)", waarin er sprake is van een "goede" en een "slechte" persoonlijkheid, te creëren. Ik vind dit een ontzettend schadelijke en stigmatizerende trope over dissociatieve identiteitsstoornis (DID/OSDD), een bestaande stoornis die zich kan ontwikkelen wegens extreme, herhaaldelijke trauma voordat de patient rond de 9 jaar oud is. Ik zie dat deze trope nog steeds vrij populair is hier, en al kan ik niemand stoppen van zo'n figuur spelen in andere RPG's, wil ik het niet zien in de mijne. Het maakt me niet uit dat het je een goed idee lijkt - je bent niet origineel, en als je geen DID/OSDD hebt wil ik het niet zien hier.


    ƈɦǟʀǟƈȶɛʀֆ

    Character name x Age x Gender x Player x Page
    DE REDDERS (3/10)
    1. Jasmine of Agrabah x 21 y/o x F x VexAhlia x 1.1 x FC: Naomi Scott
    2. Charleston Ryan Mills x 25 y/o x M x HeatherChandler x 1.2
    3. Rubah Ciarlare x 24 y/o x NB x inktzwart x 1.2
    (4.) Childe Rowland x 25 y/o x M x npc door inktzwart x 1.2
    (5.) Rose / Rapunzel x 24 y/o x F x npc door glowfaery x n.v.t. x FC: Florence Pugh


    DE ONTVOERDE MENSEN (2/4)
    1. Esmeralda x 16-ish y/o x F x glowfaery x 1.1
    2. Ethel Sentry x 19 y/o x F x inktzwart x 1.1 x FC: Mia Wasikowska


    DE PIRATEN (3/6)
    1. Eilis Griffin x 25 y/o x M x ChiIdhood x 1.2
    2. Serena Pearl Verlac x 25-ish x F x Blodreina x 1.3
    3. Captain Jas. Hook x 35-50 y/o x M x inktzwart x 1.3
    (4.) Eden x 29 y/o x NB x npc door glowfaery x n.v.t x FC: Lachlan Watson
    DE VERLOREN JONGENS (1/6)
    1. George x 13 y/o x M x glowfaery x 1.2


    DE OORSPRONKELIJKE BEWONERS (0/6)
    (1.) Sayen x 25 y/o x F x npc door ChiIdhood x 1.2


    OVERIGE PERSONAGES (3/6)
    1. Peter Pan x Age slider (7 to 17 y/o) x NB/M x inktzwart x 1.1
    2. Fawn x 100+ (looks 19-21) y/o x NB x ChiIdhood x 1.2
    3. Aquata x Age x F x Dionysas x Page


    Rollentopic x Praattopic x Speeltopic

    [ bericht aangepast op 22 aug 2021 - 11:29 ]


    obsessive rage

    yess!
    Ik kijk even of alles lukt met tijd, maar ik zou toch wel graag alvast een, wow lastige keuze dit ah, 'ander personage' willen reserveren? dan wordt het waarschijnlijk een elfje of fae
    stel ik heb geen tijd en er komen meer mensen die een 'ander personage' willen en het zit vol dan kan ik wel ruimte maken, maar misschien lukt het wel dus wel leuk (:

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 18:13 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    ik heb je erbij gezet!! super leuk dat je mee gaat proberen te doen, ik ben benieuwd naar je personage ^^


    obsessive rage

    mt ga zo even kijken wat ik zou willen (: hier maak ik tijd voor!!


    --

    ahh super leuk!!!


    obsessive rage

    okay ben eruit lol. mag ik Esmeralda reserveren als een van de ontvoerde mensen?


    --

    yesss, is goed, ik zet je erbij!


    obsessive rage

    Oeewhh, superleuk concept! Ik ga even nadenken over wat voor rol ik zou willen. (:


    • Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. •

    nice dat je mee wilt doen!! ^^


    obsessive rage



    քɛȶɛʀ ąŋ
    ☠ × ☠ × ☠
    the little white bird



    ռǟʍɛ:

          Peter Pan
    There isn’t much to his name aside from some catchy alliteration; it’s rather short and seemingly meaningless. Peter may sometimes feel insecure about this once it’s pointed out to him how short it is, but he generally appears to forgets about this moment of self-consciousness in a whim.
    “Pan” could potentially be a reference to the Greek god Pan, who is similar to Peter in many ways. (He is known for mischief, guards the forest, plays on a panflute, and is very oriented on having fun) It is unsure whether Peter picked this name himself and hid this reference intentionally, or if it is pure coincidence.



    ǟɢɛ:

    Peter expresses not to know his own age. All he can really answer is that he's "quite young". This isn't that odd, considering that he seems to physically shift on age a bit. He tends to look around 12 years old most of the time, but can look as young as 7, and as old as 18. He doesn't ever appear fully grown - even when he seems more mature, he still very much looks and acts like a teenager.


    ֆքɛƈɨɛֆ:

    Peter just... Exists. He is rumored to be one of the fae, which is a wide variety of intelligent magical creatures that are close to nature and generally hostile towards humans. However, Peter seems much more childlike and human (in a sense) than most fae are. He also has no issue with things that most fae can't handle, such as iron or lying. However, since he doesn't age chronologically, can fly, and controls an entire island, it's fair to say that Peter is not human. Stolen (+ cursed) baby raised by the fae is a rather likely possibility.



    EVEN THOUGH I'VE HAD ENOUGH, I STILL DEMAND: GIVE ME MORE!


    քɛʀֆօռǟʟɨȶʏ:
    MBTI type: ENFP -A

    Peter is a very changeable boy - though at the same time, he never really changes or learns from his own mistakes. He is generally extroverted, theatrical, and cocky. He is rather intelligent, he can act well and is great at entertaining others, though often he is too confident in his own skills and comes off as incredibly arrogant and haughty. He doesn't mean to be overly smug though, nor does he take pride in rude behavior. He is actually exceedingly polite towards most people when he isn't overtaken by emotion (which isn't often). Peter is a quick thinker and makes leaps that people often do not understand. He is imaginative and charming. People tend to like him, especially since there's a bit of an endearing quality to his extreme childishness. Most of his childishness seems to be real, for it doesn't always have the best results for him, but it is quite possible that he may be exaggerating or fabricating some bits of it to get away with things or to ensure he's underestimated. Especially parts related to continuous memory loss (that could have him avoid conflict or addressing difficult emotions) may be lied about a bit.
    Peter tends to lie often and bluffs about his abilities. He is also rather impulsive - yet he can be oddly strategic and cunning whenever the situation calls for it.
    "IF HE FORGETS THEM SO QUICKLY, HOW CAN WE EXPECT HE WILL GO ON REMEMBERING US?"

    ☠ × ☠ × ☠

    'Who are you, stranger, speak?' Hook demanded.
    'I am James Hook,' replied the voice, 'captain of the Jolly Roger.'
    'If you are Hook,' Hook said almost humbly, 'come tell me, who am I?'
    'A codfish,' replied the voice, 'only a codfish.'

    ☠ × ☠ × ☠

    I'D WAKE HIM UP FIRST, AND THEN KILL HIM. THAT'S HOW I ALWAYS DO IT.



    ǟքքɛǟʀǟռƈɛ:

    Peter is a scrawny young fella that most of the time looks like he has lived in the forest for a few years without a home and only vicious squirrels for food - for this is essentially somewhat the case. Still, despite the many layers of dirt and pixie dust that stick to his skin at all times (except for when he has swum), he is to be called a pretty boy, especially whenever he is shifted at an older age. He has dark eyes, dark hair, wide grins (with all his baby tooth still), and fair skin. His hair is... A bit of a bird's nest and tends to grow extremely quickly. Whenever he cuts it off it grows back to shoulder length in just a matter of days - which is likely a side effect of his apparent curse or inhumanity. It's generally wavy if not outright curly.
    Peter is bony and small. He never gets taller than about 170 cm, and most of the time, he is much shorter - about 143 cm. There is a weird, fragile feeling to him despite his wildness.
    Peter is always clad in a tunic, cape, and shorts made out of green leaves. He has a crown of ivy on his head and always walks barefoot.


    ``You can't do that! That's not fair!``
    I'VE DECIDED THAT I'M A PIRATE TODAY, HOW ABOUT YOU, TOOTLES?



    քǟֆȶ:

    Peter's background is much of a mystery. He himself claims that he ran away from home on the day that he was born to Kensington Gardens, where he met the fae. Other stories rumor that he is a dead boy who never fully realized that he died, and thus stubbornly kept walking around regardless. It is extremely vague whether either of these theories are true, and if not, what else caused Peter's existence. He doesn't really know himself. He only remembers being as he is now, or claims to do so anyway - he could potentially be lying.

    ☠ × ☠ × ☠

    ``If you don't live in Kensington Gardens now—``
    ``Sometimes I do still.``
    ``But where do you live mostly now?``
    ``With the lost boys.``



    Sometimes, though not often, he had dreams, and they were more painful than the dreams of other boys. For hours he could not be separated from these dreams, though he wailed piteously in them. They had to do, I think, with the riddle of his existence.

    ɛӼȶʀǟ:

    -      GENDER:
    Masculine leaning nonbinary, he/they/it. Most people will just call him male, though, which he doesn't really mind.
    -      SEXUALITY:

    Since Peter is extremely young most of the time, sexual attraction is really not applicable here - but attraction on other levels isn't limited to one gender, so he'd be panromantic. (There are people who argue that the attraction that he does experience isn't really romantic either, but let's say that he can grow extremely fond of anyone. He seems to have a slight preference for girls or feminine people, or at least romanticizes them more than masculine people.)
    -      FRIENDS / FAMILY:
    Peter doesn't have a family, and his friend group changes a lot every now and then. He is always friends with "the lost boys", whoever is in this specific group exactly is fluid though. He is sometimes friends with the natives of Neverland, sometimes not. The fae are always his friends even if he tends to forget their specific identities often.
    -      FEARS:
    Growing old, abandonment.
    -      SUPERNATURAL SKILLS:
    Flying, controlling the reality on Neverland with his imagination, speaking the fairy language, speaking with the stars, physically shifting age, communicating with people through dreams.
    -      MORE:
    Peter often crows like a rooster whenever he is joyful or when he wants to announce his presence. Peter hates being touched by anyone except for the fairies. Peter doesn't like gobbling food down, unlike most of the lost boys. Peter hates it whenever people are unfair to each other (eg. use firearms on a folk without weapons/less developed weapons), but has no trouble with bending the rules in his own favor.


    ``I wasn't crying about mothers, I was crying because I can't get my shadow to stick on. Besides, I wasn't crying.``


    ``ƈօʍɛ ǟʟօռɢ աɨȶɦ ʍɛ ǟռɖ ʏօʊ'ʟʟ ֆɛɛ աɦǟȶ ɨ ʍɛǟռ - ǟ ɖʀɛǟʍ աօʀʟɖ!``


    MORE INFORMATION THAT DID NOT FIT IN THE LAYOUT:
    ☠ Peter mostly lives on an island in some sort of dream dimension called Neverland. This island and Peter seem to be intricately connected - seasons depend on whether Peter is present or not, the weather may be influenced by his emotions, and everything on the island seems to be instinctively aware of Peter's existence. He is sometimes referred to as the king of Neverland for this reason, but Peter would rather be called the humanoid counterpart of the place.
    ☠ Peter guards dead children to the underworld and holds their hand so that they don't have to be afraid. This underworld is implied to be Neverland, though such isn't confirmed. Peter is some sort of psychopomp.
    ☠ Now, since Peter isn't aware of his birthday, nor is anyone else, his zodiac is unknown. However, he is the textbook definition of an archetypical Gemini. (He likely has Aquarius, Sagittarius, and Leo placements somewhere high up in his chart too - as well as potentially Capricorn.)
    ☠ If Peter ever had a home life, he was likely neglected or mistreated by adults. He could however also just be a personification of such child without having had any home life.
    ☠ In modern terms, Peter would likely be diagnosed with both ASPD (antisocial personality disorder) and BPD (borderline personality disorder), both of which are disorders partially depending on your upbringing (+ potential childhood trauma), and partially on genetics. However, since he is an immortal child, it's somewhat difficult to diagnose him with anything at all - for it is difficult to decide what counts as a genuine mental problem, and what is a side effect of never growing up.
    ☠ Peter has a great dislike for unfairness and is surprised each time that it is displayed. Betrayal shocks him every single time that it happens.
    ☠ Peter especially hates Captain Jas. Hook, captain of the Jolly Roger. Their dynamic is similar as that of a father and child who are similar, yet hate each other with a burning passion.
    ☠ Peter tends not to be very fond of any of his friends, with few exceptions. When he grows fond he tends to become mildly obsessed and possessive, like a greedy and jealous child.

    Excuseer mijn Engels, ik heb dit een tijdje geleden gemaakt en heb niet de wilskracht om het naar het Nederlands te vertalen.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 23:14 ]


    obsessive rage

    hierbij alvast het praattopic (:


    obsessive rage

    Ik zou graag Princess Jasmine willen reserveren als rol en dan denk ik dat zij iemand is die gestuurd is als "redder".
    Ook zou ik graag vast mijn faceclaim willen reserveren (Naomi Scott)


    Enjoy a 'world' where the fantastic is fact and magic realy works!

    QueenLayla schreef:
    Ik zou graag Princess Jasmine willen reserveren als rol en dan denk ik dat zij iemand is die gestuurd is als "redder".
    Ook zou ik graag vast mijn faceclaim willen reserveren (Naomi Scott)


    ik zet je erin! leuk dat je mee doet ^^


    obsessive rage

    Jasmine of Agrabah
    "All I know is I won't go speechless"

    Personal
    Name
    ● Jasmine - From the English word for the climbing plant with fragrant flowers that is used for making perfumes. It is derived via Arabic from Persian یاسمین (Yasamin), which is also a Persian name.
    ● Agrabah - The name of the kingdom of Jasmine her ancestors en her dad.


    Age
    ● Jasmine is 21 jaar oud.
    ● Ze is geboren op 24 november, dit geeft haar het sterrenbeeld boogschutter (Sagittarius).


    Family
    ● Khaldun of Agrabah| Vader | 50| Sultan of Agrabah
    ● Nahiya of Agrabah | Moeder | Deceased | Sultana of Agrabah / Princess of Sherebad

    Character
    Jasmine is ongeloofelijk onafhankelijk en sterk in vele opzichten. Ze is niet bang om haar mening te uiten, ongeacht tegen wie ze het opneemt. Jasmine zal niet aarzelen om op te komen voor wat juist is, vooral voor de veiligheid van anderen in plaats van zichzelf. Afgezien hiervan is Jasmine buitgewoon medelevend en zorgzaam.
    Jasmine is echter niet zonder haar gebreken. Ze kan soms te kieskeurig en eigenwijs zijn, maar ook ongelooflijk koppig. Ze kan ook af en toe praten zonder na te denken. Ze vindt het soms moeilijk om te accepteren wanneer ze ongelijk heeft. Vooral naar Aladdin, in een poging zijn soms prominente ego te laten leeglopen. Toch realiseert ze zich op de lange termijn haar fouten en maakt ze alle problemen goed die ze kan veroorzaken, ongeacht de omvang of omstandigheid.
    Een nogal beroemd deel van Jasmine's persoonlijkheid zijn ook haar brutale en verleidelijke manieren. Omdat ze zo eigenwijs en uitgesproken is als ze is, is ze nooit bang om een ​​sarcastische grap te maken. Ze is ook vaak te zien met een zwoele uitdrukking, vergezeld van verleidelijke lichaamstaal.


    Appearance
    Haar
    - Lengte: lang
    - Kleur: donkerbruin
    - Stijl: Divers
    Gezicht
    - Ogen: Hazelbruin
    - Wenkbrauwen: Donker, lang en smal
    - Lippen: vollere lippen
    Lichaam
    - Lichaamsbouw: Slank
    - Huidskleur: licht getint
    - Lengte: 1.67 cm
    Extra's
    - Tatoeages: geen
    - Piercings: oorbellen
    - Littekens: Geen
    - Moedervlek: Boven haar linker mondhoek



    Fairtale Acquaintances
    Aladdin, een echte dief en straatrat, maar ondanks dat de eerste grote liefde van Princess Jasmine.
    Genie, een komische en vriendelijke djinn die de macht heeft om drie wensen te vervullen aan iedereen die zijn magische lamp bezit.
    Abu, Aladdin's kleptomaan maar trouw huisdier Tufted capuchin .
    Raja, hij is Princess Jasmine's beschermende huisdier (Bengaalse Tijger) en beste vriend.
    Dalia, trouwe dienstmeisje van Princess Jasmine
    Jafar, een snode, bedrieglijke, op macht beluste tovenaar en de grootvizier van Agrabah die, gefrustreerd door de heerschappij van de sultan, een complot beraamt om hem als heerser van Agrabah omver te werpen door de lamp van de geest te verwerven.
    Iago, Jafars sardonische en intelligente scharlaken ara metgezel.

    History
    Op vrij jonge leeftijd is Jasmine haar moeder verloren. De koningin werd aangevallen en werd op wrede wijze vermoord, vermoedelijk door vijanden van het koninkrijk Agrabah. Dit is een belangrijke reden geworden waarom de Sultan en de Prinses het paleis nooit meer verlaten. De Sultan is doodsbang voor het idee dat er iets zou kunnen gebeuren met zijn dochter. Het enige dat Jasmine bij zich houdt sinds haar moeder stierf, is een gouden armband ingelegd met edelstenen die de koningin altijd bij zich had.
    Jasmine is uiteindelijk opgegroeid tot een mooie, goed opgeleide en intelligente dame geworden, die veel empathie voelt voor de situatie van ongeluk en hongersnood die haar mensen lijden.
    Haar grote verlagen om te helpen, gecombineerd met haar honger om het paleis te willen verlaten, bracht haar ertoe om het besluit te nemen om eraan te ontsnappen, daarbij werd ze geholpen door haar dienstmeisje Dalia, die haar een paar kleren leende om onopgemerkt te blijven door de rondtrekkende mensen.
    Tijdens haar avontuur in de straten van Agrabah ontmoette ze een mysterieuze jongeman, van wie ze wist dat zijn naam Aladdin was. Ze vertelde hem echter niet haar echte naam, laat staan dat ze de prinses van Agrabah was. Ze beweerde haar vriendin Dalia te zijn, een dienstmeisje van het kasteel.
    Jasmine en Aladdin ontwikkelden een sterke connectie, nadat ze hadden gesproken over hun jeugd en hoe ze zoveel gemeen hadden. Jasmine moest echter terugkeren naar het paleis en was onder de indruk van de mysterieuze Aladdin. Jasmine wist echter dat het niks kon worden tussen Aladdin en haar. Zij was immers een prinses en moest met een prins trouwen. Dit weerhield Aladdin er niet van om haar een keer op te zoeken, waarna hij zich vervolgens voordeed als Prins Ali.


    Extra's
    Likes: Lezen | Kinderen | Dansen | Reizen | Avonturen beleven | Een heldere sterrenhemel |
    Dislikes: Alcohol | Leugens | Ongelijk hebben | Insecten | Jafar | De wet van Agrabah
    ● Jasmine is iemand die veel geeft om politiek en er ook veel verstand voor heeft. Ondanks dat ze als vrouw niet zou mogen reageren in de wet van Agrabah.
    ● Jasmine houdt ervan om zich onder de mensen te begeven.
    ● Jasmine is rechtshandig.
    ● Jasmine beschikt niet over magie.
    ● Jasmine is heteroseksueel.
    ● In Storybrooke is Jasmine een juf.
    ● Tijdens de vloek heette Jasmine in Storybrooke Nadira.


    "I am not a prize to be won."

    [ bericht aangepast op 26 juli 2021 - 0:23 ]


    Enjoy a 'world' where the fantastic is fact and magic realy works!

    ETHEL SENTRY • BLUEBEARD'S
    BRIDE • 19 YEARS OLD • PISCES


    "BLOOD ALL OVER"




    ethel
    "AM I GOING MAD?"


    NAME:
    FIRST NAME:
    SECOND NAME:
    THIRD NAME:
    LAST NAME:
    Ethel
    Helena
    Blanche
    Sentry
    •
    •
    •
    •
    Noble maiden
    Light
    White
    Guard
          Ethel's full name is Ethel Helena Blanche Sentry - which is quite a mouth full of words to say. The name Ethel technically comes from "Etheldreda", though this isn't what's on her birth certificate, nor what Ethel will ever use to refer to herself with. She thinks her name to be quite pretty though she doesn't pay much attention to more than her first name.

    AGE:
    AGE:
    Pisces Sun
    •
    •
    19 years old
    Libra Rising
    •
    •
    March 6 1881
    Scorpio Moon

    I KNOW WHO YOU ARE.
    I KNOW WHAT YOU'VE DONE.


    FAIRY TALE:
    Ethel is the protagonist of the story of Bluebeard, aka, Bluebeard's bride. Bluebeard is a tale of a rich man that lives in a large castle all by himself. Three sisters meet him, two of them marrying him one by one, both disappearing. He gives them keys to all doors in the house, and an egg that they need to take good care of while he is away. They are allowed in all rooms but one. Both of them go to look in the forbidden room. There they find all of Bluebeard's former wives, dead and chopped into pieces. Upon discovering this they drop the egg and the bloodstains stick to it. Bluebeard then kills them - this happens with both sisters during the time of their marriage with him.
    By the time that the third sister is married to him, which is Ethel, she locks the egg in a kitchen cabinet, and then goes to see what's in the forbidden room. She decides to call for help from her cousins who then, along with Ethel, trick Bluebeard and kill him. When piecing the body parts of her sisters back together, Ethel manages to bring them back to life.
    PERSONALITY:
    MBTI PERSONALITY TYPE: INFJ -T
    POSITIVE TRAITS
    x Intelligent
    x Cunning
    x Empathic
    x Creative
    x Good-natured
    x Analytical
    x Perceptive
    NEGATIVE TRAITS
    x People pleasing
    x Manipulative
    x Anxious
    x Detached
    x Emotional
    x Cynical
    x Insecure
          Ethel could be described in merely three words: intelligent, perceptive, and traumatized. However, since three words still only point into vague directions, I shall elaborate. Ethel is clever. She is good at solving puzzles, learning new things, analysis, and so on - her vocabulary is quite above average and it sometimes makes the people around her (especially men) feel threatened. She sees through things easily and can think out of the box like no other. The problem arises in the fact that she's rather insecure and tends to assume that she is wrong by default.
    Ethel is unlikely to speak when not spoken to and tends to keep to herself. She is prone to dissociation and missing entire conversations because she feels detached from the world around her, and may often fear it. She is an anxious person who avoids conflict at all times. She has a tendency to fawn over others, often because she feels threatened by them. She is empathic by default and thus feels responsible for the feelings of others - which quickly makes her feel used or exploited. Ethel feels perpetually disappointed by humanity at large for most people are either incredibly cruel, incredibly stupid, or incredibly mistreated in her eyes, which often leaves her in a state with a lot of suppressed anger and a strong sense of justice.
    She can be somewhat manipulative, or feel like she's being manipulative, due to her quick understanding of other people and their motives. Ethel views herself as a rather bad person for this, but in reality she's truly good-natured and caring.


    PAST:
    TRIGGER WARNING: Child abuse
    Ethel was born in a middle class family of five as the youngest daughter. They lived in a small town in the Enchanted Forest. Ethel doesn't like her youth nor parents very much. Now, you must know that Ethel has always had a strange gift, mostly for seeing through things, but also for other things that she does not understand and could only call magic. The three sisters were raised traditionally and religiously, which from very early on caused Ethel to believe that she must be some sort of demon. Their father often complained about the absence of a son and gave out occasional physical and verbal abuse to all others in the household. Their mother had a tendency to drink too much alcohol to cope with this abuse and was often absent or quiet whenever it happened her daughters. Ethel always found safety in being outside of the house, even if the other children weren't always nice to her and she was often bullied at school, being called a witch, making her dislike this place as well - she mostly liked the nearby forest and such.
    One day, the village was visited by a man known as Bluebeard - though this was never his real name. He threw a party and ended up marrying Ethel's oldest sister, Clara, who then moved with him to France. She didn't hear from them for years until her other sister, Lillian, went to visit. Another year passed and then she got the message that both had gone missing. She decided to go there herself to search for them under the premise of being Bluebeard's bride. She discovered that he had murdered them and then managed to trick him together with her cousins, who she had asked for help, and kill him.

    .      .      .



    ALL THAT BLOOD WAS NEVER ONCE BEAUTIFUL, IT WAS JUST RED.


    APPEARANCE:
    FACECLAIM: Mia Wasikowska
    Ethel is a dainty young lady of about 5'3" ft tall. She is remarkably pale and doesn't have any blemishes on her skin anywhere, aside from a small beauty mark above her lip. She has hazel eyes, thin lips, and a relatively straight nose - her face falls into the beauty standards of her time period and she is thus often called pretty, which, well, she is. She is somewhat lanky and doesn't have much meat on her bones - though the likelihood of such being visible is low with the type of clothing that Ethel generally wears. Probably the most eye-catching aspect of Ethel is her long, wavy blonde hair that she rarely wears up. This is rather unusual and may even be considered indecent for her where she lives and thus often causes comments.


    I HAVE A MORBID FASCINATION WITH TWISTED AND CRUEL MINDS

    Oh, was it frightful to lie there and dread, for I knew of his crimes, and I felt the remorse he lacked - fearful that he'd see the discovery in my eyes. ☠ ☠ ☠ ☠ ☠

    UNDERSTANDING THEM MAKES ME FEEL SICK YET VIGOROUS


    GIFT:
    Ethel's "gift" has everything to do with death and the afterlife. She hasn't quite figured out how it works, nor does she think it can truly be trained. She herself initially assumed that it was an extension of her empathy and ability to read others, for she didn't dare to assume that the more drastic things caused by her gift were her doing. She's not sure where the limits are, but here are a couple of things that her magic include. Ethel can feel if others are going to die soon by interacting with them. (She calls this part "memento mori" or "requiem") She can see ghosts and speak with them. Sometimes she can catch slivers of other people's thought processes or communicate telepathically. She can seemingly bring back the dead if granted access to the bodies and if she has enough of a connection with its owner. She can feel whether the owner of an object is dead or alive upon touching it. She can cause disease and misfortune when very angry at someone. (This is also known as an "evil eye")

    RELATIVES:
    FATHER: THOMAS HUGH SENTRY | 52 Y/O
    Ethel does not like her father and feels extremely unsafe around him. Many of her self esteem issues and mental health problems stem solely from his treatment and she thus tends to avoid him.

    MOTHER: MARTHA PAULINE REES SENTRY | 40 Y/O
    Ethel has never felt very close to her mother, and in all sincerity, she's rather angry at her that she never stood up for her children or left Thomas. She can tolerate her presence, though.

    SISTER: CLARA MARGARET CORA SENTRY | 25 Y/O
    Clara is one of Ethel's best friends despite their age gap. Clara is outgoing, flirtatious, and quick-witted. She's a great debater with a sharp tongue and good sense of fashion. Clara was the first Sentry daughter to be killed by Bluebeard and her spirit had been trapped in his castle ever since. She has been trying to warn Esthel as soon as she arrived by haunting her.

    SISTER: LILLIAN FLORENCE MYRTLE SENTRY | 22 Y/O
    Lillian is who Ethel considers her other best friend - neither of them are very sociable women. Lillian is a bit more serious than Clara and struggles with social interaction in comparison - though she feels significantly more comfortable around people than Ethel. She mostly likes books and gardens, as well as cooking. She's the second Sentry daughter who was killed by Bluebeard when in search for Clara.
    RELATIONS:
    FRIENDS: Ethel doesn't really have any of those aside from her sisters and cousins.
    LOVER: Closed to this would be Gaspard Babineaux, better known as Bluebeard, which was a rich serial killer known for marrying many different women who'd all go missing. Ethel doesn't quite love him nor is she attracted to him much. She does feel some sort of connection with him for she feels that she understood him well enough to outsmart him.
    ENEMIES: Gaspard Babineaux/Bluebeard/Barbe bleue.


    "I'VE BEEN FEELING UNSTABLE."

    THE DEVIL IS WELL AWARE THAT YOU CRADLE HIM IN YOUR FILTHY HANDS.


    "AND THERE IT WAS AGAIN-"


    "-THE GLIMPSE OF A MONSTER."

    MENTAL HEALTH:
    Ethel would in modern terms be diagnosed with autism, ADD, UDD, and C-PTSD. The first two are neurological developmental disorders that one is born with and affect mostly sensory processing, concentration, and social skills. C-PTSD is short for complex post traumatic stress disorder, and refers to a trauma disorder developed due to multiple or longduring traumatic events. Ethel's trauma has to do with bullying, her father's abuse, and her encounter with Bluebeard. UDD is short for unspecified dissociative disorder and refers to a disorder wherein the patient dissociates much more than usual.

    INSIDE A CRAMPED, NARROW HOLE
    THE TWO OF US SHOW EACH OTHER OUR DREAMS


    HOBBIES:
    Ethel enjoys many things that one can do one their own, such as writing, drawing/painting, reading, learning new things (mostly languages and history in her case), and sewing. She also enjoys solving puzzles and mysteries. More recently she has gained interest in detective work.

    OUR EYES ARE SHAKY, ALL SOUNDS A MERE JUMBLE
    OUR LEGS ARE ALSO SHAKY, AN ILLUSION, A MERE JUMBLE


    EXTRA:
    -      FAVORITE BOOK:
    "Behind A Mask" or "A Woman's Power" by Louisa May Alcott, "Dracula" by Bram Stoker, or "The Turn of the Screw" by Henry James. Ethel likes all of these books for varied reasons and there's likely many more that she could put on this list.
    -      FAVORITE COLOR:
    Gold, like the sun. It used to be blue, but for obvious reasons, this is no longer the case now.
    -      SEXUALITY:
    Ethel is asexual and demi-panromantic. She needs to feel significantly close to someone to experience any sort of attraction to them, but doesn't have any preference based on gender.
    -      FEARS:
    Being laughed at, men, her father, medical procedures, abandonment, rejection, failure, being a bad person, losing her mind, sexual contact. There is more but since all of these are so heavily trauma related, I can better cluster them together as "anything reminding her of her traumas".

    .      .      .
    HER LIFE IN STORYBROOKE:
    In Storybrooke, Ethel was known as Laura Dante, a psychology student living together with her much older boyfriend, Clodwal Philips, to escape her abusive home situation. The only problem, aside from the eleven year age gap, was in the fact that Clodwal (Bluebeard) is a murderer and that Laura was starting to notice, putting her at risk. By the time she realized fully, he got her admitted to a mental hospital (he nearly killed her and told everyone that such was a suicide attempt within a fit of psychosis mixed with paranoid delusions - since he himself is a psychiatrist, he was mostly believed.) Laura isn't the most mentally stable person out there and has likely mistaken ghosts for hallucinations before - she has been diagnosed with psychosis in the past (with which I mean, a state wherein the patient loses touch with reality and experiences hallucinations and delusions, not "psychopathy") due to both her gift and actual mental health problems she may have experienced regarding this.
    Upon recovering her memories, Ethel felt betrayed that Bluebeard apparently wasn't dead and got stuck in an identity crisis. She had no idea what to do with her life now that she had no safe haven left anywhere at all, which is probably why she allowed a silly teenage boy with dirty feet to take her to another dimension without making a fuss.

    TRIGGER WARNING: Child Sexual Abuse

    I didn't feel completely comfortable writing this into her past without a more explicit warning, nor do I think it's fully necessary to know to understand the gist of her character, but she believes she may have been molested (or continuously sexually abused, she doesn't know) as a child by her father or another male family member. She has no active memory of the abuse itself but does remember things related to it. She isn't entirely sure of this since it's something that Clodwal brought up as a possibility due to her responses to certain topics and situations - and she doesn't quite trust the man.
    This won't be mentioned too much because I don't want to trigger people, but for those who aren't triggered by it, the information is here.

    Oké, het kan zijn dat ik Nederlands schrijven simpelweg niet gewend meer ben en alles automatisch in het Engels schrijf. Oepsie.


    obsessive rage

    LA ESMERALDA

    “You would have imagined her at one moment a maniac, at another a queen.”

    - - - - - - - - - -

    N A M E
    Agnès Guybertaut ahn-YEZ pure, virginal
    Esmeralda haar geboorte naam is Agnès. Ze heeft echter geen herinnering aan deze naam.
    La Esmeralda Ez-meh-RAHL-dah emerald
    Bij de Romani kreeg ze de naam La Esmeralda. Hoewel de La vaak niet genoemd word. Ze is tevreden met haar naam, maar het maakt haar niet zoveel uit als deze afgekort wordt. In Storybrooke gaat ze door onder de naam Esmee, een verkorte versie van Esmeralda.
    "Dost thou understand? I love thee!" he cried again. "What love!" said the unhappy girl with a shudder. He resumed,--"The love of a damned soul."
    - - - - - - - - - -

    G E N D E R
    Female
    Esmeralda is geboren en identificeert als een vrouw. Ze gebruikt hierbij she/her, zij/haar pronouns.

    Sexuality
    Biseksueel (fluid)
    Esmeralda heeft er nooit eerder bij stil gestaan om haar sexualiteit een label te geven. In de plekken waar ze kwam in de Enchanted Forest was heteroseksueel de norm en daar van afwijken was not done. Hierdoor heeft ze er niet eerder aan gedacht dat iets anders mogelijk is. In Storybrooke zou ze zich waarschijnlijk het label biseksueel geven met een voorkeur voor mannen. Maar ze ziet het meer fluid en hecht niet veel waren aan een label

    A G E
    Sixteen
    Esmeralda word geschat op zestien jaar, maar niemand weet dit precies zeker. Haar verjaardag en geboorte jaar zijn dan ook onbekend. Ze hecht hier verder geen waarde aan. In Storybrooke staat ze geregistreerd als geboren op 20 maart, maar dit is een inschatting geweest. Dit zou haar sterrenbeeld Vissen maken.

    S P E C I E S
    Human
    Hoewel Romani vaak als heksen of duivels bestempeld worden, zijn ze dit niet. Esmeralda is geboren als mens en beschikt daarbij verder niet over magie.





    'Oh! love!' said she, and her voice trembled, and her eye beamed. 'That is to be two and to be but one. A man and a woman mingled into one angel. It is heaven.”
    - - - - - - - - - -

    P E R SO N A L I T Y
    seductive - kind - compassionate - innocent - naive - generous - anxious - charming - gracious - sympathetic - emotional

          Veel mensen zullen Esmeralda zien als een verleidelijke en sluwe dame. Ze heeft snelle vingers en weet goed gebruik te maken van haar rondingen en vormen. Ze is het meisje waar je ouders je voor waarschuwen.
          Toch gaat er achter die facade een onschuldig meisje schuil. Ze heeft een hele pure manier van kijken naar de wereld en ziet daardoor niet altijd de gevolgen van haar daden. Doordat de Duke en Clopin in haar jeugd vrij beschermend waren, is ze wat naïef gebleven. Ze ziet minder gevaar dan de gemiddelde persoon.
          Het meisje is dan ook erg accepterend richting andere minderheden en heeft nooit goed begrepen waarom de Romani zo negatief aangekeken werden.
          Na de gebeurtenissen in de enchanted forest is Esmeralda wel een stuk angstiger geworden. Ze heeft meer moeite met de dingen die haar vroeger blij maakte. Haar ooit zo blije en kleurrijke wereld is donkerder geworden.

    H I S T O R Y
    Enchanted Forest
    TW: racism, attempted rape, murder, use of slurs
          Ongeveer zestien jaar geleden kwam de kleine Agnès ter wereld. Haar moeder, Paquette Guybertaut, was dol op haar. Haar vader was een nobel man van Egyptische afkomst, die kort nadat hij Paquette bezwangerde weer vertrok. Het meisje was het lichtpunt in haar moeders wereld, het meisje was geliefd werd aanbeden. Totdat vlak voor haar eerste verjaardag het ondenkbare gebeurd. De jonge Agnès word ontvoerd uit haar bedje, in haar plaats word een misvormde baby achter gelaten. Het dorp trekt snel de conclusie dat de romani de kleine Agnès hebben opgegeten, en de achtergelaten baby wordt naar Parijs gestuurd om ter vondeling te worden gelegd.
          Agnès groeit echter op tussen de romani en krijgt snel de naam La Esmeralda. Vijftien jaar na de verdwijning van Agnès arriveert Esmeralda in Parijs. Ze werkt als dansers en doet trucjes samen met haar geitje Djali.
          De aartsbischop Claude Frollo stuurt zijn geadopteerde zoon Quasimodo om Esmeralda te ontvoeren. Ze wordt echter gered door Captain Phoebus. Het jonge meisje valt direct als een blok voor de Captain. Later die avond komt de dichter Pierre Gringoire terecht in The Court of Miracles. De 'gekroonde' koning van de Romani Clopin Trouillefou, besluit dat hij geexectureerd dient te worden. Esmeralda biedt echter aan om met hem te trouwen om zijn leven te redden.
          Een kleine twee later komt Esmeralda in aanraking met de verloofde van Phoebus, Fleur-de-Lys. Nadat dat niet goed gaat vlucht Esmeralda, gevolgd door Phoebus. Ze bekend aan hem dat ze verliefd op hem is, en hij beweert ook verliefd op haar te zijn. In een chaos waarin Phoebus haar zoent, maar Frollo hem neersteekt (die verstopt was), valt Esmeralda flauw.
          Als het meisje bijkomt wordt ze beschuldigd van de moord op Phoebus, waarvan de rechter denkt dat hij overleden is. Esmeralda houdt vol dat ze onschuldig is tot ze wordt bedreigt met verbrijzeling van haar voeten. De rechter veroordeeld haar voor moord en hekserij. In haar cel bezoekt Claude Frollo haar, waar hij haar de optie geeft om zichzelf aan hem te geven of de galg. Esmeralda wijst hem af en de man verlaat de stad.
          De volgende ochtend, enkele minuten voordat Esmeralda haar executie plaats zal vinden red Quasimodo haar en neemt haar mee de Notre Dame in.
          Esmeralda spendeert weken in de kathedraal en raakt langzaam bevriend met Quasimodo. Hij geeft haar een fluitje, een van de weinige tonen die hij nog kan horen.
          Een van de nachten in de kathedraal betreed Frollo de kamer van Esmeralda. Esmeralda wordt wakker van hem waarna hij een poging doet haar te verkrachten. Het meisje blaast het fluitje en Quasimodo redt haar, waarna Frollo voor hij de kathedraal verlaat dreigt dat als hij haar niet kan hebben, niemand dat kan.
          Frollo vindt Gringoire, aan wie hij verteld dat het Parlement heeft ingestemd om Esmeralda uit de kathedraal te halen met behulp van soldaten. Gringoire vormt samen met Frollo een plan om het meisje te redden. De volgende nacht leidt hij alle romani in parijs naar de kathedraal om het meisje te redden.
          Quasimodo ziet dit echter als een aanval en gebruikt onder andere vloeibaar tin om de romani buiten te houden. Het nieuws bereikt snel de koning wie soldaten, onder andere Phoebus, stuurt om Esmeralda te arresteren en tot de dood te veroordelen. Bij aankomst van de soldaten weten ze snel alle aanwezige romani te verslaan.
          Tijdens dit hele gebeuren zijn Gringoire en Frollo (vermomd) de kathedraal in gekomen om Esmeralda naar buiten mee te krijgen. Terwijl ze de Seine over roeien hoort Esmeralda de menigte roepen om haar dood waardoor het meisje flauw valt.
          Wanneer ze weer ontwaakt is Gringoire weg en is enkel Frollo overgebleven. Hij geeft haar nog eenmaal de optie om bij hem te blijven of te worden uitgeleverd aan de soldaten. Esmeralda prefereert de galg. Frollo laat haar achter in een anchoress cell, waar Paquette Guybertaut verblijft. De oudere dame beseft dat het romani meisje haar verloren dochter Agnès is, en wanneer de soldaten komen smeekt zij hen om haar genade te tonen. De dame volgt de soldaten en Esmeralda naar de galg, schreeuwen en schoppend, waarna zij een duw krijgt van een van de soldaten. De dame raakt de vloer hard en overlijd ter plekke.
          Esmeralda wordt de galg opgeleid, onder luid gejuich van de menigte.

    Someday we may yet live
    To live and let live

    Storybrooke
          Esmee woont als zo lang ze zich kan herinneren in het weeshuis in Storybrooke. Er is geen familie bekend en niemand weet waar ze precies vandaan komt. De dame zorgt voor vele kopzorgen bij de nonnen die het weeshuis beheren. Ze is op jonge leeftijd met school gestopt, nadat ze vele lessen heeft overgeslagen. Dit was lange tijd niet bekend bij de nonnen en het meisje heeft daarom vanaf ongeveer haar twaalfde heel veel tijd op straat doorgebracht om de dag te vullen, samen met Louis en Pierre. Tijdens deze uren heeft ze hier en daar een aanvaring gehad met de politie vanwege 'plotseling' verdwenen spullen van andere mensen of winkels.
          Het meisje is op haar zestiende smoorverliefd geworden op een van de agenten, officer Leo (Phoebus). Ze is een enkele keer met hem in aanraking gekomen en heeft de ongezonde gewoonte aangeleerd om hem vanaf een afstandje te observeren en volgen.
          Zodra iedereens herinneringen terug kwamen begon Esmeralda zich af te sluiten van de mensen om zich heen. Alle herinneringen van Parijs waren te veel voor het meisje en ze wist niet hoe ze om moest gaan met de angsten die ze gevormd had. Ze weigerde erover te praten met andere, en omdat de nonnen en andere kinderen in het weeshuis niet wisten wat er zich had afgespeeld in het verleden wisten ze ook niet hoe ze haar konden helpen.
          Toen er 's avonds dan ook een jongen kwam die haar een uitweg bood, was er geen cel in haar lichaam die twijfelde om met hem mee te gaan.

    - - - - - - - - - -
    “This horrified me less than you," the gypsy said at last.
    - - - - - - - - - -

    At the moment when her eyes closed, when all feeling vanished in her, she thought that she felt a touch of fire imprinted on her lips, a kiss more burning than the red-hot iron of the executioner.
    - - - - - - - - - -


    A P P E A R A N C E
    face claim: Christina Nadin
          In Parijs viel Esmeralda zeker op met haar exotische uiterlijk. Ze is niet erg groot, met haar 1 meter vijf en zestig. Hoewel ze aan de dunne kant is, mede door de kleine niet voedzame maaltijden bij de romani en in het weeshuis, zijn haar rondingen wel goed ontwikkeld. Qua lichaam zal je haar dan ook eerder ouder inschatten. Doordat ze in de enchanted forest altijd op blote voeten liep zijn de onderkant van haar voeten bedekt in kleine littekens.
          Haar gezicht heeft echter iets jeugdigs en onschuldigs. Ze heeft grote bruine ogen omrand met lange zwarte wimpers. Haar gezicht is bedekt in vele sproetjes en er is vaak een licht roze blos te vinden op haar wangen. Meestal zijn haar volle roze lippen gekruld in een glimlach.
          In haar oorlellen vind je aan beide kanten 3 gaatjes en links heeft zij ook een helix piercing. In het verleden heeft ze ook een tijdje een neuspiercing gehad maar deze heeft ze laten dicht groeien.

    R E L A T I O N S
    Friends
    Clopin Trouillefou
    Enchanted Forest - Clopin staat ook wel beter bekend als de Koning van de Romani. Hij was de onofficiele leider van de groep Romani waar Esmeralda ook bij hoorde en ondanks dat de groep aardig groot was, kende de twee elkaar goed. Clopin twijfelde dan ook niet om de Romani naar de kathedraal te begeleiden om haar te redden.
    Storybrooke - In Storybrooke gaat Clopin door het leven onder de naam Louis. Hoewel hij minstens 10 jaar ouder is dan Esmee heeft hij haar onder zijn hoede genomen zodra ze stopte met school. Dat betekend niet dat hij per definitie een goede invloed op haar had maar ze heeft veel van hem geleerd en beschouwd hem als een goede vriend.
    Pierre Gringoire
    Enchanted Forest - Hoewel de twee officieel getrouwd zijn om Pierre's leven te redden, geeft Esmeralda bar weinig om de man. Ze gunt hem weinig aandacht en doet geen poging om hem te leren kennen. Toch geeft de man genoeg om haar om een poging te wagen haar te redden uit de Notre Dame
    Storybrooke - In Storybrooke is Pierre een goede vriend van beide Louis en Esmee. Hij trekt al vele jaren op met Louis voordat Esmee de twee leert kennen. Pierre is degene van de drie die meer oplet op het gevaar en ze uit de buurt van de politie weet te houden.
    Family
    Paquette Guybertaut - mother - deceased
    Enchanted Forest - Paquette was een liefdevolle moeder voor Agnès en aanbad het jonge kindje. Nadat Agnès gestolen werd uit haar huis heeft ze een afschuw gekregen voor de Romani. Hoewel Esmeralda weinig over haar moeder weet is de vrouw volslagen van slag wanneer ze haar dochter terug ziet.
    Storybrooke -
    Unknown Father
    Enchanted Forest - Er is niet veel bekend over Esmeralda haar vader, enkel dat hij een rijke nobelman is met Egyptische roots. Dat hij niet veel gaf om Paquette en zijn dochter is niet te ontkennen. Hij was dan ook aanwezig bij beide executie pogingen van Esmeralda
    Storybrooke - In Storybrooke veranderd er weinig voor deze heer. Hij woont samen met zijn gezin in de rijkere buurt van de stad, niks wetend van zijn dochter.
    Duke of Egypt - deceased
    Enchanted Forest - Dat de Duke of Egypt geen echte Duke is verbaasd niemand. Niemand weet echter zijn echte naam. de Duke is de 'voogd' van Esmeralda en is degene die haar onder zijn hoefde heeft genomen vanaf het moment dat ze bij de Romani terecht kwam. Hij was dan ook aanwezig bij de aanval op de Kathedraal om haar te redden, en is daar komen te overlijden.
    Storybrooke


    Whether this young girl was a human being, a fairy, or an angel, is what Gringoire, could not decide at the first moment, so fascinated was he by this dazzling vision.”




    Quasimodo
    Enchanted Forest - Hoewel Quasimodo op slag verliefd is op de jonge Esmeralda, schenkt zij hem in eerste instantie geen aandacht. Het is pas wanneer ze weken met hem doorbrengt dat ze voorbij zijn wat schrikwekkende uiterlijk weet te kijken en de jongen leert kennen. In die tijd raken ze bevriend en begint ze om de jongen te geven. Zijn liefde blijft echter onbeantwoord.
    Storybrooke - In Storybrooke is Esmee de geadopteerde en gehandicapte zoon, van de bischop, Thomas, éénmaal tegen gekomen. Dit was toen ze in de kleine kerk aan het schuilen was van de regen en de jongen op het geluid dat ze maakte afgekomen was. Hoewel de jonge Thomas, net als voorheen, op slag verliefd is op de dame. Is Esmee hem eigenlijk al snel nadat de bischop Frollo haar uit de kerk jaagt vergeten.
    Claude Frollo
    Enchanted Forest - In de enchanted forest is Frollo geobsedeerd met de dame. Tot het punt van krankzinnigheid toe. Hij ziet haar als iemand die hij kan bekeren en 'beter maken' en wanneer zij hem afwijst beschouwd hij haar als test van God. Esmeralda op haar beurt verafschuwd de man en kiest letterlijk de dood over hem.
    Storybrooke - In Storybrooke is de dame een handjevol keren met de bishop in aanraking geweest. Ze blijft liever uit zijn buurt en krijgt een extreem naar gevoel van hem. De bischop echter in geïntrigeerd door de dame en zoekt haar expres op om haar te kunnen zien.
    Captain Phoebus
    Enchanted Forest - Hoewel Esmeralda dol is op Phoebus is dit niet geheel wederzijds. De Captain kan echter wel heel goed doen alsof hij net zo verliefd op haar is en maakt hier dan ook uitgebruikt misbruik van om haar mee het bed in te krijgen. Dat hij echter haar nam niet kan onthouden lijkt Esmeralda niks te doen.
    Storybrooke - De geschiedenis heeft een gewoonte zich te herhalen. Zodra het meisje de officer Leo voor het eerst zag was ze tot over haar oren verliefd. Het feit dat hij echter verloofd is met ene Floor zit haar wat dwars maar dat betekend niet dat ze niet van een afstandje naar hem kan kijken terwijl hij werkt.

    E X T R A
    Talents - Esmeralda kan uitzonderlijk goed dansen. Daarnaast heeft ze geleerd om handen te lezen en tarot kaarten te leggen om wat geld bij te verdienen
    Fears - hoewel ze niet bang is voor de dood, is ze extreem bang voor een pijnlijke dood
    Other - Esmeralda kan heel slecht lezen of schrijven. Hoewel ze tot haar twaalfde op school heeft gezeten is het iets wat ze niet onder de knie heeft kunnen krijgen. Het was dan geen verassing dat haar cijfers extreem laag waren.
    (With one last breath, ESMERALDA dies in the arms of QUASIMODO)


    disclaimer: any slur used is from a direct quote from the book Notre-Dame de Paris by Victor Hugo

    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 22:10 ]


    --