• Wat is jullie schema of planning als jullie uit school komen?
    Maken jullie dan meteen huiswerk en leren jullie?
    En nog tips om minder afgeleid te worden?
    Misschien leer ik er wat van, of kan ik daar iets van oppikken.
    Ben vorig jaar al blijven zitten, en wil graag verandering brengen, en het lukt toch steeds niet =/

    Want ik wordt heel snel en vaak afgeleid terwijl ik moet leren of schoolwerk moet doen.
    Dan komt het er altijd op neer dat ik 's nachts moet leren, of niet heb geleerd.
    Soms ga ik zelfs niet naar school, omdat ik niet uitkwam qua leertijd.
    En dan krijg ik een opstapeling van inhaal proefwerken en so's en dat is ook niet fijn.
    Want ik blijf hetzelfde effect houden, geldt ook zo voor huiswerk, maak ik nauwelijks.
    En daardoor ken ik de lesstof niet.

    xox.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 15:31 ]

    Ik kan alleen maar leren zonder computer. Dus ik verstop die altijd ergens en dan gaat het prima. Vooral met een kopje thee of zoiets erbij.


    I am an idiot, I move.

    Meestal zit ik gewoon wat op de bank en kijk tv of zit op internet via mijn telefoon. En als mijn zus dan van haar werk terugkomt (momenteel woon ik bij mijn zus) dan eten we en daarna doe ik huiswerk. Alleen ik leer eigenlijk niet. Dat lukt me gewoon niet terwijl ik niet echt afgeleid ben dus echt tips heb ik niet. Al moet ik eigenlijk wel echt gaan leren want anders kom ik er niet, al had ik tot nu toe nog goede punten. :Y)

    Mijn topics.
    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem ^^
    En dan komt er nog eens bij dat ik mijn laptop MOET gebruiken voor veel vakken..


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Als je, je laptop echt nodig hebt voor bepaalde vakken; sites blokkeren anders gewoon je hele computer wegsteken.
    Jezelf belonen, iets in de trant van 'als ik nu een half uurtje leer dan kan ik een kwartiertje tv kijken.' als dit niet helpt omdat je dan tv blijft kijken, verzin dan een andere beloning voor jezelf. Neem ook geregeld pauze, het is goed mogelijk dat jij je geen 2 uur aan een stuk kan concentreren op iets, wissel dus ook af.
    Afwisselen is wat ik het meeste doe, ik begin bijvoorbeeld met mijn Franse voc eenmaal op te schrijven, dan leg ik die even aan de kant en leer ik eventjes iets anders waarna ik Frans nog eens herhaal.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik doe niet aan huiswerk maken (cat) Leren begin ik altijd pas 's avonds rond een uur of 9 aan.

    Als je in de les goed meedoet, pik je al heel veel informatie op en zal huiswerk maken en/of het leren van stof sneller en makkelijker gaan. Als je op je laptop of computer moet werken en je raakt snel afgeleidt, kun je kiezen om Cold Turkey te downloaden/gebruiken. Zo kun je jezelf voor een bepaalde tijd van bepaalde sites blokkeren, zodat je deze niet kunt gebruiken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik leer op me bed met al die afleiders rond me heen. Ik forceer mezelf om te leren maar niet teveel. Ik maak dan gewoon een afspraak van dit afmaken even op Q en dan een uurtje leren en het werkt echt goed bij mij, omdat ik tussendoor toch wat doet dat ik leuk vind.


    -

    Ah dankjulliewel, ik zou wel is een paar dingen proberen. Ook al moet ik nu ook nog leren voor 4 toetsen morgen =$

    [ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 17:37 ]

    Heb een soort weekplanning, want ik ben ook heel snel afgeleid :')
    Voor de rest stel ik echt eisen dat ik dat moet doen, want ik trek altijd de leuke dingen eerst voor waardoor ik niet aan me huiswerk toekom. Gewoon jezelf er toe dwingen, dat helpt denk ik toch echt het beste.. Het zelf willen en het zelf doen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    -

    [ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 23:03 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    StayFocusd! ^^


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Heel bekend, gewoon geen apparatuur in de buurt en een uur streng aan school werken. Dan bijv. even Quizletten, dat is dan je beloning en daarna weer een uur streng aan school. Dat werkt bij mij prima ^^


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    BabyLuxLover schreef:
    Mijn topics.
    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem ^^
    En dan komt er nog eens bij dat ik mijn laptop MOET gebruiken voor veel vakken..


    Some people are art and do art at the same time

    Ik kom thuis, eet wat en ga dan aan het werk.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Wat ik altijd deed, was op mijn kamer werken en ik zorgde er dan voor dat mijn mobiel en laptop in de huiskamer waren, zodat ik daar geen afleiding van had. Het is ook heel belangrijk om regelmatig pauzes te nemen - na 25 minuten leren 5 minuten pauze, en elke derde pauze moet een half uur duren. Het is beter om in je pauze een rondje buiten te gaan lopen dan om bijvoorbeeld spelletjes te spelen op je mobiel, omdat je anders alsnog met je hersenen bezig bent. En genoeg eten en slapen is ook heel belangrijk.
    Succes! x


    Valar Morghulis.