• "ERP - Het paard Gestion Bonfire van Anky van Grunsven uit Erp is overleden. Dat laat de dressuurrijdster maandagavond om iets over halfacht via Twitter weten. "Mijn hart is gebroken. Bonfire is overleden'', liet de drievoudig olympisch kampioene uit Erp weten.

    Met Gestion Bonfire, die ruim 30 jaar werd, vierde Van Grunsven in het begin van haar loopbaan vele successen. Haar tweede Nederlandse dressuurtitel behaalde ze in 1991 voor de eerste keer op Bonfire. Met haar bruine Oldenburger ruin won ze onder meer negen nationale titels, vijf keer de wereldbekerfinale en de wereldtitel in 1994.

    Haar eerste olympische dressuurtitel veroverde Van Grunsven bij Sydney 2000 op Bonfire. Daarna herhaalde ze dat grote succes met Salinero bij Athene 2004 en Peking 2008.

    Emotioneel
    De doodsoorzaak van Bonfire is onbekend, al zou volgens het Brabants Dagblad een ontsteking in de hoeven de oorzaak zijn. In september liet Van Grunsven nog weten dat het goed gaat met de gezondheid van Bonfire, afgezien van wat ouderdomskwaaltjes. Van Grunsven zegt maandag te emotioneel te zijn om te reageren op de dood van Bonfire."


    Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/201501312/Succespaard+Bonfire+van+Anky+van+Grunsven+overleden.aspx

    Dit breekt ook mijn hart enorm, aangezien ik als geen ander weet hoe erg het is je paard te verliezen.
    Tevens ook omdat mijn paard ook aan o.a. hoefkatrolontsteking stierf..

    Ik wil bij deze Anky enorm veel sterkte, kracht en steun wensen bij het grote gemis van deze kanjer!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 22:16 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    1913 schreef:
    Awww.

    Maar daarbij heb ik ook de gedachte dat iedereen een keer dood gaat.


    Some people are art and do art at the same time

    Zielig. Maar net zoals velen raakt het me niet echt.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik heb niks met Anky v G zelf maar het is en blijft wel zielig.
    Bonfire was een prachtig paard


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik had het al ergens gelezen, maar vind het wel sneu voor haar hoor.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Square schreef:
    Aww, wat zielig. (no_chears)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    oh, wat sneu :( mijn 'eigen' paard was gestorven toen ze 32 was, was ook echt erg. Bij haar was het wel door ouderdom, dus ik vermoed dat het bij Bonfire ook zoiets zou zijn


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik hoorde het vandaag ook ja. Heel jammer, het was een geweldig paard.
    Ik wens Anky veel sterkte ermee.


    :)

    Parachutes schreef:
    Ik vind het heel erg voor haar, maar ik ga nu ook even eerlijk zijn; het raakt mij persoonlijk niet. Maar dat komt misschien ook omdat ik weinig met paarden heb.


    Deep inside, I've never felt alive

    Parachutes schreef:
    Ik vind het heel erg voor haar, maar ik ga nu ook even eerlijk zijn; het raakt mij persoonlijk niet. Maar dat komt misschien ook omdat ik weinig met paarden heb.


    ©1998

    Ik heb niets met Anky en de manier hoe zij rijdt en haar paarden traint, maar ik vind het wel erg sneu voor haar dat Bonfire is overleden.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Ik vind die ie een prachtige leeftijd heeft gehaald voor een competitiepaard. Velen halen de 20 nog niet eens .
    Ik wens Anky veel sterkte, maar ik keur haar trainingsmethodes nog steeds niet goed :')


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Drogo schreef:
    Ik vind die ie een prachtige leeftijd heeft gehaald voor een competitiepaard. Velen halen de 20 nog niet eens .
    Ik wens Anky veel sterkte, maar ik keur haar trainingsmethodes nog steeds niet goed :')
    was dit topic bumpen nu echt nodig...?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Guinness schreef:
    (...)was dit topic bumpen nu echt nodig...?


    Woops, ik had even niet op de datum gelet, sorry (:


    Happiness can be found, even in the darkest of times.