• Ik heb even gezocht, maar blijkbaar heeft er nog niemand een topic over geopend, dus doe ik dat bij deze dan maar (:.

    Stromae (verlan en anagram voor maestro) is een Brusselse singer-songwriter die behoorlijk bekend is in België, vooral met zijn songs Alors on danse & Papaoutai. Hij zingt in het Frans.
    Dat hij behoorlijk bekend is, dat weet ik wel, want hij heeft al in o.a. The New York Times en The Guardian gestaan, maar wat vinden jullie nou van hem?

    Een paar van zijn bekendste liedjes:






    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    ik heb hem in 2010 bij de TMF Awards gezien en hij playbackt wat een beetje jammer is .. maar uiteindelijk zijn Alors on danse en papaoutai wel nummers die zo in je hoofd blijven zitten. verder vind ik hem niet veel aan eerlijk gezegd.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik vind alleen Alors on danse en Papaoutai leuk, verder vind ik hem niet zo geweldig meer.


    Rebels on the run!

    Stromaaaaeee! :9~
    Ben verslaafd aan Tous les Mêmes, Formidable, Papaoutai, avf en Humain l'eau. _O_
    Eigenlijk alle. Allen zijn leuk!


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    O wauw, wat een bump. :'D
    Maar nog steeds vind ik Stromae wel leuk, haha


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Vacilando schreef:
    Ik vind hem helemaal geweldig.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Ik hou van zijn muziek, echt heerlijk <3


    Life is hard and then we die

    Mijn zus luistert zijn album regelmatig vie Spotify en ik moet bekennen dat ik het heerlijke muziek vind. :')


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Awesome! :)


    It's high noon.

    Kaa schreef:
    O wauw, wat een bump. :'D
    Maar nog steeds vind ik Stromae wel leuk, haha


    Bumpte ik hem? Nee toch? ;o

    - Oh nee.. Schrok al x]. Sorry, zag niet dat het een bump was. Werd verblind door de naam 'Stromae'. x'D
    [Al kwam dit topic me al vaag bekend voor..]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik vind sommige liedjes wel interessant maar niet echt mijn muziek smaak.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Stapper schreef:
    (...)

    Bumpte ik hem? Nee toch? ;o

    - Oh nee.. Schrok al x]. Sorry, zag niet dat het een bump was. Werd verblind door de naam 'Stromae'. x'D
    [Al kwam dit topic me al vaag bekend voor..]


    Het is de persoon boven je die 'm gebumpt heeft. (;


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik hou van zijn liedjes, vooral de laatste dan. Papaoutai, Formidable, Tous Les Mêmes.
    Ik vind het echt zalig dat hij gewoon kei hard z'n eigen ding doet en z'n eigen stijl heeft en zich niets van anderen aantrekt. Dat vind ik prachtig. :-)


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    zijn muziek is niet helemaal mijn smaak, ik vind alleen formidable wel leuk


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Meh. Just meh.


    Bad decisions make good stories.

    Bayard schreef:
    Ik vind dat hij een paar hele goede nummers heeft.


    nothing is true, everything is permitted.