• Hoor je bij ons!


    Misschien dat sommige van jullie de eerste zinnen van de Winx intro song meteen al herkennen? Anyways, de afgelopen maand heb ik mij compleet in het zweet gewerkt, om mijn cosplay voor komende zondag af te krijgen, want dan is Elfia! Yay! Ik cosplay sinds afgelopen Elfia Arcen met een groepje en het idee voor deze keer was een eigen Warrior versie van de Winx te maken. Om de één of andere reden was ik vroeger altijd helemaal weg van Bloom en dus werd ik natuurlijk Bloom. Ondertussen ben ik bijna klaar en dus ga ik hier vol trots al mijn werk showen. Als je zelf ook een cosplay heb gemaakt, drop hier dan vooral foto's, want ik ben super nieuwsgierig naar andermans werk.

    Note: Dit is de tweede keer dat ik zelf iets maak, dus het is nog niet perfect, but oh well.



    Eigenlijk was ik in september al begonnen met het ontwerp... maar meer had ik ook nog niet.





    Deze maand is het eerste waar ik aan ben gaan werken de breastplate. Ik had na het ontwerpen het geweldig slimme idee gekregen om te gaan werken met drakenschubben. Bloom is immers de beschermer van de drakenvlam. Draken werd dus het thema waarin ik werkte. Wel natuurlijk braaf toegepast op het originele seizoen 1 pakje. Dat werd dus honderden schubjes uitsnijden en vastpinnen :')



    De breastplate moest telkens drogen, dus ben ik ook aan het rokje gegaan. Hier bleek dat het laatste stuk in elkaar zetten pas kon, als ik het armour voor het rokje ook af had.




    Dus ging ik ook maar aan de platen die daarop moesten komen. Die moesten echter ook weer drogen...



    Dus ging ik maar aan mijn arm dingen en halsband achtig iets werken, die dus op hun beurt ook weer moesten drogen...



    Tijd voor de "helm" dan maar, hetgeen waar mijn ontwerp ooit mee begonnen is. Op dit moment ligt het kroontje daarvan al te drogen.


    En nu is dus alles van het rokje en het topje klaar om in elkaar gezet te worden, wat ik nu ga doen. Dat betekent dus ook dat het einde inzicht komt.


    Ik vind zelf dat het nog best oké wordt, voor iemand met héél weinig ervaring met het maken van cosplays. Maar oefening baart kunst, dus ik ga lekker verder. Wat vinden jullie? ^^

    Edit:

    Het eindresultaat! Meer foto's komen binnenkort op onze Facebook pagina: https://www.facebook.com/CharmixCosplay/


    [ bericht aangepast op 27 april 2016 - 13:09 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vind het er heel cool uitzien. Alleen krijg je het dan niet super koud?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Froyo schreef:
    Ik vind het er heel cool uitzien. Alleen krijg je het dan niet super koud?


    Probably, daarom hebben we de capes uit de Hallowinx aflevering ook al gemaakt. Mijn persoonlijke inbreng in het Winx plan :Y)

    Edit: deze dus:

    [ bericht aangepast op 19 april 2016 - 12:11 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Zoooooo gaaf!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ohhh gaaf!! Ziet er leuk uit


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    HET IS ZOOOO AWESOOOOME. :3
    Ik ben echt vet benieuwd hoen het in zijn geheel uit gaan zien met je andere Winx (;

    Ik heb overigens waarschijnlijk ook al een idee voor Amsterdam Comic Con :3


    Deep inside, I've never felt alive

    Wat gaaf!


    26 - 02 - '16

    Dat is echt gaaf ^^ leuk idee ook, ben benieuwd hoe het er allemaal als geheel uit zal gaan zien


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ooh dit is echt supergaaf! Ik ben ontzettend benieuwd naar het resultaat!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Jethro schreef:
    Dat is echt gaaf ^^ leuk idee ook, ben benieuwd hoe het er allemaal als geheel uit zal gaan zien


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Dat is echt vet gaaf. Ik ben echt benieuwd naar het eindresutaat. (:

    Bloom was altijd al mijn favoriete personage, ik vind het zo geweldig dat je haar gebruikt voor je cosplay heheh
    Your socks are pretty cute :3

    Ja, echt leuk dit. (:
    Foto's van het eindresultaat?? Ben echt super benieuwd naar het eindresultaat. Al denk ik echt dat het erg mooi zal zijn.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Trees schreef:
    Bloom was altijd al mijn favoriete personage, ik vind het zo geweldig dat je haar gebruikt voor je cosplay heheh
    Your socks are pretty cute :3


    Yay, nog een Bloom fan *O*

    Ghehehehe. Het is niet heel goed zichtbaar, maar ze hebben aan de bovenkant een soort strikjes, ghehehe. Ik draag standaard de meest bizarre sokken ^^

    Thanks allemaal btw. En ik zal sowieso zodra we foto's binnen hebben van fotografen nog wel foto's van de complete groep dumpen (waar Lisa/Pads ook bijzit als last minute Flora). Iedereen gaat er namelijk volgens mij echt super vet uitzien. I'm so excited ghehehe (bloos)


    Happy Birthday my Potter!

    Merlins beard, wauw! Wat superleuk joh!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dumbledory schreef:
    (...)

    Yay, nog een Bloom fan *O*

    Ghehehehe. Het is niet heel goed zichtbaar, maar ze hebben aan de bovenkant een soort strikjes, ghehehe. Ik draag standaard de meest bizarre sokken ^^

    Thanks allemaal btw. En ik zal sowieso zodra we foto's binnen hebben van fotografen nog wel foto's van de complete groep dumpen (waar Lisa/Pads ook bijzit als last minute Flora). Iedereen gaat er namelijk volgens mij echt super vet uitzien. I'm so excited ghehehe (bloos)


    Woahh zo super!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.