• Vanaf vandaag kunnen baby's in Duitsland geslacht x krijgen.

    Waarom geslacht X voor baby's?
    Ongeveer 1 op 4.500 baby's wordt geboren met ambigue geslachtskenmerken. Als ouders of artsen in dat geval het 'verkeerde' geslacht kiezen, kan het kind daar later veel last van hebben. Dat de categorie X nu voor hen in Duitsland wordt gecreëerd is een stap in de goede richting.

    Een stap in de goede richting?
    Het is jammer dat het verplicht wordt voor ouders om te kiezen voor hun baby, maar dat volwassen niet zelf kunnen kiezen welk geslacht zij willen voeren. Wat ons betreft kan de X in het paspoort niet snel genoeg ook in Nederland worden ingevoerd, maar dan als vrijwillige keuze en niet verplicht.

    Zijn er veel mensen die dit willen?
    Ongeveer 10.000 mensen, 20 procent van de transgendergemeenschap in Nederland, geven aan dat zij zich man noch vrouw voelen. Voor deze groep is de Duitse maatregel helaas geen oplossing. De mogelijkheid om niet als vrouw en niet als man door het leven te gaan zou er voor iedereen moeten zijn. Staatssecretaris Teeven (Justitie) heeft ons meerdere malen toegezegd dat hij de juridische mogelijkheden hiertoe wil onderzoeken maar hij heeft tot nu helaas nog geen stappen ondernomen.



    Your make-up is terrible

    Eigenlijk vind ik dat nog niet zo slecht.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dat is geweldig. Er is altijd zoveel slecht of deprimerend nieuws wat acceptatie van dit soort zaken betreft, dus het is mooi om een keer wat anders te horen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Eigenlijk vind ik dat een heel goed idee. Ik denk inderdaad dat het voor deze mensen een stap in de goede richting is.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Avarosa schreef:
    Eigenlijk vind ik dat nog niet zo slecht.


    26 - 02 - '16

    Mij lijkt het ook goed, al vraag ik me wel af of ouders in praktijk ook echt dat derde geslacht opgeven en of ze toch niet voor 'jongen' of 'meisje' kiezen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik vind het echt een goed idee (:


    I am an idiot, I move.

    Tuala schreef:
    Mij lijkt het ook goed, al vraag ik me wel af of ouders in praktijk ook echt dat derde geslacht opgeven en of ze toch niet voor 'jongen' of 'meisje' kiezen.


    Ja, dat is natuurlijk altijd maar net de vraag. Ik kan me voorstellen dat lang niet iedereen dit soort dingen goed vindt en dat sommige ouders het erg graag simpel zouden houden om gewoon te kunnen zeggen dat ze een zoon of dochter hebben. Maar dat de optie er is, zal in ieder geval betekenen dat meer ouders erover zullen nadenken, en alleen dat is al een stap vooruit. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind het best raar voor het kind op late leeftijd.


    -

    Avarosa schreef:
    Eigenlijk vind ik dat nog niet zo slecht.


    Queer zijn is gewoon alles

    Klinkt veelbelovend.


    Tijd voor koffie.

    Rosarum schreef:
    Eigenlijk vind ik dat een heel goed idee. Ik denk inderdaad dat het voor deze mensen een stap in de goede richting is.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik vind het wel een heel goed idee, maar ik denk dat heel wat ouders toch voor een duidelijk geslacht gaan kiezen. 'Jongen' of 'meisje'. Het is natuurlijk wel goed voor de ouders die liever hun kind zelf laten beslissen tot welk geslacht ze zich voelen.


    Take me to wonderland

    Gestalt schreef:
    Ik vind het echt een goed idee (:


    Some people are art and do art at the same time

    Avarosa schreef:
    Eigenlijk vind ik dat nog niet zo slecht.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ben ik de enige die zo dom is om niet te weten wat geslacht X is?


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."