• Rosewood lijkt de perfecte plek om te wonen. Er hangt iets in de lucht dat de bloemen mooier en kleurrijker dan andere plekken doet bloeien. De lokale privéschool, Rosewood High, staat bekend om haar aantal studenten die doorstromen naar de beste scholen van het land. De huizen en gebouwen in Rosewood zijn bewonderenswaardig. Kortom, Rosewood lijkt zo uit een postkaart te zijn geplukt en nagemaakt. Nee, Rosewood, Pennsylvania is dé plek om te wonen.
    Maar dan gebeurt het ergste. Alison Dilaurentis, het allermooiste meisje van allemaal, raakte vermist. En nu is haar lichaam gevonden. De hele stad komt om afscheid te nemen. Na haar begrafenis lijkt alles weer normaal te worden. Er is een nieuwe Queen Bee en het leven gaat door alsof Alison nog nooit heeft bestaan. Iedereen lijkt te zijn vergeten dat Rosewood een vreselijke gebeurtenis met zich meedraagt. Maar misschien lijkt alles ook te perfect om waar te zijn. Ergens in het stad lopen onbekende mensen in het zwart rond. En ze zijn van plan om Rosewood weer op zijn kop te zetten. Want duh, alles is te mooi om waar te zijn. Het is nu aan jullie om deze zwarte gedaantes te ontmaskeren en om Rosewood weer veilig te maken.


    #Story


    Handleiding.
    • Wetten van Rosewood.
    • Aan de regels van ons land: 'Quizlet.nl' houden. Dit houdt in dat schelden, pesten, ruzie maken en elkaar bedreigen ten strengste verboden is.
    • Rollen mogen niet doorgegeven worden. Houd deze dus voor jezelf.
    • Samenwerken is ten strengste verboden. Met uitzondering van het 'A team' natuurlijk.
    • En ten slotte: Geef naamsveranderingen en afwezigheden alsjeblieft door.

    • Rollen.
    In totaal zijn er ongeveer 30 deelnemers. Als er een vergadering (dag) is en iedereen op elkaar gaat stemmen, doet iedereen zich vanzelfsprekend als een gewone Liar voor!

    • Red Coat (1): Red coat is het hoofd van het A-team. Hij/zij staat in direct contact met mij of mijn mede-wedstrijdhouder.
    • Het A-team: (5) is het groepje mensen die Rosewood onveilig maken. De identiteit van deze groep is geheim. Eens in de zoveel tijd komt een bewoner van Rosewood te dicht bij de waarheid, en dus vermoorden ze deze persoon. Elke vergadering, komen alle Liars bij elkaar en stemmen dan op een verdachte.
    • Fake A: Fake A is iemand die eigenlijk alleen maar lid van het A-team is geworden om mensen te beschermen. Fake A kan maximaal drie keren het gekozen slachtoffer van het A-team bij mij via een PB veranderen. Let wel op dat dit vóór de opgegeven deadline moet gebeuren! Natuurlijk komen de andere spelers er niet achter wie het werkelijke slachtoffer was.
    • Sletten (2): Dit zijn letterlijk sletten. Elke avond delen ze de lakens met iemand anders. Let op dat als er een slet bij iemand blijft slapen die vermoord wordt, de slet automatisch ook doodgaat. Andersom is dit ook het geval.
    • Tomboy: (1) De Tomboy is het 'meisje' dat met alle leuke jongens bevriend is. Hierdoor kan zij mensen makkelijk aan elkaar koppelen. Wanneer één van deze twee mensen wordt vermoord, dan sterft de ander vanzelf uit liefdesverdriet. Dan kan de tomboy pas weer twee andere mensen aan elkaar koppelen.
    • Underdog: (1) De underdog van de school is iemand waar nooit iemand echt op let. Hij/zij zit vaak alleen en hierdoor merkt ze alles op. Deze persoon kan elke dag bij mij om een rol vragen.
    • De verpleegster. (1) De verpleegster is iemand die drie prikjes heeft die wonderen kunnen verrichten. De drie prikjes zijn: Kan mensen van de dood besparen (1), Kan iemand ermee doden (1) en een prik om iemand zijn hele geheugen te doen verliezen. Deze persoon krijgt dan een nieuwe rol.
    • Drugsdealer: (1) Dit personage kan elke nacht een willekeurig huis binnen sluipen en een slaappil in het glas van de speler stoppe. Hierdoor brengt de speler die hiervan gedronken heeft, de hele dag slapend door. Hij/Zij mag dan niet meepraten of stemmen. Als hij/zij dit toch doet, wordt zijn/haar stem gediskwalificeerd. Een drugsdealer kan ook een lid van de 'A-team' een slaappil geven. De slaappil werkt dus alleen overdag, 's nachts kan de speler in kwestie wel gewoon weer meebabbelen. Een drugsdealer mag niet twee keren achter elkaar dezelfde speler een slaappil geven.
    • Liars (18): Dit zijn alle schoolgaande kinderen die een vuile was hebben die ze wanhopig geheim willen houden. Dit maakt hun een slachtoffer van het A-team en daarom willen ze het team graag ontmaskeren. Om dit te doen, moeten ze slim zijn en logisch nadenken. Stemmen gebeurt op een vergadering.


    Vragen.
    • Mag ik mijn rol doorgeven?
    Absoluut niet! Geheim is geheim.

    • Hoe weet ik wanneer ik moet stemmen en wat is een vergadering?
    Ik zal zelf aangeven wanneer er een vergadering is. Een vergadering is een verzameling van alle Liars van de school, waarbij iedereen hun theorieën kan voorleggen en zal gaan stemmen op wie ze verdenken dat in het A-team zit. Een vergadering is niets anders dan een dag in een normale Weerwolven van Wakkerdam-spel.

    • Hoe breng ik mijn stem uit?
    Simpel! Doe het via een reactie, in de story op de dag van de vergadering! Als het 's nachts is, moeten de deelnemers met een speciale rol mij een pb sturen. Het is dus aan te raden om een abo te nemen op de story.

    • Hoe lang duren de vergaderingen en hoe lang duurt de nacht?
    De vergaderingen duren drie dagen lang en de nachten ook drie dagen lang. Als er na 16 weken nog steeds geen vooruitgang is, dan maak ik, de wedstrijdhouder, zelf bekend wie gewonnen heeft. (Dus als er bijvoorbeeld meer A-team leden zijn dan gewone Liars, dan heeft het A-team gewonnen. En omgekeerd is dit ook het geval.)

    • Wat gebeurt er als ik gedood ben?
    Als je gedood bent, of het nu terecht was of onterecht en je niet gered werd door de verpleegster, dan ben je ook echt dood. Je houdt je dan stil en je mag niks doorvertellen.

    • Wat gebeurt er als ik een paar dagen weg bent?
    Dan heb ik graag dat je dit meedeelt. Als je in de tussentijd gedood wordt, word je helaas niet gered.

    • Maar waarom zou ik dan mededelen dat ik weg ben?
    Want anders krijg je onterecht een waarschuwing. En bij de derde waarschuwing lig je eruit.

    • Wat gebeurt er als ik me inschrijf en niet reageer?
    Dan krijg je een waarschuwing van mij of mijn mede-jurylid. Je krijgt niet meer dan twee waarschuwingen! Hierna wordt je zonder pardon uit het spel gezet.

    • Wat moet ik doen als ik nog vragen hebt?
    Dan kan je die gerust in het topic stellen. Ik bijt niet, lieve deelnemer.


    Organisators: VOL!
    1. Aldea
    2. Rhaella


    Deelnemers: VOL!

    1. Uptown BURGER
    2. Velleity LID VAN A TEAM
    3. Dylazing[/q LID VAN A TEAM
    4. [q]Ravager
    BURGER
    5. Scribe BURGER

    6. Ainigma
    7. Blackthorn BURGER
    8. Heffron
    9. Mamihlapinatapa
    10. Assassin DRUGSDEALER

    11. RAB
    12. Adaline
    13. Shank
    14. CaptainKush
    15. Aire

    16. involved
    17. Fennec BURGER
    18. Asil98 FAKE A
    19. Undine SLET
    20. Bosie

    21. Louis_Tomlinson
    22. Artemis_ BURGER
    23. Meruem
    24. Lunacy
    25. Davon BURGER

    26. Okumura
    27. Tywin
    28. RechterTwix
    29. Beereo BURGER
    30. Morley



    Verhaallijn.
    De eerste nacht.
    De eerste dag
    De tweede nacht
    De tweede dag.
    De derde nacht.
    De derde dag.
    De vierde nacht.
    De vierde dag.
    De vijfde nacht.
    De vijfde dag.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2015 - 21:32 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 maart 2015 - 14:04 ]


    -

    * Ik heb vast en zeker falende schrijffouten. Maar ik ben te moe, ik haal ze later wel eruit.


    -

    Count me in :3


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik wil wel meedoen!
    -Is het erg dat ik nog niets van pll heb gezien? Ook zal dit mijn eerste wvw wedstrijd zijn, dus als ik dingen fout doe, wil iedereen dat dan gewoon zeggen? (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik doe mee, maar dat wist je al! Ik heb geen verstand van wvw, dus dit wordt nog wat. :Y)

    [ bericht aangepast op 18 feb 2015 - 7:46 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Ik zou graag meedoen^^.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Dit is geweldig! Ik wil meedoen!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oeh, ik wil meedoen! :Y)


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Mag ik meedoen?


    -

    Yeah, ik wil wel meedoen!


    Your make-up is terrible

    Ik doe mee, maar dat wist je ook al. C:

    Verder wil Krory en Greenbean ook nog meedoen. :') maar die zullen nog wel een bericht plaatsen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    IOeh count me in!
    Was echt aan het wachten op deze WvW.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2015 - 9:26 ]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Count me in!


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ja, ikke meedoen :3


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Dit klinkt echt super! Ik wil graag meedoen.


    Can't control my second personality

    OMG, geniaal! Maar ik ben pas bij seizoen 2, dus ik doe niet mee. Ik zal wel lezen hoe het gegaan is als ik verder in de serie zit.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder