• Een vraagje

    Hoe word er bij jullie op het werk om gegaan met een jarige baas/ leidinggevende?

    Wij krijgen zelf een kado vaak van een bedrag rond de 20 a 25 euro met onze verjaardag die erg persoonlijk is.

    Afgelopen 2 jaar is het bedrijf waar ik werk verdubbelt. Voorheen legde we allemaal een klein bedrag in en daar werd iets van gekocht. Inmiddels zijn wij met zoveel mensen dat als we 7 euro zouden inleggen pp dat we het hebben over een bedrag van 114 euro 😱

    Ik vind dit zelf echt een te absurd gedrag, het gaat sowieso ook om het gebaar. Dus ik was even heel nieuwsgierig hoe dit bij anderen eraan toe gaat.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Bij ons op het werk worden er geen cadeautjes gegeven. Wel trakteert de jarige op iets lekkers (;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Bij ons op het werk worden er geen cadeautjes gegeven. Wel trakteert de jarige op iets lekkers (;

    Hier hetzelfde!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Bij ons regelt een collega dit, die bestelt een bos bloemen voor de jarige en de jarige trakteert inderdaad op iets lekkers!

    Oh wacht, sorry, ik las de post te snel, ik dacht dat dit ging over cadeautjes voor alle afzonderlijke collega's, maar het gaat om je leidinggevende!

    Ik denk dat een bos bloemen zoals hierboven genoemd werd plus eventueel iets lekkers echt meer dan genoeg moet zijn. Het gaat inderdaad om het gebaar.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2024 - 15:31 ]


    it's not you, it's me. i have standards.

    Barbarian schreef:
    Oh wacht, sorry, ik las de post te snel, ik dacht dat dit ging over cadeautjes voor alle afzonderlijke collega's, maar het gaat om je leidinggevende!

    Ik denk dat een bos bloemen zoals hierboven genoemd werd plus eventueel iets lekkers echt meer dan genoeg moet zijn. Het gaat inderdaad om het gebaar.


    Dan heb ik ook te snel gelezen 🙈 Maar de leidinggevende krijgt bij ons hetzelfde c: Ook een bos bloemen en neemt zelf iets lekkers mee!

    Frodo schreef:
    Bij ons op het werk worden er geen cadeautjes gegeven. Wel trakteert de jarige op iets lekkers (;


    Hetzelfde! Of dit nu een 'gewone' collega of een leidinggevende is, maakt bij ons geen verschil.


    The soul needs autumn.

    Dankjulliewel voor de reacties

    Komt het initiatief dan vanuit de werknemers of is dit gewoon vast gelegd.

    Bij ons hadden ze er in het begin sowieso een handje van. Cadeau als je zwanger was, als je wist wat het werd, als je verlof had, als het geboren was, als je weer kwam werken..... slaat nogal door


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Als je een klein team hebt snap ik dat je misschien wat meer doet om iets leuks te kunnen kopen, maar eigenlijk kunnen die kosten best omlaag als je met meer bent. Zo ben je aan het eind van het jaar ook niet opeens 200 euro kwijt aan cadeaus voor collega's.
    Bij ons is het vaak 1 of 2 euro.


    You were born original, don't die as a copy.

    Bij ons hebben we een speciaal potje voor dit soort dingen. Eén collega beheert dat en regelt dan cadeaus als er iemand vertrekt ofzo! Eens in de zoveel tijd wordt het potje dan aangevuld met 5 euro per persoon. Dan heb je met een team van 30 best wel een groot bedrag, waar dus meerdere dingen van betaald kunnen worden. Inderdaad niet 150 euro per cadeau, dat lijkt me inderdaad heel veel om te vragen van je werknemers. Ik zou iig niet zo veel salaris willen inleveren voor alle jarigen :'D


    Dramatic

    Renna schreef:
    Bij ons hebben we een speciaal potje voor dit soort dingen. Eén collega beheert dat en regelt dan cadeaus als er iemand vertrekt ofzo! Eens in de zoveel tijd wordt het potje dan aangevuld met 5 euro per persoon. Dan heb je met een team van 30 best wel een groot bedrag, waar dus meerdere dingen van betaald kunnen worden. Inderdaad niet 150 euro per cadeau, dat lijkt me inderdaad heel veel om te vragen van je werknemers. Ik zou iig niet zo veel salaris willen inleveren voor alle jarigen :'D


    Het probleem is dus ook dat het initiatief vooral vanuit collega's komt. Ik vind het niet erg om een kleinigheidje te geven maar 5 euro is echt genoeg. Met kerst word er ook altijd al wat gedaan. Maar niemand neemt die stap om er wat van te zeggen dus dat helpt niet. Ik ga morgen eens polsen bij andere collega's hoe zij erin staan


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Bij ons regelt indd 1 collega het, maar het werk betaald dus we hoeven niets in te leggen^^ Het gaan dan om verjaardagen, zwangerschapsverlof en de geboorte. Bij speciale gelegenheden (50 jaar, trouwerij) wordt met het team overlegd en wordt er iets extra’s door de collega’s gegeven zodat degene wat meer krijgt dan alleen bloemen c: