• Goedemiddaaag!

    Ik ben net begonnen met mijn fanfic Written in Black Ink || A Styles Story en ik twijfel of ik het in het Engels of in het Nederlands verder moet schrijven.

    Engels is erg natuurlijk voor mij, (omdat ik Engels studeer), maar ik wil ook dat mijn story toegankelijk is voor iedereen.

    Advies?


    O, none, unless this miracle have might, That in black ink my love may still shine bright. ~William Shakespeare

    Parachutes schreef:
    Pff, waarom gaat iedereen haten op het Nederlands? (': Je kunt met onze taal heel mooi schrijven, er zijn zoveel prachtige woorden, de meeste mensen kennen ze alleen niet.


    Ho!
    Ik haat de Nederlandse taal niet, want een beetje goede schrijver/schrijfster kan ook echt iets prachtigs creëren in het Nederlands. Zelf schrijf ik ook in het Nederlands en vind dat als je creatief kunt zijn met personificaties en sierlijke woorden je ook al aardig ver kunt komen. Ik vind alleen Engels mooier, maar dat wil niet zeggen dat ik de Nederlandse taal haat. Zou ook wel lastig zijn voor een Nederlandse schrijver als je de taal waar je in schrijft haat. xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Mooi zo, hahaha. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Naar mijn mening kan in zowel Engels als Nederlands prachtig geschreven worden. Als er verschil zit in de emotie of diepte in een tekst, dan ligt dit aan de woordenkeuze/woordenschat van de schrijver en niet aan de taal.
    Ik zou de taal kiezen waarin jij je het beste uit kan drukken. Ik merk zelf dat mijn schrijfstijl in het Nederlands anders is dan in het Engels, dus het ligt er echt aan wat je verhaal gaat worden en hoe je dat het beste op papier kan zetten. Ik zou me niet zo druk maken om het aantal lezers, want volgens mij is er op het moment bijna even veel vraag voor Engelse verhalen als voor Nederlandse verhalen.


    From these ashes, I will rise

    Even tussendoor, mochten jullie geïnteresseerd zijn in mijn verhaal/mijn Engels, ik heb het eerste hoofdstuk online staan!

    Clickety-click!


    O, none, unless this miracle have might, That in black ink my love may still shine bright. ~William Shakespeare

    Fabulist schreef:
    Goedemiddaaag!

    Ik ben net begonnen met mijn fanfic Written in Black Ink || A Styles Story en ik twijfel of ik het in het Engels of in het Nederlands verder moet schrijven.

    Engels is erg natuurlijk voor mij, (omdat ik Engels studeer), maar ik wil ook dat mijn story toegankelijk is voor iedereen.

    Advies?


    Engels;)

    In het Nederlands kan je ook heel mooi schrijven, vind ik. Dus ik denk eerlijk gezegd dat jij moet kiezen en niet je lezers. Engels blijft en is een mooiere taal, maar soms kun je met het Nederlands het nog mooier maken. Je moet gewoon het talent hebben om dingen mooi te verwoorden. Maar de keuze ligt dus geheel aan jou.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 17:29 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Parachutes schreef:
    Pff, waarom gaat iedereen haten op het Nederlands? (': Je kunt met onze taal heel mooi schrijven, er zijn zoveel prachtige woorden, de meeste mensen kennen ze alleen niet.


    Hier ben ik het mee eens! (: ^^

    Je moet het zelf natuurlijk kiezen, maar als oefening kan het misschien wel goed zijn voor je Engels? (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Scorpia schreef:
    Schrijf het gewoon niet.

    Het niet schrijven omdat je niet weet welke taal je moet kiezen? Uh, wacht, heb ik dat wel juist gehoord, of is het omdat het om 1D-fanfiction gaat?

    @Taka, daar ben ik het dus echt niet mee eens. Ik vind Nederlands persoonlijk een heel mooie taal, alleen moet je daarvoor de juiste woorden kiezen en je best doen voor de spelling en grammatica. Ik kan gewoon niet tegen mensen die constant dezelfde woorden gebruiken, te vlot of juist te langdradig schrijven of de ene spelfout na de andere maakt. Ik zou gewoon de taal kiezen waar je het best en het liefst mee werkt. Zelf ben ik helemaal niet goed in Engels, dus lees ik dat niet, maar de meeste mensen kunnen het vrij goed begrijpen. Hoop ik toch voor hen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    -

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 17:27 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    (...)

    ''Styles''

    Ja, "Styles". Ik weet niet of het jou al opgevallen is, maar lang niet iedereen haat stories met "Styles" in de titel. Ik ben ook niet zo'n enorme fan van 1D-fanfiction, maar half Quizlet blijkbaar wel. Bovendien, ze schrijft toch wat ze wil?

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 17:23 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Scorpia schreef:
    Schrijf het gewoon niet.


    Er wordt hier op een normale manier gevraagd om een mening op een normale vraag., en ik denk niet dat jouw antwoord haar erg gaat helpen om eerlijk te zijn. (:
    Het gaat hier niet zo zeer of dat ze het zal gaan schrijven, ze wil weten welke táál.
    OT: Mij maakt het niet uit. Ik vind Engels persoonlijk een mooiere taal, gewoon omdat de klank mooier is, maar ook in het Nederlands zal je je ei wel kwijt kunnen.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2013 - 17:22 ]


    Miep

    Juist, soms kunnen broers zo irritant zijn. :'l
    Het was dus niet ik die dit getypt had, maar mijn broer. Ik zal het wel snel aanpassen.


    Some people are art and do art at the same time

    Parachutes schreef:
    (...)

    Daar ben ik het absoluut niet mee eens. :Y) Je kunt met Nederlands minstens zo diep gaan als met Engels, als je maar de juiste woorden kent en gebruikt.
    Ik zou kiezen voor wat jij het fijnste vindt en waarmee jij het beste overweg kunt. Ik schrijf (bijna) altijd in het Nederlands, omdat ik het beste met deze taal kan spelen, in het Engels kan ik dat minder goed.


    Dit ^^


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Kies voor wat jij het fijnste vindt. Het gaat er ook maar net om op welke manier je het verhaal onder woorden wilt brengen.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Whoopsy-daisy het was niet mijn bedoeling zo'n discussie op te roepen!

    Ik heb 'Styles' in de titel gezet, zodat iedereen meteen weet waar 'ie aan toe is :)

    Ik heb voor Engels gekozen omdat het gewoon praktischer is voor mij :P Ik denk in het Engels, ik lees alleen maar Engels, dus ik denk minder lang na over de woorden die ik schrijf in het Engels. Ik heb verder geen haat aan Nederlands ofzo, ik moet gewoon langer nadenken over de juiste woorden, die me wel meteen in het Engels binnenschieten.

    MAAR misschien is het juist een uitdaging om in het Nederlands te schrijven...


    O, none, unless this miracle have might, That in black ink my love may still shine bright. ~William Shakespeare