• Hoi allemaal!
    Ik heb een monoloog gekregen voor een auditie, maar ik heb jullie hulp nodig. Hiervoor zoek ik mensen die al ervaring hebben met theater of filmtoneel die mij kunnen helpen.

    Luna
    De uitleg van de rol:


    Luna is een heel lief en bescheiden meisje, komt uit een welgesteld gezin en is erg behulpzaam. Helaas lijdt ze sinds kort aan longkanker door blootstelling aan radioactieve straling zonder protectie. Haar ouders zijn al overleden, en omdat er geen geld is voor chemo of andere medicatie is ze dus niet kaal. Wel is ze erg dun en zwak, wat ze heel erg vervelend vind. Luna wilt namelijk heel graag helpen, en helemaal geen last zijn voor de groep.
    Haar gezondheid vliegt achteruit, maar ze is een taaie. En met behulp van de groep doet ze haar best om het zo lang mogelijk vol te houden. Ze kan met iedereen goed overweg, maar ze is toch wel het meest bevriend met Caitlin. En misschien is ze zelfs een beetje verliefd op Guus, maar dat kan natuurlijk eigenlijk niet.


    Monoloog:

    Binnenkort ben ik er niet meer. Ja, ik vertel het je toch want zo is het nou eenmaal. En dat is helemaal niet zo erg, ik hoop dat het een mooi einde is. En, als ik en laatste verzoek mag hebben, dat ik wil dat je door gaat, en niet over mij gaat zitten huilen. Vind je weg naar het zuiden, al moet je zwemmen. Voor mij is het te laat, dat weet je best. Mijn tijd is bijna op, dus ik kan het maar beter zorgvuldig gebruiken. Dus… als het mijn laatste kans is om het te zeggen… Ik hou van je. Echt waar, ik zou dood gaan voor je. En dat is nou precies wat ik ga doen.


    Hebben jullie tips voor het leren en spelen van het monoloog? Of gewoon algemene tips voor de auditie?
    Heel erg bedankt! (H)
    Xxxx Laconiek

    (het topic staat zo goed toch?)

    Dat is een vrij korte monoloog, eigenlijk. Ik moet/moest steeds langere doen :')
    Maar ik raad je aan om het zo simpel mogelijk te houden, en vooral met emoties te werken en je gezichtsuitdrukkingen. En vooral rustig blijven ^^
    Veel succes!


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    want zo is het nou eenmaal.
    Vanuit die instelling praten. Maak het dus niet te dramatisch, want de persoon heeft er inmiddels vrede mee.
    Ze houdt zich vooral erg sterk.

    Dat moet je beseffen bij het spelen er van.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Valli schreef:
    Dat is een vrij korte monoloog, eigenlijk. Ik moet/moest steeds langere doen :')
    Maar ik raad je aan om het zo simpel mogelijk te houden, en vooral met emoties te werken en je gezichtsuitdrukkingen. En vooral rustig blijven ^^
    Veel succes!


    Klopt, het is ook voor een bijrol. Maar ik wil hem wel vet graag hebben dus alle beetjes hulp zijn welkom :)

    Aah tof!
    Zelf heb ik in meerdere producties gespeeld(maar ik kreeg altijd maar 2 minuten waarin ik mijn auditie kon voorbereiden, zodat het zegmaar je eerste idee is en niet té nagedacht)

    Dat is dan ook iets waar ik voor zou oppassen. Laat het uit je hart komen en niet uit je hoofd. Voor zover ik het begrijp is dit Luna tegen Guus? Dan zou ik het vooral huilend met een glimlach doen, want je zegt wel dat ze zwak is, maar dat ze het niet wil zijn. Dus vechtend tegen de tranen lachen, zegmaar.

    Heel veel succes ermee!


    The night is dark and full of terrors.

    Wel, voor toneel zal het wel hetzelfde zijn...
    Het gaat allemaal om je personage. Zoek naar momenten waar jij je zo voelde als je personage. Wanneer voelde jij je vreselijk, maar was je vastbesloten om door te gaan? Elke kleine vergelijking kan je helpen haar te begrijpen. Je mag een beetje meer emotie leggen dan in het echte leven natuurlijk is, maar ga geen uithalen maken met je stem in een tekst als deze. Glimlach zacht en doe het vooral niet te snel.
    Veel succes!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...