• Een wereld, niet ver van het mensenland, maar ook niet dichtbij. Een wereld waarin veel verschillende wezens leven. Fae: Elven, gnomen, gobalds, reuzen, pixies, trollen, meerminnen, dwergen en pratende dieren. Twee rijken zijn in oorlog, het Zomerrijk en het Winterrijk.
    Een grote reden hiervan is dat de dochter van het Winterrijk en de zoon van het Zomerrijk een relatie hebben.
    In het mensenland zijn 12 jongeren die anders zijn. Zij zijn niet direct menselijk, zij kunnen namelijk de andere dementie zien en beschikken ook over een gave, afhankelijk van hun sterrenbeeld. De Fae noemen hen Sterrenkinderen. Sluiten zij zich bij het Zomerrijk aan? Of bij het Winterrijk? En zullen zij de oorlog kunnen stoppen, die niet alleen de wereld van de Fae vernietigd, maar ook de mensenwereld?




    Informatie:
    Het is verstandig hier af en toe eens te kijken, er kan namelijk informatie toegevoegd worden dat belangrijk is voor het RPG!

    - De wereld van de Fae is opgedeeld in twee rijken, Nimmernimmer (het Zomerrijk) en Tir Na Nog (het winterrijk). De twee rijken worden van elkaar gescheiden door het Wyldwoud, waar de meesten andere Fae leven.
    - Het Zomerhof vindt plaats in een kasteel midden in een bloeiend park, het Winterhof in een kasteel van steen en ijs. De kledingstijl van de Winter is victoriaans, het hof van de Zomer prefereert 'menselijke' kleding.
    - De tijd in het land van Fae lijkt stil te staan, maar dat is echter niet waar. De tijd gaat er gewoon heel erg traag. Dagen duren niet langer of korter dan die in de mensenwereld, jaren duren enkel langer.
    - Fae kunnen niet tegen ijzer, ze worden en zwak van en kunnen er dood aan gaan. Het is dan ook streng verboden in beiden rijken.
    - De koninklijke families zijn Elven. Hoewel Elven van natuur elk erg mooi zijn, zijn de koninklijke Elven nóg mooier. Uiteraard hebben de koning van de Winter en de koningin van de Zomer een hekel aan elkaar.
    - Fae gebruiken geen achternamen! Velen van hen hebben ze wel, maar omdat de bekentenis van de volledige naam van een Fae gevaarlijk kan zijn, gebruiken ze die eigenlijk niet.
    - De poorten naar de Faewereld bevinden zich op plaatsen waar veel hoop en emoties zijn. Ze zijn onder andere te vinden in de kledingkast van kinderkamers, onder het bed van kleine kinderen of in discotheken. Enkel Elven en Sterrenkinderen kunnen de poort oversteken. Andere wezens die naar de gewone wereld of terug willen (om bijvoorbeeld kinderen te stelen) hebben toestemming nodig van de heerser van hun rijk.
    - Fae zijn erg gesteld op regels, etiquette en beloftes. Je kunt een Fae niet zomaar bedanken zonder bij hen in de schuld te staan.
    - De Winterprinses is gevangen genomen in het Zomerrijk en de Zomerprins is gevangen genomen in het Winterrijk. Door middel van brieven, telekinese en magische bellen waardoor ze kunnen ‘videochatten’ communiceren ze met elkaar.
    - De koningin van de Zomer heeft net als haar zoon de macht van de zomer en de lente en de Winterkoning heeft net als zijn dochter de kracht van de winter en herfst. Dit geldt voor alle koninklijke Fae. Iedere Fae heeft de kracht van de onzichtbaarheid, sommige kunnen enkel nog iets kleins meer, zoals het laten bloeien van planten, bevriezen e.d.
    - Gaven van de Sterrenbeelden:
    Ram (21 maart t/m 20 april): Snelheid.
    (bondgenoten: Stier, Tweeling, Weegschaal en Schorpioen)
    Stier (21 april t/m 21 mei): Communicatie met alle wezens.
    (bondgenoten: Tweelingen, Weegschaal, Schorpioen en Steenbok)
    Tweeling (22 mi t/m 21 juni): Dubbleren.
    (bondgenoten: Vissen, Boogschutter, Maagd, Stier en Kreeft)
    Kreeft (22 juni t/m 22 juli): Creativiteit.
    (bondgenoten: Waterman, Vissen, Tweelingen, Schorpioen)
    Leeuw (23 juli t/m 23 augustus): Vuur.
    (bondgenoten: Kreeft, Schorpioen en Stier)
    Weegschaal (23 september t/m 22 oktober): Evenwicht.
    (bondgenoten: Ram, Stier, Tweelingen en Waterman)
    Schorpioen (23 oktober t/m 21 november): Energie.
    (bondgenoten: Vissen, Stier, Ram en Leeuw)
    Boogschutter (22 november t/m 21 december): Jacht.
    (bondgenoten: Stier, Maagd, Tweeling en Ram)
    Steenbok (22 december t/m 20 januari): Technologie.
    (bondgenoten: Stier, Leeuw, Weegschaal en Schorpioen)
    Waterman (21 januari t/m 19 februari): Water.
    (bondgenoten: Kreeft, Tweeling, Ram en Weegschaal)
    Maagd (24 augustus t/m 22 september): Lucht.
    (bondgenoten: Vissen, Tweeling en Boogschutter)
    Vissen (20 februari t/m 20 maart): Camouflage.
    (bondgenoten: Kreeft, Maagd, Schorpioen en Waterman)


    Rollen:
    Sterrenkinderen:
    Sterrebeeld + kracht (zie informatie):
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:

    Fae (Elven + andere wezens):
    Soort:
    Rijk:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:


    Zomerhof: Vol!
    - Koningin: Koningin Hafwen Darawque - MAG OVERGENOMEN WORDEN! 1,10
    - Prins: Prins Caleb - BarnOwl 1,4
    - Prinses: Prinses Farina Arianna Darawque - Windlesss
    - Elf: Zacharie 'Zach' Fawkes - Kokshulpje - Cashby 1,9

    Winterhof: Vol!
    - Koning: Koning Mathias - BarnOwl 1,10
    - Prinses: Prinses Aleeha - Pebble 1,1
    - Prins: Prins Vince - Raccoon 1,1
    - Elf: Arienh Idelisa Kennocha 'Aride' - Deryth 1,6

    Overige wezens: Vol!
    - Pixie - Aurora Rose - Pebble 1,1
    - Pratend dier: Ki Lin/Eenhoorn - Ish - LyraPhoenix 1,3
    - Meermin: Allure Gus 1,7
    - Sentaur: Evelynn Livley Raccoon 1,9
    - Meerman: Kai - Aventine 1,7

    Sterrenkinderen: (6 jongens, 6 meisjes!) Vol!
    Waterman: Vanice Olivia Wills - Water - Pebble 1,12
    Schorpioen: Quinn Brightwood - Energie - LyraPhoenix 1,3
    Vissen: Thomas Aiden Duncan - Camouflage - Raccoon 1,10
    Tweeling: Jacè Larkin - Dubbleren - Paddo 1,6
    Maagd: Airlinda - Lucht - Windlesss
    Stier: Damianne Stravos - Communicatie met dieren - BarnOwl 1,4
    Boogschutter: Kyra Crassins - Jacht - Paddo. 1,1
    Steenbok: Aaron Octavio Cox -Technologie - Aventine 1,6
    Weegschaal: Taroth 'Tar' Salvador - Evenwicht - LyraPhoenix 1,11
    Ram: Sanne Carrie Warrington - Snelheid - Birdo
    Leeuw: Rhys Eldur - Vuur - Delahaye 1,7
    Kreeft: Elizabeth Moore - Creativiteit - JustLovegood 1,11

    Regels:

    - +/- 7 regels per post!
    - Max. 3 personages per persoon.
    - Geen Mary-Sue's of Gary-Stu's
    - 16+ mag, maar houdt het netjes!
    - Schelden is toegestaan, maar alleen in personage!
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Minstens 1 keer per week reageren.
    - OOC zo aanduiden: [] {} ()
    - Reserveringen blijven 24 uur staan!

    Gebaseerd op de Iron Fey Series van Julie Kagawa.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 23:03 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Klinkt leuk! :)
    Mag ik dan misschien een sterrekind maken?
    Hoewel ik bij sommige de krachten niet 100% begrijp :/ xD

    Paddo schreef:
    Klinkt leuk! :)
    Mag ik dan misschien een sterrekind maken?
    Hoewel ik bij sommige de krachten niet 100% begrijp :/ xD


    Tuurlijk! Welk sterrenbeeld zou je willen?
    Het is de bedoeling dat de krachten niet helemaal duidelijk zijn: Ze mogen op eigen interpretatie gevormd worden, als het maar op dat woord neerkomt.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Ik twijfel, het lijkt me leuk, maar ik heb het druk met school en andere RPG's...


    Stenenlikker

    Aha vandaar :) Had al zo'n vermoeden trouwens xD
    Ik denk dat ik dan.... voor jacht ga xD
    Denk dat ik daar wel een leuke personage mee kan maken :)
    Ga ik hem nu ook meteen aanmaken!! :D
    Trouwens, welk jaar speelt het zich af? :P

    [ bericht aangepast op 12 nov 2013 - 22:45 ]

    Paddo schreef:
    Aha vandaar :) Had al zo'n vermoeden trouwens xD
    Ik denk dat ik dan.... voor jacht ga xD
    Denk dat ik daar wel een leuke personage mee kan maken :)
    Ga ik hem nu ook meteen aanmaken!! :D
    Trouwens, welk jaar speelt het zich af? :P


    Is goed, ik reserveer hem voor je!
    Wil je trouwens mannelijk of vrouwelijk?
    Het speelt zich af in het heden, maar in het land van de Fae staat de tijd stil. Het winterhof kleed zich nog steeds op de victoriaanse manier, het zomerhof houdt meer van de 'menselijke' kledingstijl.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Aha oke ! :) Dan weet ik hoe ik mijn personage maak!
    Doe maar.... vrouwlijk! :D
    Daar kan ik aardig veel mee met wat ik in mijn hoofd heb :)

    Sterrebeeld + kracht (zie informatie):
    Boogschutter (22 november t/m 21 december): Jacht.

    De kracht jacht... eeuwenlang doorgegeven door familie... tot dat het stopte...
    Vele eeuwen dacht de Crassins familie het kwijt te zijn... verloren ergens in het vere verleden...
    Tot dat er een meisje geboren werd... met de kracht Jacht...
    Dit meisje kon dingen doen die niemand anders kon,
    Haar instict om iets op te sporen was gigantisch...
    Haar kennis van wapens en om er mee om te gaan was groot,
    Haar vechtkunst... Ongekend...
    Haar inzicht op gevechten en strategies plannen... was gigantisch...
    Maar haar twee grootste problemen... waren het Arendsoog... en haar bloeddorstigheid...
    In begin der tijd kon ze die niet onder controle krijgen...
    Maar des de tijd kreeg ze het door oefenen onder controle en kan ze het nu gebruiken wanneer ze het maar wilt...
    Maar zelfs met deze tijden... is haar bloeddorst nog steeds niet te stillen...

    Naam: Kyra Crassins
    Leeftijd: 21
    Uiterlijk:



    Innerlijk:

    Kyra is iemand waar niet mee te spotten valt... Als je al iets probeert dan heeft ze je binnen de korste keren tegen de grond aan.
    Al een vuile blik kan bij Kyra het bloed laten koken... Zelfs een glimlachje die ze niet vertrouwt... kan soms iets kosten...
    Kyra is daarnaast wel iemand die... Als je dr vertrouwen hebt en haar vriendschap... Voor je door het vuur gaat,
    Niets en niemand is dan veilig meer tot dat ze je gevonden heeft...
    Maar... Haar krachten zijn ook haar zwakte... Alles wat ze weet, is soms TE veel... Waardoor ze niet logisch na kan denken...
    Als Kyra bloedlustig word, ziet ze niet meer wat haar werkelijke doelwit was... Wie ze werkelijk neer wilde halen... En grijpt iedereen die op dat moment om dr heen staat. Daarnaast is haar kracht nooit volledig te vertouwen, omdat haar kracht meer vanuit haar zelf moet komen.
    Hierdoor heeft Kyra geleerd dat ze beter op zichzelf kan staan dan op andere, want als ze iets goeds wilt doen... Doet ze het zelf.
    Het liefst gebruikt ze haar kracht ook niet, vanwege het feit dat ze bang is om de controle te verliezen....

    Extra:
    Kyra draagt om haar middel, buiten het zicht van andere, een set werpmessen... voor het geval dat.



    Daarnaast draagt ze het liefst ook altijd een zwarte mantel die haar lichaam verbergt.




    Hopelijk is die goed zo o.o
    Als er iets verandert moet worden, of ze TE krachtig is... Hoor ik het graag! :)

    Soort: Elf. Ze is de prinses van het Winterhof.


    Rijk: Winter.
    Naam: Prinses Aleeha. Niemand kent haar tweede naam of achternaam.
    Leeftijd: Hoewel de tijd stil staat, ziet ze er uit als iemand van 17 of 18. Ze heeft geen idee hoe oud ze is.
    Uiterlijk:


    Aleeha heeft witblonde haren, die in slagen tot op haar heupen reiken. Met haar sneeuwwitte huid en lichte haren doet ze je denken aan een sneeuwvlokje. De enige kleur komt uit haar grote ogen, die zo fel blauw van kleur zijn dat ze bijna licht lijken te geven. Deze worden omrand door lange, donkere wimpers. Haar lippen verschillen van lichtroze tot bloedrood. Haar lichaam is klein, dun en mager, waardoor ze fragiel overkomt. Doordat men in het Winterhof victoriaanse kledij draagt, draagt Aleeha vaak korsetjurken, meestal in opvallende kleuren als rood, blauw, zwart, wit, geel en oranje. Op haar hoofd draagt ze eentiara van ijs en ook haar muiltjes zijn van ijs gemaakt. De tiara draagt ze alleen wanneer ze zich in het openbaar bevindt of als ze gasten verwacht. Ze loopt ook graag op blote voeten. Aleeha staat bekend als een van de mooiste WinterFae, waar ze af en toe misbruik van maakt.
    Innerlijk:
    Het karakter van Aleeha heeft twee kanten. Tegen vreemden en vijanden is ze koel, ijzig en afstandelijk. Ze stelt zichzelf niet bloot en is kortaf. Ook komt ze ongeïntresseerd over, hoewel sommige wezens haar erg boeien. Niet alleen door haar status, maar ook door haar schoonheid aanbidden veel Fae haar, waar ze meestal misbruik van maakt. Ze gebruikt hen als speeltjes en slaafjes en niemand durft tegen haar in te gaan, behalve haar vader. Voor veel vreemden komt ze over als arrogant, snobistisch en omhooggevallen, deels omdat ze van haar vader geleerd heeft niemand te vertrouwen. Haar probleem is dat dit niet altijd lukt. Ze probeert heel dapper over te komen, alsof niets en niemand haar raakt, maar werkelijk is ze erg zwak, fragiel en afhankelijk. De andere kant van Aleeha is erg liefkozend en aardig. Dit is een kant die maar weinig Fae zien, maar toch echt de echte Aleeha is. Ze geeft om haar volk en is voornamelijk nieuwsgierig, maar kan en mag dit niet laten merken. Ze houdt zielsveel van haar vader en broertje Vince, voor wie ze alles op zou geven. Het breekt echter haar hart dat de mensen van wie ze zoveel houdt, haar verbieden haar geliefde te zien.
    Extra:
    Ze heeft een relatie met de Zomerprins, wat geheim moet blijven omdat dit verboden is. Aleeha beschikt over de kracht van de herfst en de winter.
    Haar hobbies bedragen vooral het plagen en vervelen van hun bedienden, maar af en toe vindt ze een goed boek ook geweldig, net als wandelingen door de bevroren tuin en het spelen van een harp. Net als haar broertje zingt ze ook wel eens, maar is lang niet zo goed als hij.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2013 - 18:40 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Mag ik de prins van de zomerhof reserveren en een vrouwelijke sterrenkind.

    Hmmm ,vraagje bij het zomer/winterhof, mogen er nog kinderen zijn van adel of heb je daar dan liever hofmensen ? :3 (als dat zou mogen zou ik dan misschien een jonge prins van het winterhof mogen reserveren ?)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    @BarnOwl Tuurlijk! Welk sterrenkind zou je willen?

    @Raccoon, allebei eigenlijk wel. Het liefst meer dan één iemand van het hof, maar een jonge prins mag van mij ook wel (:

    Ik zet jullie er allebei bij!

    [ bericht aangepast op 13 nov 2013 - 17:42 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Okéy ;D


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Een vrouwelijke en this: Stier Communicatie met alle wezens.

    Soort: Elf
    Rijk: Het Winterrijk
    Naam: Prins Vince
    Leeftijd: Hij ziet eruit als 16, maar weet net zoals zijn familie niet precies hoe uit hij is.
    Uiterlijk:


    Ondaks dat Vince uit het winterrijk lijkt hij niet zo bleek te zijn. Hij heeft donkerblonde haren en donkerblauwe ogen, die je aan de donkere hemel doen denken. Hij lijkt ouder dan zijn zus, maar is wel de jongste van de familie. Hij is 1m78 lang en is redelijk gespierd.
    Innerlijk: Vince is een aardige maar zeer verlegen jongen die zich liever op de achtergrond houd. Hij is zeer slim en houd van boeken. Ook is hij een dierenliefhebber en houd hij van paard rijden. Hij houd van muziek en zingt dan zelf ook graag liedjes en speelt hij piano. Hij zingt niet graag voor andere mensen, behalve zijn zus. Hij kijkt erg naar haar op en houd erg veel van haar. Ondanks dat hij best wel verlegen is, komt hij redelijk rap los bij mensen die hij mag of goed kent. Hij is vooral verlegen bij leuke meisjes of nieuwe mensen. Vaak gaat hij naar het bos toe en geniet hij van het met sneeuw bedekte landschap. Vince heeft net zoals zijn vader en zus de kracht van de herfst en winter, maar deze zijn niet zo goed ontwikkeld, waardoor zijn winter minder sterk is als zijn herft. Ook heeft hij veel liever de iets warmere herfst dan de ijzige winter
    Extra: /

    [ bericht aangepast op 13 nov 2013 - 21:26 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Soort:
    Pixie.
    Rijk:
    Ze leeft vooraan in het Wyldwoud, aan de kant van de zomer.
    Naam:
    Aurora Rose. Ze gebruikt echter alleen haar voornaam, omdat het gevaarlijk is voor Fae om hun hele naam te gebruiken.
    Leeftijd:
    Ze is ongeveer 15 lentes jong.
    Uiterlijk:




    Hoewel pixies heel klein zijn en Aurora vergeleken met Elven en mensen maar ongeveer even groot is als een duim, zijn er verschillende details aan haar te zien. Ze heeft goudkleurige krullen die tot haar schouders reiken en felgroene grote ogen. Haar kanten vleugels zijn wit en haar kleding is gemaakt van bloemen en blaadjes. Ze heeft een rokje van groene bladeren en een topje gemaakt van lichtroze bloemblaadjes. In haar haar haar heeft ze ook enkele bloemetjes. Vanaf een afstandje ziet Aurora eruit als een klein roze lichtje.
    Innerlijk:
    Aurora is een blij, gelukkig en overenthousiast persoon. Ze kent het kwaad totaal niet en is altijd in voor een grapje. Nooit is ze verdrietig, boos of negatief. Ze is enorm nieuwsgierig en onderzoekend. Ze neemt niets serieus en kan af en toe irritant worden. Ze is ook erg zorgzaam over de kleine dieren in het Wyldwoud.
    Extra:
    Ze woont in een klein huisje gemaakt van een boomstronk.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2013 - 22:41 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel