• De stelling van deze week luidt:
    Mensen moeten niet reageren op dingen waar ze geen verstand van hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, dat vind ik persoonlijk nogal oneerlijk. Ook al heeft iemand ergens geen verstand van, iedereen denkt wel íets over een onderwerp. En of dat nu zinvol is of niet, dat mogen ze wat mij betreft gewoon kwijt.


    You are beautiful, you are love.

    je moet eerst vragen waarover ze het hebben voordat je opmerkingen begint te maken over het onderwerp


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Facts schreef:
    Dat hangt volledig van de situatie af en van de manier waarop er gereageerd wordt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Birdo schreef:
    Oneens. Zolang ze maar niet gaan doen alsóf ze er verstand van hebben.


    take pills or become psycho

    Birdo schreef:
    Oneens. Zolang ze maar niet gaan doen alsóf ze er verstand van hebben.


    Is that so wrong? Is it so wrong? That you make me strong..

    oneens, het staat alleen soms nogal dom, maar ja daar kies je zelf voor.


    --

    Imagined schreef:
    Eens, als je helemaal geen idee hebt waar het overgaat, is het niet handig om je te mengen in een discussie. Je kunt dan beter eerst wat informatie zoeken voordat je met een reactie komt, want dan kun je een goede opmerking maken die ergens op slaat. Natuurlijk mag iemand iets zeggen als hij of zij dat wilt, dus wat dat betreft hebben wij er helemaal niets over te zeggen of iemand zonder verstand van zaken ergens op in gaat, maar voor mezelf ben ik het ermee eens. Ik vind het niet handig en zou zelf altijd wat informatie zoeken.

    Avarosa schreef:
    Eens, vaak zie ik zelf op stellingen hier van die antwoorden die echt nergens op slaan omdat er gewoon niet genoeg over het onderwerp gekend is. Dan maken die mensen hen eerder belachelijk dan dat ze een goeie input geven.
    Als je extra uitleg over het onderwerp vraagt is dat wel iets anders, want dan toon je interesse en kan je er iets van leren, maar je mening geven als je er niks van kent, nee dat doe je beter niet.


    Yes, this!
    Ik vind het gewoon erg dat mensen niet de moeite nemen om eerdere reacties te lezen en dan gewoon dom op dingen gaan reageren. Reageer dan gewoon niet als je zo lui bent of niks ervan af weet.


    Your make-up is terrible

    Birdo schreef:
    Oneens. Zolang ze maar niet gaan doen alsóf ze er verstand van hebben.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Avarosa schreef:
    Eens, vaak zie ik zelf op stellingen hier van die antwoorden die echt nergens op slaan omdat er gewoon niet genoeg over het onderwerp gekend is. Dan maken die mensen hen eerder belachelijk dan dat ze een goeie input geven.
    Als je extra uitleg over het onderwerp vraagt is dat wel iets anders, want dan toon je interesse en kan je er iets van leren, maar je mening geven als je er niks van kent, nee dat doe je beter niet.


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Beide, het is wel irritant als iemand zich komt bemoeien en zelf eigenlijk niet weet waar het over gaat. Daardoor krijg van bullshit verhalen. Mensen moeten niet doen alsof ze er verstand van hebben maar mogen wel een mening hebben, als ze tenminste weten waar het over gaat.

    Eens vooral als ze negatief reageren


    just sm:)e en the world smiles with you

    Birdo schreef:
    Oneens. Zolang ze maar niet gaan doen alsóf ze er verstand van hebben.


    Fuck the world, love yourself

    Ik vind het een beetje een twijfel geval. Als je met reageren bedoelt commentaar geven (in de negatieve zin van het woord), ben ik het met de stelling eens. In alle andere gevallen niet, want wat zou jou beletten om juist meer over een bepaald onderwerp te weten te komen door je in een gesprek te mengen?


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ligt eraan of je je uitspraak baseert op een feit of op een mening, en in welke situatie dat is. Je kunt van abortus vinden dat het niet ethisch is, ook als je je er niet in hebt verdiept, maar het argument bepaal je bij jezelf. Maar als je bijvoorbeeld een oordeel geeft over automutilatie of anorexia of andere, actuele zaken terwijl jij niet weet hoe iemand zich voelt of dingen ervaart, vind ik het wel storend als iemand zich ermee gaat bemoeien. Ik denk dat je wél moet weten wat je in de mond neemt, maar dat je je er niet per se tot op de bodem in hoeft te verdiepen. 50/50 dus.


    Searching heavens for another earth