• The rules of Xa Fel


    Op een koude winternacht is onze aarde plots het middelpunt van een buitenaardse aanval. Schepen dalen neer op onze aarde en roven mensen mee. Degene die tegenwerken worden vermoord of meegesleurd. Sommigen laten ze gewoon met rust, zolang ze niet in de weg lopen. Degenen die worden meegesleurd nemen ze mee naar hun enorme ruimteschip de Xa Fel. Het ruimteschip ziet er volledig uit als een doodnormale planeet, op één enorme kater na, waar af en toe vuur uit stuwt om het gevaarte vooruit te krijgen. En dat is dan ook precies het doel van die ontvoeringen. De mensen worden gebruikt als slaven, ze moeten alle vuile werkjes doen, zoals het eten opdienen, opruimen, de straten poetsen,… en het gevaarlijkste van allemaal die vuurkrater poetsen. Om de 3 dagen moeten de mensen afdalen in de krater om het roet weg te wassen. Maar door de verschillende chemische stoffen erin aanwezig ontstaan er vaak ongecontroleerde ontploffingen, ook zijn de wanden glad, waardoor je uitglijdt en midden in het gat terechtkomt. Als je dan niet dood bent door de val, dan ben je dat wel door de volgende ontploffing.
    Hoe lang duurt het tot er opstanden ontstaan? Wie kan lang genoeg overleven om die nog mee te maken? Welke bondgenootschappen ontstaan midden in deze ellende en zullen die standhouden?


    Ik kijk recht voor me uit, terwijl ze me het enorme binnenplein op leiden. Geen angst straalt uit mijn ogen, alleen maar waardigheid. Waardigheid en opstandigheid. Ik zal me nooit aan hen overleveren, nooit! Met trage slepende stappen duwen de bewakers naast me, me vooruit. Voor me staat gewoon een simpel krukje. Het is van een soort buitenaardse stof gemaakt, maar dient hetzelfde doel als bij ons op aarde. Simpel een krukje. Naast het krukje staat een tafel, met daarop één enkele spuit, gevuld met een paarse vloeistof. Ik vraag me niet af wat het is. Ik heb het eerder gezien. Zo pakten ze de eerste opstandelingen aan in het begin van de ‘opleiding’, dus ook mij. Het is een martelmiddel en tegelijk een manier iemand te vermoorden. Ze spuiten het in en dan krijg je verschrikkelijke waanbeelden, tegelijk met ondraaglijke pijnen die je lichaam kwellen. Degene die het toegediend krijgen vallen schokkend en gillend op de grond. Ik heb toen bijna mijn tong af gebeten om niet te gillen, maar kon het onmogelijk tegenhouden. Toen ik het vorige keer kreeg was het in een kleine dosis. Ik had er pijn van en moest een dagje plat liggen, maar stierf er niet aan. De hoeveelheid die hier in deze spuit zit is genoeg om eender wie mee om het leven te brengen.
    Onverschillig schud ik me los van mijn bewakers en ga op het krukje zitten. Als ik dan toch moet sterven, dan toch terwijl ik hen de ogen uitsteek met mijn blijvende arrogantie. Ik ga ze absoluut geen angst tonen. Ik ben een Wyrmkin, ik kom van de planeet Ma’ar Shaddam.
    Op een nacht verscheen aan de hemel een enorme felblauwe planeet, tenminste daar leek het op. Ik vond het wel vreemd. Planeten hebben niet echt de neiging om plots te verschijnen. Met grote ogen staarde ik naar de hemel. Plots kwam er vuur uit de planeet. Ik schudde nog verward mijn hoofd. Een planeet die vuur spuwt? Zit er soms een gigantische draak langs de achterkant of zo?
    Maar dan plots verschijnen overal op de planeet witte streepjes, ze worden steeds breder en vormen elk een volmaakte cirkel. Ik was ondertussen niet meer de enige die het opmerkte. Over de hele omgeving stonden Wyrmkins stil naar omhoog te staren. Midden in de cirkels verschenen kleine schaduwen, die dan steeds groter werden. Nieuwsgierig bleef ik staan staren, maar een vreemd angstig gevoel verspreidde zich ondertussen door mijn lichaam. Dit voelde niet goed. Er is hier iets helemaal niet pluis. De schaduwen worden steeds groter tot ze veranderen in enorme houten piratenschepen, zoals ik ooit eens op een gestolen aardse film heb gezien. Sommige landen hier niet zo ver vandaan. Anderen vliegen naar andere plaatsen op de planeet. Overal renden Wyrmkins rond, zoekend naar familieleden of schreeuwend dat we moeten vluchten. Ik was jammergenoeg niet zo slim ernaar te luisteren. Nee, ik ging recht op het dichtstbijzijnde schip af. Zonder aarzelen liep ik langs gebouwen tot ik vlak bij het houten gevaarte was. Het had het huis van de stadsoudste helemaal verpulverd. Touwen hingen langs de reling van het schip naar beneden en langs die touwen kwamen zwarte gedaantes naar beneden geklommen. Ik bleef gewoon staan toekijken, terwijl de zwarte schaduwen voet op onze planeet zetten en alle kanten op begonnen te lopen. Ze bleven steeds per twee. Twee van de vreemde gedaantes kwamen recht op mij af. Ik rende niet weg, nee, ik staarde ze gewoon recht aan, nieuwsgierig naar hoe ze eruit zouden zien. Ik zag dat hun ogen felblauw waren, helemaal. Er waren geen pupillen of irissen te onderscheiden, hun hele oog was gewoon felblauw. Verder zagen ze er een beetje uit als de tekeningen die ik altijd zag van mensen, die op de planeet Aarde leven, behalve hun licht oranje huidskleur. Later ontdekte ik dat hun haren, die nu onder hun kappen verborgen waren, stuk voor stuk gewoon leken te bestaan uit schaduwen. Ze leken steeds te golven in de wind, zonder dat er wind stond, ook was er niet echt duidelijk een eind aan. Het leek of hun haar na een tijd gewoon in een zwarte schaduw verdween. Alsof het een soort zwarte flakkerende vlam was. Verder kunnen ze telkens als ze willen een tentakel uit hun lichaam laten verschijnen. Meerdere zelfs. Ergens is het wel heel erg handig als je een dat kan, zo heb je nooit handen te kort. En ook nog kwam ik hun naam te weten. Het gaat hier om het ras van de Arganians. Vroeger leefden ze op de planeet Baroonda en waren ze een aardig volk dat zich niet met andere rassen ging bemoeien. Maar toen ze op een dag aangevallen werden en hun hele planeet vernietigd werd, veranderde alles voor hen. Ze slaagden erin een enorm ruimteschip te bouwen, precies in de vorm en met het uiterlijk van hun vernietigde planeet. Het schip doopten ze Xa Fel. Vanaf dat moment moesten ze leven van plunderen en roven, aangezien ze onmogelijk aan landbouw kunnen doen op hun nepplaneet. Het volk veranderde, werd hard en ongevoelig en begon anderen zomaar aan te vallen. Om wezens te roven en eten en alles wat ze ook maar konden gebruiken.
    De twee die recht op me af kwamen, grepen me hardhandig vast. Ze sleurden me zo mee hun schip op, zelfs als ik dan wou tegenwerken, was het onmogelijk. Hun staalharde greep kneep bijna al het bloed uit mijn lichaam. Van de reis via het piratenschip naar hun planeet herinner ik me niets meer. Zodra ik op het houten dek stapte hebben ze me immers meteen in slaap gedaan. Ik herinner me wel nog dat ik wakker werd in een hel. De hel waar ik nu aan mijn einde ga komen.
    Naast me staat een van die monsters. Hij neemt de spuit vast en spreekt zijn volk aan in hun eigen taal. Ik kijk recht voor me en zie degene staan, waardoor ik nu hier zit. Maar ik neem het haar niet kwalijk. Zij was de enige die hier meeleefde met de ontvoerde rassen. Door haar zijn we aan deze opstand begonnen, die we verloren hebben en dat zullen we duur bekopen. Ergens ben ik blij dat ze niet ontdekt is, misschien kan ze nog anderen helpen. Misschien is er voor haar nog een doel hierna. Als hoofd van de opstand moest ik nu als eerste gaan, mijn mensen stonden ergens achter mij te wachten tot het aan hen was. Ik hoopte dat ze dapper zouden zijn en dat ze geen angst zouden tonen. Dat zijn deze verschrikkelijke wezens niet waard.
    Plots voel ik de naald in mijn arm glijden. Meteen gil ik het uit wanneer het middel zich door mijn aderen verspreidt. Ik val schokkend op de grond, mijn lichaam trekt samen in de ongewoonste vormen. Bloed stopt mijn keel dicht, voor mijn ogen wordt het rood en ook uit mijn neus voel ik warm, vochtig bloed stromen. Dit is dan hoe de opstand eindigt, stuiptrekkend op de grond, met bloed dat stroomt en hun handen bevuild.


    Wat is het doel van deze RPG?
    Na de opstand van de vorige gegijzelden, de Wyrmkin, gingen de Arganians hun slaven op Aarde halen. Onder de Arganians is er één die de gegijzelden probeert te helpen en zodra ze er klaar voor zijn, helpt ze hen in opstand te komen en misschien ooit zo het ruimteschip over te kunnen nemen. Jullie doel is dus om die ene Arganian te vinden en een opstand te beginnen. Jullie moeten stuk per stuk het ruimteschip weer overnemen.
    (lees de vorige spoiler voor meer duidelijkheid)


    Hoe ziet het ruimteschip eruit?:
    Het ruimteschip heeft een dikke, tientallen meters lange wand en is hol in het midden. In die dikke wand zijn de gevangenissen en verborgen kamers, waar dingen gebeuren die niemand mag zien. Ook staan de enorme piratenschepen daar. De holle ruimte zelf is ingedeeld in 3 verdiepingen. In de onderste verdieping wonen de armsten van de Arganians, er is een klein marktplein en alle huisjes zijn er klein en dicht op elkaar gepakt. Op de tweede verdieping is een groot marktplein, waar de middenklasse te vinden is. Rondom het plein staan vele huizen, ze staan ook tegen elkaar aan gebouwd, maar zijn groter en aangenamer om in te wonen. En op de bovenste verdieping wonen de rijken. Hun marktplein in het midden is prachtig versierd en hun huizen zijn ruim en prachtig. Ze leven het dichtst bij het gat waar het vuur uit spuit, waardoor ze het steeds lekker warm en knus hebben. Onderaan het ruimteschip, waar de armen wonen, kan het af en toe heel koud worden.
    Om van de ene naar de andere verdieping te geraken kan je of door het gangencomplex in de gang gaan of op een van de blauwe platen op elk hoekpunt gaan staan. Zodra je erop staat, vraagt een stem in je hoofd waar je heen wilt en wordt je erheen geteleporteerd.


    Regels:
    -Minstens 4 regels per tekst. Het mag natuurlijk wel eens wat minder zijn, niet iedereen heeft namelijk altijd evenveel inspiratie, maar maak er geen gewoonte van.
    -Er is geen maximum aantal personages, omdat het ook mogelijk is je personage te laten sterven voor het eind van de rpg.
    -Je personage moet minstens 16 jaar oud zijn. (15, bijna 16 is ook mogelijk)
    -Geen ruzie of gescheld OC, wel toegestaan IC
    -16+ toegstaan
    -We komen niet de eerste dag al in opstand. Er mogen kleine opstandige mensen zijn, maar we overrompelen hen niet meteen met een aanval. Dat zal later pas in de RPG gebeuren en pas zodra de Arganian gevonden is die bij de opstandelingen hoort. (ik zal op een gegeven moment, wanneer we ver genoeg zijn in de RPG die Aganian naar voren laten komen)
    -Minstens 1 keer per week reageren en wanneer je offline gaat probeer dan te zorgen dat je niet midden in een gesprek zit, waardoor de andere niet meer verder kan. Natuurlijk is dit niet altijd mogelijk en daarom vraag ik ook gewoon het te proberen.
    -Deze RPG heb ik samen met LogitG27 gemaakt, voor vragen kan je ook bij hem terecht.
    -Nieuwe topics worden alleen door mij en LogitG27 aangemaakt. Wanneer ik zie dat er nood aan is, omdat er veel gepost wordt, zal ik iemand anders aanduiden die de topics mag openen.


    Mannen:


    Vrouwen:
    Ailyn Samantha Moore ~ Huaso


    Wat moet ik weten?
    Naam(volledig):
    Leeftijd:
    Uiterlijk(beschrijving + foto):
    Karakater:
    Extra:

    [ bericht aangepast op 4 dec 2013 - 12:38 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    ik zit nog te twijfelen


    You can't not look cool with a crossbow.

    Segatakai schreef:
    ik zit nog te twijfelen

    Doe maar rustig :)
    Als je nog ergens vragen over hebt, kan je natuurlijk bij me terecht ;)


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Naam(volledig): Ailyn Samantha Moore
    Leeftijd: 28
    Uiterlijk(beschrijving + foto):




    Ailyn heeft grijze ogen en van nature krullende donkerbruine haren. Meestal stijlt ze haar haren of draagt ze in een staart of opgestoken op haar achterhoofd. Ze heeft best volle lippen. Ailyn is niet uitzonderlijk klein, maar ook niet echt groot. Ook is ze niet echt dun of dik, ze behoort gewoon tot de gemiddelden. Ze draagt nauwelijks make-up en kleedt zich meestal gewoon in een simpele jeans met shirt.
    Karakater: Ailyn is over het algemeen heel rustig en vriendelijk. Alleen wanneer je haar vrienden of familie raakt kan ze onverwachts fel uitvliegen. Ze probeert steeds zoveel mogelijk mensen te helpen, maar vergeet daarbij niet aan zichzelf te denken. Ze vertrouwt heel snel mensen, misschien zelfs een beetje te snel.
    Extra: Ze heeft een klein zusje en voelt zich er erg verantwoordelijk voor, aangezien ze de grootste tijd ervoor heeft lopen zorgen. Haar moeder heeft een drukke baan, waardoor ze weinig thuis is en haar vader is vaak lange periodes met het leger weg. Zelf werkt Ailyn nu als verpleegster in het plaatselijk ziekenhuis.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2013 - 19:18 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    oei, weinig succes :P


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik zit te twijfelen :/
    Bedoel, het klinkt leuk! :)
    alleen... Hoe wil je weten wie dan die Argarian is?
    Word die gekozen tussen de RPers? Of mag die gewoon aangemaakt worden?
    Zit je al meteen op het schip? Vanwege de invasie en het slavendrijven?
    Of word je eerst gevangen genomen en daarna naar het schip gebracht?
    Speelt het zich af op het schip? Of op aarde zelf?
    Zijn er nog speciale dingen? Zoals de wapens van de aliens? Of is het gewoon RPen en geen gevechten enzo?
    Omdat er toch een opstand is.
    Is het alleen mensen? Of ook buitenaardse die in de RP worden gestopt? Want het is toch een invasie van de aliens.
    Maybe dat als deze vragen beantwoord zijn, dat ik wel minder twijfel heb :P

    Paddo schreef:
    Ik zit te twijfelen :/
    Bedoel, het klinkt leuk! :)
    alleen... Hoe wil je weten wie dan die Argarian is?
    Word die gekozen tussen de RPers? Of mag die gewoon aangemaakt worden?
    Zit je al meteen op het schip? Vanwege de invasie en het slavendrijven?
    Of word je eerst gevangen genomen en daarna naar het schip gebracht?
    Speelt het zich af op het schip? Of op aarde zelf?
    Zijn er nog speciale dingen? Zoals de wapens van de aliens? Of is het gewoon RPen en geen gevechten enzo?
    Omdat er toch een opstand is.
    Is het alleen mensen? Of ook buitenaardse die in de RP worden gestopt? Want het is toch een invasie van de aliens.
    Maybe dat als deze vragen beantwoord zijn, dat ik wel minder twijfel heb :P

    De bedoeling was dat ik of LogitG27, dat valt nog te zien, na een tijd met die Argarian zouden beginnen spelen. We gaan die er dus vanop een bepaald punt als een personage tussen gooien. In het begin zijn we vaag met waar die persoon is, maar dat wordt dan steeds duidelijker en dan kunnen mensen ernaar beginnen zoeken.
    Nee, eerst is er dus de ontvoering, daar beginnen we mee. Dat zal niet zoo lang duren, aangezien je meteen op het piratenschip in slaap wordt gedaan. Dus er zijn enkele posts over de ontvoering en dan gaan we meteen verder bij het wakker worden op het ruimteschip.
    Het speelt zich dus af op het schip zelf. We zullen ook een uitleg geven over hoe het eruit ziet waar ze wakker worden. Het zal hoogstwaarschijnlijk in de rand van het schip zijn in een grote slaapzaal, waar iedereen wat op bedden gegooid ligt.
    In het begin gaan de aliens alleen die vloeistof als wapen gebruiken, mogelijk nog andere dingen, maar die leggen we dan uit. Wanneer de echte rellen en revolutie uitbreekt, zullen we enkele voorbeelden geven van wapens, maar we zullen ook vragen of mensen zelf ideeën hebben en daar dan een lijst van maken. Zo kunnen we onze inspiratie een beetje samenleggen.
    Wanneer er vraag naar is, zou het ook mogelijk kunnen worden om een buitenaardse te spelen. Dus als jij dat graag wilt, mag je dat absoluut zijn, maar dan is wel de voorwaarde dat het niet zoals die ene Argarian eentje is die zal helpen bij de opstand, in het begin toch niet. Zodra de opstand uitbreekt mag er wel geholpen en een kant gekozen worden.
    Ik hoop dat deze antwoorden je wat hebben kunnen helpen en het een positief antwoord is ;)

    [ bericht aangepast op 4 dec 2013 - 21:18 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    ziet ernaar uit dat deze niets zal worden
    jammer, had er wel zin in
    maar blijkbaar slaat het idee niet goed aan


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Slotje op aanvraag.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.