• Hallo!

    Momenteel loop ik al heel erg lang met een idee in mijn hoofd rond en ik vroeg me eigenlijk af of het iets is. Mijn grootste twijfels zitten bij twee dingen:
    1. Het verhaal kan nogal.. aanvallend zijn. Voornamelijk in de geschiedenis van het verhaal zitten best wel wat dingen, die voor sommige bestaande landen negatief uit kunnen pakken.
    2. Mijn hoofdpersoon is een moordenaar en tja.. Dat kan nogal heftig zijn voor veel mensen.
    Voor nu, de verhaallijn:

    Wanneer er in het Zuiden van Erènte, het voormalige West-Europa, een virus uitbreekt, houdt de regering het stil voor het volk. Meteen beginnen ze met onderzoeken naar een medicijn en omdat ze de burgers erbuiten willen houden, gebruiken ze gevangenen als proefpersonen. Mensen die in de onderzoekscentra komen werken, worden met Argusogen bekeken.
    Gwendolyn Olivia Martch werkt in het onderzoekscentrum als stagiaire en doet van alles. Van inentingen tot gesprekken met de proefpersonen om te kijken, hoe ze er mentaal aan toe zijn. Het geheimhouden blijft aan haar knagen, want het virus komt dichterbij en niemand weet dat ze moeten vluchten.
    Aiden Christopher Ravor is één van de gevangenen. Met zijn 19 jaar heeft hij de laatste 3 jaar van zijn leven in een cel doorgebracht, voor moord. Wanneer hij hoort dat hij weg kan uit de gevangenis, weet hij niet wat hij moet denken. 25 jaar minder celstraf, maar wat staat er tegenover?
    Intussen komen er steeds kleine opstanden van mensen, die op één of andere manier achter het enorme geheim van de regering zijn gekomen. Wie zit er achter dit informatielek? En wat als er steeds meer mensen verdwijnen en overlijden in het geïsoleerde Zuiden?

    Dat is het dus :] Wat vinden jullie ervan en zal ik het verder uitwerken?


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Mij lijkt het echt een gaaf verhaal ^^ Wil je een berichtje sturen als je begint?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Oh wauw, ik denk dat je dit zeker goed kan uitwerken. Het klinkt echt heel interessant, ik denk wel dat ik dit zou gaan lezen als ik je schrijfstijl prettig vind!

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Als je er genoeg inspiratie voor hebt, moet je het zeker uit gaan werken. En over die twijfels, ik zou daar niet te veel over in zitten. Het verhaal lijkt me niet erg aanvallend en een moordenaar als hoofdpersonage is niet heel heftig, naar mijn mening. Mijn hoofdpersonages zijn vaak ook moordenaars dus ja.


    Take risks and conquer your fears.

    Het klinkt echt heel erg gaaf. Een beetje in de lijn van alle Hungergames-achtige dystopische YA boeken, maar dan voor de verandering een keer in Europa in plaats van Amerika. Ik loop zelf ook al een tijdje met een verhaallijn rond die een beetje in die richting gaat en ik vind dit soort dingen echt heel interessant, dus ik zou het zeker uitwerken als ik jou was. ^^

    Over die twee punten die je noemt zou ik me trouwens niet al te veel zorgen maken. Als je bang bent dat mensen het vervelend zullen vinden zoiets te lezen, kun je een waarschuwing aan het begin van je story plaatsen, maar ik denk niet dat veel mensen zich door moordenaars en dergelijke zullen laten afschrikken als ze geïnteresseerd zijn in verhalen met dit soort genres. Je kunt natuurlijk ook altijd andere namen verzinnen voor de landen die je gebruikt als je de klap wat wilt verzachten door de link met de werkelijkheid weg te nemen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik zou het zeker lezen, laat het me weten als je begint.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    sounds good,

    laat het me weten als het begint.


    Vampire + Servant = Servamp

    Klinkt heel gaaf! Je mag mij wel waarschuwen, dan neem ik even een kijkje. Als ik je schrijfstijl prettig vind dan zal ik zeker een abo nemen! : )


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Mij mag je ook waarschuwen. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Het komt me echt superbekend voor... Heb je dit al eens eerder gepost? :') Op de een of andere manier lijkt het alsof ik het al eens eerder heb gelezen...

    Maar goed, misschien ben ik gek :') Het klinkt in ieder geval wel gaaf.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Cicero schreef:
    Mij mag je ook waarschuwen. ^^


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Blancefloer schreef:
    Het komt me echt superbekend voor... Heb je dit al eens eerder gepost? :') Op de een of andere manier lijkt het alsof ik het al eens eerder heb gelezen...

    Maar goed, misschien ben ik gek :') Het klinkt in ieder geval wel gaaf.


    Don't worry, je hebt gelijk x] Maar na het uitdenken twijfelde ik wat. Blijkbaar valt het toch in de smaak :]

    Voor iedereen die het heeft gevraagd, ik zal jullie waarschuwen!


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Klink goed!
    Wil je me waarschuwen als je begint?


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Rawiyah schreef:
    Klinkt goed!
    Wil je me waarschuwen als je begint?

    [ bericht aangepast op 14 dec 2013 - 16:31 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Mij lijkt het echt een leuk verhaal om te lezen!
    + als je wilt mag je me waarschuwen. :)

    [ bericht aangepast op 14 dec 2013 - 18:23 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Cicero schreef:
    Mij mag je ook waarschuwen. ^^


    Rise and rise again until lambs become lions