• Nu moet ik dus een Historische context schrijven over de mensenrechten in China
    1. Ik weet niet wat een historische context is
    2. Meer info kregen we niet.
    3. Ik kan niks op internet erover vinden!

    Ik heb heel internet afgespeurd naar enige informatie en ik kom alleen uit op informatie uit het heden,
    Maar aangezien het blijkbaar Historisch moet zijn, zal er waarschijnlijk vertelt moeten worden hoe de mensenrechten in china verliepen door de jaren heen.
    Alleen kan ik dan alleen vertellen over 2011, 2012 en 2013 omdat er meer gewoon niet te vinden is!

    Dus mijn vragen aan jullie zijn, en hopelijk willen jullie me helpen?

    Wanneer is er een mensenrechten wet gekomen?
    Hoe reageerde china erop?
    Wat zijn veranderingen in de loop van de tijd bij de mensenrechten in china?
    Wat zijn de belangrijkste gebeurtenissen in de mensenrechten geschiedenis van china?


    Ik snap echt geen ** van die opdracht,.
    Help?


    nothing is true, everything is permitted.

    http://www.amnesty.nl/mensenrechten/landen/china
    https://www.vluchtelingenwerk.nl/landen-van-herkomst/china-economie-groeit-mensenrechten-verbeteren-niet
    http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/2157348/maatschappijleer/item/1581184/mensenrechten-in-china/

    Ik weet niet hoe jij zoekt, maar als ik "mensenrechten China" intyp op Google, kom ik de bovenstaande sites direct tegen.


    There is nothing more badass than being yourself

    Context
    Beschrijving van het beleidsterrein, beknopt (historisch) overzicht van de hoofdlijnen van het beleid en de doelstellingen van de overheid op dat terrein, alsmede de onderlinge relaties van de verschillende actoren.

    Bron

    [ bericht aangepast op 14 dec 2013 - 16:16 ]


    There is nothing more badass than being yourself

    Ik denk dat je inderdaad redelijk veel kan vinden op het internet over china. Ik heb hier pasgeleden over geleerd ongeveer (niet echt de mensenrechten maar misschien helpt het)
    Dus China is een communistisch land, alles wordt beslist door de staat. De laatste jaren kregen de Chinezen meer vrijheid, maar nog steeds niet veel. Zo mogen (of mochten) ze maar 1 kind per gezin hebben. Als dit een meisje was, werd ze uitgehuwelijkt en waren de ouders haar dus kwijt + ze moesten er ook nog eens een bruidsschat bij bovenop geven. De dochter moest dan bij haar man gaan wonen en de ouders zijn dus nog armer en hebben niemand die later voor hen kan zorgen. Vanwege die problemen wilden alle Chinezen dus een zoontje, zo werden verschillende meisjes (als ze pasgeboren waren) vermoord door hun eigen ouders omdat ze een zoon wilden. Hierdoor is er een grote generatie ontstaan van mannelijke Chinezen die dus geen vrouw meer kunnen vinden omdat er zo weinig vrouwen zijn van hun leeftijd omdat deze vaak vermoord werden.

    Dat is zo ongeveer nog wat ik me kan herinneren, ik hoop dat het je helpt.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2013 - 16:57 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Wat ik weet is dat China vroeger heel lang een Keizerrijk is geweest, waarin eigenlijk niemand wat te zeggen had op de Keizer, zijn familie en misschien wat hoge adel na. Sowieso hadden vrouwen nog minder te zeggen dan mannen.
    In de 20ste eeuw, tijdens de Koude Oorlog was China een communistisch land (en is nog steeds eigenlijk). Over het algemeen betekent dit ook dat de mensenrechten niet zo goed waren. Er is weinig democratie, er is maar één partij waar op gestemd kan worden.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Heel erg bedankt!
    Die links had ik wel gevonden maar dat gaat meer over de afgelopen jaren.
    Dus niet over hoe het was voor 1700 of zelfs voor christus.
    En wanneer die mensenrechten wet precies is gekomen.
    dát kon ik niet vinden. ;/


    nothing is true, everything is permitted.

    Mutiny schreef:
    Heel erg bedankt!
    Die links had ik wel gevonden maar dat gaat meer over de afgelopen jaren.
    Dus niet over hoe het was voor 1700 of zelfs voor christus.
    En wanneer die mensenrechten wet precies is gekomen.
    dát kon ik niet vinden. ;/


    Misschien kun je er filmpjes van vinden op youtube (documentaires)?


    There is nothing more badass than being yourself

    Goed idee, Ik zal eens gaan kijken.


    nothing is true, everything is permitted.

    Dit is echt een kwestie van goed googlen. Probeer anders scholar? Misschien vind je er dan wat betrouwbare bronnen over.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.