• Stop! Ho,

    Dit is anders dan die andere: Privéberichten naar meerdere mensen sturen (die is afgewezen tegen spam)

    Want ik dacht dus aan groepen voor privé berichten voor als je bijvoorbeeld een wedstrijd doet dat je dan naar 10 mensen het zelfde moet gaan mailen is er nu:

    Mail-Groepen, je kan iemand uitnodigen voor een groep en als zij het accepteren kan je naar de hele groep 1 mail sturen

    Wat vind je er van?

    65.3% (32 stemmen)
     
    Voor!

    34.7% (17 stemmen)
     
    Tegen!


    .......

    Als je privéberichten naar meerdere mensen stuurt, dan stuur je al hetzelfde bericht naar meerdere mensen. Dus jouw suggestie is toch eigenlijk hetzelfde als diegene die is geweigerd? Of heb ik nu zo'n mega blond moment? :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    GandalfTheSexy schreef:
    Als je privéberichten naar meerdere mensen stuurt, dan stuur je al hetzelfde bericht naar meerdere mensen. Dus jouw suggestie is toch eigenlijk hetzelfde als diegene die is geweigerd? Of heb ik nu zo'n mega blond moment? :')


    Ik interpreteer dit eigenlijk op dezelfde manier. Deze suggestie is namelijk hetzelfde, naar mijn mening, maar dan met een andere benaming.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Rhaella schreef:
    (...)

    Ik interpreteer dit eigenlijk op dezelfde manier. Deze suggestie is namelijk hetzelfde, naar mijn mening, maar dan met een andere benaming.


    Ah gelukkig, ben ik dus niet de enigste. x)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zoals al gezegd word, dit is praktisch hetzelfde, het verschil is dat mensen moeten accepteren. En het is al heel vaak afgewezen.


    wat was dit ookalweer

    Ondanks dat je dan mensen kunt uitnodigen en dat de persoon het kan accepteren en daardoor dus in de groep komen, vind ik het toch spam gevoelig. Want iemand kan ook een groep aanmaken om alleen maar te spammen of iemand uit een groep kan gaan spammen. Daarom ben ik dus tegen.


    Physics is awesome

    Ik vind het juist iets heel anders dan de eerdere suggesties. Aangezien je dus eerst moet accepteren of je in die PB groep wil of niet (en ik aanneem dat je uit de groep kan stappen wanneer je wilt), is hst juist een stuk minder gevoelig voor spam dan de eerdere suggestisch omtrend dit topic. Zoals gezegd is het zeker handig voor schrijfwedstrijden, dus ik stem voor.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik vind het juist iets heel anders dan de eerdere suggesties. Aangezien je dus eerst moet accepteren of je in die PB groep wil of niet (en ik aanneem dat je uit de groep kan stappen wanneer je wilt), is hst juist een stuk minder gevoelig voor spam dan de eerdere suggestisch omtrend dit topic. Zoals gezegd is het zeker handig voor schrijfwedstrijden, dus ik stem voor.


    I agree with this. En als iemand dan irritant begint te spammen, kun je zeg maar uit de groep stappen. (:


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Wiarda schreef:
    Ik vind het juist iets heel anders dan de eerdere suggesties. Aangezien je dus eerst moet accepteren of je in die PB groep wil of niet (en ik aanneem dat je uit de groep kan stappen wanneer je wilt), is hst juist een stuk minder gevoelig voor spam dan de eerdere suggestisch omtrend dit topic. Zoals gezegd is het zeker handig voor schrijfwedstrijden, dus ik stem voor.

    Ik vind het persoonlijk een beetje overbodig, de gemiddelde user maakt daar echt geen gebruik van, een anders kun je ook nog altijd van GB - berichten gebruik maken, daarbij hoef je geen 5 minuten te wachten en meestal is de boodschap zo privé niet.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Wiarda schreef:
    Ik vind het juist iets heel anders dan de eerdere suggesties. Aangezien je dus eerst moet accepteren of je in die PB groep wil of niet (en ik aanneem dat je uit de groep kan stappen wanneer je wilt), is hst juist een stuk minder gevoelig voor spam dan de eerdere suggestisch omtrend dit topic. Zoals gezegd is het zeker handig voor schrijfwedstrijden, dus ik stem voor.


    Your make-up is terrible

    Wiarda schreef:
    Ik vind het juist iets heel anders dan de eerdere suggesties. Aangezien je dus eerst moet accepteren of je in die PB groep wil of niet (en ik aanneem dat je uit de groep kan stappen wanneer je wilt), is hst juist een stuk minder gevoelig voor spam dan de eerdere suggestisch omtrend dit topic. Zoals gezegd is het zeker handig voor schrijfwedstrijden, dus ik stem voor.


    Helemaal met Jip eens


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Wiarda schreef:
    Ik vind het juist iets heel anders dan de eerdere suggesties. Aangezien je dus eerst moet accepteren of je in die PB groep wil of niet (en ik aanneem dat je uit de groep kan stappen wanneer je wilt), is hst juist een stuk minder gevoelig voor spam dan de eerdere suggestisch omtrend dit topic. Zoals gezegd is het zeker handig voor schrijfwedstrijden, dus ik stem voor.
    Vind ik ook :)


    Life is hard and then we die

    Wiarda schreef:
    Ik vind het juist iets heel anders dan de eerdere suggesties. Aangezien je dus eerst moet accepteren of je in die PB groep wil of niet (en ik aanneem dat je uit de groep kan stappen wanneer je wilt), is hst juist een stuk minder gevoelig voor spam dan de eerdere suggestisch omtrend dit topic. Zoals gezegd is het zeker handig voor schrijfwedstrijden, dus ik stem voor.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Hm, ik weet niet precies wat ik vind, eigenlijk. Ik ben niet per se tegen - ik ben het op zich met Jip/Wiarda eens en ik vind het juist een heel slimme manier om het probleem van spam bij groeps-pb's te voorkomen - maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet heel erg nodig vind, eigenlijk. Mededelingen die voor alle deelnemers bij een wedstrijd bedoeld zijn, kunnen ook in het topic worden geplaatst.

    En het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe dit in de praktijk gerealiseerd zou worden, maar ik vraag me af of dit niet nog meer tot vaste groepjes op Q zou leiden. Dan zit je er echt bij of niet. Dat is niet zoals op het forum, waar iedereen je topic binnen kan wandelen, zelfs in praattopics zoals die in het off-topic forum of al de fantopics. Aangezien mensen de laatste tijd al steeds klagen dat het forum niet meer zo gezellig is "als vroeger" denk ik niet dat het een positieve bijdrage zou hebben als je mensen de optie geeft om privé te praten in groepen.
    Maar goed, het ligt er dus echt aan hoe zo'n systeem precies in elkaar zou zitten of dat überhaupt een probleem zou kunnen zijn. Als in de groep maar één persoon naar anderen kan pb'en en niet iedereen naar elkaar, is het al opgelost.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik denk dat het een goed idee is, als zo'n groep een beetje one-way wordt. Alleen de maker van de groep kan een bericht naar iedereen sturen, maar als de leden op het bericht reageren, gaat het alleen naar de maker en niet naar de rest van de groep.


    Your make-up is terrible