• Hello ^^

    Ik heb vandaag mijn oefendebat voor Nederlands. Wij hebben de stelling "Romanschrijvers moeten tijdens het schrijven van een romand van volledige vrijheid kunnen genieten."

    Ik heb al een aantal argumenten, daar gaat de vraag dan ook niet over. Mijn vraag gaat over het laatste argument, ik twijfel namelijk of deze goed is. En of er nog wat aangevuld kan worden.

    Het kunstargument:
    Literatuur is een van de takken van de takken van de kunst. Waarvoor dient de kunst? Kunst kan dienen voor vermaak, of ontsnapping van de wereld en maatschappij waarin wij leven. Maar kunst, ook boeken dus, kunnen kritiek hebben op de maatschappij of kritiek op een taboe. Kunst kan er dus ook voor zorgen dat een taboe wordt doorbroken.

    Ik ben niet echt de beste in het verwoorden van dingen, dus is dit een goed argument?

    [ bericht aangepast op 16 dec 2013 - 10:17 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik zou er nog aan toevoegen wat het gevolg is als een schrijver hierin wordt beperkt, want wat je nu hebt staan, is niet specifiek voor deze stelling.
    Verder vind ik het wel een goed argument.


    Valar Morghulis.