• Hai.

    Vandaag was ik in de bibliotheek en ik kwam een hele reeks boeken tegen. Het begin er van was 'Fallen'. ik vind het best ingewikkelde literatuur en vroeg me af of dat misschien andere mensen het boek al hebben gelezen? Hoe was dat boek dan? was het spannend of?


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ik had het in de zomervakantie binnen enkele dagen uitgelezen, maar ik snapte uiteindelijk helemaal niet waar het boek over ging.=') Sprak me dus totaal niet aan.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 13:40 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Taiteilijan schreef:
    Was dat dat boek over dat meisje, Luce of Lucy, en die jongen, Daniel? Daar ben ik halverwege mee gekapt. Extreme romance is toch net niet mijn ding.


    Same.
    Ik hou meer van langzaam opgebouwde relaties, waarbij je de personages echt naar elkaar ziet groeien, dan in één keer, pats boem: insta-love.


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Melian schreef:
    (...)

    Same.
    Ik hou meer van langzaam opgebouwde relaties, waarbij je de personages echt naar elkaar ziet groeien, dan in één keer, pats boem: insta-love.

    Haha, dat vond ik nou ook zo stom in dat boek. Die twee leren elkaar kennen en het is gelijk zo angstaanjagend... intens. Alsof je een typische fanfic leest.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Capricious schreef:
    (...)
    Haha, dat vond ik nou ook zo stom in dat boek. Die twee leren elkaar kennen en het is gelijk zo angstaanjagend... intens. Alsof je een typische fanfic leest.


    I know, right! Ik zie ook niet de aantrekkingskracht in het 'ik kan niet zonder je leven, aaah'. Volgens mij is dit de schrijfster die ook Teardrop heeft geschreven (haar nieuwe serie) en ik heb het zelf niet gelezen, dus ik kan er niet heel veel over zeggen, maar een vriendin van me heeft het wel gelezen en die zei dat de mannelijke hoofdpersoon kon kiezen tussen het redden van de liefde van zijn leven of de wereld... en hij koos haar.
    (What the hell, als de wereld vergaat, gaat ze alsnog dood? o_0)

    En ik kan ook niet tegen hoofdpersonen die elkaar gaan stalken als ze elkaar leuk vinden. *rilt* Creepy.


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    mooie schrijfstijl, maar het blijft niet boeien.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Het eerste boek is echt heel gaaf, maar het tweede boek is echt niet goed ofzo, en het derde boek al helemaal niet.


    http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=1725293

    Ik vind alle vier de boeken erg goed, en de novel ook.
    Punt is dat iedereen die gestopt is na het eerste boek, het cliché vindt en "BAM een romance". Maar aan het eind van de serie wordt duidelijk dat het helemaal niet zo zit en zelf vind ik het alles behalve cliché. Het is stukken minder dan Twilight bijvoorbeeld.
    Dus ik zou zeggen: oordeel pas over zoiets wanneer je alles hebt gelezen. En dan zal ik het je niet kwalijk nemen als je er een negatief beeld van hebt.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2013 - 12:40 ]


    :)

    Gilbertson schreef:
    Ik vind alle vier de boeken erg goed, en de novel ook.
    Punt is dat iedereen die gestopt is na het eerste boek, het cliché vindt en "BAM een romance". Maar aan het eind van de serie wordt duidelijk dat het helemaal niet zo zit en zelf vind ik het alles behalve cliché. Het is stukken minder dan Twilight bijvoorbeeld.
    Dus ik zou zeggen: oordeel pas over zoiets wanneer je alles hebt gelezen. En dan zal ik het je niet kwalijk nemen als je er een negatief beeld van hebt.


    Misschien was mijn antwoord ook te kortzichtig. Ik zal je vertellen waarom ik het eerste boek niet leuk vond (al is het een tijdje geleden dat ik het heb geleden -volgens mij anderhalf jaar- dus het kan zijn dat ik soms iets zeg wat niet klopt):


    Ik kan niet meer tegen insta-love, dus waarschijnlijk was dat al een hele grote domper voor me.
    En ik heb alleen het eerste boek tot het einde gelezen, dus waarschijnlijk snap ik er niet zoveel van als iemand die alle delen van de serie heeft gelezen, maar ik weet wel dat er dingen in het verleden gebeurd zijn waardoor die liefde en aantrekkingskracht bestaat. Maar het punt is: waarom houden ze zoveel van elkaar? Waarom? Het enige wat ik de hele tijd lees is hoe knap Daniël eruit ziet en dat ze zich tot hem aangetrokken voelt. *_*
    Daniël geeft haar niet eens een reden om hem leuk te vinden -hij duwt haar in het begin alleen maar weg, en toch blijft ze naar hem toegaan. Ze hebben geen overeenkomsten, ze delen niet karaktereigenschappen, hebben nooit iets gedaan wat ze beiden leuk vinden en tóch zien ze elkaar als de liefde van hun leven. Waarom? Er is helemaal geen reden voor.

    Ze hebben ALLES voor elkaar over omdat ze van elkaar houden. Willen de wereld wel voor elkaar opofferen.
    En dat soort liefde... daar kan ik niet tegen. Het is egoïstisch.

    (Ik bedoel, Daniël mag haar niet zoenen, want dan gaat ze dood. En wat hij doet hij? Hij zoent haar, omdat hij zijn liefde voor haar niet kan tegenhouden --')

    Ik zeg niet dat anderen het boek meteen ook slecht moeten vinden, maar de karakters-zonder-diepgang en de presentatie van liefde liggen me gewoon totaal niet.

    Ps. Twilight was in zeker zin een cliché, maar ook een trendsetter voor boeken als deze, dat moet je Stephenie Meyer nageven (de formule: meisje + engel/vampier/elf, etc...)


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Melian schreef:
    (...)

    Misschien was mijn antwoord ook te kortzichtig. Ik zal je vertellen waarom ik het eerste boek niet leuk vond (al is het een tijdje geleden dat ik het heb geleden -volgens mij anderhalf jaar- dus het kan zijn dat ik soms iets zeg wat niet klopt):


    Ik kan niet meer tegen insta-love, dus waarschijnlijk was dat al een hele grote domper voor me.
    En ik heb alleen het eerste boek tot het einde gelezen, dus waarschijnlijk snap ik er niet zoveel van als iemand die alle delen van de serie heeft gelezen, maar ik weet wel dat er dingen in het verleden gebeurd zijn waardoor die liefde en aantrekkingskracht bestaat. Maar het punt is: waarom houden ze zoveel van elkaar? Waarom? Het enige wat ik de hele tijd lees is hoe knap Daniël eruit ziet en dat ze zich tot hem aangetrokken voelt. *_*
    Daniël geeft haar niet eens een reden om hem leuk te vinden -hij duwt haar in het begin alleen maar weg, en toch blijft ze naar hem toegaan. Ze hebben geen overeenkomsten, ze delen niet karaktereigenschappen, hebben nooit iets gedaan wat ze beiden leuk vinden en tóch zien ze elkaar als de liefde van hun leven. Waarom? Er is helemaal geen reden voor.

    Ze hebben ALLES voor elkaar over omdat ze van elkaar houden. Willen de wereld wel voor elkaar opofferen.
    En dat soort liefde... daar kan ik niet tegen. Het is egoïstisch.

    (Ik bedoel, Daniël mag haar niet zoenen, want dan gaat ze dood. En wat hij doet hij? Hij zoent haar, omdat hij zijn liefde voor haar niet kan tegenhouden --')

    Ik zeg niet dat anderen het boek meteen ook slecht moeten vinden, maar de karakters-zonder-diepgang en de presentatie van liefde liggen me gewoon totaal niet.

    Ps. Twilight was in zeker zin een cliché, maar ook een trendsetter voor boeken als deze, dat moet je Stephenie Meyer nageven (de formule: meisje + engel/vampier/elf, etc...)

    En dat is dus precies mijn punt: Zo lijkt het inderdaad ook in het eerste boek. Pas in het laatste deel wordt duidelijk dat al die punten als elkaar langer kennen wel degelijk aanwezig zijn. Jammer dat ik dat niet uit kan leggen zonder te spoileren.
    Wat dat betreft is het boek inderdaad lastig te begrijpen zonder alles goed gelezen te hebben: Het is meer dan liefde op het eerste gezicht.


    :)

    Het eerste boek vond ik echt geweldig, maar het tweede boek was echt verschrikkelijk. Dus ik ben er mee gestopt. Misschien dat ik er nog eens aan begin.
    Maar ik vond het niet zozeer moeilijk, maar meer te uitgebreid. Er zaten veel details in die er niet toe deden, zeg maar.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    @Gilbertson: Oh, je mag het best onder een spoiler-knop van mij zetten, hoor! Ik ben toch niet van plan de rest van de boeken te lezen. Ik heb ook recensies gelezen van de vervolgboeken (omdat ik toch wel nieuwsgierig werd na je woorden), maar na de recensies gelezen te hebben van de mensen die ik volg (op goodreads), sta ik nog steeds bij mijn punt. Dus ik ben wel benieuwd hoe jij het ziet eigenlijk. ^^

    [ bericht aangepast op 25 dec 2013 - 17:56 ]


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Melian schreef:
    @Gilbertson: Oh, je mag het best onder een spoiler-knop van mij zetten, hoor! Ik ben toch niet van plan de rest van de boeken te lezen. Ik heb ook recensies gelezen van de vervolgboeken (omdat ik toch wel nieuwsgierig werd na je woorden), maar na de recensies gelezen te hebben van de mensen die ik volg (op goodreads), sta ik nog steeds bij mijn punt. Dus ik ben wel benieuwd hoe jij het ziet eigenlijk. ^^

    There you go.


    *IN BRIEF*:
    Luce and the other angels have 9 days to figure out the location of the fall, to do that they need to find the three relics.
    Molly and Gabbe die while trying to get the relics.
    At the end of book, Luce and Daniel, live a mortal life not remembering anything about angels, also, the angels are banned from meeting them.* In Luce's first life, her first love was Lucifer, and NOT Daniel*. Lucifer, comes to see Luce when she's a mortal but, she does not know or remember him. Her roommate Nora, was flirting with an unknown guy while she met Daniel for the first time in her mortal life.

    Bron: http://fallenseries.wikia.com/wiki/Rapture_(novel)#Book_Summary. (Ik ga even niet moeilijk doen met links, dat is irritant via mobiel. :') )

    Het komt erop neer dat Luce en Daniel elkaar al heel lang kenden als engelen toen ze verliefd op elkaar werden. Ze werden gestraft voor hun liefde: Luce moest voor eeuwig reïncarneren en Daniel en Luce zouden nooit bij elkaar kunnen zijn, tenzij de vloek op een bepaalde, ingewikkelde manier verbroken wordt. Dit gaat dus zo'n tienduizend jaar verder. (Luce weet elke keer niet dat ze zelf ook een engel is) Maar in Fallen is haar laatste reïncarnatie. Long story short: Het is niet hun eerste ontmoeting, geen liefde op het eerste gezicht maar een vloek, Luce hield eerst van een ander en eigenlijk is het boek Fallen dus het begin van een serie, maar het einde van een verhaal. Lol, dat klinkt vaag. I hoop dat ik het zo juist heb uitgelegd, maar het is in ieder geval een ingewikkeld verhaal. :')

    [ bericht aangepast op 25 dec 2013 - 18:20 ]


    :)

    Ik heb de eerste twee delen gelezen, maar ben nooit aan deel drie begonnen, waar niet echt een reden voor is, behalve dat het lang duurde en ik er toen hij uit was niet echt meer behoefte aan had.
    Het is echt geen 'ingewikkelde literatuur' of zo, gewoon een overduidelijk young adult boek. Ik vond het op zich wel leuk, beter dan Twilight in ieder geval, maar echt goed vond ik het nou ook weer niet. Het was behoorlijk cliché en ik vond sowieso die andere dude leuker dan degene met wie ze eindigt en dat heb ik altijd. (':
    In ieder geval is het oké, maar er zijn veel betere boeken.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb ze nog nooit gelezen, maar ik ben er wel heel erg benieuwd naar omdat er zulke uiteenlopende reacties zijn. Ik denk dat ik ze volgende week eens download en begin.

    @Gilbertson: oh, okay! Dankjewel voor de uitleg. Dat geeft wel wat meer inzicht. Toch veranderd dat niks aan mijn mening over de karakters (hun gedrag op elkaar en de rest van de wereld) en hoe ze liefde neerzetten (zelfde geldt voor Twilight en een handvol andere young adult boeken). Maar dankjewel! =)


    I wonder what it feels like to be a unicorn