• Lieve Quizletters,
    We zijn weer op zoek naar nieuwe bèta's!

    Wat doet een bèta-reader?
    Bèta's kijken de hoofdstukken na die users opsturen, geven commentaar of advies en verbeteren de teksten op de punten die de user aangeeft. Meestal zijn dit "spelling" en/of "grammatica", maar soms zitten er ook meer specifieke vragen tussen.

    Wat wordt er verwacht van een bèta?
    Je moet voldoende kennis hebben van de Nederlandse spelling en grammatica. Ervaring met schrijven is handig. Sta er ook bij stil of je genoeg tijd hebt om iedere maand een bepaald aantal aanvragen te verwerken, want we willen liever geen mensen die na een maand weer stoppen. Als dat geen probleem is en het je leuk lijkt om mensen te helpen met het verbeteren van hun verhalen, kun je je aanmelden.
    Kennis van Engels is geen vereiste, maar het is wel een bonuspunt. Ook als je geen woord Engels spreekt kun je echter nog wel worden aangenomen.

    Hoeveel nieuwe bèta's zullen er komen?
    Ongeveer vijf.

    Hoe gaan de verkiezingen in hun werk?
    Er zijn twee rondes.
    De eerste ronde is open voor iedereen. Hierbij moet je een aantal vragen beantwoorden. Zodra de eerste ronde is gesloten, zal de crew op basis van deze aanmeldingen een groep selecteren die doorgaat naar de tweede ronde.
    De mensen die door zijn naar de tweede ronde krijgen een pb in hun inbox op Quizlet. Ze zullen worden gevraagd zes Nederlandse en één Engelse tekst te verbeteren. De Engelse tekst is een bonus. Je hoeft deze niet per se na te kijken, dus als je geen Engels kunt maar je Nederlands goed is, kun je nog steeds worden aangenomen. De antwoorden op de tweede ronde zullen opnieuw worden nagekeken door de bèta's en de beste kandidaten worden dan aangesteld voor een proefperiode als bèta-reader. Als dat goed verloopt, worden ze officieel lid van de crew.
    Let op! Alle users die door zijn naar de tweede ronde wordt gevraagd dit geheim te houden. Het is belangrijk dat iedereen zich daaraan houdt, want als toch uitlekt dat iemand door is, wordt deze user gediskwalificeerd voor alle toekomstige verkiezingen op Quizlet.

    Hoe meld ik me aan?
    Via het inschrijvingsformulier (link onderaan in deze post). Je beantwoordt de vragen zo goed en eerlijk mogelijk en klikt op verzenden. Dat is alles!

    Tot wanneer blijven de inschrijvingen open?
    De inschrijvingen voor de eerste ronde blijven open tot 1 januari.

    Klik hier om naar het inschrijvingsformulier te gaan!


    Vaak gestelde vragen:
    Hoeveel hoofdstukken moet je per maand nakijken?

    Het is de regel om per bèta ongeveer twintig aanvragen per maand te doen, als er veertig aanvragen openstaan - als ik het niet verkeerd heb. Maar het hangt er dus wel van af hoeveel aanvragen er openstaan.
    Ik weet niet hoe dit bij andere bèta's is, maar ik doe denk ik gemiddeld een half uurtje over een gemiddelde aanvraag, waarbij zowel verhaallijn als spelling is aangevraagd. Daarbij hangt het natuurlijk heel erg van de aanvraag af. Er zijn bijvoorbeeld ook weleens aanvragen met enkel spelling, waarbij er vervolgens maar drie foutjes in staan en daar ben je natuurlijk een stuk sneller klaar mee. (:
    Het is allemaal prima te doen, want ik zit ook in m'n eerste jaar van de universiteit en krijg het aardig voor elkaar om het bèta-readen erbij te doen. Maar het is gewoon belangrijk om te onthouden dat je het wel moet blijven doen en niet een maand niks kan doen of zo - tenzij er een (persoonlijke) reden voor is natuurlijk.


    Kun je je eigenlijk enkel aanmelden voor het Engelse gedeelte?
    Nee, dat kan niet. We zouden heel graag wat mensen hebben die goed Engels kunnen, maar uiteindelijk is toch 95% van de aanvragen in het Nederlands, dus je zult sowieso ook Nederlandse aanvragen moeten kunnen behandelen. Als je goed genoeg Engels kunt is dat natuurlijk een bonuspuntje, maar Nederlands is de basis. ^^


    Mijn Engels is niet goed, is dit een probleem?

    Je hoeft geen Engelse aanvragen nakijken als je dit niet kunt. Dus als je Engels niet goed is maar je Nederlands wel, dan kun je nog steeds aangenomen worden.

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 dec 2013 - 16:44 ]

    Godverdomme. Mijn laptop viel gisteren ineens uit en nu ben ik die pagina met dat formulier kwijt - ja, ik had het met Word moeten schrijven, maar ik vind het zo veel fijner. Nou mag ik opnieuw beginnen, ook al was ik nog niet zo ver. ><

    [ bericht aangepast op 21 dec 2013 - 14:33 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Vuelie schreef:
    Godverdomme. Mijn laptop viel gisteren ineens uit en nu ben ik die pagina met dat formulier kwijt - ja, ik had het met Word moeten schrijven, maar ik vind het zo veel fijner. Nou mag ik opnieuw beginnen, ook al was ik nog niet zo ver. ><


    Ik schrijf alles eerst in Word.
    Maar het lijkt me sowieso niet erg fijn om dat voor te hebben...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hwin schreef:
    (...)

    Ik schrijf alles eerst in Word.
    Maar het lijkt me sowieso niet erg fijn om dat voor te hebben...

    Ik weet niet waarom, maar ik krijg meer inspiratie als ik alles direct op de site zelf schrijf. :'D
    Nou ja, ik zal dan maar opnieuw moeten beginnen ...


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Wanneer zijn eigenlijk ongeveer de tweede ronde en de proefperiode? Mijn tentamenweek begint in ongeveer midden januari en de mondelingen al eerder, dus dan is het wel fijn om het ongeveer te weten.


    Take risks and conquer your fears.

    Wij beginnen 1 januari met nakijken en dat duurt meestal wel een week of twee.
    Daarna komt de tweede ronde en die duurt ook wel langer dan een dag ;)
    No worries.


    I am an idiot, I move.

    Veel succes voor iedereen die deelneemt. Zorg wel dat je zeker genoeg tijd kan vrijmaken om bèta te readen, ik heb daar helaas niet bij stilgestaan toen en heb ik het leuke werkje moeten laten vallen.

    Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar hoeveel mensen gaan er ongeveer door naar de tweede ronde? Dat aantal kan me enigzins hoop geven :')

    Vuelie schreef:
    Godverdomme. Mijn laptop viel gisteren ineens uit en nu ben ik die pagina met dat formulier kwijt - ja, ik had het met Word moeten schrijven, maar ik vind het zo veel fijner. Nou mag ik opnieuw beginnen, ook al was ik nog niet zo ver. ><


    Haha, zoveel hoef je toch niet te schrijven? Ik heb het in ieder geval kort en krachtig gehouden :p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Haha, zoveel hoef je toch niet te schrijven? Ik heb het in ieder geval kort en krachtig gehouden :p

    Oh, houd jij het ook een beetje kort? Gelukkig maar, ik begon me al een beetje zorgen te maken om de lengte. :'D Maar tja, het was toch even balen toen ik zag dat ik het kwijt was ...


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Vuelie schreef:
    (...)
    Oh, houd jij het ook een beetje kort? Gelukkig maar, ik begon me al een beetje zorgen te maken om de lengte. :'D Maar tja, het was toch even balen toen ik zag dat ik het kwijt was ...

    Het blijft inderdaad altijd vervelend als er dingen kwijt raken door zoiets.


    :)

    Vuelie schreef:
    (...)
    Oh, houd jij het ook een beetje kort? Gelukkig maar, ik begon me al een beetje zorgen te maken om de lengte. :'D Maar tja, het was toch even balen toen ik zag dat ik het kwijt was ...


    Haha ja, ik ga echt geen hele essay schrijven waarom ik geschikt ben :p Heb gewoon de punten benoemd and that's it. Bij die eigenschappen heb ik gewoon:
    +
    +
    +
    -
    -
    -
    Et voilà.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Vuelie schreef:
    (...)
    Oh, houd jij het ook een beetje kort? Gelukkig maar, ik begon me al een beetje zorgen te maken om de lengte. :'D Maar tja, het was toch even balen toen ik zag dat ik het kwijt was ...


    Dan heb je het net gedaan en dan ben je het kwijt. Dat lijkt me echt niet leuk. Hopelijk heb je het weer een beetje zoals je het had.

    Cage schreef:
    (...)

    Dan heb je het net gedaan en dan ben je het kwijt. Dat lijkt me echt niet leuk. Hopelijk heb je het weer een beetje zoals je het had.

    Ik zat nog niet eens aan de helft (ik ben erg traag met zulke dingen en werk in een heel rare volgorde), maar dat is heel aardig van je, bedankt! Jij ook veel succes met je formulier, trouwens. =)

    [ bericht aangepast op 21 dec 2013 - 21:12 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Vuelie schreef:
    (...)
    Ik zat nog niet eens aan de helft (ik ben erg traag met zulke dingen en werk in een heel rare volgorde), maar dat is heel aardig van je, bedankt! Jij ook veel succes met je formulier, trouwens. =)


    O, dat scheelt dan wel weer, toch? Bedankt (:

    Ik heb inmiddels volgens mij overal halve essays staan :'D Die slechte eigenschappen, nog twee en ik weet het niet, help :')

    [ bericht aangepast op 21 dec 2013 - 22:10 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis