• Lieve Quizletters,
    We zijn weer op zoek naar nieuwe bèta's!

    Wat doet een bèta-reader?
    Bèta's kijken de hoofdstukken na die users opsturen, geven commentaar of advies en verbeteren de teksten op de punten die de user aangeeft. Meestal zijn dit "spelling" en/of "grammatica", maar soms zitten er ook meer specifieke vragen tussen.

    Wat wordt er verwacht van een bèta?
    Je moet voldoende kennis hebben van de Nederlandse spelling en grammatica. Ervaring met schrijven is handig. Sta er ook bij stil of je genoeg tijd hebt om iedere maand een bepaald aantal aanvragen te verwerken, want we willen liever geen mensen die na een maand weer stoppen. Als dat geen probleem is en het je leuk lijkt om mensen te helpen met het verbeteren van hun verhalen, kun je je aanmelden.
    Kennis van Engels is geen vereiste, maar het is wel een bonuspunt. Ook als je geen woord Engels spreekt kun je echter nog wel worden aangenomen.

    Hoeveel nieuwe bèta's zullen er komen?
    Ongeveer vijf.

    Hoe gaan de verkiezingen in hun werk?
    Er zijn twee rondes.
    De eerste ronde is open voor iedereen. Hierbij moet je een aantal vragen beantwoorden. Zodra de eerste ronde is gesloten, zal de crew op basis van deze aanmeldingen een groep selecteren die doorgaat naar de tweede ronde.
    De mensen die door zijn naar de tweede ronde krijgen een pb in hun inbox op Quizlet. Ze zullen worden gevraagd zes Nederlandse en één Engelse tekst te verbeteren. De Engelse tekst is een bonus. Je hoeft deze niet per se na te kijken, dus als je geen Engels kunt maar je Nederlands goed is, kun je nog steeds worden aangenomen. De antwoorden op de tweede ronde zullen opnieuw worden nagekeken door de bèta's en de beste kandidaten worden dan aangesteld voor een proefperiode als bèta-reader. Als dat goed verloopt, worden ze officieel lid van de crew.
    Let op! Alle users die door zijn naar de tweede ronde wordt gevraagd dit geheim te houden. Het is belangrijk dat iedereen zich daaraan houdt, want als toch uitlekt dat iemand door is, wordt deze user gediskwalificeerd voor alle toekomstige verkiezingen op Quizlet.

    Hoe meld ik me aan?
    Via het inschrijvingsformulier (link onderaan in deze post). Je beantwoordt de vragen zo goed en eerlijk mogelijk en klikt op verzenden. Dat is alles!

    Tot wanneer blijven de inschrijvingen open?
    De inschrijvingen voor de eerste ronde blijven open tot 1 januari.

    Klik hier om naar het inschrijvingsformulier te gaan!


    Vaak gestelde vragen:
    Hoeveel hoofdstukken moet je per maand nakijken?

    Het is de regel om per bèta ongeveer twintig aanvragen per maand te doen, als er veertig aanvragen openstaan - als ik het niet verkeerd heb. Maar het hangt er dus wel van af hoeveel aanvragen er openstaan.
    Ik weet niet hoe dit bij andere bèta's is, maar ik doe denk ik gemiddeld een half uurtje over een gemiddelde aanvraag, waarbij zowel verhaallijn als spelling is aangevraagd. Daarbij hangt het natuurlijk heel erg van de aanvraag af. Er zijn bijvoorbeeld ook weleens aanvragen met enkel spelling, waarbij er vervolgens maar drie foutjes in staan en daar ben je natuurlijk een stuk sneller klaar mee. (:
    Het is allemaal prima te doen, want ik zit ook in m'n eerste jaar van de universiteit en krijg het aardig voor elkaar om het bèta-readen erbij te doen. Maar het is gewoon belangrijk om te onthouden dat je het wel moet blijven doen en niet een maand niks kan doen of zo - tenzij er een (persoonlijke) reden voor is natuurlijk.


    Kun je je eigenlijk enkel aanmelden voor het Engelse gedeelte?
    Nee, dat kan niet. We zouden heel graag wat mensen hebben die goed Engels kunnen, maar uiteindelijk is toch 95% van de aanvragen in het Nederlands, dus je zult sowieso ook Nederlandse aanvragen moeten kunnen behandelen. Als je goed genoeg Engels kunt is dat natuurlijk een bonuspuntje, maar Nederlands is de basis. ^^


    Mijn Engels is niet goed, is dit een probleem?

    Je hoeft geen Engelse aanvragen nakijken als je dit niet kunt. Dus als je Engels niet goed is maar je Nederlands wel, dan kun je nog steeds aangenomen worden.

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 dec 2013 - 16:44 ]

    Ik vraag me af hoeveel woorden jullie hebben? (krul) Ik heb er zoals eerder gezegd 371.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Vuelie schreef:
    Ik vraag me af hoeveel woorden jullie hebben? (krul) Ik heb er zoals eerder gezegd 371.


    Woorden?


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    (...)

    Woorden?

    Woorden in de aanmelding.
    Ik was eerst een beetje bang dat alles veel te kort zou worden, maar nu vind ik het wel oké. c:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Vuelie schreef:
    (...)
    Woorden in de aanmelding.
    Ik was eerst een beetje bang dat alles veel te kort zou worden, maar nu vind ik het wel oké. c:


    Dat heb ik dus niet bijgehouden, omdat ik het niet in Word of zo heb gedaan, haha. Maar als een crewlid zo lief zou zijn mijn aanmelding terug te sturen via PB, kan ik wel even kijken hoeveel woorden mijn aanmelding heeft, want ik ben toch benieuwd, eigenlijk. ^^


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    (...)

    Dat heb ik dus niet bijgehouden, omdat ik het niet in Word of zo heb gedaan, haha. Maar als een crewlid zo lief zou zijn mijn aanmelding terug te sturen via PB, kan ik wel even kijken hoeveel woorden mijn aanmelding heeft, want ik ben toch benieuwd, eigenlijk. ^^


    Wij kunnen de aanmeldingen niet zien. Dat kan pas weer als we ze moeten beoordelen.


    Bovendien zou ik geen wedstrijdjes maken van het aantal woorden dat je gebruikt. Van alle dingen die belangrijk zijn in een aanmelding, staat dat erg ver onderaan. Het gaat aan de kwaliteit, niet de kwantiteit. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Wij kunnen de aanmeldingen niet zien. Dat kan pas weer als we ze moeten beoordelen.


    Bovendien zou ik geen wedstrijdjes maken van het aantal woorden dat je gebruikt. Van alle dingen die belangrijk zijn in een aanmelding, staat dat erg ver onderaan. Het gaat aan de kwaliteit, niet de kwantiteit. :'D


    Oh, oké, jammer.
    Dat weet ik en klopt inderdaad. Maar ik wilde gewoon kijken of de mijne lang is vergelijken andere aanmeldingen, alleen dat. Dus ik wilde geen wedstrijdje maken of zoiets. :')


    Some people are art and do art at the same time

    Ik kan niet wachten om alle aanmeldingen te beoordelen :Y)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik moet m'n goede eigenschappen nog steeds afwerken. Urgh.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Vuelie schreef:
    Ik vraag me af hoeveel woorden jullie hebben? (krul) Ik heb er zoals eerder gezegd 371.


    Ik zit nu aan 671 (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Latier schreef:
    (...)

    Ik zit nu aan 671 (:


    Ik heb er niet op gelet, maar ik heb er geloof ik veel minder. Ik heb niet zoveel woorden nodig om me uit te drukken xd

    Cage schreef:
    (...)

    Ik heb er niet op gelet, maar ik heb er geloof ik veel minder. Ik heb niet zoveel woorden nodig om me uit te drukken xd


    Ik heb bij elke eigenschap een uitleg van hier tot in Tokio gegeven. Ben nu bezig met de laatste goede eigenschap (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wauw ik heb maar heel weinig woorden gebruikt, rond de 200, maar ik heb nooit veel woorden nodig voor antwoorden.


    Take risks and conquer your fears.

    Als je veel woorden nodig hebt om ons te overtuigen, ben je nog niet beter ^^
    Als je iets bondig kunt vertellen, kan dat soms veel beter zijn.
    Dus, niet stressen over dat woordenaantal.


    I am an idiot, I move.

    Gestalt schreef:
    Als je veel woorden nodig hebt om ons te overtuigen, ben je nog niet beter ^^
    Als je iets bondig kunt vertellen, kan dat soms veel beter zijn.
    Dus, niet stressen over dat woordenaantal.


    Nou, het bondig vertellen zou me ook wel lukken, maar ik geef er gewoon graag een uitleg aan.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Even een kort vraagje;
    Gaan jullie alleen naar de ingezonden formulieren kijken of ook naar story's/quizzen/reactie's? Want in dat geval kan ik me maar beter niet opgeven.. Ik ben slecht in het verbeteren van mijn eigen fouten >.<


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'