• Lieve Quizletters,
    We zijn weer op zoek naar nieuwe bèta's!

    Wat doet een bèta-reader?
    Bèta's kijken de hoofdstukken na die users opsturen, geven commentaar of advies en verbeteren de teksten op de punten die de user aangeeft. Meestal zijn dit "spelling" en/of "grammatica", maar soms zitten er ook meer specifieke vragen tussen.

    Wat wordt er verwacht van een bèta?
    Je moet voldoende kennis hebben van de Nederlandse spelling en grammatica. Ervaring met schrijven is handig. Sta er ook bij stil of je genoeg tijd hebt om iedere maand een bepaald aantal aanvragen te verwerken, want we willen liever geen mensen die na een maand weer stoppen. Als dat geen probleem is en het je leuk lijkt om mensen te helpen met het verbeteren van hun verhalen, kun je je aanmelden.
    Kennis van Engels is geen vereiste, maar het is wel een bonuspunt. Ook als je geen woord Engels spreekt kun je echter nog wel worden aangenomen.

    Hoeveel nieuwe bèta's zullen er komen?
    Ongeveer vijf.

    Hoe gaan de verkiezingen in hun werk?
    Er zijn twee rondes.
    De eerste ronde is open voor iedereen. Hierbij moet je een aantal vragen beantwoorden. Zodra de eerste ronde is gesloten, zal de crew op basis van deze aanmeldingen een groep selecteren die doorgaat naar de tweede ronde.
    De mensen die door zijn naar de tweede ronde krijgen een pb in hun inbox op Quizlet. Ze zullen worden gevraagd zes Nederlandse en één Engelse tekst te verbeteren. De Engelse tekst is een bonus. Je hoeft deze niet per se na te kijken, dus als je geen Engels kunt maar je Nederlands goed is, kun je nog steeds worden aangenomen. De antwoorden op de tweede ronde zullen opnieuw worden nagekeken door de bèta's en de beste kandidaten worden dan aangesteld voor een proefperiode als bèta-reader. Als dat goed verloopt, worden ze officieel lid van de crew.
    Let op! Alle users die door zijn naar de tweede ronde wordt gevraagd dit geheim te houden. Het is belangrijk dat iedereen zich daaraan houdt, want als toch uitlekt dat iemand door is, wordt deze user gediskwalificeerd voor alle toekomstige verkiezingen op Quizlet.

    Hoe meld ik me aan?
    Via het inschrijvingsformulier (link onderaan in deze post). Je beantwoordt de vragen zo goed en eerlijk mogelijk en klikt op verzenden. Dat is alles!

    Tot wanneer blijven de inschrijvingen open?
    De inschrijvingen voor de eerste ronde blijven open tot 1 januari.

    Klik hier om naar het inschrijvingsformulier te gaan!


    Vaak gestelde vragen:
    Hoeveel hoofdstukken moet je per maand nakijken?

    Het is de regel om per bèta ongeveer twintig aanvragen per maand te doen, als er veertig aanvragen openstaan - als ik het niet verkeerd heb. Maar het hangt er dus wel van af hoeveel aanvragen er openstaan.
    Ik weet niet hoe dit bij andere bèta's is, maar ik doe denk ik gemiddeld een half uurtje over een gemiddelde aanvraag, waarbij zowel verhaallijn als spelling is aangevraagd. Daarbij hangt het natuurlijk heel erg van de aanvraag af. Er zijn bijvoorbeeld ook weleens aanvragen met enkel spelling, waarbij er vervolgens maar drie foutjes in staan en daar ben je natuurlijk een stuk sneller klaar mee. (:
    Het is allemaal prima te doen, want ik zit ook in m'n eerste jaar van de universiteit en krijg het aardig voor elkaar om het bèta-readen erbij te doen. Maar het is gewoon belangrijk om te onthouden dat je het wel moet blijven doen en niet een maand niks kan doen of zo - tenzij er een (persoonlijke) reden voor is natuurlijk.


    Kun je je eigenlijk enkel aanmelden voor het Engelse gedeelte?
    Nee, dat kan niet. We zouden heel graag wat mensen hebben die goed Engels kunnen, maar uiteindelijk is toch 95% van de aanvragen in het Nederlands, dus je zult sowieso ook Nederlandse aanvragen moeten kunnen behandelen. Als je goed genoeg Engels kunt is dat natuurlijk een bonuspuntje, maar Nederlands is de basis. ^^


    Mijn Engels is niet goed, is dit een probleem?

    Je hoeft geen Engelse aanvragen nakijken als je dit niet kunt. Dus als je Engels niet goed is maar je Nederlands wel, dan kun je nog steeds aangenomen worden.

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 dec 2013 - 16:44 ]

    Aha, ik had een beetje gehoopt op moderator verkiezingen. -Niet dat dit niet goed is-
    Ik wil me met alle liefde aanmelden, maar zucht. Mijn Nederlands faalt soms best hard als het gaat om d'tjes en t'tjes.. D:

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Hoezo is het gek dat je het met mij eens bent? :'D En inderdaad, iemands schrijfstijl is herkenbaar, maar geen idee wat je daaraan zou kunnen doen. (Bemiddelaars zouden dingen kunnen herschrijven, maar dat zou teveel tijd kosten (cat))


    Nou, vanwege het feit dat we het vaak oneens zijn xd daarom is dat best gek.
    Nou ja, je zou een meerkeuzetest kunnen invoeren of iets, maar dan moet je wel heel veel vragen hebben, zodat je niet te veel mensen hebt in die 2e ronde en daarbij zijn veel vragen die je stelt waarschijnlijk ook nog wel relatief of kunnen ze anders geïnterpreteerd worden op een manier dat het wel weer klopt. Dus ik denk niet dat je iets kan doen aan het schrijfstijl-probleem xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wel, ik heb mijn formulier net verzonden. :Y)

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 21:22 ]

    @ Mitchell, dan wordt het wel onmogelijk om dingen als activiteit op het forum, gedrag op de site in het algemeen en meer van dat soort dingen na te gaan.


    I am an idiot, I move.

    *gaat dit stilletjes volgen tot haar grootste spijt*


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Korte vraag; over die eigenschappen, zijn dit dan eigenschappen in het algemeen of eigenschapen rond het onderwerp taal?
    Ik lees dat deze vraag al is beantwoord op pagina 4, laat dus maar zitten!

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 21:25 ]

    Ik heb me aangemeld.
    Normaal zou ik het niet zo snel doen, maar ik kreeg van mijn Nederlands docent vandaag het compliment
    dat mijn Nederlands qua taalbeheersing en spelling echt heel goed is


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Gestalt schreef:
    @ Mitchell, dan wordt het wel onmogelijk om dingen als activiteit op het forum, gedrag op de site in het algemeen en meer van dat soort dingen na te gaan.
    Hmmm, dat is ook weer waar. Activiteit zouden de bemiddelaars nog kunnen doorgeven, maar bij gedrag loopt het inderdaad vast, omdat er dan ook persoonlijke gevoelens bij zouden kunnen komen. Hmm... Jammer, leek me een goed idee.

    Taka schreef:
    Nou, vanwege het feit dat we het vaak oneens zijn xd daarom is dat best gek.
    Nou ja, je zou een meerkeuzetest kunnen invoeren of iets, maar dan moet je wel heel veel vragen hebben, zodat je niet te veel mensen hebt in die 2e ronde en daarbij zijn veel vragen die je stelt waarschijnlijk ook nog wel relatief of kunnen ze anders geïnterpreteerd worden op een manier dat het wel weer klopt. Dus ik denk niet dat je iets kan doen aan het schrijfstijl-probleem xd
    True, maar dat betekent niet dat ik geen goeie ideeen heb :Y) Maaaar inderdaad, het schrijfstijl lijkt me onmogelijk op te lossen zonder nog meer tijd en moeite er in te stoppen.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 21:24 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Pluviophile schreef:
    Korte vraag; over die eigenschappen, zijn dit dan eigenschappen in het algemeen of eigenschapen rond het onderwerp taal?


    Dat is net beantwoord... Algemeen.


    Your make-up is terrible

    Pluviophile schreef:
    Korte vraag; over die eigenschappen, zijn dit dan eigenschappen in het algemeen of eigenschapen rond het onderwerp taal?
    Ik lees dat deze vraag al is beantwoord op pagina 4, laat dus maar zitten!

    Algemeen ^^


    I am an idiot, I move.

    DarkSavior schreef:
    (...)True, maar dat betekent niet dat ik geen goeie ideeen heb :Y) Maaaar inderdaad, het schrijfstijl lijkt me onmogelijk op te lossen zonder nog meer tijd en moeite er in te stoppen.


    Jaaa, dat klopt, misschien wordt het maar eens tijd dat je die meer gaat tonen, zoals deze. Hahaha, ene grap je hoor. Ik zie wel dat je veel doet en kan doen voor de site, maar dat betekent alleen nog niet dat ik het er altijd mee eens ben. Dus ik blijf lekker kritisch zoals altijd en wacht rustig op die goede ideeën van je.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Jaaa, dat klopt, misschien wordt het maar eens tijd dat je die meer gaat tonen, zoals deze. Hahaha, ene grap je hoor. Ik zie wel dat je veel doet en kan doen voor de site, maar dat betekent alleen nog niet dat ik het er altijd mee eens ben. Dus ik blijf lekker kritisch zoals altijd en wacht rustig op die goede ideeën van je.

    Doe dat gerust, want het is niet goed als iedereen het met je eens is :Y) Goed, dan zal ik nu maar weer eens on-topic gaan.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 21:32 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik wilde dit altijd heel graag, maar ik ben heel erg bang dat ik te weinig tijd heb =(
    Nouja, succes voor degenen die wel meedoen!


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Waaaaat?
    Oké, ik weet niet of ik moet mee doe, maar ik zou heel graag... Ik twijfel nog even.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hwin schreef:
    Waaaaat?
    Oké, ik weet niet of ik moet mee doe, maar ik zou heel graag... Ik twijfel nog even.

    Jij moet echt meedoen, Leah. Dat geldt trouwens voor iedereen die mee wil doen, maar onzeker is. Niet geschoten is altijd mis.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 21:59 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it