• Lieve Quizletters,
    We zijn weer op zoek naar nieuwe bèta's!

    Wat doet een bèta-reader?
    Bèta's kijken de hoofdstukken na die users opsturen, geven commentaar of advies en verbeteren de teksten op de punten die de user aangeeft. Meestal zijn dit "spelling" en/of "grammatica", maar soms zitten er ook meer specifieke vragen tussen.

    Wat wordt er verwacht van een bèta?
    Je moet voldoende kennis hebben van de Nederlandse spelling en grammatica. Ervaring met schrijven is handig. Sta er ook bij stil of je genoeg tijd hebt om iedere maand een bepaald aantal aanvragen te verwerken, want we willen liever geen mensen die na een maand weer stoppen. Als dat geen probleem is en het je leuk lijkt om mensen te helpen met het verbeteren van hun verhalen, kun je je aanmelden.
    Kennis van Engels is geen vereiste, maar het is wel een bonuspunt. Ook als je geen woord Engels spreekt kun je echter nog wel worden aangenomen.

    Hoeveel nieuwe bèta's zullen er komen?
    Ongeveer vijf.

    Hoe gaan de verkiezingen in hun werk?
    Er zijn twee rondes.
    De eerste ronde is open voor iedereen. Hierbij moet je een aantal vragen beantwoorden. Zodra de eerste ronde is gesloten, zal de crew op basis van deze aanmeldingen een groep selecteren die doorgaat naar de tweede ronde.
    De mensen die door zijn naar de tweede ronde krijgen een pb in hun inbox op Quizlet. Ze zullen worden gevraagd zes Nederlandse en één Engelse tekst te verbeteren. De Engelse tekst is een bonus. Je hoeft deze niet per se na te kijken, dus als je geen Engels kunt maar je Nederlands goed is, kun je nog steeds worden aangenomen. De antwoorden op de tweede ronde zullen opnieuw worden nagekeken door de bèta's en de beste kandidaten worden dan aangesteld voor een proefperiode als bèta-reader. Als dat goed verloopt, worden ze officieel lid van de crew.
    Let op! Alle users die door zijn naar de tweede ronde wordt gevraagd dit geheim te houden. Het is belangrijk dat iedereen zich daaraan houdt, want als toch uitlekt dat iemand door is, wordt deze user gediskwalificeerd voor alle toekomstige verkiezingen op Quizlet.

    Hoe meld ik me aan?
    Via het inschrijvingsformulier (link onderaan in deze post). Je beantwoordt de vragen zo goed en eerlijk mogelijk en klikt op verzenden. Dat is alles!

    Tot wanneer blijven de inschrijvingen open?
    De inschrijvingen voor de eerste ronde blijven open tot 1 januari.

    Klik hier om naar het inschrijvingsformulier te gaan!


    Vaak gestelde vragen:
    Hoeveel hoofdstukken moet je per maand nakijken?

    Het is de regel om per bèta ongeveer twintig aanvragen per maand te doen, als er veertig aanvragen openstaan - als ik het niet verkeerd heb. Maar het hangt er dus wel van af hoeveel aanvragen er openstaan.
    Ik weet niet hoe dit bij andere bèta's is, maar ik doe denk ik gemiddeld een half uurtje over een gemiddelde aanvraag, waarbij zowel verhaallijn als spelling is aangevraagd. Daarbij hangt het natuurlijk heel erg van de aanvraag af. Er zijn bijvoorbeeld ook weleens aanvragen met enkel spelling, waarbij er vervolgens maar drie foutjes in staan en daar ben je natuurlijk een stuk sneller klaar mee. (:
    Het is allemaal prima te doen, want ik zit ook in m'n eerste jaar van de universiteit en krijg het aardig voor elkaar om het bèta-readen erbij te doen. Maar het is gewoon belangrijk om te onthouden dat je het wel moet blijven doen en niet een maand niks kan doen of zo - tenzij er een (persoonlijke) reden voor is natuurlijk.


    Kun je je eigenlijk enkel aanmelden voor het Engelse gedeelte?
    Nee, dat kan niet. We zouden heel graag wat mensen hebben die goed Engels kunnen, maar uiteindelijk is toch 95% van de aanvragen in het Nederlands, dus je zult sowieso ook Nederlandse aanvragen moeten kunnen behandelen. Als je goed genoeg Engels kunt is dat natuurlijk een bonuspuntje, maar Nederlands is de basis. ^^


    Mijn Engels is niet goed, is dit een probleem?

    Je hoeft geen Engelse aanvragen nakijken als je dit niet kunt. Dus als je Engels niet goed is maar je Nederlands wel, dan kun je nog steeds aangenomen worden.

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 dec 2013 - 16:44 ]

    PapiIlon schreef:
    (...)
    Jij moet echt meedoen, Leah.


    Thanks <3
    Nou, jij zeker ook, maar daar twijfel je waarschijnlijk zelfs niet over, om je in te schrijven (:
    Ik ga nog even zien wat ik invul bij die dingen (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gilbertson schreef:
    Twijfels..


    Doen, jij.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Hoezo is het gek dat je het met mij eens bent? :'D En inderdaad, iemands schrijfstijl is herkenbaar, maar geen idee wat je daaraan zou kunnen doen. (Bemiddelaars zouden dingen kunnen herschrijven, maar dat zou teveel tijd kosten (cat))
    Dat laatste gaat niet hea, want dan kunnen de beta's niet zien hoe goed hun lapje tekst is geschreven en dat zal in dit geval wel grotendeels ook meetellen. Ik zou toch niemand goedkeuren met een dikke vette dt fout als die beta wilt worden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ga nu echt 50.000 keer mijn aanmelding nalezen op domme schrijffouten voor ik hem verstuur (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik weet nog niet of ik mee wil doen. Ik verbeter altijd alles en iedereen om me heen, ik weet niet, ik zie fouten vaak meteen. Maar ik twijfel of ik genoeg tijd heb.


    Say you love me, and the silence will set you free.

    Nog even een vraagje: er werd gezegd dat je, als je door bent naar de tweede ronde, je dat geheim moet houden.
    Moet je het ook geheim houden als je niet door bent? (gewoon een vraag (: )


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oké, misschien dom om te vragen, maar kunnen jullie tijdens de verkiezingen het strafblad van mensen zien en letten jullie daarop? Niet dat ik me daar veel zorgen om maak, want naar mijn weten is mijn strafblad nog leeg, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. En nu zie ik dat dat eigenlijk een héél domme vraag is.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 22:10 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik twijfel. Maar ik denk toch niet door te komen, zo goed ben ik ook weer niet in de Nederlandse taal. Maar proberen kan toch, of mag dat niet? :S


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Woah, jullie zijn echt snel met het vullen van dit topic, haha. Ik ben even niet online en moet meteen al zeven pagina's bijlezen. :'D

    Heel veel succes allemaal, trouwens. May the commas be ever in your favor. :Y)

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 22:30 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Aha, zat er al aan te komen, vond ik. Ik ga dit niet doen, want ik heb er geen tijd voor en ik wil geen betareader worden. 't Is wel iets voor mij (grammarnazi speaking), maar ik zou véél liever bemiddelaar worden. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Hwin schreef:
    Nog even een vraagje: er werd gezegd dat je, als je door bent naar de tweede ronde, je dat geheim moet houden.
    Moet je het ook geheim houden als je niet door bent? (gewoon een vraag (: )


    Als je niet door bent weet je waarschijnlijk niet eens dat de tweede ronde is begonnen, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Je hebt dan helemaal niets geheim te houden. ^^



    PapiIlon schreef:
    Oké, misschien dom om te vragen, maar kunnen jullie tijdens de verkiezingen het strafblad van mensen zien en letten jullie daarop? Niet dat ik me daar veel zorgen om maak, want naar mijn weten is mijn strafblad nog leeg, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. En nu zie ik dat dat eigenlijk een héél domme vraag is.


    Ja, we kunnen dat zien bij de aanmeldingen (of dat was vorig jaar tenminste zo - misschien dat dit jaar alleen de mods het kunnen zien, ik weet het niet honderd procent zeker). Er wordt uiteraard wel enigszins op gelet, maar vooral door de mods. Als er iets op je strafblad staat hoeft dat overigens niet meteen te betekenen dat je geen kans meer maakt. Vanwege een reclamestraf van een jaar geleden zul je echt niet worden afgekeurd.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square, kan je - je strafblad ook zien? Nu, op dit moment.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    CityOwl schreef:
    Square, kan je - je strafblad ook zien? Nu, op dit moment.


    Je kunt het niet zelf zien, maar je kunt wel een mod pb'en en erom vragen. Zij zijn de enigen die de strafbladen van users kunnen bekijken.

    Dat is tenminste wat ik altijd begrepen heb. Ik heb zelf nooit mijn strafblad willen zien, dus als ik iets doms zeg, moet een mod me even verbeteren. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik kan me onwijs storen aan grammaticale fouten, zowel in het Nederlands als in het Engels. Bijvoorbeeld "ik vindt" "I did walked too the shop" o.i.d. :p Dus mensen wat bijbrengen daarover zou ik prima vinden, maar ik ben dan ook weer zo lui dat ik geen zin zou hebben om te kijken hoe het verhaal in elkaar zit en of de personages wel goed uitgedacht zijn ofzo. Dus ook al ben ik een dikke grammarnazi en ben ik kritizch op schrijfwerk pas ik toch maar :p

    De rest wel succes (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Taka schreef:
    Lijkt mij eigenlijk op zich nog best leuk werk, misschien veel, maar dat heb ik er wel voor over.
    Toch maar eens een poging wagen.

    Mocht ik het worden, dan moet ik waarschijnlijk wel afscheid nemen van mijn :P.
    Hmm tja, je kan niet alles hebben xd

    Ik vind het inderdaad eigenlijk wel iets voor jou.


    Don't walk. Run, you sheep, run.