• Ik ben er dinsdag achter gekomen dat één van mijn verhalen was gekopieërd door iemand en het onder haar eigen naam had geplaatst op Wattpad. Ik heb haar een berichtje gestuurd en ik heb het verhaal gemeld. Ik was hier natuurlijk totaal niet blij mee, maargoed het was maar 1 persoon en 1 kopie (dacht ik)
    Nu ben ik er dus net achter gekomen dat mijn verhaal op nog een ander account op Wattpad staat. Weer heb ik de persoon een berichtje gestuurd en het verhaal gemeld. Maar als topje op de ijsberg kwam ik er achter dat er nog een kopie van mijn verhaal te vinden was, maar dan op een andere site. Hier kon je jammer genoeg het verhaal niet melden dus ik heb daar een account aangemaakt om de beheerder te kunnen vragen het kopie van mijn verhaal te verwijderen.
    Bij alle meldingen heb ik bewijs meegegeven door middel van een link van mijn verhaal met daarbij een zichtbare datum. (Mijn verhaal is meer dan een jaar eerder gepost dan alle kopieën)

    Zoals de titel al zegt, ik kan wel huilen.

    Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt? Wat hebben jullie toen gedaan, en is het kopie daarna verwijderd?

    Ik ging nog even verder zoeken, en vind mijn verhaal ook nog terug als post op een forum.



    Goed nieuws!
    Mijn verhaal is nu op alle vier de plekken verwijderd!!

    [ bericht aangepast op 29 dec 2013 - 16:25 ]


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Whut ik vind het echt niet kunnen als mensen dat doen.
    Ik bedoel: als je een mooi verhaal leest ga je dat toch niet zomaar kopiëren en zeggen dat jij het gemaakt hebt? :o
    Echt ik kan daar niet tegen.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Whut. Nu is jouw verhaal dus vier keer gekopieerd? The fuck. Wat rot voor je, hopelijk worden het er niet meer!
    Ik heb nog nooit zoiets gehad.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Wow. Oh, daar heb ik echt een hekel aan. Ga lekker zelf schrijven in plaats van iemands verhalen te jatten. Echt zielig.

    En nee, ik heb zoiets niet gehad voor zover ik weet, maar wel een keer dat iemand mijn character sheet helemaal overnam voor een RPG hier en toen alleen de naam had veranderd.
    En dat iemand waarmee ik vroeger omging claimde dat zij die mooie tekening had gemaakt, ze liet die toen aan me zien op school, maar dat zij echt lelijk tekent. Dus het kon no way van haar zijn.
    En nog iets, maar dat ben ik vergeten :')


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bedankt voor jullie steunende reacties.
    @Square, De verhalen staat er jammer genoeg nog wel allemaal, maar ik hoop dat ze binnenkort allemaal verwijderd worden.
    @DarkSavior, Het gaat om dit verhaal: Haunted suïcide
    @Vuelie, Het verhaal is 4 keer gekopieerd ja. Ten minste vor zover ik op internet kan vinden. Ik hoop niet dat het ook nog ergens op een afgeschermde site ofzo staat.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    wauw dat is echt erg :S
    Dat mensen zo laag kunnen zinken


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Wauw, dat is echt erg! Ik snap niet dat iemand dat zomaar doet.

    Het is wel een erg goed stukje, btw. Ik heb het even gelezen.. :')


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Somniar schreef:
    Wauw, dat is echt erg! Ik snap niet dat iemand dat zomaar doet.

    Het is wel een erg goed stukje, btw. Ik heb het even gelezen.. :')

    Dankje!


    1 van de 4 kopieën is ondertussen verwijderd waarbij er om uitleg gevraagd is van degene die het heeft geplaatst. Nog drie te gaan.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Maar.. Je denkt toch ook niet van: "Goh, lk vind the Hobbit zon Goed verhaal, laat lk hem op lnternet zetten en doen of het de mijne ls, Tolkien merkt het toch niet.." ;s


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    Maar.. Je denkt toch ook niet van: "Goh, lk vind the Hobbit zon Goed verhaal, laat lk hem op lnternet zetten en doen of het de mijne ls, Tolkien merkt het toch niet.." ;s


    Toch gebeurt het heel vaak... Jammer genoeg. Cassandra Clare was, in haar jongere fanfiction.net-jaren, ook een plagiaatpleger. Je kunt het tegenwoordig van iedereen verwachten.

    Wat rot voor je. Ik hoop dat al de kopieën van internet verdwijnen, want het is natuurlijk niet eerlijk en al helemaal niet leuk voor jou.


    Searching heavens for another earth

    Bah, dat is echt een verschrikkelijke rotstreek. Echt, ik heb een hekel aan plagiaat. Wel goed gereageerd er op, trouwens.


    Tijd voor koffie.

    Weet je wat? Je moet het als een compliment opvatten. Ze vinden je eigenlijk geweldig schrijven en wilden daarom je verhaal onder hun naam zetten, zodat zij juist complimentjes krijgen. Dus ze zijn hartstikke jaloers op je.

    Maar strontvervelend dat ze dat doen! Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt.. Op welke site is je verhaal online?


    Some people are art and do art at the same time

    Nyctophilia schreef:
    (...)
    Dankje!


    1 van de 4 kopieën is ondertussen verwijderd waarbij er om uitleg gevraagd is van degene die het heeft geplaatst. Nog drie te gaan.


    Nou, dat is er in ieder geval al 1. Ik hoop voor je dat het snel opgelost is!


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Wow, dat is echt heel stom. Ik hoop voor jou dat ze worden weggehaald. En anders kun je het als compliment opnemen? Iedereen zou graag zo'n verhaal kunnen schrijven? (:
    Bij mij is het nog niet gebeurd met een verhaal, maar wel met een gedicht. Dat was op een andere site en ik kwam heel toevallig op iemands profiel waar ik mijn gedicht zag opstaan, zonder vermelding door wie het was geschreven. Dat was best raar.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Op welke sites stond het dan nog? Wattpad, en?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Nahh, dat is zo triest eh (cat)
    Ik hoop voor je dat ze alle vier worden verwijderd en gelukkig is er al één iemand die het licht heeft gezien. Heel naar voor je dit.. Mooi verhaal trouwens!


    Everything is illuminated by the light of our past.