• Ik ben er dinsdag achter gekomen dat één van mijn verhalen was gekopieërd door iemand en het onder haar eigen naam had geplaatst op Wattpad. Ik heb haar een berichtje gestuurd en ik heb het verhaal gemeld. Ik was hier natuurlijk totaal niet blij mee, maargoed het was maar 1 persoon en 1 kopie (dacht ik)
    Nu ben ik er dus net achter gekomen dat mijn verhaal op nog een ander account op Wattpad staat. Weer heb ik de persoon een berichtje gestuurd en het verhaal gemeld. Maar als topje op de ijsberg kwam ik er achter dat er nog een kopie van mijn verhaal te vinden was, maar dan op een andere site. Hier kon je jammer genoeg het verhaal niet melden dus ik heb daar een account aangemaakt om de beheerder te kunnen vragen het kopie van mijn verhaal te verwijderen.
    Bij alle meldingen heb ik bewijs meegegeven door middel van een link van mijn verhaal met daarbij een zichtbare datum. (Mijn verhaal is meer dan een jaar eerder gepost dan alle kopieën)

    Zoals de titel al zegt, ik kan wel huilen.

    Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt? Wat hebben jullie toen gedaan, en is het kopie daarna verwijderd?

    Ik ging nog even verder zoeken, en vind mijn verhaal ook nog terug als post op een forum.



    Goed nieuws!
    Mijn verhaal is nu op alle vier de plekken verwijderd!!

    [ bericht aangepast op 29 dec 2013 - 16:25 ]


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    @GreaterGood, Dankje, het is op zulke momenten echt heel moeilijk om beleefd te blijven.
    @Gifts en Zaiphon, Het staat dus op twee Wattpad accounts (waarbij de gene die het plaatste beide verschikkelijk slecht zijn in de Nederlandse taal) Het stond op onlineverhalen.nl (Daar is het gelukkig door de beheerder zo ingesteld zodat niemand het meer kan zien en hij heeft de persoon erop aangesproken) en het staat op het forum van nl.gosupermodel.com (waar ik denk ik nog het minst blij mee ben)
    @Tuala, bij gedichten is het net zo erg. Heb je er een melding van gedaan toen? Misschien moet ik ook eens mijn gedichten gaan nakijken op plagiaat.
    @Bootin, Dankje! De beheerder van de site heeft het verhaal voor andere onzichtbaar gemaakt, dus ik hoop inderdaad dat die persoon het licht nog gaat zien, want een ander verhaal dat daar stond had ze ook al gestolen. Daar had ze ook positieve reacties op en daar regeerde ze ook op alsof ze het verhaal zelf had geschreven. Volgens mij ben je echt ziek in je hoofd als je dat doet. Ik snap niet hoe je je dan niet schuldig kan voelen.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Mijn meesterwerken heb ik goed bewaard en zal niemand behalve ik zelf ooit kunnen kopiëren of stelen, tenzij het een professionele hacker is, maar ik neem het risico wel dat zoiets niet gebeurd xd Soms laat ik het wel aan anderen lezen, maar dat zijn voornamelijk mensen die ik vertrouw en zoiets nooit zouden doen. Alles wat op quizlet of andere verhalen websites van mij staat, mogen mensen van mijn part lezen, kopiëren of als toiletpapier gebruiken, want dat maakt mij niet veel uit xd Daarom zet ik nooit mijn echte werken online, omdat ze gewoon te dierbaar zijn en ik er echt hard aan heb gewerkt. Ik snap dat het ontzettend vervelend is voor je dat zoiets gebeurd, maar eigenlijk kan ik me niet goed indenken hoe zoiets is. Ik heb het gewoon nooit echt meegemaakt xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wat een naaistreek. Ik zou ook echt die persoon de huid vol willen schelden, niet dat dat netjes is maar oké, plagiaat kan gewoon niet.


    26 - 02 - '16

    Nyctophilia schreef:
    @Bootin, Dankje! De beheerder van de site heeft het verhaal voor andere onzichtbaar gemaakt, dus ik hoop inderdaad dat die persoon het licht nog gaat zien, want een ander verhaal dat daar stond had ze ook al gestolen. Daar had ze ook positieve reacties op en daar regeerde ze ook op alsof ze het verhaal zelf had geschreven. Volgens mij ben je echt ziek in je hoofd als je dat doet. Ik snap niet hoe je je dan niet schuldig kan voelen.


    Dat snap ik dus ook niet, je strijkt toch de eer met iets wat niet van jou is. Ik kan zo slecht tegen dat soort mensen, nog veel succes dan maar!


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Dat die mensen zich niet schuldig voelen! Plagiaat plegen is echt super laag.
    Maar het betekend wel dat je zó goed schrijft, dat andere mensen het ook willen kunnen.

    Ik heb nog nooit gechecked of mijn verhalen zijn gekopieërd, maar ik denk van niet, want mijn verhalen zijn echt superslecht xD


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    NVM

    [ bericht aangepast op 26 dec 2013 - 15:46 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Zaiphon schreef:
    Ik vond ook nog deze: Klik

    Ik zie het al. Bedankt voor het melden. Iemand op Wattpad heeft mijn verhaal, en meerdere horrorverhalen die hier staan gekopieerd en op haar account gezet. Zelf heb ik dit verhaal op mijn Quizlet account staan onder de naam 'Haunted Suicide'.
    Mousider - 24-12-2013 om 14:36

    *kuch*. Daarbij had ze al gezegt dat zij dat is.
    Nyctophilia schreef:
    (...)

    Ik ga voortaan om de zoveel tijd controleren of mijn verhalen zijn gekopieerd. Ik denk trouwens dat het niet van quizlet gekopieerd is maar van 1001korteverhalen.nl waar ik ook een account heb. Mijn quizlet account was totdat ik al die meldingen heb gedaan namelijk niet zichtbaar voor degene die niet lid zijn en de titel van het verhaal op quizlet is ook in het Engels terwijl het op die andere site in het Nederlands is net zoals bij de kopieën.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2013 - 15:45 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Iemand op Quizlet had eens mijn trailer gestolen en een heel verhaal rond mijn trailer bedacht met dezelfde personen en thema. Het verhaal was dus niet echt gekopieerd, maar dat vond ik dus ook alles behalve leuk.
    Iemand heeft ook eens mijn verhaal op haar profiel gezet met wel de credits naar mij omdat ze dat zo mooi vond. Ik vond het eerder weird dat iemand dat zou doen, maar bon.
    Hoe dan ook, ik snap wel dat je er om kan huilen. Dat is alles behalve leuk en zeker als je er veel werk in hebt gestoken. Ik zorg er dan ook voor dat je enkel op mijn profiel kan als je lid bent, maar dat garandeert natuurlijk nog niet alles.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    DarkSavior schreef:
    (...)


    Fail -.-


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Dat is echt een lage streek. Zelf heb ik het nooit meegemaakt, maar een tijdje geleden was er een verhaal dat ik las ook gekopieerd op een andere site.

    dit is diep treurig! ik zou het nooit kunnen een compleet verhaal kopiëren, ik kan er wel inspireert door raken maar dan probeer ik er zoveel aan toe te voegen dat het meer mijn eigen idee wordt....

    Maar een compleet verhaal? dat is laag!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Diep triest dit.

    Ik heb het zelf ook eens meegemaakt en het ergste vond ik dan nog dat het hier op Q was en dat een vriendin van degene die mijn verhaal had gejat, beweerde dat ík dat verhaal had gejat. (Het was wel heel duidelijk dat zij mijn verhaal had gejat, want ik had het op Q wel al geüpdated maar op die andere site waar ik het op had geplaatst nog niet dus had ze zelf maar een deel geschreven waaraan je wel heel duidelijk zag, dat zij het verhaal niet geschreven had). Gelukkig heb ik het toen gemeld en is er onmiddelijk iets aan gedaan. Gelukkig was dat (voor zo ver ik weet dan toch), de enige keer dat dat gebeurd is.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    @Avarosa, Een trailer stelen is ook gewoon plagiaat toch. Dan ben je net zo laag bezig. Ik zal trouwens ook niet willen dat iemand mijn verhaal ergens neer zou zetten met credits naar mij erbij. Je moet gewoon eerst toestemming vragen.
    @Tragically, Ontkennen is nog triester. Ik snap echt niet wat er dan in het hoofd omgaat bij zo een persoon. Maar gelukkig maar dat er iets aan gedaan is.

    1 van de 2 verhalen van Wattpad is nu ook verwijderd! Nog 2 van de 4 te gaan.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Nyctophilia schreef:
    @Avarosa, Een trailer stelen is ook gewoon plagiaat toch. Dan ben je net zo laag bezig. Ik zal trouwens ook niet willen dat iemand mijn verhaal ergens neer zou zetten met credits naar mij erbij. Je moet gewoon eerst toestemming vragen.
    @Tragically, Ontkennen is nog triester. Ik snap echt niet wat er dan in het hoofd omgaat bij zo een persoon. Maar gelukkig maar dat er iets aan gedaan is.

    1 van de 2 verhalen van Wattpad is nu ook verwijderd! Nog 2 van de 4 te gaan.


    Mooi zo, ik hoop dat de andere 2 ook snel weg zijn!


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik zag dit topic net en was benieuwd of er ooit mensen zijn geweest die één van mijn verhalen hebben gekopieerd. Gewoon pure nieuwsgierigheid, ik had het totaal niet verwacht. Maar er is dus blijkbaar iemand op fanfic.nl die de hele proloog van mijn vorige verhaal heeft gekopieerd en ook nog eens heeft gebruikt voor een schrijfwedstrijd...
    Ik ben best trots op dat stukje tekst dus ik heb liever dat ze het weghaalt of op zijn minst vermeldt dat ik het heb geschreven, maar ik heb geen idee hoe fanfic.nl werkt en ik zie nergens een meldknop of iets dergelijks... Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Moet ik gewoon een account aanmaken en haar vragen of ze het weg wil halen?

    Ik snap dat je er wel om kan huilen, plagiaat is gewoon heel triest!


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."