• Ik ben er dinsdag achter gekomen dat één van mijn verhalen was gekopieërd door iemand en het onder haar eigen naam had geplaatst op Wattpad. Ik heb haar een berichtje gestuurd en ik heb het verhaal gemeld. Ik was hier natuurlijk totaal niet blij mee, maargoed het was maar 1 persoon en 1 kopie (dacht ik)
    Nu ben ik er dus net achter gekomen dat mijn verhaal op nog een ander account op Wattpad staat. Weer heb ik de persoon een berichtje gestuurd en het verhaal gemeld. Maar als topje op de ijsberg kwam ik er achter dat er nog een kopie van mijn verhaal te vinden was, maar dan op een andere site. Hier kon je jammer genoeg het verhaal niet melden dus ik heb daar een account aangemaakt om de beheerder te kunnen vragen het kopie van mijn verhaal te verwijderen.
    Bij alle meldingen heb ik bewijs meegegeven door middel van een link van mijn verhaal met daarbij een zichtbare datum. (Mijn verhaal is meer dan een jaar eerder gepost dan alle kopieën)

    Zoals de titel al zegt, ik kan wel huilen.

    Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt? Wat hebben jullie toen gedaan, en is het kopie daarna verwijderd?

    Ik ging nog even verder zoeken, en vind mijn verhaal ook nog terug als post op een forum.



    Goed nieuws!
    Mijn verhaal is nu op alle vier de plekken verwijderd!!

    [ bericht aangepast op 29 dec 2013 - 16:25 ]


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    freestyle schreef:
    Ik zag dit topic net en was benieuwd of er ooit mensen zijn geweest die één van mijn verhalen hebben gekopieerd. Gewoon pure nieuwsgierigheid, ik had het totaal niet verwacht. Maar er is dus blijkbaar iemand op fanfic.nl die de hele proloog van mijn vorige verhaal heeft gekopieerd en ook nog eens heeft gebruikt voor een schrijfwedstrijd...
    Ik ben best trots op dat stukje tekst dus ik heb liever dat ze het weghaalt of op zijn minst vermeldt dat ik het heb geschreven, maar ik heb geen idee hoe fanfic.nl werkt en ik zie nergens een meldknop of iets dergelijks... Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Moet ik gewoon een account aanmaken en haar vragen of ze het weg wil halen?

    Ik snap dat je er wel om kan huilen, plagiaat is gewoon heel triest!


    Ik heb er niet veel verstand van maar ik denk dat je het beste gewoon een account kan aanmaken en het kan melden aan de mensen van die site of dergelijke - of je meldt het aan de persoon die het heeft gepost en kijkt eerst of zij het uit zichzelf weghaalt. Hoop voor je dat het stukje wordt weggehaald!


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Jup, ik had een schrijfblog op Tumblr waarop ik een oneshot had gezet die ongeveer 30 likes/reblogs had gekregen. Niet veel dus, maar toen ik het begin in google gooide bleek het dus drie keer gekopieerd te zijn geweest. Die drieën hebben er niks mee gedaan toen ik ze een berichtje had gestuurd. Een iemand heeft zelfs mijn bericht gewoon verwijderd :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Voor iedereen die hetzelfde probleem heeft als ik. Heel erg veel succes, ik hoop echt dat jullie kopieën verwijderd worden.
    Bij Tumblr is het inderdaad haast onmogelijk om het weg te laten halen als de personen zelf niet op je berichtje reageren. Dat heb ik ook met iemand die een gedicht van mij meerdere keren op haar blog heeft geplaatst.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Jemig, niet één keer, maar VIER keer gestolen? Dat is wel heel erg veel. Ik snap best dat je wilt huilen als je dit zo ziet -ook al hebben twee mensen het er al afgehaald. Ik heb het zelf niet meegemaakt met mijn verhalen, maar wel heel vaak met mijn tekeningen -en dan word ik echt ontzettend pissig.

    Eén van mijn tekeningen is heel internet over gegaan en niemand weet dat ik het heb gemaakt. Meh.
    (en dan hebben ze ook nog het lef om mijn naam en handtekening uit de tekening te photoshoppen)

    Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen? Heb je gewoon de titel van je verhaal op google ingetikt? Of heeft iemand je erop gewezen? .

    [ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 22:09 ]


    I wonder what it feels like to be a unicorn

    Ik zou eens moeten nakijken of iemand een van mijn 69 gedichten heeft gejat, maar ik ben veel te lui daarvoor :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    @Melian, Wauw nooit gedacht dat mensen ook tekeningen van anderen zouden kopieren en dan ook nog de moeite doen om de handtekkening eruit te halen. Ik ben er bij mij trouwens achter gekomen doordat iemand tegen mij zij dat hij mijn verhaal al eens eerder ergens was tegen gekomen. Ik ben daarna op de tekst gaan zoeken. Als je op de titel gaat zoeken kom je namelijk niet ver.
    @DarkSavior, 69 gedichten is wel een beetje veel om na te kijken. Gedichten zijn ook veel moeilijker om te vinden omdat daar vaak veel minder woorden in staan dan in een verhaal.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Nyctophilia schreef:
    @Melian, Wauw nooit gedacht dat mensen ook tekeningen van anderen zouden kopieren en dan ook nog de moeite doen om de handtekkening eruit te halen. Ik ben er bij mij trouwens achter gekomen doordat iemand tegen mij zij dat hij mijn verhaal al eens eerder ergens was tegen gekomen. Ik ben daarna op de tekst gaan zoeken. Als je op de titel gaat zoeken kom je namelijk niet ver.
    @DarkSavior, 69 gedichten is wel een beetje veel om na te kijken. Gedichten zijn ook veel moeilijker om te vinden omdat daar vaak veel minder woorden in staan dan in een verhaal.

    Jup. Gelukkig herken ik een gedicht van mezelf in no-time. Ik heb een nogal aparte schrijfstijl en schrijf graag over verneukte dingen. Ik zie mensen niet zo snel schrijven zoals mij en iets schrijven zoals ik het doe :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Goed nieuws!
    Mijn verhaal is nu op alle vier de plekken verwijderd!!


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Nyctophilia schreef:
    Goed nieuws!
    Mijn verhaal is nu op alle vier de plekken verwijderd!!


    Mooi zo c;


    26 - 02 - '16

    Mousider schreef:
    Goed nieuws!
    Mijn verhaal is nu op alle vier de plekken verwijderd!!


    Gelukkig maar. :)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!