• Basis informatie over het verhaal
    [url=http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158262&page=1[/url]Rollentopic van het verhaal[/url]
    RPG topic van Corvin Castle Stories


    Welkom bij het Praattopic van The Corvin Castle Stories!


    The Corvin Castle Stories speelt zich af in het land Walachije (hedendaags Romenie) in 1474. Het verhaal begint met Kerst, wat in het dorp groots gevierd wordt, net zoals in het Corvin Kasteel. De hertog is Ivan Corvin, hier woont hij met zijn vrouw, twee kinderen (zoon en dochter), bastaardzoon en alle mensen in dienst.
    Het familiewapen van de familie Corvin




    De grote rode draad waar ik zelf aan dacht (suggesties mogelijk) om te zorgen dat de dorpelingen in opstand komen. Ivan laat de dorpsbewoners veel belasting betalen en de oudste zonen moeten als ze 20 - uitzonderingen zijn er natuurlijk maar met toestemming van de hertog - zijn het leger in, het is ook zo dat de hertog zijn eigen zoon in het kasteel laat verblijven, wat voor nog meer boosheid zorgt naar de hertog toe. Dit zorgt voor veel rumoer in het dorp, gezien ze bang zijn dat ze hun zonen nooit meer zullen terug zien. Plus het feit dat het al lang gevroren en gesneeuwd heeft, waardoor grote delen van de boerenlanden onder een dikke pak sneeuw liggen. Mensen sterven van de honger en in het kasteel genieten ze van het beste eten in de omstreeks.

    Ook in het kasteel is niet alles goed, de hertog heeft recent zijn bastaard zoon laten komen inwonen. De bastaardzoon is bezig zijn vader in te palmen om het wettig te verklaren en zodoende kan hij hertog worden als zijn vader overleed. Maar hoever zal de bastaard gaan zodat hij wettig verklaard wordt?

    Er is ook corruptie, de kerk en de ministers proberen zoveel macht te krijgen als ze kunnen door achter de rug om van de koning pakten te sluiten en deals te maken om zo hun hachje te redden of zo macht bij te krijgen.
    En wat speelt er zich allemaal in de kerk nog meer af?


    Regels:
    - Schrijf zo veel je wilt of kort en krachtig, (want soms heb je gewoon niet veel inspiratie om te schrijven en mag een kleine zin tussendoor ook wel)
    - we schrijven in de verledenvorm VT
    - Naam van je personage boven aan je stukje
    - Je mag geen personage van iemand anders dood schrijven
    - Personage van andere bespelen mag (MAAR zolang de andere speler toestemming geeft, als iets niet goed is aanpassingen)
    - Schrijven in de hij/zij-vorm
    - Houd het realistisch (Geen Mary/Gary sue's)
    - 16+ mag (Martelen en seks mag maar geef het aan en houd het netjes)
    - OOC aanduiden met (){}[]
    - en belangrijkste regel, heb plezier!


    Meedoen? Kijk rechtsboven in voor het rollentopic!

    Karakterlijst:
    Adel in Kasteel:
    Ivan Corvin, hertog - 1,7 Unox22
    Ileana Walter - Corvin - 1,8 Theatre
    Andreas Maldovan, bastaard - WenseKronik
    Ellis Samantha Corvin, Dochter van de hertog - HaIcyon
    Mihaita Ivan Cyprian Corvin, Zoon van de hertog - LyraPhoenix
    Morgaine Coastillon, Verloofde van de Mihaita - tubbietoost

    Middel/lage adel:
    Roquan Rochir Elmenda, Ridder - Erebor
    Isolde Hedwig van Henegouwen, hofdame Ellis - WenseKronik
    Sybil Eleanor Golding, hofdame hertogin - Margotanne
    Fye - Venomis

    Agorax Saxton, wachter - 1,6 DelanoDKM

    Personeel Kasteel:
    Ulrich Rolfe, kok - WenseKronik
    Ariana de Biville, kamermeisje - Tubbietoost

    Dorpelingen:
    Ludovico, bisschop - Venomis
    Murtagh, huurmoordenaar (kerk) - Venomis

    Katharina Preot, kardinaal Mazariunus dochter - WenseKronik
    Thargor Vuurgeboren, Smid - Thargor
    Avery Underhill, Molennaars dochter - BarnOwl
    Vasilico Underhill, Molenaars zoon - BarnOwl
    Sorin Buxton, boer - Theatre


    Extra:
    Serena Azzurra Rossini a.k.a ileana BarnOwl
    Blink, muzikant - LyraPhoenix

    Heel veel schrijf plezier

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 11:33 ]

    Als de niet genodigden voor dat feest nog iets willen doen hoor ik het wel :P

    WenseKronik schreef:
    [Wellicht een idee voor de opstandige mensen uit het dorp, een aanval tijdens het feest? Dan is er ook actie met de dorp mensen en wellicht met de mensen die in het kasteel werken dat die met hen samenspannen?]


    Aanvallen? Een revolutie van normale dorpsmensen moet wel even broeden hoor, ik denk dat we voor de feest avond het beste kunnen beginnen met een wanhopige actie van een dorpeling die (buiten Ivans intentie om?) gestraft word met de dood. Eten stelen / aandacht vragen voor iets zonder uitgenodigd te zijn of toestemming te hebben te mogen spreken / Een kind schuilhouden in het kasteel (geen huis + winter) of iets dergelijks, waardoor de mensen in het dorp de actie zullen veroordelen, een druppel die de emmer doet overlopen en de roep tot verzet laat toenemen.

    Ik schets een paar scenario's;

    A. Er is een (op wat voor manier dan ook een beetje rechtmatige) opvolger van de Hertog die een man van het volk is en baat heeft bij een opstand, om hem op de troon te krijgen zijn er een paar mogelijkheden; Bloederige opstand, bloederige Coup d'état
    Voor mensen die niet weten wat een coup Coup d'état is, het is ook toegepast in Game of Thrones toen de Lanisters Ned overrulde. Rechtmatigheid boeit niet als je gesteund word door de juiste mensen zoals (een deel van) het leger, de kerk, de wacht.
    of een schone Coup d'état.

    B. Er is een (op wat voor manier dan ook een beetje rechtmatige) opvolger van de Hertog die het volk als een middel ziet om de macht te grijpen maar vervolgens even erg of erger is dan Ivan, om hem op de troon te krijgen moet er Chaos ontstaan waarin hij de macht kan overnemen, zowel de mensen uit het dorp als het kasteel moeten redelijk grote verliezen lijden. Ivan moet waarschijnlijk dood.

    C. Dorp kiest een leider / raad, om deze mensen aan de leiding te krijgen moet een deel van de wacht/leger zich loyaler voelen aan hun familie (uit het dorp) dan aan de Hertog. Het houden hiervan is extreem moeilijk omdat andere adel dit niet zal accepteren en de hele rebellie zullen neermaaien.

    Zelf vind ik A met een schone Coup leuk omdat er extreem veel bij komt kijken om zelfs met goede intenties dit in goede banen te leiden en het kan van een schone Coup makkelijk omslaan naar een bloederige Coup ;). "Time to choose were your loyalties lie."

    Dit zijn overigens simpele situatieschetsen, in een werkelijkheid zal het straks waarschijnlijk een stuk gecompliceerder zijn.


    Zal ik er een paar karakters bijschrijven voor "de ondergrondse" ?

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 22:19 ]

    Is het zwz niet handig als er een opstand/revolutie komt dat er een leider is?
    Zodat mensen niet van alles gaan doen wat de hele plan/opstand in de war kan schoppen zeg maar. sorry als ik het verkeerd begrepen heb^^

    maar verder is A wel leuk idee ja ^^

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 22:30 ]

    gaan we hier nog mee door? ofja,,, wie is nog actief ermee bezig?

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 14:00 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik ben er mee bezig, de man in de taverne was mijn idee als verzetsleider, als iemand wilt kan hij/zij een personage voor hem schrijven anders doe ik het zelf :P

    Ik wacht nog op een reactie, maar sowieso lijkt het me leuk als Roquan dan de kant van de dorpelingen kiest. Sowieso heeft hij dus weinig op met de hertog, ondanks dat hij één van zijn ridders is.


    Stenenlikker

    Ik zal zo wat reageren


    Vampire + Servant = Servamp