• Jarenlang was er in sprookjesland een bloederige, gewelddadige oorlog aan de gang. Ondertussen al vijf jaar geleden hebben al de slechten hun krachten gebundeld en de goeden verslagen. Hades, Assepoesters stiefmoeder, kapitein haak, Malafide, Ursula, Jafar, Scar, Frollo, Isma,… Alle slechteriken uit onze gekende en geliefde Disneysprookjes hebben al hun hulpjes bij elkaar geroepen en iedereen in sprookjesland onderworpen. Nu leeft iedereen in een grijze, grauwe wereld. Iedereen moet iedere dag verplicht in de mijnen werken, waar ze voor de slechten alle goud en kostbare metalen naar boven moeten halen. Het is zwaar en vermoeiend werk. De sprookjesfiguren die niet in de mijnen werken, omdat er al te veel tegelijk daar zijn, moeten gewoon stenen kapot hakken zodat ze toch vermoeid geraken en er geen energie is voor opstanden.
    Om zeker te zijn dat de angst goed onder de sprookjesfiguren aanwezig is, worden enkele sprookjesfiguren opgeroepen om in een arena te zien overleven. Al de slechteriken zullen hun vloeken, hulpjes en vreselijkste monsters op de ongelukkige figuren afsturen. Degene die het laatst levend overblijft, wint.
    Wie zal uitgekozen worden om in de arena te strijden? En wie zal overleven?


    Het doel van deRPG

    Zoals je merkt is het een beetje een mengeling tussen Disney en the hunger games. Alleen is het niet verplicht mensen te vermoorden in de arena. De bedoeling is gewoon te overleven, de monsters die er ronddwalen zorgen wel voor de nodige doden. De enige wapens dat de personages dus krijgen zijn messen en pijl en boog, daarmee kunnen ze jagen en dus overleven.
    Jij kiest welk personage in de arena terecht komt. Van de meest onbekende tot een van de prinsessen, het maakt niet uit.
    We starten wanneer de Disneyfiguren in de arena worden gedropt. In je eerste post verschijnen ze in de arena en mogen jullie gewoon gaan. Jullie staan centraal op een grote open plek en kunnen met een iemand anders of alleen het bos in trekken. Jullie hebben jullie wapens al meteen bij je, dat zijn dus een mes en een pijl en boog.
    De monsters en vloeken die ronddwalen zijn allemaal typisch aan de slechteriken. Zo kan je bijvoorbeeld de titanen van Hades tegenkomen of tegen een spinnewiel opbotsen dat oh zo verleidelijk is om aan te raken,… Noem maar op. Laat jullie fantasie maar stromen!
    EDIT: Het is niet verplicht een Disneypersonage te kiezen. Als je liever een ander sprookje gebruikt en jezelf niet zo snel kan vinden in een Disneypersonage, dan zijn andere tekenfilm of sprookjesfiguren ook mogelijk.

    Regels:

    -Minstens 4 regels per tekst. Het mag natuurlijk wel eens wat minder zijn, niet iedereen heeft namelijk altijd evenveel inspiratie, maar maak er geen gewoonte van.
    -Er is geen maximum aantal personages, omdat het ook mogelijk is je personage te laten sterven voor het eind van de rpg of om een trainer als extra personage te nemen
    -Geen ruzie of gescheld OOC, wel toegestaan IC
    -Speel niet overdreven perfect. Je personage is niet dapper èn overal goed in.
    -Minstens 1 keer per week reageren, als je om bepaalde redenen even belet bent, geef dat dan aan
    -Deze RPG heb ik samen met LogitG27 gemaakt, voor vragen kan je ook bij hem terecht.
    -Nieuwe topics worden alleen door mij en LogitG27 aangemaakt. Wanneer ik zie dat er nood aan is, omdat er veel gepost wordt, zal ik iemand anders aanduiden die de topics mag openen.
    -Gelieve alleen tekenfilmfiguren te kiezen. Ook mag je karakter niet overpowered zijn. Als je een sterk personage hebt, kan je er een beperking op zetten of zo, zodat hij/zij niet toegang heeft tot haar/zijn volledige krachten


    Hoe ziet de arena eruit?

    De arena bestaat uit centraal een groot bos. Het is een enorme cirkel met langs de randen enorme bergen. Er zijn vele kleine meertjes en riviertjes die door het bos lopen en er is overal wel een open plekje te vinden. Er loopt vanuit het Noorden een grotere rivier naar het Oosten. Die is op sommige plekken maar oversteekbaar.


    Vrouwen:
    -Kidagakash "Kida" Nedakh (Atlantis)~ Huaso
    -Fa Mulan (Mulan) ~ Huaso
    -Elsa of Arendelle (Frozen) ~ Maximesa
    -Merida (Brave) ~ Child
    -Anna of Arendelle (Frozen) ~ Rider
    -Belle (Belle en het beest) ~ DisneyDreams
    -Tiana (The Princess and the Frog) ~ Honeymoons
    -Gereserveerd Doornroosje ~ BarnOwl
    -Gereserveerd Rapunzel ~ Snowfrost
    -Roodkapje (Roodkapje) ~ MissPirate

    Mannen:
    -Milo Thatch (Atlantis) ~ LogitG27
    -Li Shang (Mulan) ~ LogitG27
    -Jack Frost (Rise of the Guardians) ~ SnowFrost
    -Sven (Frozen) ~ SnowFrost
    -Tooth (Rise of the Guardians) ~ SnowFrost
    -Easternbunny (Rise of the Guardians) ~ SnowFrost
    -North/Santa (Rise of the Guardians) ~ SnowFrost
    -Stitch (Lilo en Stitch) ~ LyraPhoenix
    -Peter Pan (Peter Pan) ~ LyraPhoenix
    -Flynn Rider (Tangled) ~ Maximesa
    -Robin Hood (Robin Hood) ~ BarnOwl
    -Repelsteeltje (Repelsteeltje) ~ BarnOwl


    It's high noon.

    Roodkapje

    Hijgend rende ik door het bos. Ik wilde niet meer terug naar de appelboom. Ik zou gewoon water gaan zoeken. Ik had nu al dorst. Ik greep mijn mes nog wat steviger vast. Wie wist wat voor gevaren hier nog meer waren. Waarvan kende ik die stem? En welke slechterik zou een appelboom, of eigenlijk de appels, als val gebruiken? Natuurlijk! De stiefmoeder van Sneeuwwitje. Wat een vreselijke vrouw was dat toch. En sneeuwwitje deed niet eens mee! En die was, dacht ik, nogal bezig met de opstanden. Ze hadden vast een ergere straf voor haar bedacht.


    'Your happy ending may not be what you expect. That's what will make it so special.' ~ Mary Margaret