• We hebben een redelijk aparte kat, die we uit het asiel gehaald hebben toen ze 3 jaar was, ondertussen is ze alweer 6 of 7. Ze is dus al een hele tijd bij ons. Ze is echt een mensenkat, we hebben nog twee andere katten, maar daar moet ze niks van hebben, ze hebben zo hun problemen, maar meestal gaat het wel goed.
    De laatste tijd is ze echter sterk vermagerd. Haar kop is dun geworden, ze heeft enorme ogen zo en een hele smalle kaak en nek. De botten van haar schouderbladen steken erg uit. Bij haar ribben en rug valt het dan weer heel erg mee, maar dat kan ook komen omdat ze heel erg gespierd is. Ik vraag me af hoe het kan, aangezien ze zich niet anders is gaan gedragen en gaat nog gewoon evenveel naar buiten, ze eet gewoon snoepjes, wordt nog steeds gek als we kip of shoarma eten, waar ze helemaal gek op is. Als je haar eten geeft, eet ze het gewoon normaal op. Ze is geen kat die om eten vraagt, nooit geweest ook. Ik weet dat ze stopt met eten als er een andere kat aankomt, maar dat is ook altijd zo geweest.
    Nu maak ik me best zorgen om haar, mijn ouders willen niet zomaar langs de dierenarts, maar als het nog erger wordt, moeten we echt wel.

    Het moest er echt even uit, als iemand advies heeft, is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar dat hoeft niet.


    Your make-up is terrible

    Misschien een worm kuur geven? Krijgt ze die? Daar kunnen ze ook mager van worden volgens mij.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Mijn kat wordt in de zomer ook altijd heel mager, dan lijkt het echt een doodziek beest, want dan gaat ie kikkers eten en zo. Dus misschien is dat het? Dat ze de kikkers ontdekt heeft, of andere beesten?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Onze hond had dat ook een tijd. Dat kwam gewoon omdat ze veel te veel beweging kreeg. Toen ze aan speciaal krachtvoer ging voor energieke honden was het echter zo weer verholpen.

    Misschien dat ze iets soortgelijks heeft en andere voeding voor je kat ook kan helpen? Heb niet echt een ander idee zo..

    Tja, het is dat ze pas 7 is, anders had ik ouderdom gezegd.
    Als ik jou was zal ik je ouders toch maar even proberen over te halen om naar de dierenarts te gaan. :x


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Heimdall schreef:
    Onze hond had dat ook een tijd. Dat kwam gewoon omdat ze veel te veel beweging kreeg. Toen ze aan speciaal krachtvoer ging voor energieke honden was het echter zo weer verholpen.

    Misschien dat ze iets soortgelijks heeft en andere voeding voor je kat ook kan helpen? Heb niet echt een ander idee zo..


    We hebben al een soort speciaal voer, dat best duur is. Maar aan de beweging ligt het niet, ze zit liever binnen dan buiten.


    Your make-up is terrible

    Hmm als ik het zo lees denk ik aan een (lint) worm.
    Ontworm je wel regelmatig? Bij buiten katten is dat namelijk echt heel belangrijk.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Samifer schreef:
    Mijn kat wordt in de zomer ook altijd heel mager, dan lijkt het echt een doodziek beest, want dan gaat ie kikkers eten en zo. Dus misschien is dat het? Dat ze de kikkers ontdekt heeft, of andere beesten?


    Helaas is ze te dom om kikkers te vangen. Ze doet wel pogingen hoor, maar ze is niet zo snugger. Als ze de ene kant opgaan, blijft ze vaak zoeken op de plek waar ze hem het laatst zag, terwijl die kikker er allang vandoor is.


    Your make-up is terrible

    Elmorria schreef:
    Hmm als ik het zo lees denk ik aan een (lint) worm.
    Ontworm je wel regelmatig? Bij buiten katten is dat namelijk echt heel belangrijk.


    Ik heb echt geen idee, mijn ouders regelen dat soort dingen altijd, ook tegen vlooien.


    Your make-up is terrible

    Okay. Ik heb even research voor je gedaan en ik kwam meteen hierop: Overactieve schildklier. Dat was echt de eerste die ik tegen kwam. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, want het is nog niet zeker. En verder krijg ik vooral veel van dat het een (lint)worm kan zijn. Misschien is het toch beter als je even naar de dierenarts gaat - je weet maar nooit, misschien is 't wel iets heel anders.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Klinkt héél herkenbaar. Alleen is onze kat wel rond de 14/15. Dus in mijn geval denk ik dat het te wijten valt aan ouderdom.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik weet niet of ze ook vaker moet plassen/pissen? Een kat die ik ooit had die werd namelijk ook heel mager en ging vaker plassen en had toen zo'n soort steen in zijn nieren. Er zat dan wel bloed door de urine. Mensen konden die stenen ook krijgen in hun nieren - galstenen?

    [ bericht aangepast op 15 juni 2014 - 23:20 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Gaikotsu schreef:
    Okay. Ik heb even research voor je gedaan en ik kwam meteen hierop: Overactieve schildklier. Dat was echt de eerste die ik tegen kwam. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, want het is nog niet zeker. En verder krijg ik vooral veel van dat het een (lint)worm kan zijn. Misschien is het toch beter als je even naar de dierenarts gaat - je weet maar nooit, misschien is 't wel iets heel anders.


    Bedankt. ;3
    En ja, dat ga ik denk ik echt eventjes doen. Ze lijkt nergens last van te hebben voor de rest, maar het is echt lastig om aan te zien hoe het erger wordt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Bedankt. ;3
    En ja, dat ga ik denk ik echt eventjes doen. Ze lijkt nergens last van te hebben voor de rest, maar het is echt lastig om aan te zien hoe het erger wordt.

    Er kwamen ook dingen als dat het een nierziekte zou kunnen zijn, maar jij zegt dat ze nergens anders van last lijkt te hebben en het echt alleen het 'mager zijn' is. Ik zocht verder en ik kwam iets tegen met 'kattenleukemie' - I dunno of het zo kan zijn, maar ja.. Het kan dus van alles zijn. Hopelijk is het niks ergs.
    And no problem. ;3


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mijn kat (ongeveer acht of negen jaar) is ook best mager, ook al eet ze gewoon normaal, maar tot nu toe (jaar of 2 of zo) is er niks gebeurd. Als je kat helemaal niet meer gaat eten zou ik wel naar de dierenarts gaan. Ff kijken of ik iets kan vinden op internet er over

    [ bericht aangepast op 16 juni 2014 - 0:23 ]


    May StarClan light your path.

    Klinkt in eerste instantie als een darmparasiet, omdat ze zich nog gewoon lijkt te gedragen. Drinkt ze nog wel voldoende?


    From these ashes, I will rise