• This our world now [A Gone RPG]
    Gebaseerd op de Gone reeks van Michael Grant

    Je had het op het nieuws gezien, zoveel jaren geleden. De grote muur rond Perdido Beach in Californië, een wereld met alleen kinderen. De FAKZ.
    Wel… Nu was hij er weer. Alleen is het nu anders. Je kunt het namelijk niet meer volgen op televisie, want je zit er zelf in. En het is niet het zelfde als toen.
    Nieuwe wetten voor een nieuwe wereld.
    Jouw nieuwe wereld.


    Deze RPG is gebaseerd op de Gone-reeks van Michael Grant, maar het speelt zich niet af in Perdido Beach. Er is een nieuwe FAKZ gecreëerd, maar deze keer met nieuwe wetten en een nieuwe naam: de Koepel van Stence, of gewoon de Koepel. Hij is gelegen in het (niet-bestaande) stadje Stence, meer bepaald in Stencens National Forest waar het internaat Stencens Academy gelegen is (kaart).
    In deze koepel leven kinderen tussen 14 en 18: alle leerlingen (op een paar die ooit zijn blijven zitten na) van Stencens Academy dus. Hij heeft een diameter van 14 km. Deze keer is hij gemaakt door een meisje, Marion – de geest van een Marion, beter– uit de Falthy-familie, een familie waarvan elk lid een bijzondere gave bezit. Marion werd vroeger gepest door de leerlingen van Stencens. Toen ze wegging, werd ze aangereden. Haar gave bleek te zijn dat haar geest vrijkwam na haar dood.
    Ze ging als geest terug naar de academie, waar het bericht van haar dood net aankwam in haar klas. Niemand leek er veel acht op te slaan. Ze werd zo boos dat een explosie van haar krachten plaatsvond, hierdoor maakte ze de Koepel.
    De inwoners van de Koepel weten hier natuurlijk niks van. Wat ze wel doorhebben is dat alle mensen boven de 18 weg zijn. Omdat ze alles weten van het incident in Perdido Beach, de koepel daar, nemen ze aan dat alle achttienjarigen ook 'poefen'. Maar als de eerste toevallig na 5 dagen na het ontstaan 18 wordt, veranderd hij in een gevaarlijk monster met scherpe tanden en klauwen. Hij vermoordt 2 kinderen. Dit in een monster veranderen word 'transformeren' genoemd.
    Terwijl de kinderen langzaam wachten op meer achttiende verjaardagen, komen meer problemen opdagen. Wie krijgt de macht in de Koepel? Wie wordt vrienden of vijanden met wie? Hoeveel doden - die geen gevolg zijn van de gebeurtenissen door de 'kracht' die deze Koepel gecreëerd worden - zullen er vallen?

    Topics
    Speeltopic 1
    Rollentopic

    Regels
    •Minstens 200 woorden
    •OOC tussen haakjes () {} [], sterretjes **, streepjes || --, x'jes xx,...
    •Iedereen mag maximum 2 personages, allebei van een andere rol & een ander geslacht, maar liefst iedereen één.
    •Geen powerplay (een ander personage dan het jouwe besturen).
    •Naamsveranderingen of veranderingen aan je rol doorgeven in het rollentopic.
    •Geen ruzie.
    •Reservaties mogen, ze blijven 3 dagen staan, daarna gaat de rol weer open.
    •Geen perfecte personages.
    •16+ mag, maar niet té.
    •Topics worden geopend door Rosyy behalve als ik toestemming heb gegeven dat iemand anders het mag doen.

    Dit is het praattopic van 'This is our world now'.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 21:47 ]

    Rosyy schreef:
    (...)Yeah, die vind ik ook wel leuk.
    OH GOD ik heb gisterenavond Licht uitgelezen en ik was echt niet oké, ik dacht echt dat ik weer ging huilen hahah..
    Nog een Licht-spoiler..
    Ik dacht dat dat laatste gevecht (tussen Caine en Gaia) echt lang ging duren maar het was like 3 zinnen ofzo
    En ik was echt rond aan het bouncen toen ik doorhad dat Roger nog leefde <3

    Pff, ik ben boos op Michael Grant omdat hij geen sorry heeft gezegd in zijn dankwoord voor alle emotionele pijn haha

    ROGEEER! Ik hou van hem

    En ik heb meer dan eens gehuild bij dat boek dus niks om je over te schamen.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik heb alle boeken gelezen, en ik vond ze zo goed geschreven. (Bijna) niks ingewikkelds aan dus niet een serie die je tien keer moet lezen voor je alles snapt. Mijn favoriete boek is denk ik Licht, gewoon omdat ik eerst heel bang was dat het einde heel afgeraffeld zou zijn, maar uiteindelijk was ik heel blij met het einde. 'k vond de boeken eigenlijk allemaal even cool op verschillende manieren :'). Mijn favoriete personage is either Caine or Edilio hehe.

    Zo, nu ben ik weer helemaal bij, haha.

    Wilted schreef:
    Ik heb alle boeken gelezen, en ik vond ze zo goed geschreven. (Bijna) niks ingewikkelds aan dus niet een serie die je tien keer moet lezen voor je alles snapt. Mijn favoriete boek is denk ik Licht, gewoon omdat ik eerst heel bang was dat het einde heel afgeraffeld zou zijn, maar uiteindelijk was ik heel blij met het einde. 'k vond de boeken eigenlijk allemaal even cool op verschillende manieren :'). Mijn favoriete personage is either Caine or Edilio hehe.

    Zo, nu ben ik weer helemaal bij, haha.
    Ik snapte eerst niet goed hoe de FAKZ was ontstaan (nog voor Licht) maar een vriendin had het me uitgelegd, maar als je de hele reeks leest is het echt duidelijk. Mijn favoriete boek is nu nog altijd Leugens denk ik.

    Capaldi schreef:
    (...)
    ROGEEER! Ik hou van hem

    En ik heb meer dan eens gehuild bij dat boek dus niks om je over te schamen.
    Gelukkig, dacht al dat ik de enige was hahah
    Yeah Roger is indeed awesome :] Leeft Justin eigenlijk nog of niet? En als die dood is, was hij dan dood door Drake of Gaia? I forgot o.O

    Het feit dat ik al een maand lang weet welke username ik wil en ik hem op de dag dat ik hem mag veranderen vergeet. ._.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    NiaIIHoran schreef:
    Het feit dat ik al een maand lang weet welke username ik wil en ik hem op de dag dat ik hem mag veranderen vergeet. ._.


    Ongeluk ;o Ik vind deze trouwens leuk :'3

    + Guys, mijn internet ligt er op de raarste momenten uit dus sorry als ik iemand lang laat wachten of jullie allemaal.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Bootin schreef:
    (...)

    Ongeluk ;o Ik vind deze trouwens leuk :'3

    + Guys, mijn internet ligt er op de raarste momenten uit dus sorry als ik iemand lang laat wachten of jullie allemaal.


    Deze was fout gegaan. Ik wou kijken of het zou werken als ik Niall met twee hoofdleter i's zou schrijven. En toen moest hij laden en klikte ik hem weg, maar jammer genoeg was hij toen al ingevoerd. Mweh. Eigenlijk staat er dus niaiihoran.


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Kan iemand voor mij proberen om Caine's persoonlijkheid zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven? Ik wil op een andere site een account gebaseerd op hem maken maar ik ben al lang het grootste deel van zijn persoonlijkheid kwijt x_x

    Rosyy schreef:
    Kan iemand voor mij proberen om Caine's persoonlijkheid zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven? Ik wil op een andere site een account gebaseerd op hem maken maar ik ben al lang het grootste deel van zijn persoonlijkheid kwijt x_x

    Caine is een zelfzuchtig kind die ervan houdt andere mensen pijnte doen en hun zien leiden. Hij zal alles doen als het voor hem het beste uitkomt en geeft niks om normen en waarden. Soms, heel soms lijkt het alsof hij een zachte kant heeft. Maar dat blijkt later vrijwel altijd een façade te zijn. All together, he's a Scumbag.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Capaldi schreef:
    (...)
    Caine is een zelfzuchtig kind die ervan houdt andere mensen pijnte doen en hun zien leiden. Hij zal alles doen als het voor hem het beste uitkomt en geeft niks om normen en waarden. Soms, heel soms lijkt het alsof hij een zachte kant heeft. Maar dat blijkt later vrijwel altijd een façade te zijn. All together, he's a Scumbag.
    Alright thankyou :]