• Ik kan me voorstellen dat als je net in het RPG forum komt kijken, alle dingen erg overweldigend zijn. Quizlet heeft namelijk een hele eigen en aparte manier op RPG's op te starten. Hier zal ik al die dingen proberen uit te leggen. Vragen kan je altijd stellen en de antwoorden zal ik erbij zetten in de beginpost.

    Topics
    Over het algemeen worden er bij RPG's 3 topics aangemaakt, je ziet dan ook 3 subforums voor RPG's waarin je deze topics apart moet posten. Je begint met een rollentopic, waarin de rollen gemaakt worden. Dan wordt er vaak een apart topic aangemaakt om in te praten en RPG-dingen in te bespreken, het praattopic. Dit is echter niet noodzakelijk. Het speeltopic wel, deze wordt vaak gestart als alle rollen (bijna) zijn ingevuld.

    Topic titels
    In de topic titels staan ook nog bijzondere dingen. Vaak staat ervoor [200] of [300]. Dit geeft het aantal woorden aan dat minimaal per RPG post in het speeltopic geschreven moet worden. Daarbij is het handig om het soort topic erachter te zetten, of het een rollentopic is, speeltopic of praattopic, voor de duidelijkheid. Daarbij is er een titel en een topicnummer. Dit nummer geeft vaak duidelijkheid omdat je weet hoever je bent of in welk topic je iets moet terug zoeken.
    Soms zie je ook nog wel eens MSV in een titel staan. Dat staat voor meespeelverhaal en is weer anders dan een RPG.

    Topic inhoud
    Rollentopic
    Het topic begint altijd met een verhaallijn, misschien wat extra informatie en de rollen die gevraagd worden. Soms hebben ze ook een cover, een plaatje die met de RPG te maken heeft bovenaan het topic. Hierbij komt altijd een invullijstje zodat de mensen weten wat ze moeten invullen. Vaak reserveren mensen rollen, zodat ze zeker weten dat ze de rol hebben voordat ze hem ingevuld hebben. Vaak is er ook een tijdlimiet om de rol in te vullen (24 uur, 48 uur, nog meer). Soms staat er een cijfer achter je rol (bijvoorbeeld 1,3) waaraan je kan zien in welk topic (1) en welke pagina (3) je rol staat.
    Speeltopic
    Die wordt geopend als de rollen klaar zijn. Mensen vinden het vaak niet prettig om al te beginnen als niet alle rollen zijn ingevuld, inspringen gebeurd maar weinig en is vaak lastig. Hierin komen de gemaakte rollen te staan en hoe de RPG begint. Dan kan iedereen beginnen met posten.
    Praattopic
    Aan deze topics zit niet zoveel verbonden. Vaak wordt de verhaallijn erin geplaatst, soms niet. Het enige wat niet mag is teveel offtopic gaan, wat inhoud dat je praat over dingen die helemaal niet met de RPG te maken heeft.
    Regels
    Vaak vind je ook regels terug in alle topics. Deze regels bevatten onder andere opnieuw hoeveel woorden je moet schrijven per post, hoeveel personages je maximaal mag spelen, of 16+ toegestaan is en in welke mate, hoe het zit met offtopic gaan (berichten moeten bijvoorbeeld tussen {} [] () of andere haakjes geplaatst worden, dat noemen ze OOC, wat Out Of Character betekent), dat je enkel je eigen personages mag besturen, geen perfecte personages mag maken (Mary Sue of Gary Stu) en eigen invullingen.

    Zelf een RPG openen?
    Als je twijfelt over een RPG is het altijd een goed idee om je idee te plaatsen in het subforum ideeën. Zo kom je te weten of andere mensen aan je idee mee willen doen.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2015 - 12:10 ]


    Your make-up is terrible

    Oeh, ik wist niet eens dat dit er was! Erg handig :3


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Handig!


    Tijd voor koffie.

    Mooi opgelijst!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Lijkt me erg handig voor users die ook willen gaan RPGen.

    Krull schreef:
    Lijkt me erg handig voor users die ook willen gaan RPGen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Handig!


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Super handig voor de nieuwe RPG'ers.

    Misschien kan er ook nog bij dat als mensen voor het eerst zelf een RPG topic willen openen, maar niet zeker weten of het wel een leuk/goed idee is.. dat ze dan de verhaallijn (of een gedeelte ervan) in het ideeën topic kunnen plaatsen, om te kijken of er eventueel RPG'ers zijn die het een leuk idee vinden...

    Waarom was dit er niet toen ik begon. Volgens mij zette ik mezelf heel erg voor schut toen :$


    Spoiler alert: you will save yourself

    Dit is inderdaad super handig voor nieuwe mensen.
    Dankje Nikki voor de moeite. ^^


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Handig! Een heleboel wist ik niet eens, haha. Ik wilde altijd graag aan een RPG meedoen, maar ik wist nooit hoe 't werkt. :'D Nu nog steeds niet helemaal though, maar misschien verandert dat als ik het topic eens aandachtig door ga lezen.

    En wat bedoelen ze met one-liners? Vaak staat er in de regels: Geen one-liners..

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 16:19 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Gifts schreef:
    Handig! Een heleboel wist ik niet eens, haha. Ik wilde altijd graag aan een RPG meedoen, maar ik wist nooit hoe 't werkt. :'D Nu nog steeds niet helemaal though, maar misschien verandert dat als ik het topic eens aandachtig door ga lezen.

    En wat bedoelen ze met one-liners? Vaak staat er in de regels: Geen one-liners..

    "Erica keek om zich heen en besloot toen maar om op de schoot van Merlijn te gaan zitten"
    ^ Dat is een one-liner.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 16:20 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Lucrezia schreef:
    Dit is inderdaad super handig voor nieuwe mensen.
    Dankje Nikki voor de moeite. ^^


    -

    DarkSavior schreef:
    (...)
    "Erica keek om zich heen en besloot toen maar om op de schoot van Merlijn te gaan zitten"
    ^ Dat is een one-liner.


    Uhu.. Dus een one-liner is simpelweg één zin?


    Some people are art and do art at the same time

    Dit is onwijs handig, bedankt! ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gifts schreef:
    (...)

    Uhu.. Dus een one-liner is simpelweg één zin?

    9 van de 10 keer wel ja. En anders twee of drie hele korte zinnen. De definitie staat niet helemaal vast.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.