• Imagine this, je weet dus precies wat je wilt studeren en dan moet je vier jaar lang allemaal vragen gaan beantwoorden erover die zo diep gaan dat ze gewoon onmogelijk zijn. Oh wacht, dat is mijn realiteit.
    Serieus, ik heb het gehad met LOB en de decaan. Ik weet dus al vanaf het vierde, zo'n vier jaar geleden dat ik geneeskunde wil gaan studeren. Al zo'n drie jaar weet ik dat ik dat in Nijmegen wil gaan doen. Maar nee, dat is niet genoeg voor mevrouw de decaan. Oh nee!

    Beschrijf hoe je je hebt georiënteerd op deze studie.
    Welk beeld heb je van de opleiding; in welke vakken verwacht je les te krijgen?
    Welk beeld heb je van het werkveld waarin je terecht komt?
    Welke interesse kun je deze studie vooral kwijt? Beschrijf jouw interesse met een concreet voorbeeld.
    Wat maakt jou geschikt voor deze studie/dit werkveld?
    Over welke kwaliteiten/competenties beschik je die in deze studie van belang zijn?
    Welke voorbeelden kun je geven waaruit blijkt dat jij ook echt beschikt over deze kwaliteiten/competenties?
    Hoe zou je jouw werk- en studiehouding omschrijven?


    Ik krijg er langzaamaan genoeg van. Kunnen ze me niet gewoon met rust laten met hun onzin? Waar kom ik verder mee als ik voorbeelden weet van kwaliteiten die al dan niet in die studie terug komen? Ik weet dat ik die studie wil doen, punt uit.
    En als iemand me durft te zeggen dat dit nuttig is, dan ontplof ik, want dat is alles en het enigste wat de decaan weet te zeggen.

    Oh ja, ik heb er genoeg van.
    Dus, wie heeft er nog genoeg van?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik had precies hetzelfde. Ik wist zeker dat ik Nederlands ging studeren (wat ik uiteindelijk niet ben gaan doen, maar goed), maar ik moest nog steeds naar al die stomme praatjes over dat natuurkunde ook een leuke studie is. Ik heb steeds duidelijk aangegeven dat ik het al wist en na een tijdje (in klas 6) lieten ze me eindelijk met rust.


    I am an idiot, I move.

    Ooh, ja, dat gezeik ken ik. Ik haat het.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik gok erop dat jij niet de enige bent die deze vragenlijst moet in vullen? Er zijn namelijk genoeg mensen die een studie kiezen zonder echt precies te weten of dat is wat ze willen, en zo'n vragenlijst kan ze helpen tot het besef te komen of het daadwerkelijk de ideale studiekeuze is.
    Nu heb jij er inderdaad niets aan, omdat je allang weet dat je het doen wilt. Maar het is nog maar een paar maandjes tot je examens, en daarna hebben ze niets meer te zeuren. Als ik jou was zou ik nog eventjes doorbijten. Wanneer je bent aangenomen op je universiteit na je examens heb je namelijk toch geen last meer van je decaan etc. Het komt wel goed! ;)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik zit nu in de derde en moet een profiel kiezen. Daarvoor moeten we ook allemaal van die testen invullen en minstens 4 studies opzoeken enzo.
    Terwijl ik maar 1 studie kan vinden, gewoon omdat ik al precies weet wat ik wil worden en wat ik wil gaan doen. En toch moet ik er dan 4 op gaan schrijven.
    Ik ben er ook klaar mee haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    xVixncxiex schreef:
    Ik zit nu in de derde en moet een profiel kiezen. Daarvoor moeten we ook allemaal van die testen invullen en minstens 4 studies opzoeken enzo.
    Terwijl ik maar 1 studie kan vinden, gewoon omdat ik al precies weet wat ik wil worden en wat ik wil gaan doen. En toch moet ik er dan 4 op gaan schrijven.
    Ik ben er ook klaar mee haha


    Oi, succes dan..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je kan het als een oefening zien

    Ik doe geen uni maar wel hbo en daar hebben ze zo iets dat 'zelfreflectie' heet. Dan moet je jezelf gaan beoordelen als het ware en ook allemaal voorbeelden erbij gaan geven, vooral bij de competenties. Wij moeten leerdoelen aan het begin opstellen en daarbij hoe je deze doelen wil halen en ook wanneer je zelf vind wanneer je ze behaald hebt. Vooral die competenties zijn belangrijk. Je moet dus weten welke competenties je bezig en welke je nog kan verbeteren.

    Maar ik snap wel dat je er zo ondertussen gek van wordt..

    Waar is de vragenlijst voor mensen die het niet weten? Je hebt over-en onderbegeleiding.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik kan je niet helpen, sorry. Ik zie LOB juist als iets belangrijks.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Hmmm...ik weet al sinds de 3de wat ik wilde gaan doen (wat ik nu dus ook echt doe) en heb zulke dingen ook gekregen. Moest ook naar open dagen enzo, maar je kunt het ook anders zien. Zo een vragenlijst is misschien klote enzo, maar als jij echt kan beargumenteren van waarom je die studie wilt doen, en dat komt overtuigend over, dat laten ze je misschien met rust met die lijsten. En open dagen, die kun je heel fijn gebruiken om je juist te concentreren op geneeskunde en steeds meer daarover te weten te komen en alvast een beetje kennis te maken :) zo weet je dan steeds meer dat je de goede keuze hebt gemaakt.
    Ik wil daarmee niet zeggen dat jij een verkeerde keuze maakt, maar er zijn genoeg mensen die er echt zeker van waren, al jaren, en waar dan blijkt dat het helemaal niet dat is wat zij wilden...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ruskow schreef:
    Ik wil daarmee niet zeggen dat jij een verkeerde keuze maakt, maar er zijn genoeg mensen die er echt zeker van waren, al jaren, en waar dan blijkt dat het helemaal niet dat is wat zij wilden...


    Hier sluit ik me bij aan. Plus: misschien is het verstandig om je te gaan oriënteren op een studie die je evt. ook wil doen, aangezien je de kans hebt niet direct bij geneeskunde "binnen te komen", tenzij je natuurlijk een jaar wilt gaan werken o.i.d.


    There is nothing more badass than being yourself