• Ik zit al een tijdje met dit en hoopte dat jullie me misschien me tips konden geven.

    Ik zit nu voor mijn tweede jaar op een andere dansschool en daar is het wel leuk. Alleen ik fiets heen met ewn groepje 5meiden die elkaar al lang kennen en op school zittem enz. Nu ben ik steeds degene die als vijfde alleen ertussen moet fietsen of als derde er naast maar steeds remmen moet voor andere. Als ik een gesprek aanknoop met iemand is het eigenlijk 'heey hoe gaat het' en meer niet want de ander stopt met praten of praat tegen een ander. Ik voel me daardoor best buiten gesloten. In de dansles heb ik wel een iemand waarmee ik wat optrek maar ja. Ik voel me dus best vaak buiten gesloten. Ik probeer het me niet aan te trekken maar ik vind het moeilijk.

    Heeft iemand tips voor mij?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Daar kan je niet zoveel aan doen vrees ik. Ik heb dat ook vaak tegengekomen vroeger. Je moet gewoon zelf een fietsbuddy zoeken of andere vrienden, want zij hechten toch niet zoveel waarde aan je.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Fiets alleen, wees je eigen buddy
    Verzin verhalen op de fiets en bedenk wat voor leuke dingen je kan doen in het weekend


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik denk dat dat een beetje moeilijk gaat. Sowieso omdat je met z'n 5en niet fatsoenlijk kan fietsen.
    Als je echt graag contact met ze wilt hebben dan stel ik voor dat je eens door blijft vragen in een gesprek. Vraag eerst wat hun interesses zijn. Mensen vinden het vaak leuk om over zichzelf te praten. Dus misschien trekt dat hun aandacht wel en vragen ze zo ook iets aan jou en leren jullie elkaar beter kennen.

    Ik denk niet dat erover praten helpt, mensen die je buitensluiten gaan toch stomme smoesjes verzinnen.
    Ik denk inderdaad dat je je er gewoon wat meer tussen moet wurmen, meer zeggen, meer vragen. Mensen houden ervan als je interesse in ze toont.


    Your make-up is terrible

    Draculea schreef:
    Ik denk dat dat een beetje moeilijk gaat. Sowieso omdat je met z'n 5en niet fatsoenlijk kan fietsen.
    Als je echt graag contact met ze wilt hebben dan stel ik voor dat je eens door blijft vragen in een gesprek. Vraag eerst wat hun interesses zijn. Mensen vinden het vaak leuk om over zichzelf te praten. Dus misschien trekt dat hun aandacht wel en vragen ze zo ook iets aan jou en leren jullie elkaar beter kennen.

    Dit ^
    Gewoon een beetje opletten en luisteren waar zij het over hebben en wat zij leuk vinden. Probeer je daar ook in te verdiepen en praat er over mee.


    Sometimes it's best not to care.

    Rawiyah schreef:
    Fiets alleen, wees je eigen buddy
    Verzin verhalen op de fiets en bedenk wat voor leuke dingen je kan doen in het weekend
    het probleem is het is on de avond en ij de srad dus ja dat is niet echt fijn dan


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Assassin schreef:
    Ik denk niet dat erover praten helpt, mensen die je buitensluiten gaan toch stomme smoesjes verzinnen.
    Ik denk inderdaad dat je je er gewoon wat meer tussen moet wurmen, meer zeggen, meer vragen. Mensen houden ervan als je interesse in ze toont.

    Inderdaad meer interesse tonen zou kunnen, maar dan bestaat ook de kans dat ze zich aan je gaan irriteren. In dit geval zijn ze het niet waard om mee te fietsen. Dan kun je nog beter alleen fietsen en (hoe moeilijk het ook is) proberen er niet mee te zitten.


    You are beautiful, you are love.

    Symmetry schreef:
    (...)
    Inderdaad meer interesse tonen zou kunnen, maar dan bestaat ook de kans dat ze zich aan je gaan irriteren. In dit geval zijn ze het niet waard om mee te fietsen. Dan kun je nog beter alleen fietsen en (hoe moeilijk het ook is) proberen er niet mee te zitten.


    26 - 02 - '16

    Symmetry schreef:
    (...)
    Inderdaad meer interesse tonen zou kunnen, maar dan bestaat ook de kans dat ze zich aan je gaan irriteren. In dit geval zijn ze het niet waard om mee te fietsen. Dan kun je nog beter alleen fietsen en (hoe moeilijk het ook is) proberen er niet mee te zitten.
    het probleem is dat ik liever niet alleen fiets aangezien de laatste tijd er vaak in de richting waar ik heen moet mensen in elkaar geslagen wotden en hoe moet ik dan zeggen dat ik niet mee fiets


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Als ik fiets, fiets ik meestal in mijn eentje. Dat vind ik zelf veel chiller.
    Misschien moet jij dat ook gaan doen?


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    IrishNialler schreef:
    (...)het probleem is dat ik liever niet alleen fiets aangezien de laatste tijd er vaak in de richting waar ik heen moet mensen in elkaar geslagen wotden en hoe moet ik dan zeggen dat ik niet mee fiets


    Op dat eerste. Misschien dan een cursus zelf verdediging? Het klinkt suf maar het is een goed iets en ik voel me erdoor veel veiliger. Ik fiets dagelijks zowat altijd alleen en ik moet lang een snelweg waar ooit een lijk is gevonden en vervolgens nog fietsen over een afgelegen fietspad door grasvelden waar wel wat dingen zijn gebeurt die niet echt fijn zijn om aan te horen. En op dat 2de. Probeer eerst een paar keer voor de spiegel te oefenen.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Melomanie schreef:
    (...)

    Op dat eerste. Misschien dan een cursus zelf verdediging? Het klinkt suf maar het is een goed iets en ik voel me erdoor veel veiliger. Ik fiets dagelijks zowat altijd alleen en ik moet lang een snelweg waar ooit een lijk is gevonden en vervolgens nog fietsen over een afgelegen fietspad door grasvelden waar wel wat dingen zijn gebeurt die niet echt fijn zijn om aan te horen. En op dat 2de. Probeer eerst een paar keer voor de spiegel te oefenen.
    Dankje voor de tips, dat zelfverdediging zal me wel goed doen aangzien ik best onzeker ben en snel bang. Maar ik heb er dit schooljaar gewoon geen tijd voor. Scouting, dansen , folderwijk, stage, school het is nu gewoon al erg veel. Ik heb wel een keer een les kickboxen op school gehad en dat was wel lekker gewoon een partij slaan en meer niet.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Strik een vriendin om naar die dansschool te gaan? En anders om met je mee te fietsen.
    Ik zou in elk geval niet zoveel aandacht aan die meiden besteden, het schijnt alsof ze liever met elkaar dingen bepraten. Dan is het beter om bijvoorbeeld alleen te fietsen dan met dat groepje.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik heb dit ook meegemaakt en voelde me verschrikkelijk toen ik met hen mee fietste.
    Na alles wat hierboven staat globaal een beetje doorgelezen te hebben, kan ik je alleen maar vertellen dat het voor mij niet werkte om mezelf in het gesprek te mengen of zelf een gesprek te beginnen door vragen te stellen. Je hebt zelf al ervaren dat het niet werkt om te vragen hoe het gaat, omdat ze dan vrolijk doorgaan met hun gesprek.
    De eerste keer dat mij dit gebeurde zocht ik andere mensen om mee te fietsen en dat hielp! Al was het maar voor even. De tweede en de derde keer dat ik met een ander groepje ging fietsen, gingen ook mis.
    Wat mij hielp was gewoon alleen fietsen. Ik voelde me niet meer bezwaard, zoals ik me wel voelden door met een groepje mee te fietsen waar dat ik het gevoel bij had dat ik daar niet thuis hoorde. Echt, ik denk dat je daar gelukkiger van gaat worden. Bij mij was dat in ieder geval wel zo. Weet alleen wel dat je de kans loopt dat ze je helemaal niet meer aankijken als je besluit niet meer met ze mee te fietsen. Ik weet niet hoe ik het precies uit moet leggen, maar het komt erop neer dat jij zo sterk bent geweest om te zeggen dat je niet meer wilt en zij kunnen zich dan gepasseerd voelen. Het hoeft niet zo te gaan, maar het kan wel.

    Doe uiteindelijk wat voor jou goed voelt!


    Hamartia