• Lieve Quizletters,
    We zijn weer op zoek naar nieuwe bèta's!

    Wat doet een bèta-reader?
    Bèta's kijken de hoofdstukken na die users opsturen, geven commentaar of advies en verbeteren de teksten op de punten die de user aangeeft. Meestal zijn dit "spelling" en/of "grammatica", maar soms zitten er ook meer specifieke vragen tussen.

    Wat wordt er verwacht van een bèta?
    Je moet voldoende kennis hebben van de Nederlandse spelling en grammatica. Ervaring met schrijven is handig. Sta er ook bij stil of je genoeg tijd hebt om iedere maand een bepaald aantal aanvragen te verwerken, want we willen liever geen mensen die na een maand weer stoppen. Als dat geen probleem is en het je leuk lijkt om mensen te helpen met het verbeteren van hun verhalen, kun je je aanmelden.
    Kennis van Engels is geen vereiste, maar het is wel een bonuspunt. Ook als je geen woord Engels spreekt kun je echter nog wel worden aangenomen.

    Hoeveel nieuwe bèta's zullen er komen?
    Ongeveer vijf.

    Hoe gaan de verkiezingen in hun werk?
    Er zijn twee rondes.
    De eerste ronde is open voor iedereen. Hierbij moet je een aantal vragen beantwoorden. Zodra de eerste ronde is gesloten, zal de crew op basis van deze aanmeldingen een groep selecteren die doorgaat naar de tweede ronde.
    De mensen die door zijn naar de tweede ronde krijgen een pb in hun inbox op Quizlet. Ze zullen worden gevraagd zes Nederlandse en één Engelse tekst te verbeteren. De Engelse tekst is een bonus. Je hoeft deze niet per se na te kijken, dus als je geen Engels kunt maar je Nederlands goed is, kun je nog steeds worden aangenomen. De antwoorden op de tweede ronde zullen opnieuw worden nagekeken door de bèta's en de beste kandidaten worden dan aangesteld voor een proefperiode als bèta-reader. Als dat goed verloopt, worden ze officieel lid van de crew.
    Let op! Alle users die door zijn naar de tweede ronde wordt gevraagd dit geheim te houden. Het is belangrijk dat iedereen zich daaraan houdt, want als toch uitlekt dat iemand door is, wordt deze user gediskwalificeerd voor alle toekomstige verkiezingen op Quizlet.

    Hoe meld ik me aan?
    Via het inschrijvingsformulier (link onderaan in deze post). Je beantwoordt de vragen zo goed en eerlijk mogelijk en klikt op verzenden. Dat is alles!

    Tot wanneer blijven de inschrijvingen open?
    De inschrijvingen voor de eerste ronde blijven open tot 1 januari.
    De inschrijvingen zijn gesloten!


    Vaak gestelde vragen:
    Hoeveel hoofdstukken moet je per maand nakijken?

    Het is de regel om per bèta ongeveer twintig aanvragen per maand te doen, als er veertig aanvragen openstaan - als ik het niet verkeerd heb. Maar het hangt er dus wel van af hoeveel aanvragen er openstaan.
    Ik weet niet hoe dit bij andere bèta's is, maar ik doe denk ik gemiddeld een half uurtje over een gemiddelde aanvraag, waarbij zowel verhaallijn als spelling is aangevraagd. Daarbij hangt het natuurlijk heel erg van de aanvraag af. Er zijn bijvoorbeeld ook weleens aanvragen met enkel spelling, waarbij er vervolgens maar drie foutjes in staan en daar ben je natuurlijk een stuk sneller klaar mee. (:
    Het is allemaal prima te doen, want ik zit ook in m'n eerste jaar van de universiteit en krijg het aardig voor elkaar om het bèta-readen erbij te doen. Maar het is gewoon belangrijk om te onthouden dat je het wel moet blijven doen en niet een maand niks kan doen of zo - tenzij er een (persoonlijke) reden voor is natuurlijk.


    Kun je je eigenlijk enkel aanmelden voor het Engelse gedeelte?
    Nee, dat kan niet. We zouden heel graag wat mensen hebben die goed Engels kunnen, maar uiteindelijk is toch 95% van de aanvragen in het Nederlands, dus je zult sowieso ook Nederlandse aanvragen moeten kunnen behandelen. Als je goed genoeg Engels kunt is dat natuurlijk een bonuspuntje, maar Nederlands is de basis. ^^


    Mijn Engels is niet goed, is dit een probleem?

    Je hoeft geen Engelse aanvragen nakijken als je dit niet kunt. Dus als je Engels niet goed is maar je Nederlands wel, dan kun je nog steeds aangenomen worden.


    Wat na de inschrijvingen?
    Er hebben bèta's en mods zich opgegeven om na te kijken. Iedereen die kijkt alle aanmeldingen na. Als iedereen klaar is, bespreken we degenen die de meeste positieve stemmen hebben gekregen. Hier wordt nog eens extra gecontroleerd. Hier wordt duidelijk welke users naar de tweede ronde mogen. Zij moeten teksten verbeteren als proef. Je krijgt maximum 2 weken om de teksten te verbeteren. Dan wordt ook deze ronde besproken en de uiteindelijke nieuwe bètareaders gekozen.


    Geheimhouden?
    Iedereen die mee heeft gedaan moet geheimhouden of die door zijn naar de tweede ronde of niet. Dus wanneer het topic verschijnt dat de tweede ronde begonnen is, mag niemand zeggen dat hij door of niet door naar de tweede ronde is. Dit is enerzijds om de spanning erin te houden en anderzijds omdat er niet samengewerkt mag worden met anderen tijdens het verbeteren.
    Alle reacties die zoiets onthullen worden verwijderd. We vragen hierbij ook om het leuk te houden en niet aan anderen te vragen of die erdoor zijn. Dat maakt het voor hen alleen maar moeilijker.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2014 - 23:22 ]


    I am an idiot, I move.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Ik heb geen namen genoemd over wie ik bedoel, zou ook niet erg netjes zijn. Toch kun jij mensen best beïnvloeden uiteindelijk, maar bij dit soort sollicitaties kun je er eigenlijk vanuit gaan dat echte objectiviteit niet bestaat. Komt doordat dit door mensen wordt gedaan. Maar ja, het viel me gewoon op, toen ik ff topic 3 alweer even bij las dat veel mensen verschillende reageren. Mij maakt dat op zich niet echt veel uit, want je mag hier neerzetten wat je wilt xd alleen ik kan het soms niet laten dat als ik iets opmerk, het ook te vertellen xd Vind het wel grappig dit soort dingen.


    Nou ja, ik denk niet dat er nog veel te beïnvloeden valt als ze al klaar zijn en (neem ik aan) zelf wachten op de uitslag van Rutger. Ik denk ook niet dat iedereen geheel objectief zal zijn, maar dat zal nu wel over zijn. Nu vinden sommige mods het vast jammer dat sommige niet eerder begonnen met irritant spammen zodat ze niet eerder zagen hoe kinderlijk sommigen zijn. (cat) No, just kidding.


    Your make-up is terrible

    Heel veel mensen kennen het gezegde "geduld is een schone zaak" blijkbaar niet, maar wat maakt het eigenlijk uit? Ik kan het wel begrijpen. Ik zou ook zenuwachtig zijn en een miljoen keer in het topic kijken.

    Assassin schreef:
    (...)

    Nou ja, ik denk niet dat er nog veel te beïnvloeden valt als ze al klaar zijn en (neem ik aan) zelf wachten op de uitslag van Rutger. Ik denk ook niet dat iedereen geheel objectief zal zijn, maar dat zal nu wel over zijn. Nu vinden sommige mods het vast jammer dat sommige niet eerder begonnen met irritant spammen zodat ze niet eerder zagen hoe kinderlijk sommigen zijn. (cat) No, just kidding.



    Ahh jaa, zit wat in, maar ik ben wat wantrouwig in dit soort dingen en ben van mening dat niemand hier kan verzekeren dat dit in alle objectiviteit is gebeurd. Mensen kennen elkaar namelijk hier en hebben een beeld bewust/onbewust bij iemand geschetst, wat altijd wel iets meespeelt. Uiteindelijk hangt natuurlijk ook veel af van het aanmeldingsformulier zelf. Het viel me alleen even op dat mensen waarschijnlijk onbewust hun gedrag aanpassen op iets waar ze eigenlijk geen vat op hebben, dat ze het serieus moeilijk lijken te vinden om te accepteren dat dingen niet meer in hun handen liggen en aan het gedrag kun je naar mijn mening de geschikte onderscheiden van de ongeschikte. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)


    Ahh jaa, zit wat in, maar ik ben wat wantrouwig in dit soort dingen en ben van mening dat niemand hier kan verzekeren dat dit in alle objectiviteit is gebeurd. Mensen kennen elkaar namelijk hier en hebben een beeld bewust/onbewust bij iemand geschetst, wat altijd wel iets meespeelt. Uiteindelijk hangt natuurlijk ook veel af van het aanmeldingsformulier zelf. Het viel me alleen even op dat mensen waarschijnlijk onbewust hun gedrag aanpassen op iets waar ze eigenlijk geen vat op hebben, dat ze het serieus moeilijk lijken te vinden om te accepteren dat dingen niet meer in hun handen liggen en aan het gedrag kun je naar mijn mening de geschikte onderscheiden van de ongeschikte. :)


    Well, daar moet ik het wel mee eens zijn, helaas is de rest dat niet denk ik.


    Your make-up is terrible

    Tsukuyomi schreef:
    (...)


    Ahh jaa, zit wat in, maar ik ben wat wantrouwig in dit soort dingen en ben van mening dat niemand hier kan verzekeren dat dit in alle objectiviteit is gebeurd. Mensen kennen elkaar namelijk hier en hebben een beeld bewust/onbewust bij iemand geschetst, wat altijd wel iets meespeelt. Uiteindelijk hangt natuurlijk ook veel af van het aanmeldingsformulier zelf. Het viel me alleen even op dat mensen waarschijnlijk onbewust hun gedrag aanpassen op iets waar ze eigenlijk geen vat op hebben, dat ze het serieus moeilijk lijken te vinden om te accepteren dat dingen niet meer in hun handen liggen en aan het gedrag kun je naar mijn mening de geschikte onderscheiden van de ongeschikte. :)


    Of we zijn gewoon echt zenuwachtig! Ik merk bij mezelf dat ik steeds nieuwsgieriger word. Toen ik net lid werd van Quizlet (dat is alweer twee jaar geleden) en erachter kwam dat er Bèta's waren, wilde ik ook graag een Bèta-reader zijn. Dat leek me echt heel leuk. Sindsdien heb ik waarschijnlijk iedere aanmelding gemist; ik werd deze keer pas voor het eerst gewezen op dit topic. Vanzelfsprekend deed ik mee.
    Sinds ik meedeed, was ik al wat nerveus. Het leek me echt heel leuk om te doen en ik zou er ook een hoop ervaring mee opdoen, dus daarom hield ik het topic in de gaten. Het derde topic ben ik uit het oog verloren, tot ik kreeg te horen dat alles was nagekeken. Sindsdien kijk ik hier elk moment dat ik kan op. Lijkt misschien een tikje overdreven, maar ik wil het gewoon ontzettend graag worden!

    Dit is trouwens geen reclamepraatje hoor xD. Ik heb in mijn aanmelding wel duidelijk gemaakt wat mijn redenen zijn waarom ik Bèta-reader wil worden, dus dit hoeft écht niet in achting worden genomen.

    En als ik moeilijke woorden gebruik, dan doe ik dat ook niet omdat ik indruk wil maken. Ik gebruik altijd moeilijke woorden, hehe. Vaak begrijpen mensen me ook niet :3


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Assassin schreef:
    (...)

    Well, daar moet ik het wel mee eens zijn, helaas is de rest dat niet denk ik.


    Ja, maar zoals jij weet, maakt het mij niet veel uit wat anderen denken xd haha

    OdairFinnick schreef:
    (...)

    Of we zijn gewoon echt zenuwachtig! Ik merk bij mezelf dat ik steeds nieuwsgieriger word. Toen ik net lid werd van Quizlet (dat is alweer twee jaar geleden) en erachter kwam dat er Bèta's waren, wilde ik ook graag een Bèta-reader zijn. Dat leek me echt heel leuk. Sindsdien heb ik waarschijnlijk iedere aanmelding gemist; ik werd deze keer pas voor het eerst gewezen op dit topic. Vanzelfsprekend deed ik mee.
    Sinds ik meedeed, was ik al wat nerveus. Het leek me echt heel leuk om te doen en ik zou er ook een hoop ervaring mee opdoen, dus daarom hield ik het topic in de gaten. Het derde topic ben ik uit het oog verloren, tot ik kreeg te horen dat alles was nagekeken. Sindsdien kijk ik hier elk moment dat ik kan op. Lijkt misschien een tikje overdreven, maar ik wil het gewoon ontzettend graag worden!

    Dit is trouwens geen reclamepraatje hoor xD. Ik heb in mijn aanmelding wel duidelijk gemaakt wat mijn redenen zijn waarom ik Bèta-reader wil worden, dus dit hoeft écht niet in achting worden genomen.

    En als ik moeilijke woorden gebruik, dan doe ik dat ook niet omdat ik indruk wil maken. Ik gebruik altijd moeilijke woorden, hehe. Vaak begrijpen mensen me ook niet :3


    Nou, sommigen zijn echt zenuwachtig, maar die pakken dit naar mijn mening ook verkeerd aan, hoewel iedereen hier anders tegenaan kijkt en iedereen gewoon lekker zijn eigen ding moet doen. Alleen ik betwijfel of sommigen hier wel bekwam genoeg zijn om beta te worden, omdat ik vaak me afvraag of mensen weten hoe bij het schrijven thematiek, symbolische, personificaties in zijn werk gaan. Als Beta-reader moet je namelijk niet alleen over iets kunnen zeggen of het goed of slecht is, maar ook met duidelijke en goede argumenten kunnen onderbouwen waarom. Aan het gedrag hier ontleed ik gewoon veel en alleen het argument, omdat je het graag wilt worden, is zoals jij zegt een waardeloos argument. Want als Beta moet je ook goed kunnen functioneren. Daarom verbaasde het mij eigenlijk ook dat er niet gevraagd werd in de sollicitatie zelf naar referenties of vergelijkbaar werk wat daarvoor werd gedaan, want schrijven leer je toch heel erg door ervaring opdoen en wat je hebt geleerd toe te passen. Dat viel me wel op.

    Nah, jij gebruikt geen moeilijke woorden. :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Nou, sommigen zijn echt zenuwachtig, maar die pakken dit naar mijn mening ook verkeerd aan, hoewel iedereen hier anders tegenaan kijkt en iedereen gewoon lekker zijn eigen ding moet doen. Alleen ik betwijfel of sommigen hier wel bekwam genoeg zijn om beta te worden, omdat ik vaak me afvraag of mensen weten hoe bij het schrijven thematiek, symbolische, personificaties in zijn werk gaan. Als Beta-reader moet je namelijk niet alleen over iets kunnen zeggen of het goed of slecht is, maar ook met duidelijke en goede argumenten kunnen onderbouwen waarom. Aan het gedrag hier ontleed ik gewoon veel en alleen het argument, omdat je het graag wilt worden, is zoals jij zegt een waardeloos argument. Want als Beta moet je ook goed kunnen functioneren. Daarom verbaasde het mij eigenlijk ook dat er niet gevraagd werd in de sollicitatie zelf naar referenties of vergelijkbaar werk wat daarvoor werd gedaan, want schrijven leer je toch heel erg door ervaring opdoen en wat je hebt geleerd toe te passen. Dat viel me wel op.

    Nah, jij gebruikt geen moeilijke woorden. :P


    Ik gebruik geen moeilijke woorden (verkeerde omschrijving), ik gebruik woorden als 'overigens', 'echter' en zo, die de meeste meiden van mijn leeftijd niet gebruiken (die gebruik ik ook in een normaal gesprek, haha).

    Dat verbaasde mij ook, hoor. Ik vraag me daarom ook heel erg af waarop ze het baseren wie doorgaan, maar dat zien we vanzelf! :P

    [ bericht aangepast op 15 jan 2014 - 18:45 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    OdairFinnick schreef:
    (...)

    Ik gebruik geen moeilijke woorden (verkeerde omschrijving), ik gebruik woorden als 'overigens', 'echter' en zo, die de meeste meiden van mijn leeftijd niet gebruiken (die gebruik ik ook in een normaal gesprek, haha).

    Dat verbaasde mij ook, hoor. Ik vraag me daarom ook heel erg af waarop ze het baseren wie doorgaan, maar dat zien we vanzelf! :P


    Aha, van dat soort woorden gebruik ik ook soms wel, maar ja, iedereen heeft zo zijn eigen manier van het formuleren van zinnen, waar ook veel uit te ontleden valt trouwens xd haha, maar ik zal daar niet verder op ingaan.

    Ik hoop niet op de stories die ze hebben geschreven, want ik schrijf vooral achter de schermen xd haha, dus alles op quizlet van mij is niet serieus als een verhaal bedoelt. Op zich kun je aardig wat ontleden uit de sollicitatie zelf, maar als extra back-up check, zou ik altijd het profielen van de persoon in kwestie checken en daar eventueel nog wat dingen uithalen als achtergrond informatie, maar ja, dat ben ik weer en tot zo ver ben ik nog geen beta xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Aha, van dat soort woorden gebruik ik ook soms wel, maar ja, iedereen heeft zo zijn eigen manier van het formuleren van zinnen, waar ook veel uit te ontleden valt trouwens xd haha, maar ik zal daar niet verder op ingaan.

    Ik hoop niet op de stories die ze hebben geschreven, want ik schrijf vooral achter de schermen xd haha, dus alles op quizlet van mij is niet serieus als een verhaal bedoelt. Op zich kun je aardig wat ontleden uit de sollicitatie zelf, maar als extra back-up check, zou ik altijd het profielen van de persoon in kwestie checken en daar eventueel nog wat dingen uithalen als achtergrond informatie, maar ja, dat ben ik weer en tot zo ver ben ik nog geen beta xd


    Haha oei. Mijn beste verhalen staan inderdaad ook niet op Quizlet! Mijn beste verhalen bewaar ik om af te maken, te herschrijven en hopelijk ooit in de toekomst eens uit te geven! xD


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    OdairFinnick schreef:
    (...)

    Haha oei. Mijn beste verhalen staan inderdaad ook niet op Quizlet! Mijn beste verhalen bewaar ik om af te maken, te herschrijven en hopelijk ooit in de toekomst eens uit te geven! xD


    Ik ken iemand die een boek heeft uitgegeven toen ze 13 was (:

    Ze zit ook op Q en is mijn buurmeisje..


    May the odds be ever in your favour...

    Happily schreef:
    (...)

    Ik ken iemand die een boek heeft uitgegeven toen ze 13 was (:

    Ze zit ook op Q en is mijn buurmeisje..


    Dat kan iedereen, het ligt er net aan bij welke uitgever het was.


    Your make-up is terrible

    De moeilijkheidsgraad zit niet in het uitgeven van een boek, want dat kan iedereen.
    Een kwalitatief goed boek schrijven is wat het schrijven zo moeilijk maakt. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat kan iedereen, het ligt er net aan bij welke uitgever het was.


    Er bestaat ook een methode waarbij je zelf je boek kan uitgeven zonder tussenkomst van een uitgever maar dat is volgens mij een ingewikkelde procedure. En ik zou toch liever de bevestiging van een uitgever hebben voor ik een boek op de markt breng (wat voorlopig nog altijd toekomstmuziek is want ik heb nog altijd geen verhaal dat ik zou willen uitgeven). En ik schrijf toch voornamelijk voor mezelf.


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat kan iedereen, het ligt er net aan bij welke uitgever het was.


    Ik heb geen idee welke uitgever het was, maar daar zou het wel aan kunnen liggen.

    Niet dat het een slecht boek was.

    (Eline, als je dit leest: Lovee, (H) )


    May the odds be ever in your favour...

    Ik heb ook een boek uitgegeven, maar dat was via Printing-on-Demand. Die stellen wel degelijk eisen, maar die eisen zijn veel lager en het boek wordt gedrukt per bestelling (en dus niet in oplagen). Daarom wil ik ook zo graag via een reguliere uitgeverij een boek uitgeven, maar daarvoor moet ik eerst een goed boek schrijven haha :p. Gezien ik mijn profielwerkstuk heb geschreven over het schrijven van een goed boek, weet ik wel wat voor elementen erin moeten komen etc., maar nu moet ik dat nog uitvoeren en dat kost behoorlijk wat tijd xD.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain