• Hey, ik vroeg me af welk niveau jullie doen op school? (diegene die nog op de middelbare zitten).
    Aangezien ik misschien wil afstromen, Ik deed eerst havo/vwo, en nu al een tijdje havo, maar ik heb soms nog wat moeite, en ben al een jaar blijven zitten.
    Nu vroeg ik me af als er hier meer mensen zijn afgestroomd of het zelfde hebben, en hun ervaring ermee aangezien ik zelf misschien mavo wil gaan doen.

    Mijn vader zegt ook dat ik misschien volgende week al op een andere school kan zitten, en mijn boeken gewoon omruil, zodat ik niet nog een heel jaar
    verpruts, maar ik weet nog niet precies als ik dat wel wil doen. En heb ook wat probleempjes, en ik kan het niet combineren met school, dus denk wel dat het slimmer is, maar was dus wel benieuwd als meer mensen hier ervaring mee hebben of hoe ze het hebben aangepakt.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 15:54 ]

    Ik faalde ontzettend op de middelbare. Ik ging van Havo/vwo naar havo. En toen zat ik in 4Havo en toen stopte ik met school want ik redde het simpelweg niet. Maar dat hield al in dat ik een overgangsbewijs van 3 havo naar 4 havo had. Staat geloof ik zo'n beetje gelijk aan een Mavo-diploma (hoewel het wel slechter klinkt want ik heb dus geen diploma). En nu doe ik MBO.

    Ik ben vorig jaar 7/18 van mijn klas verloren in het eerste semester. Zover ik weet hebben ze allemaal hun jaar gehaald door op tijd te veranderen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik begon op Havo/Vwo in de eerste en ging in de tweede naar de Havo, echter halverwege het jaar waren mijn punten zo beroerd dat ik niks boven de 5.7 stond en dus naar de mavo moest na de kerstvakantie zodat ik geen jaar over zou hoeven te doen. Ik heb toen een half jaar Mavo/Havo gedaan en moest naar de mavo omdat je op drie mavo geen Frans kreeg en op drie havo wel en ik als dyslectici echt geen Frans kan. Nou goed, toen heb ik dus drie en vier mavo als een van de beste van mijn jaar gedaan en kon ik daarna wel door naar de Havo en nu zit ik dus op 4 Havo.
    Punt is dat je er met wikken en wegen er uiteindelijk wel komt zolang je maar hard werkt. Ik vind dat als je de Havo aankunt je het zou moeten doen, maar als je het niet aankunt zou je de mavo moeten gaan doen en misschien net zoals mij daarna de Havo er achter aan want de havo is het niveau wat ik volgens de basisschool zou moeten kunnen.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb het eerste jaar Mavo/havo gedaan, omdat er nergens anders plek meer was en door mijn faalangst wilde de school me niet in Havo/vwo klas zetten. Het tweede jaar heb ik Havo gedaan waar het allemaal met hoge cijfers ging en het derde jaar heb ik hetzelfde niveau gedaan. Het derde jaar ging alleen iets minder door problemen thuis, op school en met mezelf waardoor ik ook alleen maar drieën stond op mijn eindrapport. Ik ben dit jaar afgestroomd naar een examenklas Mavo, na overleg met mijn teamleider en omdat er geen andere optie was. Ik kon niet blijven zitten, omdat er geen plek was, maar het mag ook niet zomaar, en ik mocht door mijn cijfers ook niet door naar de 4de klas Havo. Nu zie ik in dat het wel een goede optie was, want het gaat nu vlekkeloos, al is het bijbenen, omdat ik de stof van vorig jaar niet heb gehad.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik heb het juist andersom. Ik ben van de Mavo naar Havo gegaan. ;)
    Als jij moeite hebt met de Havo kun je misschien beter Mavo gaan doen. Daar is helemaal niets mis mee en dan hoef je niet steeds op je tenen te lopen. Daarbij kun je het altijd later nog eens proberen. Als jij op Mavo met een 6,5 gemiddeld kan slagen, heb je recht om door te stromen naar Havo (dat heb ik dus gedaan) en dan kun je het opnieuw proberen, tenzij je natuurlijk een goede en leuke Mbo-opleiding hebt gevonden.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Als je op dit moment problemen die je niet kunt combineren met school, zou ik zeggen: doe dit jaar nog havo en stroom daarna pas af. Op mijn school mag je één keer afstromen en één keer blijven zitten. Ik weet niet hoe dat van jullie werkt, maar als je volgende week al in een mavo-klas kunt zitten en je haalt dat jaar niet door je omstandigheden, heb je een groter probleem dan als je nu een tussenjaar neemt en volgend jaar voor de mavo gaat. Dan kun je in dit jaar een beetje alles op je plek zetten zonder je al te veel te focussen op je schoolwerk.


    Searching heavens for another earth

    Ik doe atheneum + maar doordat ik in een kutklas zit, haal ik alleen maar onvoldoendes, gewoon omdat ik me niet fijn voel in de klas.
    Ik zit er ook aan te denken om af te stromen/ te blijven zitten zodat ik hopelijk in een fijnere klas kom...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb 3 jaar HAVO gedaan, vervolgens afgestroomd naar VMBO-4, daar m'n diploma in gehaald en vervolgens weer (omdat m'n cijfers allemaal boven een 7.5 zaten) naar 4 HAVO gegaan en uiteindelijk ook HAVO gehaald! Het was een omweg, maar was blij dat ik 't heb gedaan.


    To infinity and beyond •

    @SPECS
    Dat is voor mij ook eventueel een optie die ik misschien ook wel ga doen, maar ken dan waarschijnlijk wel niemand omdat het dan een andere school is. En ben niet heel makkelijk met sociaal contact tbh.

    @Taiteilijan
    Klopt, maar ik denk wel dat het dan wel lastiger zal gaan dit jaar. En opzich denk ik en hoop ik dat als ik nu mavo ga doen het niet slecht zal gaan. Want opzich heb ik niet heel erg een probleem met leren, maar eerder met plannen, en in de klas gaat het gewoon niet zo lekker ook.

    @xVixncxiex
    Ik zou niet af gaan stromen omdat je dan misschien een leuke klas komt, ik zou gewoon van klas veranderen dan dat kan ook in het begin van het jaar. Ik kan het zelf ook niet zo goed vinden met mijn klas aangezien ik ben blijven zitten dit jaar, en al mijn vrienden een klas hoger zitten, en hier iedereen elkaar al 3/4 jaar kent en het zijn ook gewoon niet echt mijn type soort meisjes. Kan het beter vinden met jongens uit mijn klas, maar het zijn geen vrienden ofzo.

    Apricity schreef:
    [...]

    @xVixncxiex
    Ik zou niet af gaan stromen omdat je dan misschien een leuke klas komt, ik zou gewoon van klas veranderen dan dat kan ook in het begin van het jaar. Ik kan het zelf ook niet zo goed vinden met mijn klas aangezien ik ben blijven zitten dit jaar, en al mijn vrienden een klas hoger zitten, en hier iedereen elkaar al 3/4 jaar kent en het zijn ook gewoon niet echt mijn type soort meisjes. Kan het beter vinden met jongens uit mijn klas, maar het zijn geen vrienden ofzo.


    Als ik van klas zou veranderen, zou ik in een andere klas komen waarmee ik het ook niet kan vinden met de mensen die erin zitten. En er zijn maar 2 atheneum+ klassen dus veel keus heb ik niet...

    Tevens zit ik al 3 jaar in de klas waar ik nu in zit, en ik kan het serieus met niemand uit de klas vinden. Mijn vriendinnen zitten allemaal een of twee klassen lager, op een ander niveau of op andere scholen, dus dat is ook voor mij een reden om te blijven zitten/afstromen. Ik heb het nog niet met iemand overlegd, maar ik wil niet nog een jaar in de klas waar ik nu in zit zitten. De dingen die ze tegen me zeggen en die ze me toewensen zal ik hier niet neerzetten want dan word ik geband.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    xVixncxiex schreef:
    (...)

    Als ik van klas zou veranderen, zou ik in een andere klas komen waarmee ik het ook niet kan vinden met de mensen die erin zitten. En er zijn maar 2 atheneum+ klassen dus veel keus heb ik niet...

    Tevens zit ik al 3 jaar in de klas waar ik nu in zit, en ik kan het serieus met niemand uit de klas vinden. Mijn vriendinnen zitten allemaal een of twee klassen lager, op een ander niveau of op andere scholen, dus dat is ook voor mij een reden om te blijven zitten/afstromen. Ik heb het nog niet met iemand overlegd, maar ik wil niet nog een jaar in de klas waar ik nu in zit zitten. De dingen die ze tegen me zeggen en die ze me toewensen zal ik hier niet neerzetten want dan word ik geband.


    Naw dan is het wel erg ja, maar je kan toch ook gewoon van school veranderen en zorgen dat je bij je vriendin in de klas komt?
    'Pesten' of igg hoe die kinderen tegen jou doen is echt een hele goede reden om van school te wisselen.

    Apricity schreef:
    (...)

    Naw dan is het wel erg ja, maar je kan toch ook gewoon van school veranderen en zorgen dat je bij je vriendin in de klas komt?
    'Pesten' of igg hoe die kinderen tegen jou doen is echt een hele goede reden om van school te wisselen.


    Van school wisselen gaat niet zo makkelijk, omdat een vriendin gymnasium doet (en daar heb je Latijn en Grieks, terwijl ik op het atheneum + juist sociale en natuurwetenschappen heb ipv Latijn en Grieks) en de andere vriendinnen doen vmbo, dat gaat niet haha.

    Mijn mentor weet overigens van helemaal niks, dus ik moet het haar ook op de een of andere manier zien te vertellen...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb een jaar VWO gedaan, in het 2e schooljaar heb ik HAVO gedaan en op dit moment doe ik 3 GL, waar het erg goed gaat (:


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik doe op het moment Havo, ik zit in Havo 4, maar ik moet moeite doen om het hoofd boven water te houden. Ik denk ook dat dit jaar halen er niet meer in zal zitten. Morgen ga ik met de groepsdocent om de tafel zitten voor een oplossing.


    26 - 02 - '16

    Magicales schreef:
    Ik heb het eerste jaar Mavo/havo gedaan, omdat er nergens anders plek meer was en door mijn faalangst wilde de school me niet in Havo/vwo klas zetten. Het tweede jaar heb ik Havo gedaan waar het allemaal met hoge cijfers ging en het derde jaar heb ik hetzelfde niveau gedaan. Het derde jaar ging alleen iets minder door problemen thuis, op school en met mezelf waardoor ik ook alleen maar drieën stond op mijn eindrapport. Ik ben dit jaar afgestroomd naar een examenklas Mavo, na overleg met mijn teamleider en omdat er geen andere optie was. Ik kon niet blijven zitten, omdat er geen plek was, maar het mag ook niet zomaar, en ik mocht door mijn cijfers ook niet door naar de 4de klas Havo. Nu zie ik in dat het wel een goede optie was, want het gaat nu vlekkeloos, al is het bijbenen, omdat ik de stof van vorig jaar niet heb gehad.


    Whut, dat is echt raar .-.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered