• De dagen van Facebook lijken geteld. Ergens tussen volgend jaar en 2017 zal 80 procent van de gebruikers het sociale medium de rug toekeren, waarna het een snelle dood zal sterven. Dat verwachten wetenschappers van de Amerikaanse Princeton University.

    Ze vergeleken de levenscyclus van Facebook met een model voor het verloop van besmettelijke ziektes.

    Als het model klopt, zullen Facebookgebruikers hun interesse in het sociale medium verliezen zodra ze merken dat medegebruikers ook niet meer enthousiast zijn. En dan kan het rap bergafwaarts gaan, menen de onderzoekers. Epidemiologische modellen zijn al eerder met succes gebruikt om te onderzoeken hoe ideeën zich verspreiden.

    Facebook werd in 2004 opgericht door Mark Zuckerberg, in eerste instantie alleen voor Harvardstudenten. Pas na 2009 begon de explosieve groei. In januari van dit jaar had Facebook 1,2 miljard gebruikers.

    Bron: hln.be
    ==================
    Ben wel eens benieuwd.
    Ookal heb ik wegens mijn redenen geen facebook.:W


    Queer zijn is gewoon alles

    Nami schreef:
    (...)Het stond ook in de standaard. (bloos)

    -Dubbel-

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 17:11 ]

    Nami schreef:
    (...)Het stond ook in de standaard. (bloos)

    Het stond ook op AD.nl

    Hoewel ik het me nu niet kan voorstellen dat FB binnen drie jaar verdwijnt, zou ik het niet erg vinden als al die social media crap gewoon uitsterft.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Het zou me niet verbazen als het klopt, in drie jaar kan immers veel gebeuren. We zien wel, ik maak me er niet druk om want ik zit er toch nooit achter.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik heb nog altijd Q *O* Maar het zal een beetje sucken, want dan ben ik verplicht om Skype te gebruiken om contacten te onderhouden en laten we zeggen dat ik Skype allesbehalve makkelijk vind.


    -

    Yoite schreef:
    Ik geloof er eigenlijk weinig van, volgens mij blijft Facebook het nog wel even volhouden. En anders maakt het me ook allemaal niet zo gek veel uit.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Hahah wel grappig dat dit een questie is voor epidemologen. Toch denk dat ook als facebook verdwijnt, er wel een nieuw zelfde soort iets komt.
    Maar ja..Ik heb toch geen facebook, ik ben graag onvindbaar (:


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Square schreef:
    Ik denk dat het nog best wel mee zou kunnen vallen hoeveel gebruikers FaceBook zal verliezen. Aan de andere kant is Hyves wel een voorbeeld van dat het inderdaad erg snel bergaf kan gaan. Een paar jaar geleden moest iedereen nog Hyves hebben, en nu bestaat de site al helemaal niet meer.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Square schreef:
    Ik denk dat het nog best wel mee zou kunnen vallen hoeveel gebruikers FaceBook zal verliezen. Aan de andere kant is Hyves wel een voorbeeld van dat het inderdaad erg snel bergaf kan gaan. Een paar jaar geleden moest iedereen nog Hyves hebben, en nu bestaat de site al helemaal niet meer.


    † Love? I want to sleep.